![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Er is een betreurenswaardig verschil tussen vrijheid van meningsuiting en veiligheid van meningsuiting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Moslims mogen zich hier helemaal niet meer permitteren dan een niet moslim, het beeld dat moslims “het anders hebben gekend” is ook helemaal verkeerd, aangezien ze al voor de 3de tot 4de generatie in ons land zijn. Dan mag je de grote groep bekeerde moslims niet vergeten. Zij kennen helemaal geen ander land, zij leven in België, betalen belasting in België en krijgen dezelfde rechten als niet moslims. Het is meelijwekkend als je werkelijk dacht dat dergelijke discriminerende tonen zouden tot effectieve resultaten komen in onze maatschappij. Het is absoluut zeker aan hen om “GENOEG” te zeggen! Zij hoeven deze discriminerende en onbeschofte uitspraken niet te tolereren. Zij hoeven niet schuldig bevonden te worden zonder enigszins iets te maken te hebben met wat een andere moslim doet. Geen enkel christen in ons land word schuldig bevonden voor de pedofiele feiten van vele priesters, dat is gewoon regelrechte onzin en kleingeestige praat. Jouw gedrag strookt helemaal niet met een democratisch denken en het neigt zelf aan tot onwettige gedragingen, maar goed, ik weet hoe mens(jes) als jij denken wanneer “o wee” iemand jou van zo iets durft te beschuldigen ![]() ![]() Citaat:
Heb jij hier enig bewijs voor? Dit is het vb-cafe niet hoor waar je halfdronken mensen met nonsens om de oren kunt slaan en er met wat geluk een applausje uit krijgt. Met zo’n uitspraken moet je in geen enkel serieus debat stappen, want je wordt onmiddellijk met de grond gelijk gemaakt. Het is pure gemoedsbespeling en verdraaiing van de waarheid. Breng je bewijzen i.p.v. onzin uit te kramen. Heeft u enig idee hoe moeilijk het is om nog maar op sollicitatie-gesprek te kunnen gaan als je geen Vlaamse naam hebt? Heeft u het al eens geprobeerd? Ik daag u uit om effectief de realiteit onder ogen te zien. Maak 20 brieven op, 10 met een Arabische naam en 10 met je eigen naam en probeer een gesprek te krijgen, zomaar voor de lol. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Al twijfel ik heel erg of jij dat wel WIL zien. Jij WIL dat allochtonen niet werken, dat ze problemen veroorzaken, want dat steunt enkel je hele strijd. Citaat:
Wat betreft de andere Islamitische landen, heb je geen flauw idee wat daar aan de hand is. Je bewijst mij meteen dat je bitter weinig afweet van de Islamitische wereld en wat de geschiedenis van die wereld is. Rechten en plichten verschillen idd van land tot land, maar je moet er niet meteen van uitgaan dat mensen daarom minder gelukkig zijn of zich minder vrij gaan voelen. Ga eens naar marokko en Turkye (dit zijn nu de landen waar je de meeste mensen van ontmoet), en zoek me 1 vrijheid welke je hier hebt dat je daar niet zou hebben. En ik spreek niet over “een moskee in je blootje binnenstappen”. Ik moet hier ook nergens een kerk gaan beledigen of ik heb problemen. Neen effectief gewoon je dagdagelijkse bezigheden. Extremisme maakt elk mens nerveus, rechts extremisme maakt meer dan de helft van de Vlaamse bevolking ook nerveus, waarschijnlijk tot zelfs 75%; ze zijn zelf niet meer welkom in sommige Vlaamse gemeenten. Leer het probleem daarom aanpakken, i.p.v. een nieuw probleem te creëren en het effectieve probleem te negeren door je aandacht elders op te vestigen enkel en alleen omwille van je frustratie. Je spreekt over geweld in Islamitische landen, maar waardoor komt dat in Godsnaam? Er zijn net 1.2 miljoen Irakezen uit elkaar geschoten. Heb je daar ooit al 1 woord over gerept? Hoe komt het dat het kalifaat 1400 jaar lang heeft bestaan en humaniteit en wetenschappen hierin centraal stonden en dat nu plots geen 2 groepen nog naast elkaar kunnen leven en elkaar uiteen schieten met “made in USA” wapens. Ben je nu zo blind voor de realiteit? Ga er dan eens heen zou ik zeggen en ga die realiteit onder ogen zien i.p.v. hier als een salonpolitieker mensen te veroordelen waar je niets van af weet. Ga die quote van Charles eens googlen en je zal nog veel andere quotes terugvinden. Prince Charles, Heir to the British Monarchy in a recent public speech at Oxford University stated: "If there is much misunderstanding in the West about the nature of Islam, there is also much ignorance about the debt our own culture and civilisation owe to the Islamic world. It is a failure, which stems, I think, from the straight-jacket of history, which we have inherited. The medieval Islamic world, from central Asia to the shores of the Atlantic, was a world where scholars and men of learning flourished. But because we have tended to see Islam as the enemy of the West, as an alien culture, society, and system of belief, we have tended to ignore or erase its great relevance to our own history." Zegt meer dan genoeg! Het is een mooi besluit over mensen zoals jijzelf. Je haalt een probleem aan van Marokkaanse jongeren. Het is geschreven door iemand welke absoluut geen enkel inzicht heeft in die Marokkanen hun denkwereld. Ik nodig die persoon dan ook uit om samen met echte overtuigde en praktiserende moslims die Marokkaanse probleemjongeren te ondervragen over de Islam. De werkelijke geloofsleer i.p.v. de cultuur van die jongeren. Trouwens het is triestig dat in België geboren jongeren dermate erg worden verstoten in onze maatschappij dat ze zichzelf enkel op die manier kunnen laten gelden. Je zal ook nooit tot oplossingen komen met zo’n foute analyses, maar enkel een grotere groep op te tenen trappen welke tot dusver niets met het probleem te maken had. De probleemjongeren zullen ook gewoon doorgaan, of je hen de Islam afneemt of niet. Het had er in de eerste plaats toch al niets mee te maken. EN DENK NA OVER DE UITNODIGINGEN! Ik meen dat, het is geen lege argumentatie...dat is mss het verschil met jouw onzin hier. Citaat:
1400 jaar lang hebben die afrikanen in vrede naast elkaar geleefd, en vandaag schieten kindsoldaten met “made in usa” wapens elkaar af. Heb je dan geen enkel vraagteken van hoe het zo ver is gekomen? Heb je enig idee wat gebeurt is in WO1? Leer toch de context te creëren van datgene wat je aanvalt, je kan niet zomaar heel lomp iets uit de context trekken en er je eigen context aangeven. Ik denk dat we vandaag al in die vrees leven omwille van “verlies van realiteitszin”. En niet omwille van moslims maar anti-islamieten zoals bvb wilders. Dat zijn de mensen die in massa mensen bang maken en leugens creëren. Jij bent er duidelijk blindelings in gelopen. Daar ben ik meer bang voor. Kijk maar eens naar : http://www.youtube.com/watch?v=7APIQbf-noA (PVV Wilders, profeet van de angst) Dat zijn de werkelijke brainwashers in onze samenleving en daar moet je ECHT bang voor zijn. Citaat:
Ik bescherm trouwens geen enkel van die landen, ik snap totaal niet waarom je dat als argument gebruikt in dit debat. Ala FDW somalier erbij halen in een debat over Vlaamse aangelegenheden is daarom totaal absurd. Wij moeten ook geen voorbeeld nemen aan die landen maar een voorbeeld geven. En hoe het er nu aan toe gaat wordt dat heel moeilijk. Er zijn al Europese rapporten en berispingen geweest op Vlaanderen en hun discriminerend gedrag. DAT is ook realiteit, maar dat haal je niet aan in je argumenten, je bekijkt de hele zaak van 1 kant. Ik ken trouwens toevallig 1 ex-moslim....niet de freaks die een nieuwe manier om amnesty te vinden in ons land gebruiken = zeggen dat je “afvallig moslim bent”....werkt meteen in belgie....Binnenkort hebben ze allemaal islam verlaten en zijn ze bedreigd als ze weten dat dat een goede manier is om aan papieren te raken...dan heb je pas je probleem vergroot...maar hun cultuur brengen ze wel mee. Daar zit je dan met je theorietjes... Citaat:
Citaat:
Ze werden eeuwenlang beschermd in het kalifaat en daar zijn zelfs verzen in koran over! 22:39. Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker God heeft de macht hen bij te staan. 22:40. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: "Onze Heer is God." - En indien God sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van God wordt herdacht, afgebroken zijn. God zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - God is inderdaad Sterk, Almachtig. Sorry maar wat je allemaal zei geloof je mss zelf en ook de oogklep-vbertjes, maar mij overtuig je absoluut niet. En mensen welke de tijd nemen om de waarheid hierover te achterhalen, zullen snel tot hetzelfde besluit komen. De waarheid is bereikbaar voor iedereen die er naar zoekt en de leugen is daarom snel weerlegd. Het is jammer dat je zo onbeschaamd leugens als argumenten gebruikt. Citaat:
“wij hebben toch allemaal wel eens verhaaltjes gelezen?” belachelijk...ronduit belachelijk. Citaat:
Wat je verder uitgekraamd hebt begreep ik niet...mss mijn beperkt verstand, maar als je het een beetje beter bekijkt zie je dat jejezelf compleet tegenspreekt. Herlees jij wel wat je schrijft ? als je leugens opstapelt, zou je beter die eens herlezen want je maakt snel fouten... |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Nog niemand je verteld dat reacties langer dan XXX niet worden gelezen?Ver hoefde ik niet te gaan tot ik het volgende tegenkwam
Citaat:
ONZE schuld, ONZE maatschappij, WIJ moeten gaan praten want ze zijn zo lief mijnheer ... NEEN !! DE VADERS , NEVEN, OUDERE BROERS moeten dat maar regelen. Er zijn er genoeg. Het is hun rotjong. Voor ons is de tijd van praten voorbij. Janetterige merkkleren en scheve petjes, genoeg parfum om malaria uit te roeien, dure wagens "verdiend" met ??? Dat begrijpen ze wel. Waarom dan niet uitblinken in sport, muziek, studie, vakmanschap? Neen want DAAR moet je MOEITE voor doen en dat is wel het laatste wat ze zullen doen. Dus waarom wij er nog méér tijd en energie in steken? Slachtofferrol, het blijkt toch iets hardnekkig te zijn. Alleen werkt het al LAAAAAAAANG niet meer. Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat jij doet was al langer duidelijk -> kort en bondig je frustratie uiten ipv werkelijk het probleem te herkennen en analyseren. Je bewijst je beperkte visie op de gehele situatie.
Laatst gewijzigd door viaSanctus : 29 mei 2010 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VER GEET HET. Hoeveel mensen moeten er nog worden neergestoken voor je ze, met bloed besmeurde handen, opetrekt? FaCTS and FIGURES , ze staan hier ten treure... maar wat baten kaars en bril ??? KIjk naar onze Noorderburen. Jaren lang "praat" men al :streetcoaches, dure projecten , munttheemetkoekje, ...==> HET HELPT/WERKT NIET. 4 Nederlandse woorden. Welke begrijp je niet? Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() en er is al heel wat vooruitgang geboekt hoor...alleen wil jij die niet zien. Onze samenleving verhardt in het algemeen en sommigen leggen nu eenmaal makkelijker de nadruk op religieuze aangelegenheden ipv economische en andere problemen in ons land. Daar laat jij je door verblinden. Draag liever je steentje bij ipv utopische oplossingen te verzinnen welke enkel tot polarisatie leiden ipv effectieve verbeteringen in onze samenleving. Of dacht je dat je a ala hitler een deportatie en verbanning van bepaalde gemeenschappen gaat voor elkaar krijgen ![]() Laatst gewijzigd door viaSanctus : 29 mei 2010 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Empirische bewijzen van een mentale toestand zijn er nooit, hoogstens gedragsindicaties van psychische aard en die zijn uiteraard niet empirisch bewijsbaar, gezien deze psychische aard steeds voorafgaat aan de empirische waarneming van de wereld en de interpretatie ervan. De individueel-sociaal-en maatschappelijke gevolgen van die 'vrome islam' interpretatie, zijn dan weer wel empirisch bewijsbaar en daar hoef je echt geen universitair diploma voor op zak te hebben, om dat nuchtere feit met eigen ogen en oren vast te stellen. Dat een star geconditioneerde denk- en levenswijze als de islam zo z'n reactieve gevolgen heeft op het individuele handelen naar de omgeving toe, is u wsl ook wel voldoende duidelijk. Hypothetisch gesproken, mocht u vanaf uw geboorte niets anders dan de koran als hoogste waarheid en wars van elke vorm van kritiek erop zou te slikken gekregen hebben, net zoals uw vader dat in z'n strot geramd is en bij diens vader en diens ouwe enz.., dan zou u nu niet beschikken over een inlevingsvermogen, begrip en mededogen dat voldoende ruimte biedt voor de wensen en verzuchtingen van andersdenkende mensen, zoals nu blijkbaar wel het geval is. De islamitisch toegekende rang en bijhorende 'rechten' en vooral plichten van niet-moslims in moslimlanden en in de mentale interpretatie van (al te) veel in Europa verblijvende moslims die levenslang beïnvloed zijn door koranische dogmatiek, is ook wsl iets waar u en ik eva maatschappelijk niet echt naar streven, vermoed ik. Aldus, het is net dat grote gebrek aan empatisch inlevingsvermogen voor andersdenkenden bij islamitisch opgevoede jongeren, dat in dat rapport wordt aangeduid als significant voor de oorzaak van dat morele deficit. Citaat:
Het recente voorbeeld van het massale lerarenverloop in die Hobokense beroepsschool is slechts het topje van dat soort maatschappelijke shit, dat eens de kranten haalt. Schoolpersoneel heeft het ondertussen al lang opgegeven 'een grotere rol' te spelen in welke situatie dan ook. Ze zijn al blij dat ze zonder bedreigingen, beschadigde auto's, dreigende ouders of een geheid pak rammel de dag heelhuids kunnen doorkomen, dus vergeet die optie maar. En gezien hun 'vrome' ouders blijkbaar ook niet van de snelsten zijn, om psychische hulpverlening te wensen voor hun losgeslagen offspring, dan vrees ik dat elk poco-gewijs 'begrip' hiervoor, nog meer tot polarisatie en bijhorend moslim-extremisme zal leiden. Gedwongen om te kiezen tussen hamer en aambeeld dus. Merci, EU. Gezien de incompetentie van de Europese politiek terzake en ze voor deze sociaal-ideologische hoogdringendheid geen prioritair onderzoeksmandaat wenst uit te trekken, zal dit leiden naar nog misselijker toestanden dan nu, waar helemaal geen 'begrip' voor elkaar nog mogelijk zal zijn, voor zover dit al niet geschied is. Citaat:
Citaat:
Echter, juist de starheid van die koranische indoctrinatie verhindert net zo'n persoonlijke psychologische evaluatie en elke vorm van mogelijke zelf-kritiek, eerder een eufemisme voor lange moslimtenen. Trouwens, om even het verschil in verdraagzaamheid tussen het westen en de moslimwereld te illustreren: kent er soms iemand een equivalent in de moslimwereld, waarbij de katholiek opgevoede zangeres Sinnead O' Connor in de jaren '80, op live-tv, een foto van paus Johannes 2 verscheurde en daarbij haar geloof afzwoer en het tot de dag van vandaag onbezorgd overleefde ? Uiteraard stond er nooit een katholieke fatwah op haar persoon, het moest er nog aan gemankeert hebben. Links én rechts zouden hier nogal gesteigerd hebben en het Vaticaan zou de aanklachten en protesten tegen zo'n vogelvrij-verklaring niet kunnen tellen, maar als een hoge moslim-geestelijke, die notabene qua clericale status niet voor de CEO-positie van popiejopie moet onderdoen, een moslimschrijver tot de dood veroordeeld, uit te voeren door elke vrome moslim die naam waardig en geloof me, dat blijken er nogal wat te zijn, dan houden de linkszeikende multi-proleten tov van hun verbale kritiek naar de vaticaanse verordeningen, de anders zo moraliserende vingertjes nogal erg diep in de eigen neusgaten, een lobotomie nabij. Die intellectuele lafheid annex gespletenheid is dan ook een vrij boeiende vorm van schizofrenie, een mentale aandoening die ook blijkbaar, hoe toevallig toch, vijf keer meer Marokkaanse mannen treft dan autochtone Nederlanders volgens een psychologische studie, en ik vermoed dat de rest van de gematigde tot vrome tot extremistische moslims in Europa, er niet zo veel beter uitkomen dan hun nederlandse geloofsbroeders, gezien allen ten lange leste steeds weer op die ene 7-de eeuwse woestijnrover terugvallen, als ze het achterste van hun tong laten zien, terzake als het gaat over de ultieme keuze tussen de westerse gelijkheid, seculiere wetten en individuele keuzevrijheid en hun 'begripvolle en vredelievende religie'. Nog effe wachten wsl, op een uitgebreider Europees onderzoek daarover mbt de invloed van de islam op de moraal van een mens en voor mijn part mag dat psychische onderzoek uitgebreid worden naar alle levensbeschouwingen en ideologiën, waarbij het uitvoerende effect ervan een merkbare invloed heeft op de individuele ontwikkeling van besef voor moraal, respect en mededogen voor de ander. Aldus, even een rebounce, ik vraag gewoon zo'n alombekend voorbeeldje van een ongesluierde moslima, die live op Al Jazeera een foto in stukjes scheurt van, laten we voor het gemak even zeggen, Ayatollah Khomeini of een andere eerbare groot-mullah en daarbij verbaal haar geloof afvalt en dat zonder problemos overleeft, eentje maar. Iemand ? Niet allemaal tegelijk, aub... En voor degenen die menen hun eigen racistische projectieven op mijn islamkritiek te moeten richten; make no mistake, voor mij is elke mens ten gronde evenwaardig, alleen zijn bepaalde waarden en handelingen dat helemaal niet, of die nu afkomstig zijn vanuit een moraalarm egoïstisch karakter of ontsproten zijn vanuit het scheppingsdogma van de bijbel, de thora of de koran. En laat het nu net dat laatste mentale gewrocht zijn, dat harderweg en steeds maar dieper z'n dominant-onderwerpende schaduw uitwaaiert, op het ondertussen met veel bloed, leed, zweet en tranen verkregen seculiere Europa. Akkoord, een ideal democratie is mss nog wat anders, maar de fundamenten zijn er wel en die mogen ook eens vergeleken worden, met de fundamentele waarden van het Mohammedaanse denken. Ach, laten we anders nog wat meer islam-subsidies goedkeuren, om die blijkbaar broodnodige verrijking voor onszelf wat sneller door te voeren. Hoe meer moslims hier in Europa komen aanwaaien en hun koranische interpretatie boven de grondwet beginnen te stellen, hoe rijker en cultureler de autochtonen er van worden. Die mantra meesmuilde de linkse meute onophoudelijk, al van in de vroege jaren '80 en dit op alle mogelijke media- en onderwijsfronten. Ben jij ondertussen van die volgehouden links-athëistische moslimgekte, al iets wijzer of er enigszins rijker van geworden ? Verder, voor een (snel) groeiende bevolkingsminderheid in Europa te zijn, brengen moslims zichzelf en de islam waar ze zich steeds op beroepen overdadig in een negatief daglicht en hun steeds maar toenemende bijdrage in het Europese criminaliteitsaandeel is dan ook vrij hallucinant te noemen, iets wat van andere buiten-Europese minderheden beduidend minder kan gezegd worden. De geschiedenis indachtig, het gewelddadig-onderdrukkende pad van de islam is kniediep in bloed gedrenkt, vooral niet-islamitisch bloed, maar ook dat van talloze geloofsgenoten en vandaag de dag is dat in veel islamitische landen niet anders. Rekening houdend met het ideologisch-slaafse en kritiekloze onderwerpingsdenken en in het maatschappelijke zog daarvan, het moreel-expressief gevolg in het gedragingspatroon van moslim-extremisten, én rekening houdend dat dat echt niet zoveel verschilt, als de levenswandel van die door moslims zelf als voorbeeldig ingeschatte profeet (ook de zgn 'gematigden' en 'vromen' hebben hier nogal eens de occasionele neiging toe), en de steeds meer opduikende moslim-agressie all-round tegen autochtonen staat, bij de exponentiële groei van dit soort poco-gedoogde geborneerdheid, de democratisch ingestelde annex vrijdenkende bevolking in Europa nog heel mooie tijden te wachten, inchallah. Het crimineel onverantwoordelijke en volksverradende aandeel van politiek en grootkapitaal in deze maatschappelijke beerput, hoef ik niet meer toe te lichten. Patstelling dus, de autochtone burger wordt dubbel gezjost, enerzijds door corrupte en laffe politieke sujetten, anderzijds door een toenemend moslimgeweld op straat en in scholen, geheel volgens de marsbevelen die staan opgetekend in dat voor moslims ultiem-heilige boek, de koran, dacht ik. Dat het allemaal mss iets genuanceerder staat in dat forensich-psychologisch onderzoek, dan ik het hier neerpleur kan wel zo zijn, maar de empirische vaststelling is er wel en daar kan helaas niet meer zo snel omheen gefietst worden, als sommige poco's nog wel zouden willen. Enfin, zolang een diepgaand, eerlijk en open debat daarover met moslims onmogelijk blijkt en de overheid hier nergens een begin van een dialoog forceert, laat ik de escalerende maatschappelijke gevolgen daarvan in een niet al te verre toekomst, ook liever verder over aan ieders eigen interpretatievermogen, vooral dringend appellerent aan dat gespleten verstand van de 'politiek-correcte aka multi-cultureel denkende democraat', hoe links of katholiek ie 'm ook in 't eigen kruis draagt. Zo, dat was dat en nu ga 'k stilaan maffen, wegens morgen tijdig op om te gaan zwemmen met m'n lieve ega en de kids; En hey, van die westers-seculiere verworvenheid ga ik voorlopig nog even volop genieten. Splasch~~~ ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 mei 2010 om 02:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lachen of huilen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog zo'n slimmerik die maar niet kan vatten dat "rechts" al lang die lading niet meer dekt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen vind ik het een beetje sneu dat Sharia for Belgium dat gerust publiekelijk kan zonder meteen politiebescherming te moeten vragen of onder te duiken, terwijl ik niet zou durven met mijn kop op tv komen om te zeggen dat ik niet begrijp waarom zoveel mensen een moordenaar als Mohammed als edelste mens kunnen zien. Ik zou het dus écht niet durven hé! Hier niet, in Denemarken niet, in Nederland niet, en al helemaal niet in een islamitisch land. En niet alleen voor mijn eigen veiligheid, maar ook omdat er overal ter wereld onschuldige slachtoffers zouden kunnen vallen, dat is al meermaals bewezen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik praat over moslims. Moslims hebben waar ook ter wereld eerst hun geloof als identiteit, en pas dan hun nationaliteit, daar zijn ze overal trots op om dat zelf te verkondigen, zuig ik dus niet uit mijn duim. Het maakt overigens donders veel uit waar ze vandaan komen. Wat bazel jij nou over vrijheden in islamitische landen? Ben je nou gek???? Geef me in één ruk (dus zonder te googelen) Tien islamitische landen (er zijn er veel meer dan dat, dus dat moet een makkie zijn) waar je zonder problemen: -je als moslim kunt bekeren tot een andere religie -het internet niet gecensureerd is -vrouwen identiek dezelfde rechten hebben als mannen -je zonder problemen met hetzelfde gemak kunt zeggen dat zowel Jesus als Mohammed schertsfiguren zijn, of dat het scheppingsverhaal onzin is, er dus écht vrijheid van woord is -je vrijelijk op internetfora kunt discussiëren over eender wat etc etc... Maar dat moslims tevreden zijn met hun leventje en onze vrijheid niet moeten, dat weet ik ook wel. Dat verklaren ze zelf steevast. Ik daarentegen, doelde op hun minderheden, en op de vrijheden die wij hier verworven hebben, en die ze nergens in hun landen hebben. Keer de zaken niet om. Ik wil de vrijheid die ik hier heb behouden, punt. Geweld in islamitische landen, ja dat is er inderdaad maar sinds de inval in Irak. ![]() De Turken hebben tussen de 500.000 en de 1.500.000 Armeniërs afgemaakt. Zo blijven we bezig hé? Ik heb het over sektarisch geweld. Dat bestaat hier nagenoeg niet, terwijl het in islamitische landen schering en inslag is. Maar nu ik jouw mening daarover lees, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het geweld tussen soenni en shia in Pakistan, de aanslagen in India, de moordpartijen op de Filipijnen en in Thailand, het voorbije geweld in Algerije, de moordpartijen in Sudan en wat nog allemaal meer, allemaal de schuld is van de niet-moslim. Dat is dan ook weer uitgeklaard! En dat de soennieten en de sjieten, meteen na de dood van Mohammed ivm de opvolgingskwestie, elkaar in de haren vlogen met wapens "made in USA", dat is ook iets dat ik vanaf nu nooit meer ga vergeten. En watte? Een kalifaat van 1400 jaar??? Man, jij moet écht wel trippen om zo'n onzin te riposteren... http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalief De rode draad is trouwens moord en doodslag. "Wetenschappen en humaniteit stonden centraal tijdens een kalifaat van 1400 jaar? De gouden eeuw van de islam was halverwege de negende tot halverwege de tiende, en ik heb het je al gezegd, ondanks en niet dankzij de islam. Eén van die bekende namen van je (ik ga ze heus niet allemaal beginnen googelen, maar hij is toch wel de bekendste: Echte naam: Ibn Rushd. Volledige naam: Abu’l Walid Muhammad ibn Rushd al-Qurtubi. Naast filosoof tevens wiskundige, fysicus en medicus. In die tijd was dat in de Arabische wereld gebruikelijk. Wordt wel “de grote filosoof van het Westen” genoemd. Slaat een belangrijke brug tussen Oost en West. Zijn ideeën hebben grote invloed op het joodse en christelijke denken van de eeuwen na hem. Averroës wordt in 1126 in het Spaanse Cordoba geboren. Zijn vader en grootvader spelen tijdens hun leven allebei een belangrijke rol in de politiek in Andalusië. Gebruikt in zijn werk veel denkkaders van de Griekse filosoof Aristoteles. Vertaalt bovendien de werken van Aristoteles van het Grieks naar het Latijn. Op die manier komt kennis van de Oudheid via de Arabische wereld naar het middeleeuwse westen. Schrijft tussen 1169 en 1195 veel commentaren op het werk van de Griekse filosoof. Zijn belangstelling voor Aristoteles en zijn werken over de filosoof hebben invloed op het onderzoek naar het scholasticisme en ook op de vijftiende-eeuwse Renaissance. Zijn werk stuit op tegenstand onder orthodoxe islamieten. Averroës meent dat het mogelijk is om ook via de rede tot de waarheid der dingen te komen en niet alleen via het geloof. In zijn tijd is dat een controversiële bewering. Hij meent dat er geen tegenstelling bestaat tussen godsgeloof en rede. Het geloof leert ons via tekens en symbolen, terwijl de filosofie de waarheid presenteert. Op de islamitische wereld heeft de filosoof weinig invloed gehad, maar op de ontwikkeling van het westerse denken juist wel. Zo ontleent de meest invloedrijke filosoof van de Middeleeuwen, Thomas van Aquino, veel ideeën aan Averroës. De filosoof sterft in 1198 in ballingschap in Marrakech. Citaat:
Karen Armstrong kan er ook wat van, er circuleert er zelfs zo ene van Mahatma Gandhi, want ja, er bestaan écht sites waar ze verzameld worden als trofeeën: Mahatma Gandhi, statement published in 'Young India,'1924: He was the most faithful protector of those he protected, the sweetest and most agreeable in conversation. Those who saw him were suddenly filled with reverence; those who came near him loved him; they who described him would say, "I have never seen his like either before or after." He was of great taciturnity, but when he spoke it was with emphasis and deliberation, and no one could forget what he said... http://www.mostmerciful.com/published-quotes.htm Maar aangezien Gandhi hindoe is gebleven tot zijn dood, wat is nu de waarde van zo'n quote? Een beetje kalmte brengen in India tussen de verschillende geloofsgroepen, misschien? Als ik me niet vergis heeft zelfs George W. Bush een paar jaar geleden zelfs nog gezegd "Islam is peace"... En dan heb jij er één gevonden van Charles, en er zou er zelfs meer dan één van circuleren op internet? So what, viaSanctus??????????????? ![]() Citaat:
![]() Nu wordt me veel duidelijk. Okee, welke mooie dingen in de islam viaSanctus? Om de islam te interpreteren, moet je kijken naar zijn stichter, vind ik persoonlijk. Ik zie een geschiedenis van geweld en doodslag, van moord en verovering, van rooftochten en slavernij. Dat is wat mijn nuchtere open geest er van vindt, niks meer en niks minder. Zeker niks moois aan. En dat zou dan gods boodschapper moeten zijn? Kom zeg! En je noemt me laf en hypocriet omdat ik er niks moois wil in vinden? Kijk, toen jouw profeet bij Nakhlah, ten tijde van de Godsvrede (ja, de Hajj naar Mekka bestond toen al) een ongewapende karavaan liet overvallen door zijn metgezellen, was dit voor die tijd een ongehoorde heiligschennis. Er was niet veel in de woestijn, en dus roofde iedereen alles van een ander wat hij maar dragen kon. Enkel tijdens de periode van de Hajj werd dit niet gedaan. Dit principe werd algemeen door de woestijnbewoners aanvaard, en Mohammed was de eerste die het jaarlijks weerkerend bestand schond. Kort daarop wou hij nog een karavaan aanvallen, waarvan hij wist dat hij rijkelijk beladen was. De Mekkanen hadden de karavaan echter laten omleiden en zonden een flink uit de kluiten gewassen strafexpeditie op hem af. Terugkeren naar Medina kon hij niet, want de Mekkanen zouden hem erheen volgen, en aangezien hij al twee jaar met zijn metgezellen in Medina op kosten van de inwoners leefde, zouden die hem vast hebben uitgeleverd. Ik veronderstel dat je het verhaal wel kent, met de twijfels van zijn manschappen nadat ze de slag toch wonnen, omdat hij had gelogen over de sterkte van zijn tegenstanders. Allah had hem immers ingefluisterd dat de omvang van het Mekkaanse leger een hallucinatie was, veroorzaakt door de duivel zelf. Toen ze de lijken telden kwamen ze natuurlijk tot de slotsom dat ze wel met veel meer waren geweest, en zijn gezellen vroegen zich toen af of al zijn voorspellingen en openbaringen niet evenzeer lulkoek waren geweest, waarna hij gewiekst een nieuwe openbaring kreeg, de sura 8:43. Niet Mohammed had gelogen, maar Allah, en dat mag, als de overlevering van de ummah op het spel staat. Dit is één staaltje van het kunnen van jouw grote voorbeeld. Ik zie een ordinaire struikrover, die handig inspeelde op het sentiment van zijn mannen. De islam is gebaseerd op leugens, bedrog, en persoonlijke verrijking. Jij ziet een edel man die iets heeft voortgebracht dat het mooiste op aarde zou moeten zijn, de geliefde islam. Tja, smaken verschillen hé, en slaap voor mijn part rustig verder. Citaat:
En ze gebruikten geen geweren "made in Usa" maar hoofdzakelijk machetes. En die vuurwapens waarmee kindsoldaten elkaar afschieten zijn kalashnikovs, die de Russen er persoonlijk massaal hebben verspreid. Waar haal jij eigenlijk je informatie? Zoals elke moslim is het ook bij jou duidelijk allemaal Amerika's schuld. Een tip: Stop ermee, je lijkt er nog dommer door. Citaat:
Ik ga daar niet verder over uitweiden, het is allemaal te banaal. Niemand maakt me bang. Ik kijk om me heen, en ik leer uit wat ik zie. Ik heb van niemand lessen te krijgen. Citaat:
Mocht niet van de overheid, eens moslim, altijd moslim, punt andere lijn. Moet je overigens niet over discussiëren, of ik zoek een link en plaats het erbij. Vrijheid? Tolerantie? Knap staaltje van multiculturalisme? Leidt mijn inszien alleen maar tot excessen. Maar kom, eerste hulp na een ongeval, ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Deze nieuwe theorie moet ik Ali Sina eens door mailen, dat wordt lachen. Als je geluk hebt, publiceert hij ze zelfs. Citaat:
Die minderheden slagen er wel steevast in om het overal te verzieken. Zo miniem zou ik ze dus niet noemen. Citaat:
Hun artikels kloppen niet. Sorry, ik kon het ook niet weten, dacht dat journalisten van zo'n kwaliteitskrant toch altijd hun bronnen checkten. (Ik hou alles bij, van jaren ver, en het stond er toch zwart op wit in) Citaat:
"Bescherming" wijst op een speciale status, en die hadden ze niet. Ze leefden letterlijk in de schaduw, wat niet wil zeggen dat minderheden het hier in christelijk Europa beter hadden, voor je daar weer over begint te zaniken, maar vandaag de dag hebben ze nog steeds weinig of geen rechten. En als zelfs Mohammed ze al liet onthoofden in Medina, omdat hij hen verdacht van verraad, maak ik me helemaal geen illusies meer omtrent de islamitische variant inzake tolerantie. De blanke vrouwen in Arabische en Turkse harems waren daar overigens ook niet uit vrije wil. Minstens een miljoen Europeanen waren slaaf in Arabische landen. Ik meen trouwens dat slavernij in de Arabische landen slechts werd afgeschaft onder druk van westerse landen, in Saoedi-Arabië zelfs in 1960. Edele Mohammed kon het nochtans zelf al gedaan hebben, ipv het gebruik zelfs aan te moedigen. Koning Cyrus schafte de slavernij al af in 590 voor Christus. Citaat:
5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner Naast ‘de slechtste der schepselen’ is de ongelovige ‘brandstof voor het vuur’ (sura 2:24), doof, stom (2:171), erger dan beesten (sura 8:22, 8:55), een huichelaar (sura 8:49) 60:2. Als zij de overhand over u krijgen zullen zij als vijanden tegenover u handelen, en zij zullen hun handen en tong naar u uitsteken om u kwaad te berokkenen 98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen. 3:28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen. 4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u 3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger 60:4. Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft. 9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren 4:95. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning 9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn 33:48. En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet en sla geen acht op hun grievende taal, stel uw vertrouwen in Allah, want Allah is Toereikend als Beschermer Citaat:
![]() Citaat:
Maar jij hebt vast wel een andere verklaring, waarom de wetenschap in de islam plots stilgevallen is, en niet één of andere moslim de verbrandingsmotor of de PC heeft uitgevonden? Zou het ook Amerika's schuld zijn dat er momenteel jaarlijks meer boeken in het oudgrieks worden vertaald dan in het Arabisch? Awel, ik vond dat ook belachelijk, maar die gasten dus echt niet hé!
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen die je "rechtselingen" noemt zijn niet tegen "vreemdelingen", wel tegen een bepaald soort vreemdelingen die we, zoals overal ter wereld waar ze hun omgeving met hun aanwezigheid verblijden, liever kwijt zijn dan rijk! En dan binnen die groep heb je nog categorieën. We leven op een lapje grond dat steeds vreemdelingen heeft gekend, ook voor 1830. Toen moesten ze het woordje "racisme" nog uitvinden zeker..., of toch het gebruik ervan. Als er teveel argumenten tegen een bepaald soort vreemdelingen zijn is het toch maar normaal dat we niet staan te juichen en het op links bevel OK vinden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haraam-politie... wat moeten wij met die idioten aanvangen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misbruik van onze vrijheden : iets waar mensen van de slag van sharia4belgium specialist in zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ten tweede blijf je de rest van de wereld als argumentatie erbij halen. Ik merk ook aan je onverdraagzaamheid dat je een voorbeeld neemt aan sommige landen in de wereld. En niet enkel is je argumentatie niet ter zake, het is dan ook nog zuivere selectieve verontwaardiging. Over censuur in China en Korea praat je niet, maar wel over censuur in arabische landen? Je kan je heel makkelijk bekeren tot wat dan ook in welk land in de wereld dan ook...het is pas als je er een politiek statement van gaat maken dat je in problemen komt. Niemand kan garanderen dat een ander moslim, christen of wat dan ook is...het is zuivere nonsens te denken dat je van vandaag op morgen niet eenvoudigweg een kerk kunt binnenstappen. Onlangs bekeerde zich een Egyptenaar naar het christendom en kreeg daar problemen door, amai, dat was wereldnieuws...en jij komt hier afdoen alsof die landen dagdagelijks mensen ophangen omwille van hun “afvalligheid”. En is dat opnieuw voorbehouden voor Islamieten? Volgens de kerk moeten afvalligen ook worden gedood? Dat is weer niet erg genoeg voor jou? Wat tot voor kort en zelfs vandaag nog gebeurd in sommige amerikaanse staten is niet erg genoeg voor jou? Leer ten eerste je probleem duidelijk te situeren en wees niet selectief verontwaardigd. Ten tweede moet je het voorbeeld niet overnemen van discriminerende mensen en als je dat doet, bekritiseer hen dan niet, want je bent geen haar beter en hebt het recht niet hen recht te zetten alvorens jezelf een voorbeeld kunt stellen. Hoe tevreden een moslim is of niet hoeft jou niet aan te gaan, het interesseert je toch verder geen bal,ik raad je daarom ook aan je niet zo bemoeiierig op te stellen in kwesties die je totaal niet aangaan. Als je marokkaanse probleemjongeren wil aanpakken, pak dan marokkaanse probleemjongeren aan. Geen half miljoen andere moslims welke niets met je probleemjongeren te maken hebben. Citaat:
Ik ben hier verdekke aan het strijden tegen onverdraagzaamheid en jij haalt een van de grootste voorbeelden van onverdraagzaamheid aan als argumentatie tegen OPNIEUW 1.2 miljoen doden in Irak, dan zijn we doden in Afghanistan, TseTsenie, Bosnie, Pakistan, India, ....vergeten. Je hebt absoluut geen flauw idee welke machten achter die volkerenruzies zit. Ons arrogante westen is al eeuwenlang de puppeteer in al die kwesties. Geld, macht en landgebied zijn altijd DE reden geweest tot expanse. Religie of politiek (democratie, communisme, ...) het uitvlucht om het klaar te krijgen. En dan ga jij hier opnieuw het volk de schuld geven van hun eigen onderdrukking. Je maakt me echt misselijk met je onbeschaamde argumenten. Ga je nagels lakken en doe iets nuttigs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik kan je verdere tekst echt nauwelijks geloven. Je hebt een tirade aan veroordelingen neergepend. JIJZELF bent het absolute voorbeeld aan het stellen van al die onverdraagzaamheid wat daar staat.
Je veroordeelt niet enkel mij, wat ik geloof of waar ik voor sta. Jij veroordeelt 2 miljard mensen wereldwijd. Is dit jouw humaniteit? Is dit hoe jij de wereld aankijkt? Met zo'n grote wrok in je hart? Dan ben ik echt bang voor wat jij zal aanrichten in onze wereld...het is erger dan moord vind ik. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 30 mei 2010 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |