![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Menselijkheid of medelijden (Ren) (仁) is de deugd die verband houdt met de omgang tussen mensen. In het confucianisme betekent dit dat men bij het maken van iedere beslissing rekening dient te houden met ieder die ermee te maken heeft zodat het allen ten goede komt en, afhankelijk van de aard van de beslissing en situatie, niet slechts het belang van één persoon, familie of zelfs een land wordt gediend. Gulden regel: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen 'nieuwe investeringen in het voordeel van de gemeenschap'. Uw betoog faalt op dit punt. Ga terug naar start. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Partijlid
|
![]() Sla de kranten maar eens open. De overheden worden gegijzeld door de financiële sector. Is Griekenland genoeg onderuit gehaald voor jou? Het ongebreideld kapitalisme heeft toegelaten dat het land jaren boven zijn stand kon leven. En Griekenland is verre van alleen. Mensen nemen zoveel als ze kunnen, zowel de kleine als de grote. Striktere regelgeving is noodzakelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand bedacht 'kapitalisme'. Het gebeurde gewoon zo. Innoveer technologisch en zoek naar andere strategieën, maar vergeet het dat ge 'het hele systeem kunt veranderen' met één of leuk klinkend ideetje dat neerkomt op een despotische, totalitaire fancy van 'hoe ik vind dat de dingen moeten zijn'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Partijlid
|
![]() Antwoord op een mail die ik naar sp.a stuurde:
Hartelijk dank om ons je voorstel te bezorgen. Je verwijst in je mail naar één van onze belangrijkste strijdpunten: een rechtvaardige herverdeling van de welvaart. Ook wij zijn er van overtuigd dat de kloof tussen welvaart en welzijn dringend weer moet gedicht. Immers, een samenleving waarin de welvaart beter herverdeeld wordt is er op alle vlakken beter aan toe is. Er is minder ziekte, armoede, conflict en geweld. De politiek moet het heft opnieuw in handen nemen en de problemen aanpakken. In ons verkiezingsprogramma hebben we een volledig hoofdstuk gewijd aan de hervorming van de fiscaliteit. We pleiten ook onomwonden voor een duidelijke Europese regeling voor bonussen en toplonen en voor de invoering van een heffing op kapitaaltransacties. Je vindt dit programma met concrete voorstellen terug op onze site www.s-p-a.be. Het is onze toekomstvisie voor een meer rechtvaardige samenleving. Vriendelijke groeten, Caroline Gennez Voorzitter sp.a |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Dan moeten ze maar wat zelfdiscipline kweken; het systeem heeft daar geen schuld aan. Het systeem aanpassen is in dit geval opnieuw hun zelfverantwoordelijkheid wegnemen, en dan leren ze het nooit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() Niet elke mens is even sterk als jij. De zwakkeren behoeven dus geen bescherming?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat zegt hij helemaal niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als dat waar is, waarom niet, alweer, het begrenzen op 1 miljoen euro? Er zijn heel veel mensen armer dan 1 miljoen euro, dus als we aan 1 miljoen zitten dan 'zullen er nieuwe mensen klaar staan om hun plaats in te nemen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Partijlid
|
![]() Hij zegt het zelfs tot tweemaal toe: post 28 (see me care) en post 57 (I simply don't care). Driemaal scheepsrecht?
Toch lijk ik met hem te kunnen spreken. Hoe rechts hij ook is. En de volgende keer dat hij voor de spiegel staat, denkt hij aan mijn uitspraken. Af en toe moet je in iemand anders zijn schoenen gaan staan om hem te begrijpen. Stel dat jij een Griekse boer in de Peleponessos bent die enkele jaren geleden alles verloren heeft in de hevige branden. Je bent je net aan het herpakken en dan gaat je land failliet... Plots staat er iemand tegenover je die zegt: I simply don't care. Hoe omschrijf jij dan die iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Partijlid
|
![]() Ik wil de mensen de kans geven om nooit meer te moeten werken. Rentenieren dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werk ook voor mezelf en ik kijk daarbij ook niet naar wat anderen hebben of niet hebben (see me care) Hij geeft - terecht - niet om hoeveel anderen hebben; as such. Hij geeft wel, zoals hij al heeft aangegeven, om zijn naaste omgeving die minder hebben. Hij geeft om mensen, niet om de mensheid. Leerden maar wat meer mensen dat, kwestie van ons niet blind te staren met de mensheid te redden en daardoor de mensen te vergeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |