Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 14:19   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mocht je mijn post gelezen hebben; zou je vatten dat ik net aanklaag dat er in onze maatschappij eigenlijk niet zo zwaar getild wordt aan verkrachting.

Gezien het gebrekkige vervolgbeleid en de zeer lichte bestraffing is dit blijkbaar zo geen zware misdaad.
De helft van de Britse vrouwen vindt dat de schuld van een verkrachting bij het slachtoffer ligt!

Heb jij iets gelezen van wat ik aanhaalde; behalve de eerste 3 alinea"s?
Ik citeer uit uw heel lange post met heel veel links :
Verder stel ik vast dat interesse is voor deze misdaad; zich beperkt tot het neerschrijven van racistische uitlatingen. De interesse beperkt zich blijkbaar tot de misdaden waarbij de daders uit één bevolkingsgroep komen; alsof er in andere bevolkingsgroepen geen verkrachters zijn.

Dit staat in het oorspronkelijke artikel dat het onderwerp is van deze draad :
Citaat :
Risico
De reden is dat de blondines vinden dat ze te veel opvallen in een aantal buurten waar mensen van Zweedse origine nog maar zo'n 20 procent van de totale bevolking uitmaken. Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.
Vooroordelen
"Mijn informanten zijn tienermeisjes die in de buitenwijken wonen", licht de onderzoekster haar werkwijze toe. "Zij zien zichzelf als Zweeds, ook anderen zien hen als dusdanig. Maar het zijn Zweden in wat we als een migrantenwijk kunnen omschrijven. Dus worden ze als 'anders' gezien, met andere opvattingen over seksualiteit en intimiteit. Deze meisjes worden in vraag gesteld of vallen buiten de norm door bijvoorbeeld met een man samen te wonen zonder getrouwd te zijn. Dit kan tot vooroordelen leiden dat Zweedse meisjes zich seksueel provocatief gedragen. Ook kledij doet het misverstand ontstaan dat ze 'makkelijk' te krijgen zijn."
Einde citaat

Is het dan racisme om te zeggen dat moslimjongeren hun lusten niet kunnen bedwingen als ze een meisje zien met blonde lokken of losse kledij? Zijn niet eerder die moslimjongeren racistisch omdat ze vinden dat ze blonde meisjes mogen verkrachten?

Wat betreft het artikel dat de helft van de vrouwen denkt dat het slachtoffer schuld heeft, vergeet u aan te halen dat in hetzelfde artikel Elizabeth Harrison zegt dat verkrachting nooit je fout is.

Heb ik nu voldoende aandacht aan uw posting geschonken of bent u weer niet tevreden. Excuseer dat ik meestal tracht beknopt te zijn.
Oud 30 mei 2010, 14:29   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Heb ik nu voldoende aandacht aan uw posting geschonken of bent u weer niet tevreden. Excuseer dat ik meestal tracht beknopt te zijn.
Het gaat niet om aandacht.
Het gaat er om dat jij tegen mij stelt "Zolang ù niet verkracht wordt, is er duidelijk geen vuiltje aan de lucht."
Terwijl ik net een post vul met een aanklacht "dat er in onze maatschappij eigenlijk niet zo zwaar getild wordt aan verkrachting."

Citaat:
Wat betreft het artikel dat de helft van de vrouwen denkt dat het slachtoffer schuld heeft, vergeet u aan te halen dat in hetzelfde artikel Elizabeth Harrison zegt dat verkrachting nooit je fout is.
Ik haalde enkel de titel aan.
Dat is dan 50% van de Britse vrouwen - 1 vrouw.
Erg, hé; dat zo veel vrouwen er zo over denken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:04   #83
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om aandacht.
Het gaat er om dat jij tegen mij stelt "Zolang ù niet verkracht wordt, is er duidelijk geen vuiltje aan de lucht."
Terwijl ik net een post vul met een aanklacht "dat er in onze maatschappij eigenlijk niet zo zwaar getild wordt aan verkrachting."

Ik haalde enkel de titel aan.
Dat is dan 50% van de Britse vrouwen - 1 vrouw.
Erg, hé; dat zo veel vrouwen er zo over denken.
En waarom antwoordt u niet op mijn vraag :
Is het dan racisme om te zeggen dat moslimjongeren hun lusten niet kunnen bedwingen als ze een meisje zien met blonde lokken of losse kledij? Is het niet eerder racisme van die moslimjongeren zelf dat ze de blonde meisjes verkrachten?

Of vindt u dit niet ter zake doen?
Oud 30 mei 2010, 15:23   #84
Cdude
Banneling

Standaard

Afleidingsmaneuvers, minimaliseren van de feiten
Het gaat om mocro's die Zweedse meisjes verkrachten, DAAR gaat het over.
Niet wat Britse vrouwen denken.
Feiten , geen gedachten

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 15:23.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:36   #85
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Afleidingsmaneuvers, minimaliseren van de feiten
Het gaat om mocro's die Zweedse meisjes verkrachten, DAAR gaat het over.
Niet wat Britse vrouwen denken.
Feiten , geen gedachten
Welkom in de wondere wereld van de Cynara scolymus.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:39   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja; ik lees wel waar ik op reageer.
Waar lees jij "omdat ze in buurten waar allochtonen de meerderheid zijn steeds problemen hebben"?

Wat ik wel gelezen heb is :

Daarom vraag ik je :
Bij welke groep zou dit meer voorkomen; en waaruit zou dit blijken?
Deze keer met bron en link, a.u.b..
Citaat:
De reden is dat de blondines vinden dat ze te veel opvallen in een aantal buurten waar mensen van Zweedse origine nog maar zo'n 20 procent van de totale bevolking uitmaken. Een 'te Scandinavisch' uiterlijk zou het risico op aanrandingen vergroten. De meisjes hopen door neutrale kledij en donkerder haar aan de aandacht van potentiële verkrachters te ontsnappen. Vaak gaat het om moslimjongeren die blonde lokken of losse kledij als een provocatie zien.

Uit de opening van deze discussie maar voor spuit 11 op het forum hier moet je toelichten waaruit dit dan blijkt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:47   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En waarom antwoordt u niet op mijn vraag :
Is het dan racisme om te zeggen dat moslimjongeren hun lusten niet kunnen bedwingen als ze een meisje zien met blonde lokken of losse kledij? Is het niet eerder racisme van die moslimjongeren zelf dat ze de blonde meisjes verkrachten?

Of vindt u dit niet ter zake doen?
Als je "moslimjongeren" vervangt door "er zijn moslimjongeren die" is dit geen racisme nee.
Maar waarom vraag je dit aan mij?

Mocht je mijn bericht gelezen hebben; dan zou je o.a. gelezen hebben dat ik schreef.
"Verder stel ik vast dat interesse voor deze misdaad; zich beperkt tot het neerschrijven van racistische uitlatingen. De interesse beperkt zich blijkbaar tot de misdaden waarbij de daders uit één bevolkingsgroep komen; alsof er in andere bevolkingsgroepen geen verkrachters zijn.
Oud 30 mei 2010, 15:48   #88
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:

Uit de opening van deze discussie maar voor spuit 11 op het forum hier moet je toelichten waaruit dit dan blijkt!
Men zou zulke verkrachters moeten oppakken, hun haar blonderen, en ze uitgedost in sexy vrouwenkleren, en gemaquileerd, loslaten in zo een " donkere buurt ", tgen valavond ! Dan krijgen ze eens een koekje - of beter een braadworst - van eigen maaksel !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:50   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

"zou het risico op aanranding vergroten" Ik lees nog altijd niet "omdat ze in buurten waar allochtonen de meerderheid zijn steeds problemen hebben"

En?
Oud 30 mei 2010, 15:51   #90
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je "moslimjongeren" vervangt door "er zijn moslimjongeren die" is dit geen racisme nee.

Mocht je mijn bericht gelezen hebben; dan zou je o.a. gelezen hebben dat ik schreef.
"Verder stel ik vast dat interesse voor deze misdaad; zich beperkt tot het neerschrijven van racistische uitlatingen. De interesse beperkt zich blijkbaar tot de misdaden waarbij de daders uit één bevolkingsgroep komen; alsof er in andere bevolkingsgroepen geen verkrachters zijn.
In sommige bevolkingsgroepen zijn er percentsgewijze meer verkrachters dan in andere bevolkingsgroepen. D�*t is een FEIT, en iedereen weet over welke groepen we het hebben.
Oud 30 mei 2010, 15:51   #91
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Men zou zulke verkrachters moeten oppakken, hun haar blonderen, en ze uitgedost in sexy vrouwenkleren, en gemaquileerd, loslaten in zo een " donkere buurt ", tgen valavond ! Dan krijgen ze eens een koekje - of beter een braadworst - van eigen maaksel !
En nog halal ook.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 15:53   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je moet wel een ongelovelijke trut zijn wanneer je verkrachtingen die gebeuren op puur racistische basis wilt goedpraten door erop te wijzen dat
" anderen dit toch ook wel doen" en verkrachtingen van meisjes omdat ze er Zweeds uitzien voor een bepaalde groep bovendien aandacht krijgt uit racistische overwegingen, iemand nog een dwangbuis over?
Oud 30 mei 2010, 15:53   #93
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
"zou het risico op aanranding vergroten" Ik lees nog altijd niet "omdat ze in buurten waar allochtonen de meerderheid zijn steeds problemen hebben"

En?
Ga vanavond eens op je ééntje in minirok op stap in Schaarbeek, Anderlecht of Borgerokko, om er maar een paar op te noemen. Kom dan morgen eens vertellen of je per toeval geen pijn tussen je benen hebt.
Oud 30 mei 2010, 15:56   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet wel een ongelovelijke trut zijn wanneer je verkrachtingen die gebeuren op puur racistische basis wilt goedpraten door erop te wijzen dat
" anderen dit toch ook wel doen" en verkrachtingen van meisjes omdat ze er Zweeds uitzien voor een bepaalde groep bovendien aandacht krijgt uit racistische overwegingen, iemand nog een dwangbuis over?
Artisjok had zich beter ''Struisvogel'' kunnen noemen. Dat doet meer recht aan zijn houding. Hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat afkomst en cultuur niets te maken hebben met bepaald gedrag.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 16:02   #95
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Artisjok had zich beter ''Struisvogel'' kunnen noemen. Dat doet meer recht aan zijn houding. Hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat afkomst en cultuur niets te maken hebben met bepaald gedrag.
Zij ( artisjok is een vrouwmens )vind dat racistisch, denken dat je gedrag iets met je cultuur te maken heeft. Nochthans cultuur = opvoeding = gedrag(sstoornissen )
Oud 30 mei 2010, 16:02   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In sommige bevolkingsgroepen zijn er percentsgewijze meer verkrachters dan in andere bevolkingsgroepen. D�*t is een FEIT, en iedereen weet over welke groepen we het hebben.
Dat vind ik nu straf ze; terwijl amper in 13% van de verkrachters veroordeeld wordt; omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal; weet jij wel wie de daders zijn!
Oud 30 mei 2010, 16:05   #97
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik nu straf ze; terwijl amper in 13% van de verkrachters veroordeeld wordt; omdat de dader niet gevonden is of bij gebrek aan voldoende bewijsmateriaal; weet jij wel wie de daders zijn!
En uit welke bevolkingsgroep komen de meeste van die veroordeelde verkrachters ? Trek die ideologische pellen van je ogen, en zie de waarheid eindelijk ! Of ben je definitief stekeblind ?
Oud 30 mei 2010, 16:12   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil dit helemaal niet goedpraten.
1 Dit onderzoek gaat over meisjes die hun haar kleuren uit schrik voor.." Dit gaat niet over meisjes die verkracht werden en dan hun haar kleuren.
2 Wat moet je zijn?; om verkrachtingen niet "erg" te vinden; tot de mogelijke dader tot een bepaalde bevolkingsgroep behoort en dan pas "moord en brand" te schreeuwen.

(P.S. Waar is het goed voor dat je me nu weer trut noemt. Behoort dit tot jouw cultuur? Is dit het niveau dat je wenst aan te houden?)
Oud 30 mei 2010, 16:39   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil dit helemaal niet goedpraten.
1 Dit onderzoek gaat over meisjes die hun haar kleuren uit schrik voor.." Dit gaat niet over meisjes die verkracht werden en dan hun haar kleuren.
2 Wat moet je zijn?; om verkrachtingen niet "erg" te vinden; tot de mogelijke dader tot een bepaalde bevolkingsgroep behoort en dan pas "moord en brand" te schreeuwen.
Wie het schoentje past trekt ze aan en blijkbaar zit het u als gegoten!
Je moet toch wel een ontzettend bord voor je kop hebben en daar bedoel ik voor alle duidelijkheid u mee, om een redenering te verdedigen in de trend van" ze verven hun haren maar zijn toch niet verkracht?"!

(P.S. Waar is het goed voor dat je me nu weer trut noemt. Behoort dit tot jouw cultuur? Is dit het niveau dat je wenst aan te houden?)
Jij en niveau??? Je hebt de lef te beweren dat wie deze verkrachtingen aanklaagt ( die duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders, het gaat over meisjes die blond zijn en Westers gekleed gaan en daarom lastig gevallen worden!) dit zou doen uit racistische overwegingen!
Daar ga ik van over mijn nek, en wie het schoentje aanpast Ari trekt ze aan, ik kan enkel vaststellen dat het u als gegoten zit!

Laatst gewijzigd door alice : 30 mei 2010 om 16:42.
Oud 30 mei 2010, 17:18   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en niveau???
Ik? Neen!
Jij noemt mij een trut.
Vind jij dat een hoog niveau hebben?

Citaat:
Je hebt de lef te beweren dat wie deze verkrachtingen aanklaagt ( die duidelijk een racistisch motief hebben vanuit de daders, het gaat over meisjes die blond zijn en Westers gekleed gaan en daarom lastig gevallen worden!) dit zou doen uit racistische overwegingen!
Welke verkrachtingen?

Citaat:
Daar ga ik van over mijn nek, en wie het schoentje aanpast Ari trekt ze aan, ik kan enkel vaststellen dat het u als gegoten zit!
Dat jij "over je nek gaat" wil ik wel geloven.

En?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be