Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2010, 15:35   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb vorige keer in Dendermonde nog 6 uur in de cel gezeten.
Harde kern ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:37   #82
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Harde kern ?
Ik was rustig m'n krant aan't lezen en opeens bleek dat er op één of andere manier strooibriefjes en een affiche in mijn jas waren verschenen.Men maakt wat mee.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:38   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Inderdaad
Tenzij ik natuurlijk met een vlag rondloop die Toccata symboliseert
Die bestaat niet. De enige "vlag" die Toccata symboliseert, is je eigen fysieke lijf met alles erop en eraan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:40   #84
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Louvain la neuve VLAAMS
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:41   #85
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betogingen vroeger waren inderdaad groter. Maar een verboden betoging toen was dan ook goed voor politiecharges, waterkanonnen, etc... Nu kom je aan op een verboden betoging, zegt de politie vriendelijk goeiendag en hebben ze het parcours zelf al afgezet.
Pas op, je moet mij niet verkeerd begrijpen, ik vind die vaststelling best geruststellend, want zoals je wellicht weet staan wij over dit onderwerp (wellicht over andere ook) diametraal tegenover elkaar. Het is gewoon opmerkelijk dat ondanks uitspraken dat een groot deel van de Vlamingen een onafhankelijke staat willen (of aanhechting bij Nederland of wat dan ook), die Vlaming blijkbaar te apathisch of te lui is daar luidruchtig voor op te komen.

Als je op een verboden betoging met een paar honderd man komt, dan zal de politie wellicht zeggen: loop maar door. Als je op een verboden betoging met duizenden komt, dan maakt het helemaal niet uit wat de politie zegt. Dan krijg je media-aandacht. Doe je dat dagen op rij, dan zal de politie wel degelijk ingrijpen. Alleen denk ik dat jullie die duizenden simpelweg niet op de been krijgen. Dat leidt mij tot de conclusie dat vele Vlamingen wellicht voor een verdere staatshervorming zijn, maar dat maar een relatief kleine minderheid echt voor een onafhankelijke staat is. Dat, of ze zijn te lui om eraan te werken en dan verdien je eerlijk gezegd geen onafhankelijk land.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:45   #86
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het enige wat ik bij zulke acties is denk is: is het dat? Dat is dan een van de meer militante groepen in de Vlaamse beweging en op het moment dat het communautaire overal over de tongen gaat, komen ze niet verder dan 's nachts stiekem wat vlaggetjes aan bruggen gaan knopen, die vervolgens netjes weer weggehaald worden. De hele actie heeft nauwelijks aandacht gekregen in de media en 90% van de bevolking ligt helemaal niet wakker van dat vlagnationalisme. In de jaren 60 trokken de marsen op Brussel meer dan 100000 betogers en nu stel ik vast dat ondanks voortdurend communautair gekrakeel er nauwelijks 2000 mensen op de been kunnen gebracht worden en dat het revolutionair potentieel beperkt is tot 's nachts wat vlaggen ophangen. Niet eens bereidheid om 12 uurtjes in de cel te zitten, nat te worden tijdens een deftige betoging, noem maar op.
Vlaanderen is al lang een feit, de urgentie is er gewoonweg niet meer. Op zich is dat positief, net zoals het feit dat anti-nationalistisch Vlaanderen bijna exclusief zijn pijlen op het Vlaams-nationalisme richt. Jammer natuurlijk, maar het is ook het teken van succesvolle natievorming.

Het draait er nu gewoon om de rest van Vlaanderen mee te krijgen in die laatste stappen; liefst een onafhankelijk Vlaanderen, maar als het moet verregaande autonomie binnen een leeg Belgisch omhulsel. Het belgicisme is dood, en mensen zoals jij die het allemaal 'belachelijk' vinden zullen het nooit kunnen tegenhouden; wij willen het gewoon meer.

Citaat:
Eerlijk: hoeveel extra stemmen denk je te werven voor de flamingantistische partijen door deze actie? Zal de Charel die al 20 jaar CD&V stemt nu plots NV-A stemmen nadat hij onder een brug met een leeuwenvlag is gepasseerd? Het past wel mooi bij de vorige acties van onze bezigheidsrevolutionairen: Clouseau gaan uitjouwen, boegeroep op het zangfeest omdat er een foto van Jaques Brel wordt geprojecteerd, enfin, gebroddel in de marge.
Ik betwijfel ten zeerste of het de bedoeling was mensen N-VA te laten stemmen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:50   #87
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was rustig m'n krant aan't lezen en opeens bleek dat er op één of andere manier strooibriefjes en een affiche in mijn jas waren verschenen.Men maakt wat mee.
Oud 7 mei 2010, 15:50   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik bij zulke acties is denk is: is het dat? Dat is dan een van de meer militante groepen in de Vlaamse beweging en op het moment dat het communautaire overal over de tongen gaat, komen ze niet verder dan 's nachts stiekem wat vlaggetjes aan bruggen gaan knopen, die vervolgens netjes weer weggehaald worden. De hele actie heeft nauwelijks aandacht gekregen in de media en 90% van de bevolking ligt helemaal niet wakker van dat vlagnationalisme. In de jaren 60 trokken de marsen op Brussel meer dan 100000 betogers en nu stel ik vast dat ondanks voortdurend communautair gekrakeel er nauwelijks 2000 mensen op de been kunnen gebracht worden en dat het revolutionair potentieel beperkt is tot 's nachts wat vlaggen ophangen. Niet eens bereidheid om 12 uurtjes in de cel te zitten, nat te worden tijdens een deftige betoging, noem maar op.

Eerlijk: hoeveel extra stemmen denk je te werven voor de flamingantistische partijen door deze actie? Zal de Charel die al 20 jaar CD&V stemt nu plots NV-A stemmen nadat hij onder een brug met een leeuwenvlag is gepasseerd? Het past wel mooi bij de vorige acties van onze bezigheidsrevolutionairen: Clouseau gaan uitjouwen, boegeroep op het zangfeest omdat er een foto van Jaques Brel wordt geprojecteerd, enfin, gebroddel in de marge.
Je vindt het niet goed, dat mag. Je hebt kritiek, dat mag ook.

Ze doen het toch maar. Heb je nog iemand anders iets weten doen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 15:51   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb vorige keer in Dendermonde nog 6 uur in de cel gezeten.
Dat is geen 12 uurtjes he?
Oud 7 mei 2010, 15:53   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Vlaanderen is al lang een feit, de urgentie is er gewoonweg niet meer. Op zich is dat positief, net zoals het feit dat anti-nationalistisch Vlaanderen bijna exclusief zijn pijlen op het Vlaams-nationalisme richt. Jammer natuurlijk, maar het is ook het teken van succesvolle natievorming.
Je illustreert perfect wat ik hierboven schreef. "We zijn er al", "het is binnen", enz. Intussen is de realiteit dat op je identiteitskaart nog steeds Belg staat, dat je op reis gaat als Belgisch staatsburger, met een Belgisch paspoort. Hoeveel jaar probeert men intussen nu een tweetalige kieskring te splitsen? Zelfs dat lukt niet. Blijf maar rustig in je zetel zitten denken dat de missie geslaagd is.

Citaat:
Het draait er nu gewoon om de rest van Vlaanderen mee te krijgen in die laatste stappen; liefst een onafhankelijk Vlaanderen, maar als het moet verregaande autonomie binnen een leeg Belgisch omhulsel. Het belgicisme is dood, en mensen zoals jij die het allemaal 'belachelijk' vinden zullen het nooit kunnen tegenhouden; wij willen het gewoon meer.
"De rest van Vlaanderen meekrijgen", je schrijft het alsof het een detail is. De bittere realiteit is dat ik intussen nog steeds nergens een meerderheid (zelfs geen gewone 50%) heb gezien die daar voorstander van is. Ik heb elders al geschreven dat het logisch is dat je geen belgicisten in de straat ziet marcheren: dat is nl. niet nodig, want in tegenstelling tot jouw denkbeeldig onafhankelijk Vlaanderen bestaat België gewoon.

Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of het de bedoeling was mensen N-VA te laten stemmen.
Oh ok, die vlaggen moeten potentiële NV-A stemmers overhalen te stemmen op het VB. Ijzersterke politieke strategie.
Oud 7 mei 2010, 15:54   #91
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je vindt het niet goed, dat mag. Je hebt kritiek, dat mag ook.

Ze doen het toch maar. Heb je nog iemand anders iets weten doen?
Nee, en dat is precies mijn punt.
Oud 7 mei 2010, 15:55   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op, je moet mij niet verkeerd begrijpen, ik vind die vaststelling best geruststellend, want zoals je wellicht weet staan wij over dit onderwerp (wellicht over andere ook) diametraal tegenover elkaar. Het is gewoon opmerkelijk dat ondanks uitspraken dat een groot deel van de Vlamingen een onafhankelijke staat willen (of aanhechting bij Nederland of wat dan ook), die Vlaming blijkbaar te apathisch of te lui is daar luidruchtig voor op te komen.

Als je op een verboden betoging met een paar honderd man komt, dan zal de politie wellicht zeggen: loop maar door. Als je op een verboden betoging met duizenden komt, dan maakt het helemaal niet uit wat de politie zegt. Dan krijg je media-aandacht. Doe je dat dagen op rij, dan zal de politie wel degelijk ingrijpen. Alleen denk ik dat jullie die duizenden simpelweg niet op de been krijgen. Dat leidt mij tot de conclusie dat vele Vlamingen wellicht voor een verdere staatshervorming zijn, maar dat maar een relatief kleine minderheid echt voor een onafhankelijke staat is. Dat, of ze zijn te lui om eraan te werken en dan verdien je eerlijk gezegd geen onafhankelijk land.
Goede poging, maar het zelfbeschikkingsrecht der volkeren moet niet verdiend worden.

En het maakt ook niet uit hoeveel "Belgen" er tegen zijn, en het maakt niet uit hoeveel van de Vlamingen lakei van Wallonie en van Laken zijn, Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 mei 2010 om 15:57.
Oud 7 mei 2010, 15:57   #93
Steve_M

Standaard

Citaat:
Goede poging, maar het zelfbeschikkingsrecht der volkeren moet niet verdiend worden.

En het maakt ook niet uit hoeveel "Belgen" er tegen zijn, en het maakt niet uit hoeveel van de Vlamingen lakei van wallonie en van laken zijn, Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking.
Theoretisch een mooi argument, maar in de praktijk heb ik geen weet van volkeren die zelfbeschikkingsrecht kregen zonder ervoor te vechten.
Oud 7 mei 2010, 15:59   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Theoretisch een mooi argument, maar in de praktijk heb ik geen weet van volkeren die zelfbeschikkingsrecht kregen zonder ervoor te vechten.
Hebben ze in Tchechie gevochten?
Oud 7 mei 2010, 16:05   #95
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hebben ze in Tchechie gevochten?
Er kwamen daar wel honderdduizenden mensen op straat.

EDIT: elke dag, meer dan een maand lang.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 7 mei 2010 om 16:06.
Oud 7 mei 2010, 16:15   #96
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er kwamen daar wel honderdduizenden mensen op straat.

EDIT: elke dag, meer dan een maand lang.
Niets anders te doen zeker?
Oud 7 mei 2010, 16:24   #97
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Niets anders te doen zeker?
Lach er maar mee. De realiteit is wel dat de Tsjechen er op een paar jaar in geslaagd zijn te bereiken wat jullie nu zo'n 30 jaar aan het proberen zijn.
Oud 7 mei 2010, 16:31   #98
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Je illustreert perfect wat ik hierboven schreef. "We zijn er al", "het is binnen", enz. Intussen is de realiteit dat op je identiteitskaart nog steeds Belg staat, dat je op reis gaat als Belgisch staatsburger, met een Belgisch paspoort. Hoeveel jaar probeert men intussen nu een tweetalige kieskring te splitsen? Zelfs dat lukt niet. Blijf maar rustig in je zetel zitten denken dat de missie geslaagd is.
Ik denk niet dat de missie geslaagd is, en ik blijf al zeker niet in mijn zetel zitten. Wel is het zo dat de politieke situatie gewoon langzaam in de richting van de realiteit aan het opschuiven is. In de hoofden van de Vlaamse én Franstalig/Waalse bevolking zijn we al lang twee verschillende naties. En neen, dat heeft niets te maken met politieke voorkeur, bijna integendeel. Je kunt bijna niet geloven hoeveel ik al aan 'belgicististen' heb moeten uitleggen dat Franstalige Brusselaars geen Walen zijn, of dat Wallonië heus wel welvarend genoeg is om niet te verhongeren in geval van splitsing. Ik blijf het zeggen: we willen het meer én we zijn beter geïnformeerd.

Als jij trouwens een manier weet om mee te doen aan de acties van TAK, laat me dan iets weten, want ik probeer al een tijdje zonder succes contact met hen op te nemen. Slechte communicatie speelt de Vlaamse Beweging parten, maar dit terzijde.

Citaat:
"De rest van Vlaanderen meekrijgen", je schrijft het alsof het een detail is. De bittere realiteit is dat ik intussen nog steeds nergens een meerderheid (zelfs geen gewone 50%) heb gezien die daar voorstander van is. Ik heb elders al geschreven dat het logisch is dat je geen belgicisten in de straat ziet marcheren: dat is nl. niet nodig, want in tegenstelling tot jouw denkbeeldig onafhankelijk Vlaanderen bestaat België gewoon.
Nagenoeg alle Vlaamse partijen ijveren voor een staatshervorming en meer Vlaamse autonomie, en in die richting gaan we dan ook al decennia. Desondanks halen openlijk separatistische partijen consequent een aanzienlijk deel van de stemmen. Je zou dus denken dat belgicisten wel degelijk redenen hebben om zich zorgen te maken, maar dat is volgens jou dus blijkbaar niet het geval. Een beetje vreemd; ik dacht nochtans dat er deze maand door die kleptomane Luikse vrouw opnieuw een pro-Belgische betoging wordt georganiseerd. Maar dat is volgens jou dan natuurlijk weer het teken dat België blijft leven in de harten van de bevolking. Zo is het wel makkelijk.

Ik heb overigens nooit gezegd dat er een meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid is, maar wel, zoals je zelf zei, voor verregaande autonomie. Daar ga ik dan in eerste instantie ook voor.

Citaat:
Oh ok, die vlaggen moeten potentiële NV-A stemmers overhalen te stemmen op het VB. Ijzersterke politieke strategie.
Ik heb niets gezegd over het effect, het ging over de bedoeling. Je weet goed genoeg dat Voorpost bij het Vlaams Belang aanschurkt. Hoe dan ook, de conclusies die je trekt als gevolg van deze actie slaan echt nergens op. Het gaat hier gewoon om enkele groeperingen die een ludieke en vrij bewonderenswaardige actie hebben opgezet om de Vlaamse Leeuw in beeld te brengen, niet meer, niet minder. Dat jij daar een bizarre analyse van de Vlaamse Beweging aan verbindt is je eigen zaak.
Oud 7 mei 2010, 16:34   #99
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Symbolen veranderen nu eenmaal.
Klopt, maar de symbolen van Vlaanderen zijn wel vastgelegd door het Vlaams Parlement.

Citaat:

En het maakt ook niet uit hoeveel "Belgen" er tegen zijn, en het maakt niet uit hoeveel van de Vlamingen lakei van Wallonie en van Laken zijn, Vlaanderen heeft recht op zelfbeschikking.
Zelfbeschikking betekent dat een volk zelf haar politieke status bepaalt, dus als een meerderheid van de Vlamingen voorstander is van de verderzetting van België dan is dat ook een uiting van het Vlaamse recht op zelfbeschikking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die bestaat niet. De enige "vlag" die Toccata symboliseert, is je eigen fysieke lijf met alles erop en eraan.
En daar mag hij gerust wat vaker mee te koop lopen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 7 mei 2010 om 16:40.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 16:37   #100
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Klopt, maar de symbolen van Vlaanderen zijn wel vastgelegd door het Vlaams Parlement.
Die symboolkwesties kunnen me eigenlijk niet zoveel schelen. Instinctief verkies ik wel de versie zonder rode klauwen, maar ik denk niet dat we daardoor één stap dichter bij echte autonomie komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be