![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() ja wel ok dat beweer ik ook niet! Maar je hebt nu nog steeds niet uitgelegd wat 'rationeel' is.En zolang je dat niet doet kan je tegen alles wat je 'raar' vind zeggen dat het niet rationeel is.
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 14 juni 2010 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik ooit zelf een eigen definitie uitvind, post ik ze wel... Maar zomaar op aanvraag improviseer ik er geen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
weet ik dus niet wat je bedoelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, geloven in wonderen, dat is ook irrationeel. Het is zelfs een beetje gek. En afhankelijk van sommige stompzinnige wonderen, héél gek. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2010 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat voor wonderen bedoel je dan bv? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Water veranderen in wijn. Lijkt me iets voor de ultieme alcoholist. Of vinocultist. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2010 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloven in wonderen is irrationeel? tsja, welke wonderen? Ik vind dat een kind geboren kan worden een wonder, dat een eik weet dat ie een eik moet worden vind ik een wonder, etc. Als iemand heel erg ziek is hoop je toch ook op en wonder? wat is een leven zonder wonderen? doodsaai! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() eno2,
In uw redenering zie ik premissen die vooronderstellingen zijn, aannames die in wezen weerlegd zijn en ambiguïteit. De mens is mens beginnen te worden kort nadat (of op het ogenblik waarop) hij in staat werd complexe gedachten te ontwikkele/uiten = vooronderstelling en 'complex' is ambigu. Vrijwel iedereeen koesters en uit verkeerde complexe gedachten, hoe complexer hoe meer kans dat ze verkeerd zijn = vooronderstelling + ambigu (complexiteit) + aanname in wezen weerlegd. Dus vrijwel iedereen is gek. Dus? !! ![]() Het probleem is dat een conclusie die op vooronderstellingen gebaseerd is, ook een vooronderstelling is. Kennis verworven op basis van eno2-redenering: Want idioot zijn, dat is namelijk de prijs die je moet betalen om géén complexe gedachten te koesteren... Dat mag ten zeerste, maar u moet verder werken aan uw redenering, ik zou het geen drogredenen noemen, omdat ik het leuk vind dat u probeert. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kreeg hij last van psychopatie, psychose en shizofrenie.. Om van misplaatste hubrys maar niet te spreken... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2010 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() @porpo
Heb jij een langdurige opleiding genoten om zover aan mijn begripsvermogen te kunnen ontsnappen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Een lijder aan schandalige en meestal nefaste zelfoverschatting.
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juni 2010 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Grootmoeders brief
Ze is 84 jaar oud en rijdt nog altijd zelf met de auto!!!! Ze schrijft: 'Lieve kleindochter, Enkele dagen geleden ging ik naar de plaatselijke krantenwinkel en zag een sticker waarop stond: 'Claxonneer als je van Jezus houdt'. Die dag was ik bijzonder opgewekt omdat ik net een mooie kerkdienst met koorzang en donderpreek had bijgewoond. Dus kocht ik de sticker en plakte hem op mijn bumper. Jongen toch, ben ik blij dat ik dat deed want ik beleefde daarna zo'n bemoedigend avontuur. Ik stopte aan een rood licht op een druk kruispunt, nog steeds in gedachten over de Heer en hoe goed Hij is. Daardoor zag ik niet dat het licht groen werd. Een goede zaak dat iemand anders ook van Jezus houdt en toeterde want anders was het mij niet opgevallen. Daarna merkte ik dat meerdere mensen van Jezus houden. Terwijl ik daar zat te wachten, begon de man achter mij te toeteren. Dan leunde hij uit zijn raam en riep: 'In Gods naam!! Vooruit! Vooruit! Jezus Christus!! 'Vooruit!' Wat een uitbundige fan van Jezus was hij. Iedereen achter mij begon te toeteren. Ik leunde uit mijn raam en begon te wuiven en te lachen naar al deze liefdevolle mensen. Ik claxonneerde zelfs enkele keren om te laten horen dat ik hun liefde deelde. Er moet zelfs een psychiater achter mij gestaan hebben want ik hoorde iets zeggen over een instelling. Ik zag een ander op een vreemde manier wuiven met alleen zijn middenvinger in de lucht. Ik vroeg mijn kleinzoon op de achterbank wat dit wilde zeggen. Hij antwoordde: 'Waarschijnlijk is het een Hawaïaans geluksteken.' Zo oud als ik ben heb ik nooit iemand uit Hawaï ontmoet dus gaf ik hem het geluksteken terug. Mijn kleinzoon barstte uit in lachen. Zelfs hij was dus aangestoken door dit religieus gebeuren!! Enkele mensen waren zodanig door de vreugde van het ogenblik aangegrepen dat ze uitstapten en in mijn richting kwamen. Ik wed dat ze wilden bidden of mij vragen welke kerk ik bezocht. Maar juist op dat ogenblik bemerkte ik dat het licht veranderd was. Dus wuifde ik lachend naar al deze broeders en zusters en reed verder. Het viel me op dat ik de enige was die over het kruispunt reed voor het licht opnieuw versprong en was een beetje droevig dat ik al deze mensen diende achter te laten na al de liefde die we deelden. Dus vertraagde ik, leunde uit het venster en gaf hen allen voor de laatste keer nog eens het Hawaïaans geluksteken. Toen begonnen ze allemaal gelijktijdig te toeteren. En ik dacht: 'Prijs de Heer voor zulke liefhebbende en godsvruchtige mensen.' Veel liefs, Grootmoeder PS. Wie gelukkig is maakt andere mensen ook gelukkig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig nog net niet iedereen.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |