Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2010, 12:26   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Olijke Bart is weer eens bezig. Nu dreigt hij weer de stekker uit te trekken uit de Vlaamse regering. De CD&V en de SPa zijn dus gewaarschuwd met dat soort Vlaamsnationalisten. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen. In eender welke regering.

Daarom herlaal ik het nog eens: NVA = VB-Light.
VB = de wolf.
NVA = even grote wolf. Niet zo brutaal als het VB, maar des te meer schijnheilig en achterbaks.
Olijke Bart is een aasgier die wacht tot iemand anders de prooi om het leven heeft gebracht.
Zo kan hij zonder gevaar zijn eigen buik vullen.
Aan zijn omvang te oordelen heeft de man dat al vaak gedaan.

Maar ook aasgieren zijn prooien.....

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 april 2010 om 12:31.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:29   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik het had voorspeld. Olijke Bart is weer eens bezig. Nu dreigt hij weer de stekker uit te trekken uit de Vlaamse regering. Onbetrouwbaar rekeltje die hele Olijke Bart. De CD&V en de SPa zijn dus gewaarschuwd met dat soort Vlaamsnationalisten. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen. In eender welke regering.

Daarom herlaal ik het nog eens: NVA = VB-Light.
VB = de wolf.
NVA = even grote wolf. Niet zo brutaal als het VB, maar des te meer schijnheilig en achterbaks.

Ik zal ook nog eens herhalen wat ik al eerder schreef:

Het Vlaams-Nationalisme is een legitiem kind van Belgique.

Als het een lelijk gezicht en een slecht karakter heeft, weten we dus waar we de oorzaak dáárvan moeten zoeken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:31   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

...

Maar ook aasgieren zijn prooien.....
Dat klopt. Vandaar dat ze in de hogere échelons van het Koninkrijk zo zenuwachtig worden. Het begint wellicht - eindelijk - tot de hersenpan door te dringen.

Laatst gewijzigd door djimi : 25 april 2010 om 12:31.
Oud 25 april 2010, 12:31   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Olijke Bart is een van die weinige politici die dus trouw blijft aan zijn principes. Dat is op zich al een prestatie.

Nu heb ik eerlijk gezegd toch liever wolven aan het hoofd van Vlaanderen dan makke schaapkes.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:32   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Olijke Bart is een van die weinige politici die dus trouw blijft aan zijn principes. Dat is op zich al een prestatie.

Nu heb ik eerlijk gezegd toch liever wolven aan het hoofd van Vlaanderen dan makke schaapkes.
Als zijn eigen principes ingaan tegen het belang van het land en zijn inwoners moet hij het maar afbollen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 april 2010 om 12:32.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 12:32   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

Ik beklaag die wolven.

Zo opgescheept zitten met zes miljoen neo-nazi's, dat moet toch geen gemakkelijk jobke zijn.

Oud 25 april 2010, 12:52   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Lode Claes werd reeds in 44 , in volle repressietijd en dus op een moment waarop strafuitvoering exorbitant streng was, veroordeeld voor 5 jaar , die hij volledig heeft uitgezeten.
Dit wgs het opnemen van het ambt van schepen van Groot - Brussel.

Speciaal voor hvg :
Lode Claes was voor 100% een collaborateur. Punt uit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 16:43   #88
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lode Claes werd reeds in 44 , in volle repressietijd en dus op een moment waarop strafuitvoering exorbitant streng was, veroordeeld voor 5 jaar , die hij volledig heeft uitgezeten.
Dit wgs het opnemen van het ambt van schepen van Groot - Brussel.

Speciaal voor hvg :
Ha! Met de namen te geven van een VB-er, een VB-gerelateerde en een LDD-er bedoel je te zeggen dat de Vlaams-Nationalisten niet in de VLD terecht zijn gekomen?

De die-hards misschien niet maar toch denk ik dat er een paar zijn overgebleven die in hun hart Vlaamsgezind zijn.

Niet dat er echt sprake zou zijn van 'de mollen van Claes', dát lijkt me inderdaad overdreven en was ook maar een geintje, maar zo hier en daar zie je toch een Vlaamsgezinde reflex opduiken bij Open-VLD. Al hebben de liberalen natuurlijk altijd de Belgische kaart getrokken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:41   #89
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ha! Met de namen te geven van een VB-er, een VB-gerelateerde en een LDD-er bedoel je te zeggen dat de Vlaams-Nationalisten niet in de VLD terecht zijn gekomen?
Nee , de namen werden gewoon vetjes afgedrukt omdat het voor sommigen een verrassing kan zijn dat bvb iemand als G.A. in zijn politieke beginjaren voorstander was van een hervormde VLgezinde liberale partij .
Belien bvb was in die tijd vrij Belgicistisch, helemaal niet de die - hard separatist die hij nu is.
Citaat:
De die-hards misschien niet maar toch denk ik dat er een paar zijn overgebleven die in hun hart Vlaamsgezind zijn.
Mogelijk, maar het zullen er niet veel zijn.
Ga er maar niet van uit dat iemand als Alexandre Decroo 'Vlaamsgezind'zou zijn.

Laatst gewijzigd door stab : 25 april 2010 om 20:42.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 20:46   #90
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lode Claes was voor 100% een collaborateur. Punt uit.
Als je in 44 'slechts' voor 5 jaar veroordeeld werd dan ben je geen 100% collaborateur, dat is logisch , maar ik weet wel dat iemand zoals u die nuancering niet aankan.
Ik had niets anders verwacht.
Oud 26 april 2010, 08:25   #91
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee , de namen werden gewoon vetjes afgedrukt omdat het voor sommigen een verrassing kan zijn dat bvb iemand als G.A. in zijn politieke beginjaren voorstander was van een hervormde VLgezinde liberale partij .
Belien bvb was in die tijd vrij Belgicistisch, helemaal niet de die - hard separatist die hij nu is.Mogelijk, maar het zullen er niet veel zijn.
Ga er maar niet van uit dat iemand als Alexandre Decroo 'Vlaamsgezind'zou zijn.
Dat doe ik ook niet hoor.
Willy Dewaele?

Zonder gekheid: Toch heb ik het idee dat áls er een communautaire doorbraak komt, dit weleens zou kunnen gebeuren door steun uit onverwachte hoek. Open-VLD is deze regering zat, dat is duidelijk, maar het komt de Vlamingen toch niet slecht uit dat ze (tijdelijk) uit de regering is gestapt.

Zo ook SPa. Vandelanotte kon bij de laatste verkiezingen zijn ergernis over de PS al niet meer verbergen. Natuurlijk heeft zo'n partij er ook genoeg van als ze worden afgerekend op hun Waalse tegenhanger.

Ik wil niet zeggen dat deze partijen plots Vlaamsgezind worden maar wat je wel merkt is dat de irritaties over de Franstalige houding bij alle Vlaamse partijen toenemen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 08:28   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

voor wat het waard is, ook in La Libre Belgique geloven ze niet meer in het huidige België:
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...-belgique.html

Citaat:
Pour la sauver cette Belgique, on n’aura sans doute d’autre choix que d’en inventer une nouvelle : plus largement fédéralisée où chaque communauté, voire chaque région, choisirait ce qu’elle met en commun tout en maintenant une solidarité transparente.
maw, België terug 1: niet voor direct...
Oud 26 april 2010, 11:46   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je in 44 'slechts' voor 5 jaar veroordeeld werd dan ben je geen 100% collaborateur, dat is logisch , maar ik weet wel dat iemand zoals u die nuancering niet aankan.
Ik had niets anders verwacht.

U verwart 'collaborateur' met 'bloeddorstige oorlogsmisdadiger'.

Lode Claes was een nauwe medewerker van VNV-er Gerard Romsée, secretaris-generaal van Binnenlandse Zaken tijdens de oorlog. Claes was daar directeur van de studie en voorlichtingsdienst van Binnenlandse Zaken (tot december 1941), later werd hij adjunct-rijkscommissaris voor de grote agglomeraties.

Net zoals Romsée was Claes een voor 100% collaborateur van de bezettende Duitsers. En net zoals Romsée werd Claes veroordeeld wegens collaboratie met de vijand. Wat Romsée vooral werd aangewreven, was dat hij wat 'te braaf' en te volgzaam het de Duitsers naar hun zin maakte.

Laatst gewijzigd door system : 26 april 2010 om 11:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:27   #94
GoZuidNoordBrabant
Vreemdeling

Standaard

bovendien moet unified belgië ook samengevoegd worden met nederland en luxemburg, en dan frankrijk ook maar, en duitsland, en de EU en ja, eigelijk kan heel de wereld wel samen

en dan bouwen we een intergalactisch ruimteschip en gaan we door een zwart gat naar een ander zonnestelsel om daar nieuwe werelden op te eten.

dit is trouwens beeldspraak, geen onzin
GoZuidNoordBrabant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:30   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoZuidNoordBrabant Bekijk bericht
bovendien moet unified belgië ook samengevoegd worden met nederland en luxemburg, en dan frankrijk ook maar, en duitsland, en de EU en ja, eigelijk kan heel de wereld wel samen

en dan bouwen we een intergalactisch ruimteschip en gaan we door een zwart gat naar een ander zonnestelsel om daar nieuwe werelden op te eten.

dit is trouwens beeldspraak, geen onzin
t is precies of gij lacht ermee

maar wacht maar ... de CVP én de VLD zullen B wel terug 1 maken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 14:13   #96
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaams en Belgisch zijn geen tegenstellingen. Met veel onwil en vooral veel emotie, koppigheid en verhitte gemoederen kan men zich zelf voorhouden dat het tegenstellingen zijn. Zodra er ergens rust opduikt, en rust verspreidt zich onafwendbaar als een olievlek, slaat men achter uw rug de handen in mekaar. Want het zijn geen tegenstellingen in rust. Alles streeft uiteindelijk naar rust.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:00   #97
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is precies of gij lacht ermee

maar wacht maar ... de CVP én de VLD zullen B wel terug 1 maken ...
De verstandigste mensen in dit land beginnen ook weer meer samen te werken. Dat stemt toch tot nadenken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Vanaf het academiejaar 2011-2012 slaan de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de Université Libre de Bruxelles (ULB) de handen in elkaar om een reeks gemeenschappelijke ingenieursopleidingen te organiseren. Die zullen deels of volledig in het Engels gegeven worden, en richten zich op een internationaal publiek. Dat melden beide universiteiten vandaag in een persbericht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KULeuven
Recent is een overeenkomst gesloten met de Ecole polytechnique, Université Catholique de Louvain (UCL), Louvain-la-Neuve, die bi-diplomering mogelijk maakt. Hierbij studeer je één jaar aan de K.U.Leuven en één jaar aan de UCL, en verwerf je een diploma van beide instellingen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:02   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De verstandigste mensen in dit land beginnen ook weer meer samen te werken. Dat stemt toch tot nadenken.
jep, het bewijs dat je ook na een splitsing perfect kunt samenwerken. mss zelfs nog beter!
Oud 26 april 2010, 15:04   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
haha lol

ik hoop dat ge u even hard gesteund voelt tussen de reeds jaaaarenlang bestaande samenwerkingsakkoorden tss Diepenbeek en NL limburgse univs
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:11   #100
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
haha lol

ik hoop dat ge u even hard gesteund voelt tussen de reeds jaaaarenlang bestaande samenwerkingsakkoorden tss Diepenbeek en NL limburgse univs
Die samenwerking is er enkel gekomen als reactie op het feit dat men vanuit 'de Vlaamse ruit' alles in het werk gesteld heeft om de uitbouw van een Limburgse universiteit te boycotten.
Een bewijs van mijn stelling in en ander topic dat er binnen Vlaanderen ook blijvende tegenstellingen zijn op verschillende vlakken. Zoals in België het verschil tussen Walen en Vlamingen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be