![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog meer folteraars en dierenbeulen: ![]() 't Is een schande! Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 11 mei 2010 om 23:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De reacties die hier te lezen zijn zijn een goede afspiegeling van de onverschilligheid die nog heerst rond dit thema: "Dieren massacreren, wat is daar het probleem mee?"
Ik vermoed dat eenzelfde soort van gelatenheid bestond in de tijd van de slavernij over de mishandeling van huisslaven. Die toestanden hebben ook een paar duizend jaar geduurd, voor er iemand op het idee kwam dat dat misschien niet echt in orde was. De mensheid evolueert snel, de menselijke soort traag.
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() ![]() dat ziet er daar echt als een heldhaftige "traditionele jacht" uit, Nemo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cultuur is irrelevant. De Maya cultuur hield ook mensenoffers in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk betekent dat niet dat het goed is. Wat mij alleen opvalt (en ik vermoed dat dit ook is wat Nemo stoort) is dat we nogal snel oordelen over de misstanden elders, maar intussen wel rustig genieten van de resultaten van de industriële veeteelt bij ons. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om tegen iets te zijn dat we zelf niet kennen/gebruiken, dan de realiteit onder ogen te zien over hoe ons vlees in ons bord komt (onder andere). Ik zie niet in waarom dit "erger" of "slechter" zou zijn dan de manier waarop onze varkens en kippen leven en geslacht worden. Zo hebben die grienden tenminste een tijdlang in het wild geleefd, terwijl een varken louter gekweekt wordt om vervolgens in een hyperstresserende omgeving te wachten tot er van hem een koteletje gemaakt wordt. Maar het is waar ... dat varken probeert men (want dat lukt niet altijd) wel eerst te verdoven voor men het uit zijn lijden verlost. Vegetariërs en veganisten hebben hier recht van spreken, de rest probeert m.i. wat gemoedsrust af te kopen door te wijzen naar anderen die het toch nog slechter doen. Zeer menselijk gedrag overigens. EDIT: en voor iemand dat non-argument nog eens lanceert: dat vlees is dus in se niet giftig. Een of andere ambtenaar raadt af het te eten omdat er te veel giftige stoffen in zouden zitten. Die lui in dat water zien er mij nu niet onmiddellijk mensen uit die met zulke waarschuwingen rekening houden. Volgens datzelfde argument zou er niemand roken, want op elk pakje staat dat sigaretten giftig zijn. De realiteit echter ... Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 mei 2010 om 11:44. |
||
![]() |
![]() |