Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 23:50   #81
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht

Zal dat zoveel sneller gaan? Ge moet al raak schieten, hé.
Voor 'jagers' tot wiens 'cultuur' dat behoort, kan dat toch geen probleem zijn?

Wat is hier trouwens grappig aan?
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 23:55   #82
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De beschaving van een mens of een gemeenschap, kan men afmeten aan de mate van respect waarop ze met dieren omgaan.

Maar hey, als de Denen nu eens échte mannen waren, MLF's pur sang enzo, dan zouden ze hun puberende jeugd, ipv hen een hoop uitgeputte en dolgestresste maxi-sardienen te laten massacreren, het zo eens laten opnemen tegen 'n 50-tal volwassen en hongerige ijsberen bv, op een netjes afgekooid terrein en met blote handen graag, allez, een koppel vuistklauwen van 10 cm mogen die puistkoppen nog aanhebben.
Voor de rest is alles toegestaan. Cagefight Raw, no rules & the winner takes it all.

Benieuwd of de lokale Deense hoeren, die avond dan ook zoveel werk zouden gehad hebben als nu wsl.
Dat van die jeugd die zich moet bewijzen is erbij verzonnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Je mag mij wel eens de bron geven waaruit moet blijken dat ze die opeten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Whaling...source_of_food

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
En dat van die cultuur is geen argument. Het behoorde ook tot de Spartaanse cultuur om heloten te doden voor de sport.
Ik zeg dat jagen op grienden bij hun cultuur hoort. Jij mag dat misschien erg vinden, omdat je er Flipper in herkent, maar ik zie geen verschil met een kip slachten.

Nog meer folteraars en dierenbeulen:

't Is een schande!

Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 11 mei 2010 om 23:55.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 07:52   #83
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

De reacties die hier te lezen zijn zijn een goede afspiegeling van de onverschilligheid die nog heerst rond dit thema: "Dieren massacreren, wat is daar het probleem mee?"
Ik vermoed dat eenzelfde soort van gelatenheid bestond in de tijd van de slavernij over de mishandeling van huisslaven. Die toestanden hebben ook een paar duizend jaar geduurd, voor er iemand op het idee kwam dat dat misschien niet echt in orde was. De mensheid evolueert snel, de menselijke soort traag.
Oud 12 mei 2010, 10:01   #84
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

dat ziet er daar echt als een heldhaftige "traditionele jacht" uit, Nemo
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 10:06   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht

Zal dat zoveel sneller gaan? Ge moet al raak schieten, hé.

Doden voor ontspanning. Hoe beladen. De jacht op grienden hoort bij hun cultuur en die grienden worden opgegeten. Wat is het probleem?

Daarmee bedoel ik jacht zoals het altijd al gebeurde op die eilanden.
Als er al eeuwen slavernij is, betekent dat niet dat het goed is. Idem hier.

Cultuur is irrelevant. De Maya cultuur hield ook mensenoffers in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:40   #86
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Ik vermoed dat eenzelfde soort van gelatenheid bestond in de tijd van de slavernij over de mishandeling van huisslaven. Die toestanden hebben ook een paar duizend jaar geduurd, voor er iemand op het idee kwam dat dat misschien niet echt in orde was. De mensheid evolueert snel, de menselijke soort traag.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als er al eeuwen slavernij is, betekent dat niet dat het goed is. Idem hier.
Dieren =/= mensen

Natuurlijk betekent dat niet dat het goed is. Wat mij alleen opvalt (en ik vermoed dat dit ook is wat Nemo stoort) is dat we nogal snel oordelen over de misstanden elders, maar intussen wel rustig genieten van de resultaten van de industriële veeteelt bij ons. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om tegen iets te zijn dat we zelf niet kennen/gebruiken, dan de realiteit onder ogen te zien over hoe ons vlees in ons bord komt (onder andere).

Ik zie niet in waarom dit "erger" of "slechter" zou zijn dan de manier waarop onze varkens en kippen leven en geslacht worden. Zo hebben die grienden tenminste een tijdlang in het wild geleefd, terwijl een varken louter gekweekt wordt om vervolgens in een hyperstresserende omgeving te wachten tot er van hem een koteletje gemaakt wordt. Maar het is waar ... dat varken probeert men (want dat lukt niet altijd) wel eerst te verdoven voor men het uit zijn lijden verlost.

Vegetariërs en veganisten hebben hier recht van spreken, de rest probeert m.i. wat gemoedsrust af te kopen door te wijzen naar anderen die het toch nog slechter doen. Zeer menselijk gedrag overigens.

EDIT: en voor iemand dat non-argument nog eens lanceert: dat vlees is dus in se niet giftig. Een of andere ambtenaar raadt af het te eten omdat er te veel giftige stoffen in zouden zitten. Die lui in dat water zien er mij nu niet onmiddellijk mensen uit die met zulke waarschuwingen rekening houden. Volgens datzelfde argument zou er niemand roken, want op elk pakje staat dat sigaretten giftig zijn. De realiteit echter ...

Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 mei 2010 om 11:44.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be