Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2010, 06:44   #81
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Je ziet het te streng.
Waarom Limburgse of West-Vlaamse studentenverenigingen in Leuven?
Waarom zouden NLers mekaar niet mogen opzoeken in eigen verenigingen?
D'r is niks mis mee.
Daar is inderdaad niks mis mee en ik kan me niet herinneren dat ooit geschreven te hebben. Trouwens, toen ik als expat in het Verre Oosten zat ben ikzelf ook met de plaatselijke tak van die vereniging opgetrokken en ik heb daar uiterst goeie herinneringen aan. Bijvoorbeeld dat er daar geen onderscheid gemaakt werd tussen Vlamingen en Nederlanders. "In den Vreemde" wel te verstaan, want daar verzinkt alle opgeblazen nonsens die hier de dienst uitmaakt in het niet. Mutatis mutandis hetzelfde voor regionale studentenverenigingen, dat heeft niks met landen te maken.

Het verschil is dat Nederland voor Vlamingen en Vlaanderen voor Nederland niet onder de noemer "In den Vreemde" gebracht kunnen worden. Wij zij elkaars buitenland niet, Vlamingen zijn ontvoerde Nederlanders en daar is geen speld tussen te krijgen.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 08:57   #82
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Daar is inderdaad niks mis mee en ik kan me niet herinneren dat ooit geschreven te hebben. Trouwens, toen ik als expat in het Verre Oosten zat ben ikzelf ook met de plaatselijke tak van die vereniging opgetrokken en ik heb daar uiterst goeie herinneringen aan. Bijvoorbeeld dat er daar geen onderscheid gemaakt werd tussen Vlamingen en Nederlanders. "In den Vreemde" wel te verstaan, want daar verzinkt alle opgeblazen nonsens die hier de dienst uitmaakt in het niet. Mutatis mutandis hetzelfde voor regionale studentenverenigingen, dat heeft niks met landen te maken.

Het verschil is dat Nederland voor Vlamingen en Vlaanderen voor Nederland niet onder de noemer "In den Vreemde" gebracht kunnen worden. Wij zij elkaars buitenland niet, Vlamingen zijn ontvoerde Nederlanders en daar is geen speld tussen te krijgen.
In het buitenland, waar regionale diversiteiten en spanwijdten bestaan, waarbij die van de Lage Landen in het niet verzinken, kijkt men inderdaad nogal eens meewarig op van onze benepen dorpsmentaliteit.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 08:22   #83
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toen ik voor de eerste keer in Vlaanderen kwam, tijdens een schoolreisje naar de Antwerpse dierentuin, zag ik voor een kroeg een bord staan met daarop de boodschap dat buitenlanders en Nederlanders daar niet welkom waren. Men noemde mij hier op dit forum een leugenaar toen ik dat vertelde.

Op dat moment was ik nog te jong om het allemaal te duiden. Pas vele jaren later werd het me duidelijk, toen ik de hollanderhaat van veel Vlamingen wat beter had leren kennen. En die gaat ver hoor. Zo ken ik iemand die na een dagje winkelen in Antwerpen terugkwam bij zijn auto en daar een briefje vond onder de ruitenwisser. Alle auto's met een Nederlands kenteken hadden zo'n briefje. Daar stond op, mischien in iets andere woorden: Rot op naar Holland! Ook toen ik dat vertelde hier werd ik uitgemaakt voor leugenaar.

Wat ik nog het ergst vind is dat er Nederlanders zijn die zich laten overtuigen door de giftige tong van veel Vlamingen. Die laten zich wijsmaken door de Vlamingen dat Hollanders echt gierig, arrogant en onbetrouwbaar zijn. Zo ken ik een meisje die het echt niet meer leuk vindt om als Hollander(zij komt echt uit die provincie) te worden gezien. Na zoveel jaar in Vlaanderen heeft ze een hekel gekregen aan haar eigen identiteit.
Het tij is aan het keren, Spinoza. Steeds meer Nederlanders zien de ware aard van de Belg. Het huichelachtige en schijnheilige karakter van de Belg begint bij velen de strot uit te komen.

Wat mij betreft wordt er vandaag begonnen met een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Het zou heel veel problemen oplossen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 08:25   #84
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr Brezinski Bekijk bericht
Vanwaar het drama dat we elkaar niet kunnen luchten? Waarom zouden we dat moeten?
Helemaal mee eens!
Oud 17 april 2010, 09:12   #85
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
In het buitenland, waar regionale diversiteiten en spanwijdten bestaan, waarbij die van de Lage Landen in het niet verzinken, kijkt men inderdaad nogal eens meewarig op van onze benepen dorpsmentaliteit.
Dat is ook een van de redenen waarom ik niet voor een samengaan ben met de Nederlander.
Net omwille van die dorpsmentaliteit.

Wij Belgen zien de wereld als onze speeltuin, kunnen ons makkelijk integreren in andere culturen en spreken al snel de taal.
We hangen niet zo mordicus vast aan de moedertaal, maar zien die meer als een gereedschap terwijl dat door de GN's eerder als een godsdienst wordt beschouwd met verplichte diensten op de radio en TV.

Maar de echter reden is omdat ik hier de Nederlander op een ander manier heb leren kennen dan IRL.
Ik weet nu dat er naast de joviale en eerlijk Nederlander ook Nederlanders zijn met een duister kantje.
En gezien het net die mensen zijn die zich opwerpen de dienst te willen uitmaken na de annexatie kies ik eieren voor mijn geld
Oud 17 april 2010, 09:24   #86
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik voor de eerste keer in Vlaanderen kwam, tijdens een schoolreisje naar de Antwerpse dierentuin, zag ik voor een kroeg een bord staan met daarop de boodschap dat buitenlanders en Nederlanders daar niet welkom waren. Men noemde mij hier op dit forum een leugenaar toen ik dat vertelde.
Dat waren nog eens tijden. Mag wat mij betreft van morgen al terugkomen als de wet het toelaat/gewijzigd wordt.

Citaat:
Op dat moment was ik nog te jong om het allemaal te duiden. Pas vele jaren later werd het me duidelijk, toen ik de hollanderhaat van veel Vlamingen wat beter had leren kennen. En die gaat ver hoor. Zo ken ik iemand die na een dagje winkelen in Antwerpen terugkwam bij zijn auto en daar een briefje vond onder de ruitenwisser. Alle auto's met een Nederlands kenteken hadden zo'n briefje. Daar stond op, mischien in iets andere woorden: Rot op naar Holland! Ook toen ik dat vertelde hier werd ik uitgemaakt voor leugenaar.
Er is in Vlaanderen inderdaad een zeer wijd verspreidde afkeer voor kaaskoppen. En terecht. Dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Ons steeds in de steek gelaten in de geschiedenis als het erop aankwam. Ik ben heus niet de enige hoor die Hollanders op hetzelfde niveau plaatst als Albanezen en zigeuners.

Citaat:
Wat ik nog het ergst vind is dat er Nederlanders zijn die zich laten overtuigen door de giftige tong van veel Vlamingen. Die laten zich wijsmaken door de Vlamingen dat Hollanders echt gierig, arrogant en onbetrouwbaar zijn.
Alsof dat niet zo is...... Bij ons in de regio zegt men openlijk: als je niet bedrogen bent door een Hollander, is hij het vergeten.

Citaat:
Zo ken ik een meisje die het echt niet meer leuk vindt om als Hollander(zij komt echt uit die provincie) te worden gezien. Na zoveel jaar in Vlaanderen heeft ze een hekel gekregen aan haar eigen identiteit.
Omdat ze een andere wereld en een ander volk heeft leren kennen en nu beide kan vergelijken.

Voor de Groot-Nederlandse Dietsland-aanhangers der lage Landen onder jullie: neen, Vlamingen en kaaskoppen behoren niet tot hetzelfde volk. Vlamingen hebben een andere ingesteldheid.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 17 april 2010 om 09:25.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 09:26   #87
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Het tij is aan het keren, Spinoza. Steeds meer Nederlanders zien de ware aard van de Belg. Het huichelachtige en schijnheilige karakter van de Belg begint bij velen de strot uit te komen.

Wat mij betreft wordt er vandaag begonnen met een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Het zou heel veel problemen oplossen.
Ja! Volledig mee eens.
Oud 17 april 2010, 09:29   #88
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Voor de Groot-Nederlandse Dietsland-aanhangers der lage Landen onder jullie: neen, Vlamingen en kaaskoppen behoren niet tot hetzelfde volk. Vlamingen hebben een andere ingesteldheid.
Helemaal mee eens...om het Nederlandse ras te vrijwaren van Vlaamse smetten(huichelachtig, schijnheilig , achterbaks en geniepig gedrag) pleit ik voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Dat is de enige manier om het Hollands bloed zuiver te houden.
Oud 17 april 2010, 09:32   #89
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens...om het Nederlandse ras te vrijwaren van Vlaamse smetten(huichelachtig, schijnheilig , achterbaks en geniepig gedrag) pleit ik voor een muur op de Belgisch-Nederlandse grens. Dat is de enige manier om het Hollands bloed zuiver te houden.
Inderdaad. Bestialiteit is voor Vlamingen immers niet toegestaan.
Oud 17 april 2010, 12:07   #90
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Ik wil de forumdeelnemers Van Poppel en F.Lurk wijzen op de wettelijke bepalingen die krachtens het forumreglement van toepassing zijn:

Citaat:
aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
Bovendien is de volgende regel van toepassing, op straffe van onmiddellijke verbanning:

Citaat:
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Ik zal geen moment aarzelen indien ik postings van dergelijke aard aantref, aan te geven bij de moderatie.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 17 april 2010 om 12:18.
Oud 17 april 2010, 12:12   #91
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik zal geen moment aarzelen indien ik postings van dergelijk aard aantref, aan te geven bij de moderatie.
Voorzichtig zijn daarmee, Ernst, want wat het provoceren om de provocatie betreft kan jij ook zeker meespelen om de hoofdvogel (in dit gedeelte van het forum).

*edit maar ik ben het wel met je eens dat bovenvernoemde personen wat ver gaan

Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 april 2010 om 12:14.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 12:17   #92
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Voorzichtig zijn daarmee, Ernst, want wat het provoceren om de provocatie betreft kan jij ook zeker meespelen om de hoofdvogel (in dit gedeelte van het forum).

Dat bedoelde ik ook.
Oud 17 april 2010, 12:40   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

F.Lurk is de grootste proleet van het forum. Het schopt tegen alles en iedereen die het beter heeft. Laat hem lekker zijn woede spuien, het is niet alsof het serieus genomen wordt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 13:54   #94
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ken ik een meisje die het echt niet meer leuk vindt om als Hollander(zij komt echt uit die provincie) te worden gezien. Na zoveel jaar in Vlaanderen heeft ze een hekel gekregen aan haar eigen identiteit.
Die is pas goed geïntegreerd, een hekel krijgen aan uw eigen identiteit daar draait België om (Belg versus Vlaming versus Waal versus Franstaligen versus Nederlandstaligen etc.) Het is waar dat er een bepaalde reserve tegenover Nederlanders(hollanders)bestaat, maar dat is ook tussen Antwerpenaren en Brusselaren en Limburger enz......
Eigenlijk is dit universeel, men bepaalt zijn identiteit (achtergrond, geschiedenis) altijd tegenover de 'andere'.
Oud 17 april 2010, 13:59   #95
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Verstrepen buiten en de Nederlanden één. Dat hij maar in de VSA gaat wonen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 14:01   #96
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Vlamingen zijn ontvoerde Nederlanders en daar is geen speld tussen te krijgen.
goed gevonden Leo
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 14:08   #97
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
(...) een hekel krijgen aan de eigen identiteit (...) daar draait België om
Snedig en effectief antwoord.
Oud 17 april 2010, 14:10   #98
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
F.Lurk is de grootste proleet van het forum. Het schopt tegen alles en iedereen die het beter heeft.
Ge moogt gerust zijn!

Stolz ein Proll zu sein
Oud 17 april 2010, 14:59   #99
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Ik las laatst dat Engelse toeristen af te rekenen hebben met gelijkaardige stereotypes/discriminatiemaatregelen wanneer ze Amsterdam boeken. Een aantal van hun landgenoten maakte het ginder zo bont bij het vieren van hun stag party's dat men er is toe gekomen Britse jongeren toegang te weigeren tot coffeeshops en jeugdherbergen.
Oud 17 april 2010, 15:02   #100
Shadowke

Standaard

Citaat:

je neemt je dromen voor werkelijkheid omdat je een notoire racist bent.
ik hoop dat je geband wordt van dit forum!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be