![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik ben het eens met de volgende stellingen | |||
Ik heb het liefst geen allochtone buren |
![]() ![]() ![]() |
27 | 71,05% |
Ik heb niet graag kindjes met een andere huidskleur in de klas van mijn zoontje |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
Ik heb liever geen poetsvrouw of klusjesman van vreemde origine |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
Ik heb liever geen dokter met een andere huidskleur |
![]() ![]() ![]() |
12 | 31,58% |
Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje |
![]() ![]() ![]() |
35 | 92,11% |
Ik heb liever geen allochtone collega |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee maten en twee gewichten. Wanneer we hier overspoeld worden door immigranten krijgen we te horen dat we dit als normaal moeten beschouwen aangezien de wereld van iedereen is. Wel, dan is wat men destijds uit Afrika gehaald heeft ook van iedereen, van ons dus. Het is het een of het is het andere hé, ge moet eens leren kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Houden van je eigen soort is geen racisme.
Ik heb allochtone bovenburen. In het begin toen ze er woonden sloeg hij haar af en toe eens af. Anders best vriendelijke mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zeer vrome moslim zeg maar. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2010 om 02:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb niets tegen allochtonen op zich. De huidskleur van mijn dokter, klusjesman, bakker, buschauffeur enz is van geen enkel belang. Enkel zijn gedrag telt. Er zijn prima allochtonen en er zijn rotonvriendelijke autochtonen.
Het basisprobleem is gedrag, en daar loopt het vooral bij vele jonge mannelijke moslims nogal mis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb niets tegen allochtonen op zich. De huidskleur van mijn dokter, klusjesman, bakker, buschauffeur enz is van geen enkel belang. Enkel zijn gedrag telt. Er zijn prima allochtonen en er zijn rotonvriendelijke autochtonen.
Het basisprobleem is gedrag, en daar loopt het vooral bij vele jonge mannelijke moslims nogal mis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat er nog nood is aan gewenning. veel mensen hebben in hun jeugd geen kleurlingen gekend. De enige zwarte die ik vroeger zag was zwarte piet, tot ik naar een grotere stad verhuisde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb allochtone buren, en die vallen wel mee. Ik zou het leuk vinden mochten ze wat minder vaak de stofzuiger gebruiken, maar voor de rest kan ik er niet over klagen.
Ik geef les aan kindjes met een andere huidkleur. Ik ben daar best tevreden mee. Wie mijn poetsvrouw, klusjesman of dokter is maakt mij niks uit, zolang ze hun werk goed doen. Ik heb geen dochter, maar als ik er ene had, zou ik vooral willen dat ze gelukkig is. Waar haar liefje(s) vandaan komt (komen), zou dan haar zaak zijn. Uiteraard zou ik het leuk vinden dat ze verstandige keuzes maakt. Ik zou haar aanraden niet alleen een harem van jongens bijeen te sprokkelen, maar ook aan veelwijverij te doen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik heb verschillende allochtone collega's, en daar zitten heel aardige mensen tussen. De moslims en moslima's zijn daarbij geen uitzondering.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw als ze niet arrogant overkomen, en als ze werken voor hunnen kost is er best mee te leven. Daarom ook dat joden, chinezen, polen, indiers..., geen problemen veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() De vraagstelling bij de meerkeuzevragen is mijns inziens niet correct. "Allochtonen", "andere huidskleur" en "vreemde origine" worden door elkaar gebruikt alsof het om dezelfde begrippen zou gaan, hetgeen niet zo is.
"Anders-culturelen" of "afkomstig uit niet-westerse culturen" waren beter geweest wat mij betreft, en zelfs dat dekt de lading niet helemaal. Maar goed, als Heinrich Schmidt uit Duitsland naast me komt wonen, mijn nieuwe collega of dokter wordt enz, heb ik daar geen enkel probleem mee. Evenzo voor Jean Duroc uit Frankrijk, James O'Connor uit Ierland, Nils Holgerson uit Zweden enzovoorts. Zelfs met een Ku Lu Yuk uit China bijvoorbeeld heb ik weinig tot geen problemen. Wél heb ik problemen met Ibrahim el Saqqoushendifi uit Marokko of Ayatollah Gamalagamala uit Egypte. En wat betreft het lief van mijn dochter heb ik niets te zeggen aangezien zij de keuze maakt en niet ik en aangezien zij er gelukkig mee moet worden en niet ik. Waarbij dan wel de aantekening dat ik het liefst zie dat ze een blank vriendje heeft om de doodeenvoudige reden dat ik nageslacht wil waar ik nog iets van mezelf in kan herkennen. In geval ze met een religieus vriendje, bijvoorbeeld een moslim, thuiskomt, zijn er de nodige haken en ogen en zal ze voor de keuze gesteld worden; bekeert ze zich tot de islam (hetgeen uiterst twijfelachtig zou zijn, maar soit, het kan) dan is het gelijk afgelopen. Dan sommeer ik haar -met pijn in mijn hart uiteraard- haar boeltje pakken en hoeft ze niet meer terug te komen zolang ze tot die sekte behoort, en d'r vriendje komt mijn huis bij voorbaat al niet in zolang hij aanhanger van die sekte is. Evenzo als ze met een getuige van jehova thuis zou komen bijvoorbeeld. Zweert haar vriendje zijn onzinnig geloof af, heb ik er al minder problemen mee, maar ik zal wel sceptisch blijven totdat het tegendeel bewezen is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Men gooit allochtonen steeds op ne hoop. In feite zijn er bijna oneindig veel rassen, of nog beter leefgemeenschappen met dezelfde eigenschappen, waaronder de vlaming, de waal... En sommige van deze leefgemeenschappen zijn nu eenmaal, om het zo te noemen, superieur, aan de vlaming, en andere dan weer inferieur. Zo eenvoudig is dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou iemand hier misschien graag hebben dat zijn dochter thuiskomt met een vrijer die militant is in de katolieke kerk ofte aanhanger van de nieuwe voorzitter-kardinaal? (Hoe zou zo iemand heten; iemand die katechese geeft, lektor is, misschien zo'n graad "diaken" ... , zouden die elke vrijdag nog vis eten, de volledige vasten geen vlees, geen voorbehoedsmiddelen, ostentatief bidden voor het fretten -- bij de weg, doen die hun avondgebed voor of na het vogelen ? -- ) enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig heb ik geen dochter Laatst gewijzigd door Garry : 5 april 2010 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |