Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 15:39   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik ga mijn vraag uitbreiden:
hoeveel kinderen van die school zullen in september naar een andere school gaan ?
Ik vermoed dat je die op één hand zal kunnen tellen.
pajoske is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:41   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik zou graag eens de uitleg van de school horen ... spijtig dat deze tekst zo eenzijdig is ..

Naar mijn mening moet de school zich niet bezighouden met halal of eender welk ander godsdienstig gedoe ...
En het ook niet opleggen aan niet-moslims.
Pelgrim is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:42   #83
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Je leest werkelijk je eigen posts niet...Verklaart alvast zeer veel. De school probeert tegemoet te komen aan de geloofsovertuiging van iedereen. Dit doe je niet door van iedereen, ook dus degene voor wie het tegen hun geloofsovertuiging is, uitsluitend halal te laten eten.
Gwyndion is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:42   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Jawel, een atheïst mag niet weigeren hala-vlees te eten.
Wat een bullshit is dat. Een atheïst mag eender wat van eten weigeren.
Pelgrim is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:45   #85
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vermoed dat je die op één hand zal kunnen tellen.
Wrs. zal (in de mate dat dit niet zo al is) die school vooral gaan bestaan uit moslims waar bijna geen autochtonen te vinden zijn. Want laat ons heel eerlijk zijn: wie laat er zijn kind inschrijven in een school waar 90% van de leerlingen Mohammed, Ali, Fatima of Achmed heten? Op den duur zullen ze toch allemaal vertrekken naar scholen waar hunne (halal) haring wel braadt.
Nu kunt ge tegen concentratiescholen zijn, dergelijke maatregelen zorgen ervoor dat ge concentratiescholen kweekt.
Oud 3 juni 2010, 15:52   #86
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Op welke planeet leef je?

Een Atheïst kan doen & laten wat zij willen. Een atheïst is niet gebonden aan de eisen van een geloof, zo dus ze kunnen kiezen wat men wel of niet wilt eten.

Als men weigert halal vlees te eten, omdat daar een religieuze toon achter zit, kan men dat perfect doen als atheïst. Niemand die u zegt wat je wel kan, en wat niet kan doen, volgens één of andere bijbel/koran, whatever...

Laatst gewijzigd door benjiro : 3 juni 2010 om 15:53.
benjiro is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:56   #87
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat een bullshit is dat. Een atheïst mag eender wat van eten weigeren.
zie relpy 66
Pajosle meende dat ie nergens de vrijheid van atheïsten beperkt.
Ik antwoordde jawel, enz......
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:56   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht

Een Atheïst kan doen & laten wat zij willen. Een atheïst is niet gebonden aan de eisen van een geloof, zo dus ze kunnen kiezen wat men wel of niet wilt eten.

Als men weigert halal vlees te eten, omdat daar een religieuze toon achter zit, kan men dat perfect doen als atheïst. Niemand die u zegt wat je wel kan, en wat niet kan doen, volgens één of andere bijbel/koran, whatever...
Als er op uw schoolreis enkel halalvoedsel voorzien wordt door de directie dan kan u ofwel halalvoedsel eten, niets eten, of zelf uw boterhammen meenemen. Als u dat normaal vindt in een seculiere maatschappij, chapeau!
fox is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:57   #89
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Wrs. zal (in de mate dat dit niet zo al is) die school vooral gaan bestaan uit moslims waar bijna geen autochtonen te vinden zijn. Want laat ons heel eerlijk zijn: wie laat er zijn kind inschrijven in een school waar 90% van de leerlingen Mohammed, Ali, Fatima of Achmed heten? Op den duur zullen ze toch allemaal vertrekken naar scholen waar hunne (halal) haring wel braadt.
Nu kunt ge tegen concentratiescholen zijn, dergelijke maatregelen zorgen ervoor dat ge concentratiescholen kweekt.
²
Als ik de locatie bekijk van de school lijkt dit een héél aannemelijke theorie..
Eigenzinnig is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:57   #90
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Jij begrijpt dit verkeerd. Zie in reply 66 wat ik antwoord op Pajoske.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:58   #91
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Ten eerste moet je eens opzoeken in een goed woordenboek wat de term racist betekent.
Ten tweede vraag ik nergens dat men de vrijheid van atheïsten beperkt. Waar heb jij dat gelezen. Het enige wa

winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:59   #92
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Gaf dit aan om aan te tonen dat Pajoske de vrijheid van atheïsten beperkt.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:18   #93
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ten eerste moet je eens opzoeken in een goed woordenboek wat de term racist betekent.
Ten tweede vraag ik nergens dat men de vrijheid van atheïsten beperkt. Waar heb jij dat gelezen. Het enige wat die school gedaan heeft is uit praktische overwegingen halalvlees geserveerd. Er is niks mis met halalvlees. Of kan jij me aantonen dat het eten van halalvlees een kind ook maar enig nadeel berokkent?
Ten derde: zoals ik hoger aangaf moet je niet verbaasd zijn dat men de keuze maakt voor halalvlees als je het schoolreglement leest.

Ik moet vaststellen dat ons geschiedenisonderwijs fel tekort schiet in haar taak. Anders zouden meer mensen begrijpen dat bevolkingsgroepn tegen mekaar in het harnas jagen enkel goed is voor de machtigen maar dat dit de doorsnee bevolking in diepe ellende en miserie gooit.
dikke gelijk!
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:20   #94
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waarom zou een atheist van goede wil weigeren halal-vlees te eten? Ik zal het u zeggen - want het is 'besmet' met de Islam - hoe belachelijk is dat.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 3 juni 2010 om 16:20.
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:20   #95
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je leest werkelijk je eigen posts niet...Verklaart alvast zeer veel. De school probeert tegemoet te komen aan de geloofsovertuiging van iedereen. Dit doe je niet door van iedereen, ook dus degene voor wie het tegen hun geloofsovertuiging is, uitsluitend halal te laten eten.
één keer op de dag van de schoolreis is wat anders dan uitsluitend.
pajoske is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:23   #96
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik durf wedden dat de meesten hier niet een weten wat het verschil is tussen gewoon vlees en halal... en toch klagen uit hun onwetendheid, als de kleine bange Vlaming, het soort Vlaming dat dertig jaar de onafhankelijkheid van Vlaanderen vertraagd hebben door het Flammingantisme in de donkere hoekjes van extreem rechts te plaatsen...
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:24   #97
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat een paar gelovigen hun religieuze (achterlijke) levensstijl opdringen aan anderen. De hele klas moet van die halal rommel eten omdat er wat moslims tussenzitten.

Vanzelfsprekend. Maar ze mogen het niet opdringen aan het onderwijs of andere mensen die niet die religie delen.

Religieus extremisme tolereren evenmin.
²
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:26   #98
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Waarom zou een atheist van goede wil weigeren halal-vlees te eten? Ik zal het u zeggen - want het is 'besmet' met de Islam - hoe belachelijk is dat.
Waarom zou een moslim van goede wil weigeren van 'gewoon' vlees te eten- omdat het is besmet door ongelovige handen ?

Onnozelaar in het quadraad...

Citaat:
Er is niks mis met halalvlees. Of kan jij me aantonen dat het eten van halalvlees een kind ook maar enig nadeel berokkent?
Toon dan aan dat 'gewoon' vlees schadelijk is voor moslims..

Onnozeliteiten in het quadraad..wat een islamgeknuffel hier..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juni 2010 om 16:29.
Eigenzinnig is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:26   #99
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Geef mij een voorbeeld van iemand waarvan het eten van halal-vlees tegen hun geloofsovetuigingen is(buiten vegetariers/veganisten)? Er zijn er geen. Dat is gewoon geen argument.
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 16:30   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Geef mij een voorbeeld van iemand waarvan het eten van halal-vlees tegen hun geloofsovetuigingen is(buiten vegetariers/veganisten)? Er zijn er geen. Dat is gewoon geen argument.
PRIETPRAAT !!!!!!!!!!

Dus alleen personen met een GELOOF mogen een overtuiging uitoefenen...?

En als morgen pater Jan beslist om de kindjes elke morgen een hostie te geven, dan mag niemand dit weigeren ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 3 juni 2010 om 16:32.
Eigenzinnig is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be