![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is overduidelijk dat - de Cd&v campagneleiders bewust een bordencampagne voeren en de plaatselijke afdelingen gepushed hebben om hun 'file&ranks' borden op te dringen. Geen domme strategie met een veertigdagen kiesstrijd en de spanbreedte van de Cd&v 'basis'. Het interessante neveneffect is dat ik na al die jaren vaststel dat deze of gene een stiekeme Cd&v blijkt te zijn. Spaart mij een hoop moeite in 2012. - de Cd&v plakploegen zijn een mexicaans leger. Affiches van ander Cd&v'ers overplakken op de gemeenteborden, borden bijnagelen aan andere, plakaten voor andermans plakaten zetten, enz. Ik sta vaak woordeloos dergelijke chaos en lelijkheid te bewonderen. De trofee 'streberigheid en lelijkheid' gaat naar Stefaan Declerck: affiche met witte achtergrond met fluo-roze letters (slogan "Vernieuwen") - De affiche van demissionair premier Leterme's affiche wil geen mensch hier in het westvlaamse christendemocratische heartland op een plakkaat in zijn voortuin plakken. Er staat een (1) 'Leterme' plompverloren in een afgelegen koeiengraasweide. Hij stond er wel al de avond voor Rerum Novarum, twee weken voor de andere borden opdoken. Het lijkt er dus ook op dat de Cd&v en Leterme campagne voeren naast elkaar. Doorzetten!
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wilt ge de groenen eens niet op mijn erf toelaten, ja?
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl ik gisteren op de bus stond te wachten, bevond ik mij in het gezelschap van een groepje eveneens op die bus wachtende bejaarden die het over 'den pollentiek' hadden.
Het fijne was dat er geen 'media' in de buurt waren, zodat ik het gesprek ongecensureerd, ongefilterd en commentaarloos kon ontvangen. Ze waren alle vijf van plan op Bart De Wever te stemmen, want 'die andere zeveraars hebben er een rommel van gemaakt, dat houdt ge toch niet voor mogelijk!' Die mensen klonken écht kwaad, en terwijl ze het hadden over hun eigen domheid om altijd maar weer voor 'die tjeven, allemaal' te stemmen, knikten ze met z'n allen driftig mee toen er ene zei: 'maar nu is het genoeg, verdomme. Ik ben heel dat circus strontzat! Dat het maar rap afgebroken wordt.' Een van de mannen had heel zijn leven 'in de Walen' gewerkt, en hem 'moet ge ze niet leren kennen! Den Bart gaat dat goed doen, ge gaat dat wel zien. Die heeft ze ook door.' Er stonden veel mensen aandachtig luisterend op die bus te wachten. Ik zag nergens tekenen van afkeuring, misprijzen of onbegrip. Integendeel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 juni 2010 om 09:52. |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of doet ge dat uit eigen beweging, vb. omdat ge schoolmeester of regen Nederlands zijt, en gefrustreerd omdat ge dik gebuisd waart, zowel in de 1° kan als in het bisjaar ? Of ligt het aan je karakter ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 juni 2010 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je bij de minste tegenkanting het hazenpad kiest, zullen vele stemmers bij een volgende verkiezing je de rug toekeren. Je kunt er op federaal vlak niets doorrukken als je niet geneigd bent zelf ook je broek af te steken en blijkbaar kan NVA dat niet. Het kan natuurlijk zijn dat Bartje een gat heeft dat echt niet toonbaar is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() CD&V heeft het zichzelf wat aangedaan... ze hebben zich geprofileerd als een partij die wanhopig aan de mast wil vastklampen, en daarvoor zelfs alles wil toegeven aan de Walen, om toch maar BHV van de kaart te krijgen. Zodanig dat zelfs belgistisch-gezinde partijen er de stekker moesten uittrekken.
Nu ziet men de pamfletjes met Theyssen op met de slogan 'nooit opgeven'... wat nooit opgeven, wanhopig aan het zitje vastklampen?
#90 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs het volledige kiesprogramma verkopen om het genadeschot te rekken bleek geen probleem. Akkoord met een raad der wijzen zodat er niets van de staatshervorming komt, maar de Walen wel hun thema's kunnen realiseren? Tuurlijk. En als je dacht dat Leterme daarna al een grap was, het gebeurd nog een tweede keer ook ![]() Als die hete aardappel maar vooruit geschot wordt, en die onverwijlde 5 minuten politiek maar onverwijld blijft. De broekafstekerij van de CD&V is zo groot, dat ze zelfs al geen broek meer hebben, en elke avond beschaamd naar huis moeten gaan. Het siert de CD&V kiezer wel, die nederige bescheidenheid van hun partij
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De houding van nva tijdens de vorige onderhandelingen was perfekt. Spijtig dat Leterme, de verrader, zijn been niet langer stijf gehouden heeft. Je mag ook verwachten dat na de verkiezingen, er een andere sfeer zal zijn dan nu. Zo kan er al eens verwezen worden naar de Kleine Kroo, met de vraag: "Waarom had ie ook al weer de stekker eruit getrokken ?" (of als hijzelf aan de onderhandelingstafel zit, kan de vraag aan hem gesteld worden) Nu, als je er niet van overtuigd bent dat een stem op de nva momenteel zonder enige twijfel voor Vlaanderen anderhalve stem waard is, wel stem dan op een andere partij hé. En kom hier maar uitleggen dat zij geen broeken af te steken hebben, wel beter kunnen onderhandelen, enz. enz. ... wij lachen hier ook eens graag hoor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Nope, en ik woon in Hoboken, nogal veel vreemdelingen in mijn straat, maar geen problemen.
Boven mij wonen: een Duitser met zijn Afrikaanse vriendin, een Marrokaan die Frans spreekt en twee marrocanan, broers (vader pas gestorven) Daarboven een koppel Vlamingen, een koppel Polen en een koppel Marokkanen. Het grappige is, als ik met dat Pools koppel spreek, dan is dat met HEM in het Duits en met HAAR in het Engels, net hetzelfde als met dat Duits-Afrikaans koppel. Mijn huidige vriendin is een Braziliaanse, en daar spreek ik Spaans mee. Ik moet dus bijna dagelijks uit al mijn talenkennis putten ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() How low can you go?
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of om het met Johan Vandelanotte (SP.A) te zeggen: je gaat als Vlaming toch niet onderhandelen met de Franstaligen met je broek nog aan?
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een op vier "zekere" verkiesbare plaatsen zal sneuvelen bij de CD&V. En dat zet sommige CD&V corypheeën ertoe aan om zich toch een beetje meer in te spannen dan gewoonlijk voor het wenkende postje. Je moest eens weten wat voor een vuilnisbelt Mia de Schampelaere van elk Antwerps marktplein gemaakt heeft. Ze moesten dat mens verplichten persoonlijk al die foldertjes en affiches terug te gaan oprapen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|