![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Daar ben ik het volledig mee eens, daarom pleit ik voor een groter inkomen voor de overgrote meerderheid van de werkende mensen.
Citaat:
Het is interessanter om werkenden meer te betalen dan (tijdelijk) werklozen minder te betalen. Belonen werkt altijd beter dan straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn heel veel manieren om kosten te besparen zonder dat je daar echt slechter van wordt. Bovendien mag je ook niet vergeten dat wanneer alle werkende mensen buiten die rijkste 10% van de mensen een hoger inkomen krijgen en als die 10% allemaal even veel gaan verdienen, dat de prijzen van dure luxeproducten dan ook dalen. Twee groepen van mensen groeien dan qua inkomens naar elkaar toe, waardoor die verkopers van overdreven dure luxeproducten hun prijzen zullen moeten verlagen als ze bij die grote groep willen geraken. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 april 2010 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Banneling
|
![]() Luxe, doen en laten wat ik wil, reizen, noem maar op... Lekker materialistisch zeg maar, maar dat is mijn volste recht
![]() Citaat:
Als ik pakweg een jacht wil hebben, dan ga ik behoorlijk wat geld moeten hebben. Heb ik dat per se nodig? Nee, uiteraard niet. Ben ik slechter af als ik dat niet heb? Nee, uiteraard niet. Is dat leuk als ik dat heb? Ja, absoluut, en dat op zich maakt al de rest van die bemerkingen overbodig. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen voor wat je wil, buiten aan jezelf. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch niet, de producten die eerst alleen te betalen waren voor mensen binnen de rijkste 10% zullen een aanzienlijke daling hebben qua vraag en zullen dus moeten zakken om een 'afzetmarkt' te bereiken.
Jouw jacht zal dus goedkoper worden. ![]() Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 april 2010 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Aangezien je aandelen koopt met het deel van jouw geld dat je niet gebruikt en aangezien je die belasting niet kan betalen met 'virtuele waarde', dus wel moet betalen met het geld dat je wel gebruikt indien je het direct moet betalen, is het het beste dat je dat teveel of tekort aan inkomen pas moet betalen aan respectievelijk krijgen van de staat wanneer de aandelen terug omgezet zijn in kapitaal." Je moet je dus geen zorgen maken over het moeten verkopen van je aandelen om de belasting op de winst van deze aandelen te kunnen betalen, die belasting moet je pas betalen nadat je de aandelen verkocht hebt en wanneer dat is, dat beslis je zelf. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 april 2010 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als meer mensen het zich kunnen veroorloven, dan wordt het duurder; dat is nu eenmaal zo bij luxeproducten waar het aanbod beperkt is. En los daarvan maakt het geen barst uit of die dingen nu goedkoper of duurder zouden worden. Dat is het punt ook helemaal niet. Het punt is dat het idioot is dergelijke limieten op te leggen. Laat mensen verdienen wat ze willen en kunnen en laat ze met dat geld doen wat ze willen. 't Is niet omdat jij zo geen leven wil of je zo geen leven kan inbeelden, dat dat anderen moet beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De luxeproducten die nog betaalbaar zijn voor de meeste mensen zullen dan inderdaad een beetje duurder worden, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de producten die nu enkel door de rijkste 10% betaald kunnen worden. Wat ga jij doen met de prijs van jouw te verkopen jacht als niemand hem binnenkort nog gaat kunnen kopen? Bovendien gaat de productie in die luxeproducten waar dan meer vraag naar is dan al snel stijgen, het aanbod past zich aan de vraag aan, waardoor zelfs bij die producten de prijsstijging slechts heel klein zal zijn. Volgens mij is 90% meer dan 10%, dus beperk ik hiermee minder mensen dan dat ik mensen extra mogelijkheden bied. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 april 2010 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Nee, je snapt het inderdaad niet. Citaat:
![]() Veel extra mogelijkheden ga je die 90% niet bieden. Je streeft naar een communistisch systeem en dat heeft van zichzelf al aangetoond dat het niet werkt. Je gaat er gewoon voor zorgen dat de topverdieners naar andere oorden uitwijken, en dat is niet meer dan logisch. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees ook de toevoeging aan mijn vorige post, want volgens mij kwam die pas nadat je hem gelezen had: "Bovendien gaat de productie in die luxeproducten waar dan meer vraag naar is dan al snel stijgen, het aanbod past zich aan de vraag aan, waardoor zelfs bij die producten de prijsstijging slechts heel klein zal zijn." Citaat:
2° Topverdieners kunnen nu ook al meer verdienen of meer belastingen ontlopen in andere oorden. Laatst gewijzigd door Robinus V : 8 april 2010 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen sparen voor zijn eigen sociale zekerheid komt uiteindelijk neer op geen sociale zekerheid vanwege o.a. het instinctieve koopgedrag van mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dan spreek je van bvb voor de beurs gemakkelijk van 13trilioen virtueel geld. Dan zijn alle beleggingsfondsen virtueel... Dan is het ook wel eenvoudig om uw vermogen te defiscaliseren, want dan beleg je gewoon uw zwart geld in de beurs, en heb je opeens geen geld meer;.. En ja ik verkoop de lernout's, en beleg ze direct opnieuw in een nieuwe maatschappij... dus wanneer heb ik dan winst ? En wanneer betaal ik belastingen. En 'tzal nogal plezant zijn, je koopt 1miljoen aandelen, je ziet ze stijgen naar 2Miljoen, je verkoopt die 1miljoen winst, en lap, er komt daar een belasting op van 0.5M, dus je moet feitelijk niet meer beleggen , want uw winst verdwijnt toch... Probeer nog eens
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 april 2010 om 07:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste: overdreven duur. Hoe bepaalt u wat de correcte prijs is voor iets? Mij lijkt de prijs voor luxeproducten een zaak van vraag- en aanbod. Het is niet omdat veel mensen dat niet kunnen betalen dat iets overdreven duur is. Ik kan mij ook geen prive vliegtuig veroorloven, dat betekent toch niet dat vliegtuigen overdreven duur zijn? Waarom zou dat dan met bvb sieraden wel het geval zijn? Bovendien: heel veel mensen verdienen hun brood met de productie van die luxegoederen. Gaan de arbeiders bij Ferrari allemaal 20% loon moeten inleveren of wat stelt u precies voor om de prijs naar beneden te halen? Mij lijkt dat het resultaat zal zijn dat luxegoederen voor de rijkste 10% gewoon van de markt zullen verdwijnen, tezamen met die jobs. De nieuwe rijksten rijden dan bvb allemaal BMW of Mercedes en Ferrari bestaat niet meer. (Of gaat het equivalent van een BMW/Mercedes maken en er een label Ferrari opplakken). Nu, ik kan mij ook geen Ferrari permiteren, maar ik zie niet in hoe zo'n wereld beter zou zijn dan de huidige. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 april 2010 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zal altijd winst kunnen blijven maken bij beleggingen, maar niet onbeperkt, voor alle inkomsten gelden dezelfde regels. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het zijn de aandeelhouders in Ferrari die zullen moeten inleveren, dat is dan een verlies van winst die ze toch grotendeels zouden moeten afgeven. Het kan zijn dat die producten hier gewoon van de markten verdwijnen, en die kans is heel groot wanneer een maximum netto-inkomen alleen in België ingevoerd wordt. Het is een uitdaging om zoiets in meerdere landen tegelijkertijd in te voeren en dan is het voor bijvoorbeeld Ferrari interessanter om meer te produceren en de prijzen te verlagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het effect daarvan is dat jij gewoon minder en minder geld zal hebben om te herverdelen... Leuk, nietwaar? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je alles er door wil jagen, dan is dat je volste recht, maar dan zal je met de gevolgen moeten leren leven, zijnde dat je dan problemen kan krijgen wanneer je werkloos wordt, maar daar kies je dan expliciet voor. Keuzes zijn nooit zonder gevolgen. Door mensen hun eigenverantwoordelijk te minimaliseren en ze af te schermen voor de gevolgen van hun keuzes, verkrijg je enkel miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie hierboven de koers van Fiat (eigenaar van Ferrari) sinds 2003. Aandeelhouders in Fiat boeken helemaal geen megawinsten. Sommige speculanten wel, maar die worden niet geraakt door uw maatregelen. De conclusie is eenvoudig en kan algemeen gezegd worden, in tegenstelling tit wat u denkt haalt de gemiddelde aandeelhouder over de langere termijn echt geen overdreven rendement. De enige optie die bedrijven dus zullen hebben is ofwel hun luxegoederen veel goedkoper produceren (fabriek in China ipv hier, mindere kwaliteit) of ermee ophouden. Bovendien vergeet u helemaal dat heel wat mensen en echt alleen niet de superrijken aandelen hebben. Al is het maar via hun pensioenfonds. Het lijkt mij nogal dat uw actie enerzijds quasi volledig door jaloezie en niet door rechtvaardigheid wordt gemotiveerd. (Als ik het niet kan kopen, dan mag niemand het kunnen kopen) en bovendien nog eens sterk ondoordacht want het zal tot een collectieve verarming leiden. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 april 2010 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 april 2010 om 11:28. |
||||
![]() |
![]() |