Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 14:50   #81
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een vergelijking : California vs Greece : http://c-span.org/Watch/Media/2010/0...oundation.aspx
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 14:59   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een vergelijking : California vs Greece : http://c-span.org/Watch/Media/2010/0...oundation.aspx
Dat clipje van die zelfverklaarde expert duurt 43 minuten. Kan je me zeggen vanaf waar het relevant wordt?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 14:59   #83
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat clipje van die zelfverklaarde expert duurt 43 minuten. Kan je me zeggen vanaf waar het relevant wordt?
Ik ben zelf nog aan het kijken.
De eerste 10 minuten zijn waarschijnlijk het meest relevant.

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 mei 2010 om 15:00.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 16:03   #84
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom dan ?
Omdat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Indien het om belachelijke anti-vs propaganda gaat dan zal ik er idd tegen in gaan.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 07:24   #85
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U gebruikt WEL het woord dollar. Dat staat zelfs zwart op wit in uw openingspost. Dat u zelfs dat nu begint te ontkennen is hallucinant.

En UITERAARD suggeert u die dingen wel, het feit dat je er een topic over opstart zegt gewoon alles.

En misschien leef je nog in het verleden, maar als je het nieuws afgelopen weekend zou gevolgd hebben dan zou je je nu misschien minder belachelijk maken. De Eurolanden hebben een krachtig signaal gegeven ter ondersteuning van die EURO en de speculanten dimmen serieus. Engeland is geen enkel argument, natuurlijk zijn die tegen de EURO want die munt betekent een te grote concurrentie voor hun heilige pond.

Daarenboven, als je het internationale nieuws van de afgelopen maanden zou gevolgd hebben dan zou je misschien ook weten dat de Chinezen heel wat vraagtekens plaatsen bij het voortbestaan van de dollar als primaire reservemunt.
Ook hier toon je aan dat je een diepgewortelde haat hebt. Die er soms duidelijk uit komt.

"voor hun heilige pond"...wat is nu het probleem voor jou? Een land dat alles doet om zijn eigen munt te beschermen en trots is op de munt die ze hebben. Je doet alsof dit iets abnormaals, fout, belachelijk, ongehoord, ongepast is.
Dit is net normaal. Het is pas abnormaal wanneer een land en zijn leiders hun eigen middelen niet beschermen
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 08:52   #86
westerhagen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Clinton Bekijk bericht
ratingbureau's verbieden en short selling verbieden.

that's it, problem solved!
Zondebokken vinden,is altijd gemakkelijk.Als uw credit rating niet goed is dan ligt dat aan uw financiele toestand en dan moet ge daar iets aan doen.
westerhagen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 12:56   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gebruikt WEL het woord dollar. Dat staat zelfs zwart op wit in uw openingspost. Dat u zelfs dat nu begint te ontkennen is hallucinant.

En UITERAARD suggeert u die dingen wel, het feit dat je er een topic over opstart zegt gewoon alles.

En misschien leef je nog in het verleden, maar als je het nieuws afgelopen weekend zou gevolgd hebben dan zou je je nu misschien minder belachelijk maken. De Eurolanden hebben een krachtig signaal gegeven ter ondersteuning van die EURO en de speculanten dimmen serieus. Engeland is geen enkel argument, natuurlijk zijn die tegen de EURO want die munt betekent een te grote concurrentie voor hun heilige pond.
Daarenboven, als je het internationale nieuws van de afgelopen maanden zou gevolgd hebben dan zou je misschien ook weten dat de Chinezen heel wat vraagtekens plaatsen bij het voortbestaan van de dollar als primaire reservemunt.
Ook lijkt het alsof je dingen van amerikanen overneemt...De engelsen willen gewoon zelf de Euro niet, ze zijn niet voor de euro...zijn ze dan automatisch tegen? you are with us or against us...is dat nu ook jou leuze?
Oud 12 mei 2010, 13:03   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Vreemd dat u klaarblijkelijk nog antwoorden verwachten in een topic dat je zelf door gebrekkige dossierkennis compleet om zeep hebt geholpen en dat je nu hopeloos nieuw leven tracht in te blazen door om de zoveel uur met belachelijke insinuaties op de proppen te komen. U doet maar hoor.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 12:55   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd dat u klaarblijkelijk nog antwoorden verwachten in een topic dat je zelf door gebrekkige dossierkennis compleet om zeep hebt geholpen en dat je nu hopeloos nieuw leven tracht in te blazen door om de zoveel uur met belachelijke insinuaties op de proppen te komen. U doet maar hoor.
Ik verwacht van niemand iets op dit forum. Het enige wat ik gehoopt had, is dat degene die toen die ene topic heeft geopend nu ook nog eens zou reageren.

Als je het hebt over jezelf...ik heb liever dat je wegblijft, het enige wat je doet is toch enkel maar persoonlijke aanvallen posten.
2 mogelijkheden, hij/zij is er niet meer...of hij/zij durft niet meer.

U zinsbouw is ook niet wat het geweest is é. Als we dan toch zo klagen over het perfecte Nederlands.

Laatst gewijzigd door illwill : 13 mei 2010 om 12:58.
Oud 13 mei 2010, 13:06   #90
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westerhagen Bekijk bericht
Ik heb stevig belegd in de dollar toen die laag stond dus nu kan ik mijn winst nemen.
Ik zou toch nog even wachten want nietegenstaande het europees reddingsplan stijgt de $ nog steeds.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 13:08   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd dat u klaarblijkelijk denkt dat je de enige bent op dit forum. Sorry Remie, dat is dus niet het geval.
Oud 13 mei 2010, 13:08   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik zou toch nog even wachten want nietegenstaande het europees reddingsplan stijgt de $ nog steeds.
Idd, als het allemaal zo klaar en duidelijk was allemaal...dan was iedereen al miljonair.
Oud 13 mei 2010, 13:11   #93
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kom kom, jij doet niet anders dan propaganda spuien op dit forum en fulmineren tegen alles en iedereen die eens een negatief bericht schrijft over de USA. Dat u ondertussen vaak niet weet waarover u praat is ook meer dan duidelijk. De dollar is helemaal niet sterk, de EURO kent gewoon een dipje, maar die komt er wel uit. De dollar heeft veel grotere fundamentele problemen dan de EURO.
De munten zijn niet de rechtstreekse oorzaak maar wel de economische groei die in de VS heel wat hoger ligt dan in Europa. Overheidsschuld kan je immers alleen terug dringen met economische groei.
Oud 13 mei 2010, 13:22   #94
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Niet akkoord wat die ratingbureaus betreft. Ik geloof niet erg in de uitspraken van bank CEO's vandaar dat externe controle door o.a. ratingbureaus nodig is.
Ik ben akkoord dat zij in het verleden niet genoeg toezicht hebben uitgeoefend op de vooral amerikaanse banken en ze alzo de financiele crisis niet hebben zien aankomen. Daar is erg veel kritiek op gekomen en nu zijn ze super op hun hoede vandaar hun ingrepen.
Maar het zou misschien niet slecht zijn een europees ratingbureau te hebben. Alleen vrees ik dat die zo onder politieke druk zullen komen te staan dat de objectiviteit van hun beslissingen onbestaande zal zijn.
Oud 13 mei 2010, 15:25   #95
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

x2.

Ratingbureaus dienen belangen en zijn dus nooit betrouwbaar. Gewoon een instantie meer die de burger om de tuin moet leiden.
Oud 13 mei 2010, 15:48   #96
Arouet
Burgemeester

Standaard

Gewoon nog maar 1 enkel rating bureau toestaan dat gefinancierd wordt door een overheid. Nu moeten ze hun geld krijgen van degene die ze moeten raten, zo krijgen de banken te veel macht want als jij ons geen goede beoordeling geeft gaan we wel bij de concurrentie. En heel de manier waarop we tegen de financiële sector aankijken veranderen, het is een illusie als je denkt dat de financiële sector zonder regulering kan. Door o.a. moral hazard is het gewoonweg een illusie om te geloven in rationele banken.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2010, 14:02   #97
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bluffen?
De speculanten tegen de Euro hebben gisteren zwaar verloren.
Bart Sturtewagen zegt het mooi (tongue in cheeck-gewijs) in DS vandaag :

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=HO2PV0SR

De problemen rond de Euro en de Eurozone zijn absoluut niet definitief opgelost maar er is tijd gekocht en er zijn serieuze beslissingen genomen door de ECB.

Het is hallucinant hoe jij het zonlicht gewoon blijft ontkennen.
Zo te zien en zoals voorspelt zijn er dikke wolken voor je zonlicht gekomen. Ook was het een enorm dure prijs dat ze betaald hebben voor 2 dagen beursherstel. Serieuze beslissingen zei je...dat wel ja, beslissingen die iets oplossen...die waren er niet.
En ja, de speculanten hebben zwaar verloren ja
Ik vrees dat je zelf beter de cursus economie nogmaals overdoet.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2010 om 14:02.
Oud 14 mei 2010, 18:09   #98
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
x2.

Ratingbureaus dienen belangen en zijn dus nooit betrouwbaar. Gewoon een instantie meer die de burger om de tuin moet leiden.
zonder ratingbureaus worden de beleggers om de tuin geleid of denk jij dat banken zo maar de waarheid vertellen?
Oud 14 mei 2010, 21:43   #99
lezer2
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
x2.

Hoe kunt ge nu een bureau of eender wie verbieden om te zeggen hoe betrouwbaar ze de terugbetalingscapaciteiten van een overheid vinden?

Zolang we de ziekte proberen aan te pakken met symptoombestrijding zal het alleen maar van kwaad naar erger gaan.
Het is het hele systeem van geldcreatie en geldmonopolie dat het probleem vormt.
In een vrije samenleving kunnen mensen/gemeenschappen hun eigen betaalmiddelen creëren, die dan al dan niet de concurrentie met andere munten kunnen aangaan.
lezer2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 11:29   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zo te zien en zoals voorspelt zijn er dikke wolken voor je zonlicht gekomen. Ook was het een enorm dure prijs dat ze betaald hebben voor 2 dagen beursherstel. Serieuze beslissingen zei je...dat wel ja, beslissingen die iets oplossen...die waren er niet.
En ja, de speculanten hebben zwaar verloren ja
Ik vrees dat je zelf beter de cursus economie nogmaals overdoet.
En toen werd het stil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be