Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 mei 2010, 09:47   #81
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ok, laat ons stellen dat Bracke de idealist is waar jij hem voor neemt. Hij blijft een ex-VRT journalist, een vrijmetselaar en een orangist. Dat alles vind ik niet positief voor het N-VA. En het gaat hem niet enkel om het geld, gedreven door zijn immense ijdelheid wil hij ook een hoofdrol spelen als mede-redder van het verloren België. Zo hoopt hij om in de geschiedenisboekskes vermeld te worden.

Ik heb nergens beweerd dat Bart als totaalpakket niet ok zou zijn. Integendeel: hij lokt kiezers om verschillende redenen en dat is prachtig voor het N-VA. Ik vind hem echter niet radicaal genoeg: hij is te gemakkelijk bereid om compromissen te sluiten die absoluut anti-Vlaams zijn.
Bij "pure idealisten" heb ik ook ALTIJD twijfels.
Daar zit altijd iets achter, bv (voorbeeld) ijdelheid.
Maar noem mij eens één politicus/publiek figuur die niet ijdel is?

Dat van die compromissen sluiten bij BDW vind ik niet correct.
Ik vind wel dat hij al te veel geduld getoond heeft.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 mei 2010 om 09:49.
Felix (be) is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:48   #82
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oef.......

Ik dacht al dat dit mijn deel zou worden:

http://www.youtube.com/watch?v=ros7Bmo49EY
Tja, je hebt me door. Dat wordt jouw straf als je het zoetgevooisde VB-koor overleefd hebt.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:48   #83
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, laat ons stellen dat Bracke de idealist is waar jij hem voor neemt. Hij blijft een ex-VRT journalist, een vrijmetselaar en een orangist. Dat alles vind ik niet positief voor het N-VA. En het gaat hem niet enkel om het geld, gedreven door zijn immense ijdelheid wil hij ook een hoofdrol spelen als mede-redder van het verloren België. Zo hoopt hij om in de geschiedenisboekskes vermeld te worden.
Hola, 'idealist', dat gaat te ver. Ik was nog niet klaar: ik denk dat zijn gigantisch ego het niet kon verdragen dat hij bij de VRT in een verdomhoekje zat. In zijn hoogdagen bepaalde hij voor een deel de politieke agenda, en dat miste hij wellicht. Dus idealisme heeft er niets mee te maken. Ego, dat wel.
Zijn komst bij de N-VA was ook ideaal om dat hele confederalischte zeikmodel plots te voorschijn te toveren. Het zou wat geweest zijn moest iemand van de kern van de partij daar plots over begonnen zijn. We shall see, dus.

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat Bart als totaalpakket niet ok zou zijn. Integendeel: hij lokt kiezers om verschillende redenen en dat is prachtig voor het N-VA. Ik vind hem echter niet radicaal genoeg: hij is te gemakkelijk bereid om compromissen te sluiten die absoluut anti-Vlaams zijn.
Nogmaals, we shall see. Ik heb hem nog geen 'absolute anti-Vlaamse compromissen' zien sluiten, maar ik deel je scepsis en wacht met ongeduld op het verloop van de feiten na de verkiezingen.
Oud 21 mei 2010, 09:49   #84
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Bij "pure idealisten" heb ik ook ALTIJD twijfels.
Daar zit altijd iets achter, bv (voorbeeld) ijdelheid.
Maar noem mij eens één politicus/publiek figuur die niet ijdel is?

Ik vind wel dat hij te veel geduld getoond heeft.
Uiteraard zijn alle politiekers ijdel. En we zullen zien wat Bart effectief gaat doen voor Vlaanderen, ik ben er echter niet gerust in.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:51   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Noem mij eens één politicus/publiek figuur die niet ijdel is?

Ik vind wel dat hij te veel geduld getoond heeft.
Deze

Henri1 is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:52   #86
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het zijn leerling tovenaars : de geesten die ze oproepen kunnen ze achteraf niet meer baas...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:53   #87
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Deze

Een demente nazi-paus? Slecht voorbeeld.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:54   #88
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een demente nazi-paus? Slecht voorbeeld.
Dictaturen bestaan echt nog.
Henri1 is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:56   #89
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het zijn leerling tovenaars : de geesten die ze oproepen kunnen ze achteraf niet meer baas...
Zoals in "De Belgische belastingdruk is de hoogste ter wereld, de budgettaire situatie dramatisch en justitie een lachertje."
En dat zijn nog maar een paar voorbeelden van het absolute wanbeleid van de laatste decennia.
Je zou bijna gaan denken dat de kiezer dom is of/en zijn kinderen haat.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 mei 2010 om 09:56.
Felix (be) is offline  
Oud 21 mei 2010, 09:56   #90
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, je hebt me door. Dat wordt jouw straf als je het zoetgevooisde VB-koor overleefd hebt.
Ontwaren wij hier de kiemen van een nieuwe forumromance?
Oud 21 mei 2010, 10:05   #91
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ontwaren wij hier de kiemen van een nieuwe forumromance?
Hola het is geen romance, het is een Meesteres-slaaf relatie. En als Henri echt heel braaf is mag hij een uur naar volgend filmpje kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=fdRuBowf4ro

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:16   #92
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met grote trom is Siegfried Bracke, één van de boegbeelden van de rode VRT-burcht, binnengehaald bij N-VA.

Met kleine trom is imam Cemal Cavdarli, vroeger lid van SP.A, binnengehaald bij LDD.

Hoe geloofwaardig rechts en radicaal Vlaamsgezind zijn deze partijen dan nog?
Er is in de eerste plaats een verschil tussen "rechts" en "vlaamsgezind"
zoals er een verschil is tussen tegen een bepaalde godsdienst zijn en "rechts"
m.a.w. de politieke partijen LDD en N-VA kunnen best "rechts" en "vlaamsgezind" zijn en tegelijk voorstander zijn van multiculturaliteit en
een onafhankelijke nieuwsgaring.

Er zit vanzelfsprekend altijd een racistisch kantje aan "rechts" in die zin dat mn "rechts" moet aanzien als uitdrukking van conservartisme : een ideale maatschappij is voor "rechts" een klassemaatschappij waar iedereen zijn "plaats" kent en orde en tucht heerst. Als zodanig is "idealisme" of het streven naar een ideale ethische en esthetische toestand een duidelijk exponent van "rechts".

"Links" is daar tegenover meer egalitair : gelijke kansen voor iedereen en dus vooral een uitstekend onderwijs voor iedereen staat daar hoog in het vaandel.
Het is dus inderdaad zeer kenmerkend voor "links" dat verschillen in ras en nationaliteit normaal aanzien worden als een inbreuk op het egalitaire principe.
Het enige "links-nationalisme" dat enigszins begrijpelijk is, is een emanciperend nationalisme d.i. in een situatie waarin een bepaalde geografische groep uitgesloten krijgt en binnen een geheel minder kansen krijgt.

Indien "alle belgen gelijk zijn voor de wet" is er geen behoefte aan een links-nationalisme.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:19   #93
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

LInks is voor mij kansen pakken van mensen om aan anderen te geven die het hun uitkomt.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:21   #94
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
LInks is voor mij kansen pakken van mensen om aan anderen te geven die het hun uitkomt.
Proficiat, je toont aan dat je er niets van begrijpt

toccata is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:21   #95
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
m.a.w. de politieke partijen LDD en N-VA kunnen best "rechts" en "vlaamsgezind" zijn en tegelijk voorstander zijn van multiculturaliteit en

Er zit vanzelfsprekend altijd een racistisch kantje aan "rechts" in die zin dat mn "rechts" moet aanzien als uitdrukking van conservartisme : een ideale maatschappij is voor "rechts" een klassemaatschappij waar iedereen zijn "plaats" kent en orde en tucht heerst. Als zodanig is "idealisme" of het streven naar een ideale ethische en esthetische toestand een duidelijk exponent van "rechts".

"Links" is daar tegenover meer egalitair : gelijke kansen voor iedereen en dus vooral een uitstekend onderwijs voor iedereen staat daar hoog in het vaandel.
Het is dus inderdaad zeer kenmerkend voor "links" dat verschillen in ras en nationaliteit normaal aanzien worden als een inbreuk op het egalitaire principe.
Het enige "links-nationalisme" dat enigszins begrijpelijk is, is een emanciperend nationalisme d.i. in een situatie waarin een bepaalde geografische groep uitgesloten krijgt en binnen een geheel minder kansen krijgt.

Indien "alle belgen gelijk zijn voor de wet" is er geen behoefte aan een links-nationalisme.
U bent in de war.
SP.a, CD&V en VLD zijn de voorbije decennia ongeveer even conservatief gebleken.
In DADEN, NIETS emancipatorisch gezien bij SP.A
NADA.

Zaken als het cordon sanitair, het systematisch verdacht maken van V-partijen
en het uitsluiten van partijen voor regeringsdeelname, dat is pas "racistisch".

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 21 mei 2010 om 10:37.
Felix (be) is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:24   #96
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Proficiat, je toont aan dat je er niets van begrijpt
Ja stel u voor, en nog erger is dat ik stemrecht heb.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:30   #97
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

De definitie die jij geeft van links en rechts is wel achterhaald door de huidige politieke toestanden. Uiteraard blijft het een houvast om de politieke partijen toch ergens in te delen naargelang hun oorspronkelijke denkrichting.

"Rechts en conservatief" hoeven niet de facto als pejoratieve termen beschouwd te worden. Het behoud van verworven waarden zoals onze westerse democratie is daar het mooiste voorbeeld van. En juist daarin faalt het zogenoemde links van tegenwoordig. Hun te vergaande verdraagzaamheid en sympathiseren met de totalitaire Islam situeert links - volgens de nog steeds in voege zijnde politieke waardenschaal - zelfs als extreem-rechts, hoe contradictorisch dit ook klinkt.

Maar het is een feit: als "linkse intellectuelen" zoals Tom Lanoye en co vriendjes spelen met een niets-ontziende theocratie, zijn ze geen haar beter en in mijn ogen de nieuwe nazi's, ze zijn een miljoen keer erger en gevaarlijker dan sommige nostalgische figuren van het VB.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:31   #98
Wisord
Banneling

Standaard

Filip de winter geen nazi aanhanger maak dat de ganzen wijs .... http://www.youtube.com/watch?v=vRhJ9...eature=related
Wisord is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:36   #99
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom lopen er dan zovele VB-ers over naar Bart en in mindere mate naar Jean-Marie?
Omdat Bartje geloofwaardiger overkomt dan foefelaar JMDD.
Nu de reden waarom VB' ers overlopen ligt eerder aan het VB dan aan NVA.
speurneus is offline  
Oud 21 mei 2010, 10:46   #100
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een "zuivere" Vlaamsgezinde partij.
Jij verwart de term vlaamsgezind met vlaams nationalistisch.
NVA en VB behoren tot de tweede categorie, terwij de andere Vlaamse partijen vlaamsgezind zijn in een Belgische context.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be