![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Misschien moet je mijn eerdere post eens lezen over het gebrek aan argumenteren waar sommigen hier last van blijken te hebben. En als het discriminatie is dan is het positive discriminatie. En daar is niets mis mee. Bovendien botst het met geen enkele anti-discriminatiewetgeving en werd het gestemd in het Vlaams parlement door een brede meerderheid (inclusief sp.a). De wetgeving rond Wonen In Eigen Streek is sociale wetgeving en dat hebben we nodig.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 april 2010 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Arm Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het wordt helemaal ergerlijk als in een streek gebonden TV-verhaal zoals katarakt door de acteurs een voor de streek totaal vreemd dialect gesproken wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik woon nu in een kempisch tsjevendorp, en na 4 jaar kennen enkel mijn buren (zelf inwijkelingen) mij.
De lokale incrowd staat totaal onverschillig tegenover de "inwijkelingen". Het kan hen geen reet schelen wie wel of niet gelooft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() Taal staat nooit alleen. Het maakt deel van een complex sociaal geheel. Een bouwvergunning afhankelijk maken van sociale regels is dan ook begrijpelijk en maatschappelijk aanvaardbaar. Wie wil bouwen zonder regels kan misschien proberen op de maan ofzo ?
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het dorp waar ik gewoond heb, met amper 5.000 inwoners, een beetje industrie en veel boeren, werd voor sommige appartementen 700 euro huur per maand gevraagd. Dat kon niemand betalen. Een appartement kopen was te duur, zelfs voor tweeverdieners. Ik vroeg me dan af welke prijzen er in de provinciehoofdstad zouden gelden. Voor een slaapkamer werd daar 500 euro gevraagd. Mensen konden niet meer kopen of huren, tenzij ze zich blauw betaalden. Het gekke is dat er niet afgegeven werd op de buitenlandse rijke opkopers in de streek, en evenmin op de lokale speculanten die vijf appartementen hadden, waarvan er vier leegstonden die ze weigerden te verhuren. Maar er werd wel afgegeven op de arme drommels die soms met tien in zo één appartement kropen.
Ik ben daar toen tegenin gegaan. Tegen die praktijken en tegen dat valse bewustzijn. Veel haalde dat niet uit, hoor. Maar het gevolg was wel dat een communistische partij en jongerenbeweging "betaalbaar wonen in eigen streek" als eis stelden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 april 2010 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() LA FLANDRE EST EN COLERE
Door : Peter Vandermeersch - Le Vif L'express 02 04 2010 La Flandre est en colère. Contre les francophones. Les Flamands en ont ras le bol d'être toujours présentés comme des racistes intolérants ou, pis, d'être comparés avec des génocidaires, comme cela a été fait récemment en pointant du doigt le Wooncode, qui demande aux futurs acquéreurs d'un logement de se déclarer prêts �* apprendre le néerlandais ou de démontrer qu'ils ont des liens avec la commune où ils veulent s'établir. Lees het ganse artikel hier : http://levif.rnews.be/fr/news/levif-...e-LeVif-FR-fr# Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon nu toch al bijna 20 jaar "waar ik woon". Zelfs na 20 jaar kent geen kat mij in dit dorp. De buren groeten als ik ze toevallig tegenkom. Meer ook niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben ooit toegang tot een Brusselse discotheek geweigerd omdat ik kennelijk niet de goede taal sprak. Tot zover het fabeltje van het tolerante, multiculturele Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Mijn kinderen en hun leeftijdgenoten uit deze streek worden gediscrimineerd. Dat is geen sociale wetgeving. Dat is de reinste eigen-volk-eerst wetgeving. Of vind jij het sociaal dat eigenaren hun zakken rijkelijk vullen door eerst hun eigendom voor een te hoge prijs te verkopen zodat het te duur wordt voor hun eigen kinderen om daarna die kinderen financieel de bevoordelen op kosten (via belastinggeld) van de grote gemeenschap? Eerst worden de kinderen uit mijn streek benadeeld doordat Vlaanderen niet zorgt voor werk in eigen streek (eerder werk wegtrekt). Daarna worden zij benadeeld als ze in Brabant (of elders), wat niet hun geboortestreek is, willen kopen. Terwijl wij altijd evenveel belasting bijgedragen hebben als iedere andere Vlaming. Is dat geen discriminatie? Dat deze wet gestemd werd door een grote meerderheid in het Vlaams parlement zegt veel over de leden van dat parlement en de kiezers van die vertegenwoordigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag me af wat er mis is met taalvereisten? Het is niet meer dan normaal dat als je ergens gaat wonen, dat er van je verwacht wordt dat je de lokale taal leert. Er wordt nergens gediscrimineerd. Iedereen kan namelijk die taal leren, ongeacht godsdienst of huidskleur of wat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Ah neen, er bestaat geen schriftelijke regel. Er bestaat enkel willekeur. Willekeur is geen disriminatie. Iedereen is gelijk voor de wet en kan willekeurig geweigerd worden ook als hij/zij perfect Nederlandstalig is. (of onvoldoende geld onder tafel schuift) Arm Vlaanderen. Arme bevolking die de realiteit niet zien die er schuilgaat achter het mistgordijn dat de politiekers spuiten. Laatst gewijzigd door pajoske : 6 april 2010 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Ik zat gisteren op de website van Sharia4Belgium en daar wordt gezegd dat in naam van de democratie de moslims worden uitgemoord en dat de democratie moet worden afgeschaft. U lijkt een beetje dezelfde manier van redeneren te volgen. Wat schieten we daar mee op?
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 6 april 2010 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |