![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nos.nl/artikel/178932-ministe...ten-terug.html Het kan dat men naar de media rende om eigen gezichtsverlies te verbergen wanneer de nieuwe regering Bouterse alle buitenlandse gewapende machten verzoekt te vertrekken uit de soevereine staat Suriname. Een andere afkeer van de Surinamers voor de ex-regering Venetiaan hield ook hiermee verband. De uitlevering van Suriname aan de voormalige kolonisator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hirsch Ballin dient terstond te verdwijnen.
Hij was alreeds afgekeurd voor militaire dienst wegens belachelijk voorkomen.
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds heeft Bouterse zelf ook niet veel met Nederland, kortom het kan best zo zijn, dat ze elkaars probleem oplossen, aangezien beide partijen misschien wel willen stoppen. Tot slot is de relatie tussen ex-kolonie en ex-kolonisator altijd beladen (vaak negatief, maar soms ook positief); zelfs al zou er terecht kritiek zijn, dan kan deze beter geleverd worden door een derde partij (ander land).
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 17 augustus 2010 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bernard Welten is volgens velen een corrupte hoofdcommissaris die zelf de regels overrtreedt.
a) Hij woont nog altijd in zijn (illegaal verbouwde) villa in Warmond, hoewel de politiechef in Amsterdam moet wonen. b) Hij verdient met 310.000 euro per jaar (exclusief bonus) ruim boven de Balkenende norm. Er zijn mensen die dit diefstal noemen. c) Zijn selectieve nadruk op straatcriminaliteit roept ook vraagtekens op bij de bevolking. Laat deze man aub zijn mond houden over Suriname. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit betekent dat de hele media in de zak van de VVD enz. zit en dat men liever de Somaliers een crimineel stempel opdrukte en verdreef naar Engeland, dan tegengeluiden over Hirsi Ali in de media te laten weerklinken. Nu zitten wij midden in de voorbereiding van een holocaust en weer die zalvende woorden, waardoor ik geloof dat Nederlanders een holocaust als het hoogtepunt van hun beschaving zien; het ware oranje gezicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Maar terzake nu:
Als een land kiest voor een drugsmokkelaar om hen te vertegenwoordigen, is dat hun goed recht. Het zegt misschien ook iets over de mensen die pro-Bouterse zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Daarbij hoe moeten we dan stelling nemen, te hard of te mild,het is nooit goed. Zelfs al zou de ex-kolonisator eens iets terecht opmerken, dan heeft de ex-kolonie, logischerwijs door het verleden, nogal lange tenen; kortom dat kan dus beter van een ander land komen. Met de huidige regeringen zal de relatie op dat vlak tussen de landen minder worden, hoewel dat voor de mensen zelf weinig zal veranderen. Hoe dan ook het gaat vooral om het probleem van Bouterse en Nederland, zijn opvolger, al is deze van dezelfde partij, zal in Nederland niet zo kritisch worden ontvangen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 augustus 2010 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten derde punt C wordt ook door een (ander) deel van de bevolking ervaren, als een groot probleem; hierin een balans vinden is lastig, maar deze nadruk komt voor een deel ook van de politiek zelf. Tot slot had hij het over het feit of projecten wel door kunnen gaan met deze nieuwe Surinaamse regering; die geleid wordt door een president, die in Nederland nog een veroordeling van 11 jaar heeft staan. Ik kan dus wel begrijpen, dat dat bij de politie gevoelig kan liggen. Echter Hirsch Ballin heeft om diplomatiek, de momenteel fragiele verhouding Nederland Suriname niet (nog) verder te verslechteren én om duidelijk te maken dat hij en zijn ministerie daar over gaan, Welten al teruggefloten
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 augustus 2010 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Nederlander, geboren als Nederlander, Nederlands spreken, van katholieke origine; maar vandaag ben ik allochtoon. Samen met Berbers, Afrikanen, mensen uit India, maar ook met de arme Antillianen die altijd Nederlanders zijn geweest. Ten aanzien van onze gevoelens over de kolonisator besef ik dat sommige mensen zich nooit kunnen inleven in het leed van anderen, maar als ik verwijs naar het leed van de Bezetting die vijf lange jaren duurde, maar jaarlijks met veel verspilling van belastinggeld door onze strot wordt geduwd; kunt u zich misschien voorstellen hoe 350 van Nederlandse heerschappij ons laat voelen. De Duitse ambassadeur is dacht ik nog niet welkom bij de Bevrijdingsdag ceremonies in Nederland. Het stopzetten van Nederlandse projecten, onze prachtige dierentuin bv, zal wel een impact hebben en sommigen zullen zich daarom automatisch tot vijanden van hun regering verklaren. De regering Bouterse doed er goed aan nu meteen burgercomite's te vormen om het volk voor te bereiden op sabotage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede bij ons ten zuiden van de grote rivieren, duurde het maar 4 jaar ![]() Verder probeer ik al aan te geven, dat ik besef dat de relatie Nederland Suriname gevoelig is, zeker na die 350 jaar. Dat verleden geeft het een bepaalde lading mee en die men de Europese ex-kolonisatoren nadraagt. Het is echter een soort collectieve 'schuld' uit het verleden, waar men op individueel niveau geen schuld aan heeft. Immers iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar tot wat voor hoogte geldt dat voor daden die begaan zijn door eventuele voorouders (mijn voorouders zijn katholieke boeren uit staats-Brabant, dus ik betwijfel of zij namelijk veel schuld hieraan hebben). Kortom het is iets wat men vrijwel alleen nog een land kan verwijten; maar op individueel niveau reageert men vaak terecht met, dat dit van voor hun tijd was. Zo verwijt ik de Duitsers van nu (zeker die na 1945 geboren zijn of toen gewoonweg te jong waren) niets ten aanzien van de oorlog.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 18 augustus 2010 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() EC, wederom spreek namens jezelf en niet telkens namens wij.
Schijnbaar schijnt het iets normaals te zijn voor veel Nederlanders van buitenlandse orgine om met wij en namens hun gemeenschap te spreken. Dit terwijl dezelfde gemeenschap daar natuurlijk helemaal niet van gediend is. Bouterse heeft daar ook een handje van om met wij te spreken terwijl maar 20% op deze worm heeft gestemd. De toon is al gezet in Suriname bemerk ik, Hindoestanen verwijten hem in raciale lijnen te praten. De kater begint nu al te komen.. En nogmaals als Nederland je niet bevalt moet je weggaan uit Nederland. Overigens zeg ik in Suriname exact hetzelfde tegen buitenlanders als ze constant aan het afgeven zijn over het land (Suriname) waarin ze wonen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lijkt mij dat Surinamers in de beschouwing van hun politiek zich als het ware plaatsen in de rol van parlement en regering. De politiek leeft heel erg en er is geen verbod, wettelijk of informeel, om over politiek te praten, vergaderingen te houden etc. Je kan een wildvreemde in Suriname aanspreken en hij geeft je onbevreesd een hele analyse van de politiek. Hier overheerst de angst, maar ook de haat tegen de andere als een vast gegeven. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Itt tot Nederlands Indie is Suriname een kunstmatig gecreerde samenleving dat door papa Nederland bewerkstelligd is. EC kiest voor de weg van de minste weerstand ipv de hand in eigen boezem te steken geeft hij als een puber papa de schuld. Kiezen voor de weg van de minste weerstand is vrij gebruikelijk in Suriname en EC is daar helaas een van.
Overigens dat gemekker over slavernij moet ook maar eens afgelopen zijn. Slaven zijn gekocht uit Afrika en het was zelfs voor de Nederlanders verboden om slaven in afrika te vangen. Overigens waren deze slaven ook in Afrika al slaven, bovendien waren slaven heel duur destijds in Suriname. Wel 1 1/2 keer het jaarsalarissalaris van een timmerman en liefst 8 keer of meer het salaris van een matroos. Geen wonder dat Nederlandse matrozen bij bosjes stierven en slaven goede geneeskundige behandeling kregen. Er is zelfs een zoutwaterslaaf (slaaf uit Afrika) geweest die het tot plantagehouder geschopt heeft. Ik kan even niet op zijn naam komen. Blanken gingen regelmatig bij hem ten rade omdat hij een goede kennis had over medicijnen en beschikte over helderziendheid. Hindoestanen en Javanen zijn nazaten van contractarbeiders en hebben een veel beter leven hier in Suriname dan in het land van hun voorouders. Ze zijn maar al te blij dat hun voorouders de stap naar de west gewaagd hebben. Hoezo oud zeer ? Enkel EC die telkens namense wij spreekt meent pijn te hebben, zoveel pijn dat hij er blauw van wordt.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2010 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder vind ik gewoon, niet dat je mensen individueel daden van voor hun tijd kan aanrekenen. Aan die onzin over de holocaust, maak ik maar niet al te veel woorden vuil. Ik neem echter aan dat je het over de PVV hebt? Aangezien ik als liberaal ergens tussen de VVD en D'66 inzit, wist ik deze keer door het (strategisch ook nog verklaarbare) geflirt van de VVD met de PVV, zeker dat ik deze keer D'66 ging stemmen (hoewel die naar mijn mening te links dreigen te worden). Wat jij beschrijft over de politieke discussie in Nederland, daar kan ik mij totaal niet in herkennen. Ik heb een totaal andere indruk, maar ik wil best geloven dat jij andere ervaringen hebt opgedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft de hand in eigen boezem steken, naar mate een land steeds langer onafhankelijk is, wordt dat steeds meer terecht. Slavernij ligt gevoelig, maar het is duidelijk dat er ook Afrikanen waren, die hun slaven of krijgsgevangen doorverkochten aan slavenhandelaren hieraan hebben verdiend. Wat betreft oud zeer van het verleden, begrijp ik voor een deel wel; de positie van de generaliteitslanden indertijd en vroeger die van Nederlandse katholieken zijn ook geen mooie bladzijde. Niet vergeten, maar dat was toen en we moeten nu verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() http://sarnamihuis.residentie.net/index.php?s=14&c=174
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, als de Afrikanen hun eigen mensen niet hadden verkocht dan zouden zwarte mensen in de Amerika's een zeldzaamheid zijn, dat zijn de feiten. Toen de Nederlanderrs de slavernij afschaften gingen de marron's in het binnenland nog door met slavernij...Weggelopen slaven werden door marrons gevangen en vaak als slaaf te werk gezet.. Ook dat zijn de feiten.. Weet een gemiddelde blanke Nederlander dit ?? EC heeft mij geband omdat hij de waarheid als een belediging opvat. Lekker makkelijke instelling nietwaar ? Weglopen als het niet in je straatje past. Typisch gedrag ! Overigens mijn vrouw is een marron, mijn leefomgeving is voornamelijk Creools. Wellicht dat ik daarom zo makkelijk over dit onderwerp kan praten. Trouwens wat hierboven beweer, beweer ik ook in Suriname, niets hypocriets aan mij ! |
|
![]() |
![]() |