![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja klinkt mooi, maar die vlaamse revolutie krijg je enkel met Vlaanderen, en niet met één partij. NVA is bereid tot onderhandelingen, ja, maar vergeet niet dat onderhandelingen op basis van redelijke argumenten over concrete thema's die uiteindelijk mislukken (zie vandaag) juist een grotere revolutie zijn dan de revolutie onder de vlag van de revolutie. cfr Burke.
![]() |
![]() |
#82 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met SP-A? Of eerder met CD&V? ![]() Wees gerust; het cordon is de levensverzekering van het VB. Nooit of te nimmer zullen ze het opgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Als nationaal solidarist ben ik geen vb-er meer, maar tot nu toe heb ik nog op deze partij gestemd. Maar door het kinderachtige gedrag van de vb-kopstukken afgelopen winter, het zwakke leiderschap van Valckeniers, het sterke leiderschap van Dewever en de mogelijkheid dat NVA België totaal kan blokkeren, zal ik deze verkiezingen voor de eerste keer voor NVA stemmen, zowel in de kamer als de senaat. Ik ben het niet eens met NVA haar standpunt inzake vreemdelingen, maar dit thema speelt nu efkens geen rol. Eerst moet er institutioneel de zaken op orde worden gezet en dat kan het best via NVA. Hopelijk is er in de volgende Vlaamse verkiezingen dan een nieuw solidaritische partij die antwoorden kan bieden op sociaal economische thema's, vreemdelingenbeleid, buitenlandse politiek, enz... Noch Vlaams Belang, noch NVA bieden te weinig op deze thema's, maar NVA is beter op het communautaire vlak. Dus NVA.
Eerder bericht van mij omtrent dit onderwerp: http://forum.politics.be/showthread.php?t=138004 |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En dan gaat u er ook vanuit dat de NV-A genoeg stemmen haalt om iets te kunnen blokkeren? En in een federale regering gaan ze sowieso niet zitten. Vanuit de oppositie valt er weinig te blokkeren.Ze kunnen België niet blokkeren, ze konden het al niet als aanhangsel van de CD&v.Ze zijn het toen maar opgestapt.Tenzij ze 50% ofzo halen, dan kan er naar hartelust geblokkeerd worden. In de Vlaamse regering kunnen ze wel heel wat stokken in de Belgische wielen steken maar federaal?Vergeet het. Laatst gewijzigd door onnoembaar : 30 april 2010 om 21:47. Reden: quote vergeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als N-VA veel groter wordt dan VB, dan zal N-VA hoegenaamd geen toenadering tot VB zoeken, maar op zich ook niks bereiken. Want dan maakt De Wever hetzelfde mee als Leterme de voorbije jaren : vijand nr 1 zijn van de traditionele partijen, die er alles aan zullen doen om hem te saboteren. Zo werkt politiek. Met meer dan 2 % verschil tussen beide partijen zal de afstand ook de komende jaren wellicht te groot blijven. En eendracht wordt toch ooit onvermijdelijk om beider doelen te bereiken. Zoniet zal alles bij het oude blijven, hoezeer we ook verandering wensen.
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Dé vraag die iedere VB stemmer zich moet stellen is: waarom stem ik VB? Ikzelf stem VB omdat: 1: ik als volksnationalist geloof in Vlaamse ontvoogding/onafhankelijkheid 2: omdat ik geloof in de grondwaarden van onze westers kultuur Eén van de belangrijkste fundamenten van onze kultuur is de democratie. Op dit ogenblik is er door het cordon sanitair geen sprake van democratie. Als ik in een onafhankelijk Vlaanderen moet leven waar op dezelfde schabouwelijke wijze met democratie wordt gedaan als nu het geval is in België hoeft die onafhankelijkheid niet eens voor mij. Conclusie: Als het de NVA écht menens is ivm de Vlaamse onafhankelijkheid én met hun verwerping van het CS (zoals BDW ettelijke keren heeft verklaard) dan is ivm Vlaamse onafhankelijkheid een stem op het VB én mathematisch én moreel én politiek strathegisch evenveel waard als een stem op de NVA. Erger nog: iedereen weet dat de Vlaamse onafhankelijkheid er enkel en alleen kan komen als het CS wordt opgeheven. Een stem op het VB is bijgevolg een aansporing/dwang richting NVA om dienaangaande eindelijk de daad bij het woord te voegen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 mei 2010 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik gebruikte het in de betekenis van sympathisant (al dan niet met lidkaart) fyi ik heb geen enkele lidkaart bij geen enkele partij, bekleed er ook geen enkele functie, ook niet vrijwillig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe rijm je dat met de uitspraak van BdW "wij zijn geen separatisten" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zie waar we nu staan de 35% Franstaligen in dit land hebben een compleet vetorecht op alles ... goe bezig !?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook met het VB ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 1 mei 2010 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 conclusie is er weer ferm op, Fie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat het VB al jaren pleit voor een afschaffing van het cordon sanitaire en de traditionele partijen zo krampachtig eraan vasthouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Lokaal Raadslid
|
![]() als, miraculeuzerwijs, de zogenaamde "V-partijen" een meerderheid van de Vlaamse kiezers achter zich scharen èn één der "V-partijen" wordt de grootste partij, lijkt de partijpolitiek mij toch weinig excuses meer te hebben.
Ik vermoed dat LDD compleet de mist in zal gaan. Vandaar ook de démarche van De Croo. Net zoals VRHFSTDT zijn stemmen bij de sossen zoch voor "paars" doet De Croo dat bij LDD voor "Vlaams". Goed gezien natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Erg maar waar ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |