![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 17 april 2010 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Pinatubo was al een hele grote... Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2010 om 16:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen de Ijslandse vulkanen en andere. In Ijsland zijn de vulkanen bedekt en omgeven door gletsjers en als de lava daarop terecht komt explodeert het boeltje en jaagt nog meer stof de lucht in.
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Het feit dat er geen vliegtuigen rondvliegen zal de temperatuur doen toenemen, het feit dat de vulkaan stofwolken de lucht instuwt zal de temperatuur doen afnemen. Het effect van het tweede is allicht groter dan dat van het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() ??? Leg dat eens even uit aub.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 17 april 2010 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon door alles wat ze uitstoten bereikt minder zon het aardoppervlak. Als deze "vervuiling " verdwijnt (zoals nu ) zal er meer zon her aardoppervlak bereiken, resulterend in een hogere temperatuur. Dit werd oa vastgesteld tijdens 9/11 toen het vliegtuigverkeer in Amerika ook stilgelegd werd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de mens is nu eenmaal zodanig autistisch in de aard van het aanvaarden van veranderingen, dat onvoorstelbare concepten als de ijstijd en schommelingen in CO2, wel de schuld MOET zijn van de mens.... of net te danken aan de mens die zich na een fractie in de geschiedenis van de aarde de god voelt van de planeet
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk als het lang genoeg duurt. -5° C in het noordelijk halfrond is wel een mini²-ijstijd. ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() DE auto op zich is bijna niet meer weg te denken dat is nu wel zo.
Hij hoeft als vervoersmiddel op zich ook niet weg gedaht te worden. Het enige dat dringend welkom is een andere vorm ervan; niet iets dat alleen status bepaaalt maar iets dat een zekere vrijheid blijft verschaffen maar een minimale ecologische afdruk achterlaat.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelijk welke oplossing komt steeds neer op 'meer mens in minder blik'. Als je het autosolisme wil handhaven dan zal dat ertoe leiden dat iedereen in een soort eco-smartje zal rijden, en voor de meeste trajecten in een door GPSsoftware gestuurde colonne. In een treintje dus.
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Reken dan maar eens uit welk onderdeel van je karretje je voor hoelang geparkeerd krijgt voor dat geld !
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Je kunt je misschien hierop baseren : http://www.immoweb.be/nl/immo/handel...r-r2422121.htm
Dat ligt aan het Laurentplein, waar ook zoveel gezaagd wordt over het parkeren. (Tot iemand eens de correcte prijs zal aanrekenen.)
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer eerst de betekenis van "publiek eigendom". De straat is geen privébezit.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 5 mei 2010 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens: ik heb geen auto; ik doe alles met fiets en openbaar vervoer. En ik doe veel met fiets en openbaar vervoer, hoor. Diegenen die mij kennen, verschieten ervan: ik doe veel acties, geef veel lezingen, ben dus veel onderweg, en dat allemaal zonder auto. Ik denk dat mensen veel te snel naar een auto grijpen. Bv voor woon-werk verkeer: nu woon ik dicht bij mijn werk, dus geraak ik er met de fiets, maar tijdens mijn vorig werk deed ik ook alles met openbaar vervoer: eerst 10 km fietsen naar een station, daarna 1,5 uur op de trein zitten (werken). Het kan. Ik kon toen de auto van mijn ouders goedkoop gebruiken, maar ik weigerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dieren op het veld laten werken zou slavernij zijn: een vorm van uitbuiting. Dan is een tractor beter om onze vitale behoefte aan voedsel te vervullen. By the way: er zijn zelfs al tractors op zonne-energie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jezelf verplaatsen is een basisbehoefte. En van de verschillende modaliteiten, moeten we het mens-, dier-, en milieuvriendelijkste kiezen. En dan is openbaar vervoer telkens beter dan priveverkeer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |