![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan wel begrijpen dat u deze nostalgische politiek wilt voeren, maar ik denk tegelijkertijd dat u er véél te véél van verwacht. Laat de Vlamingen voortaan betalen voor hun eigen overheid, en de Franstalige Belgen voor de hunne. Dat kan ook een pak zever de wereld uithelpen, en 't zal waarschijnlijk véél rapper gaan. Of behoort u tot de strekking "Vlaanderen Vlaams? Ça jamais!"?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet alleen pertinent zeker dat ons land een overkill aantal Ministers heeft t.o.v. het aantal inwoners. Wist U dat wij hier meer Ministers hebben dan bijvoorbeeld Frankrijk ? Als basis voor een gezonde Overheid vind ik dit er persoonlijk een héél stuk over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Ik geloof daar ook niets van.Inherent ongeloofwaardig.Als het waar is,zal dat andere redenen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() arme Gatz, ons lekkere bier, frieten en spruiten..... al die jobs en faam
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G502O572K Laatst gewijzigd door BlueThunder : 24 april 2010 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof perfect dat verschillende buitenlandse investeringen zijn geannuleerd. Meer nog, ik heb het met eigen ogen gezien in het bedrijf waar ik werk (van buitenlanse origine).
Maar de regeringsval is hoogstens het excuus... het is niet eens een aanleiding te noemen. De oorzaak is natuurlijk dat belgie te duur is om nog in te ondernemen, en dat is al voor jaren zo. Net over de grens, in Duitsland, is alles goedkoper. U staat nu al in de file richting Brussel, zegt u? Wat dacht u van de file richting Aken? Die valt al veel beter mee hoor.
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je hebt uiteraard gelijk en ik zou verder gaan door te stellen : wat is vandaag nog de industriele relevantie van het oude continent? Als je de groeiprognoses van de BRIC landen vergelijkt met de onze,...ja dan staan we nergens nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge moet (durven) het hele plaatje bekijken, en daarbij niet alleen naar de ronkende namen van de ttels. Boven het nivo van de gemeente, zitten we met het provinsiale nivo, met goeverneurs (dikke pree, ferme hofhouding ...), deputees (nie onderschatten van voordelen), arrondissementskommissarissen (vb. de Oost-Vlaamse dochter van Martens, die in West-Vlaanderen werkt) .. het "nasionale nivo" (er is geen hiërarchie tussen gemeenschappen, gewesten en de federale !!), maar ze hebben wel hun eigen bevoegdheden en als soort van zijdelings toetje: de roi de Laeken Vergelijk dat dan maar eens met Frankrijk, met hun organizasie van kantons, arrondissementen, departementen en regio's. En hun nasionaal nivo natuurlijk. Daarom is het ernstiger om bij ons te pleiten voor de bestuurlijke indeling: gemeente; Vlaanderen; Europa. Het onbenul B. daartussen dient echt voor geen fluit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |