![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
The burka is not mentioned in the Quran. The Quran refers to the "khemar," a headscarf that covers the head, neck and upper body but has an opening for the face. The chadari and burqa: a brief history Trouwens godsdienstvrijheid betekent niet vrij zijn van of boven de wetten van het land.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij u vindt dat hun religie boven onze wetten staat.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we hadden het over overtuigen. Ik ben ook niet overtuigd door iedere wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een arrestatie-bevel zal mij wellicht wel weten te overtuigen, mocht het ooit zover komen dat ik aangehouden moet worden. Waarmee ik maar wil zeggen dat ik toch enige voorzichtigheid betracht als ik een wet met de voeten treed. En als ik dan toch betrapt word, ga ik niet janken. Ik had immers beter moeten weten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beste djimi, Zoals Artisjok al zei, is een argument vanuit de eigen overtuiging altijd overtuigender. We hoeven daarom niet te beginnen van "staat dat dan boven de wet?" Als je kijkt naar militantenbewegingen in ons land, dan zie je dat zij (niet altijd binnen de grenzen van de wet) alles wat zij kunnen gebruiken in hun strijd = betogingen, pamfletten, illegaal online geplaatst beeldmateriaal, soms zelf geweld (zie arrestaties van bepaalde partijleiders een tijd terug), ...enzoveel meer! Om zelfs tegen de huidige wetgeving in te gaan. Waaruit komt die overtuiging? de belgische wet? Neen ik dacht het niet...en zo zijn we allemaal, we horen ons aan de wet te houden, maar de meesten onder ons zijn het er daarom nog niet mee eens. Bij die mensen ga je dus met betere argumenten moeten afkomen dan "de wet zegt het"...niet om hen er doen aan te houden (opnieuw! dat bedoel ik niet!), maar om zich er niet tegen te verzetten.. En ik ben geen politicoloog, dus aub, de meer technische details wat betreft het verschil tussen een politieke actie en religieuze mag u mij besparen, ik heb het puur over onze menselijkheid. Wat betreft de wet, kan je opnieuw binnen de Islam duidelijke regels terugvinden, dat wanneer een moslim in een niet-Islamitisch land leeft, dat hij/zij zich te houden heeft aan die wetten en wanneer dat niet lukt, hij/zij moet vertrekken uit dat land. Nu zet deze laatste stelling opnieuw kwaad bloed bij rechtse strekkingen, omdat de overtuiging dat men de wet moet naleven, niet vanuit de religie mag komen, maar vanuit de wet. 1) diezelfde strekkingen haten praktisch onze wet, maar toch moet de 2de hands vlaming het er maar mee doen. 2) Is de haat tegenover de religie dan zo groot dat zelfs de goede zaken niet worden geapprecieerd? We kunnen elkaars vuile was dag in dag uit blijven aankijken...niemand zal er vrolijker van worden. Arrestaties en hardere aanpak, zal een bepaalde categorie van mensen mogelijk aanpakken, zoals jeugdbendes en dergelijke. Maar die groep mensen had al veel eerder moeten aangepakt worden en die criminaliteit staat compleet los van de religie, maar gaat uitsluitend gepaard met de sociale (toe)stand van die jongeren. Schreeuwen dat "papa een koran in de kast heeft" en dat dat boek "stralingen uitstraalt wat bepaalde gedragsstoornissen tot gevolg heeft" (<- is een vorm van humor, voor diegenen die het niet inzien) is een beetje te sci-fi voor mij. Ik geloof dat een rationeler antwoord hier beter gepast is. Maar wat gaat die aanpak OOk tot gevolg hebben? Als je moslima's op die manier gaat aanpakken, dan ga je een 2de groep creëren die tot op heden nog voor weinig of geen overlast hebben gezorgd zich gaan verzetten. De enige overlast die ik tot op heden van iemand met een lange baard of boerka heb ondervonden is dat mijn televisie barst van de tabloid-crap die de vtm en andere zenders dagelijks over mij uitkotst omdat het gelooft dat onze Vlaamse bevolking niets liever meer ziet. Veel van die conservatieve moslims worden van hier naar daar getrokken zoals de huidige politiek doet met stemmers. Tot uiteindelijk er sommigen van hen in handen vallen van extreme strekkingen en we dus in plaats van het probleem "aan te pakken" het net creëren. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 2 mei 2010 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 2 mei 2010 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Waarom een boerkesverbod in de eerste plaats? Dood aan de industrialisatie en verdwijning der boerkes. Geen bespoten en kunstmatige troep op onze talloren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom worden 4-tal onwetenden (jaja, ze zullen wel met meer zijn in hun clubje...) wel op hun woord genomen en honderdduizenden anderen niet? Ben je niet selectief bezig? Weet je wat ik zo hekelig vind aan dit? Dat het lijkt alsof ik zaken verdedig, doordat ik me tegen sommige domme opmerkingen verzet. Inhoudelijk wordt dan alles verdraaid en word je in een hoek geplaatst...en daar sta je dan als "voorstander van een boerka"..iets langer en ik loop er al mee rond volgens sommigen. PS: het is jammer dat zovele tegenstanders van bepaalde religieuze strekkingen er zo verdomd weinig van af weten. Ze krijsen als papegaaien slogans na en reciteren verzen uit geschriften als ware het onze lieve vaderkes...het is echt jammer dat net met die mensen een debat "moet" worden aangegaan...Dit is gewoon hopeloos. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 2 mei 2010 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bravo!
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
terwille van de boer die ploegt, bestaat de wereld voort !
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boerkeverbod op de lange baan?? Mogen de boeren niet meer op lange wegen?
![]() edit: ah, nee, blijkbaar gaat het over boerkaverbod en is het boerkeverbod in de titel een typfout... ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 mei 2010 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat deden de bestrijders van apartheid en segregatie, de busboycotters anders dan zichzelf met hun geweten boven de wet stellen? ooit van "antigone" gehoord ? Die weisse Rose ? De lange stoet van diegenen die niet voor "het wettelijk gezag" wilden buigen en daarin de dood vonden ? De problemen niet onder tafel vegen, de problemen benoemen is iets heel anders dan met populistische slogans afkomen die mits de nodige "flinksheid" alles eventjes zullen oplossen. Ik ben absoluut voorstander van "=westerse waarden en normen " , ik vind de "burgerlijke ongehoorzaamheid" een waardevolle wijze om op democratische wijze foute of verstarde wetgeving op dynamische wijze te veranderen ; maar dan moet ik kunnen aanvaarden dat "de tegenpartij" ttz fundamentalistische religieuzen, nationalisten op éénzelfde geweldloze wijze te werk gaan. Het is in de dialoog dat men tot inzichten komt. Het spijtige is dat men met moslim- en andere fundamentalisten zeer moeilijk in een dialoog kunt gaan. Men zou hooguit "liberalere moslims" met "fundamentalisten" kunnen laten discussiëren & op een resultaat hopen. De weg naar een noodzakelijke consensus is zeer lang, maar we zijn pas begonnen !
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is ernstig ! Binnenkort wordt de baskenmuts in Spanje verboden !
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Wat met keetschoppers die hun gezicht bedekken?
Wat als we dat nodig hebben om de tyrannieke regering omver te werpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook omdat ik bij het lezen van je post (sorry volledig off topic) moest denken aan het uitstippelen van een weloverwogen drugsbeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 mei 2010 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |