![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik, nietig één klein kiezerke, ga niet de pretensie hebben om op jouw grote vraag een antwoord te formuleren.
Wil u a.u.b. nog een week geduld hebben, dan zal iedere kiezer uit gans Vlaanderen geantwoord hebben op jouw vraag. Maar evenmin is jouw bovenstaande post, een antwoord op mijn vraag. Doe evenwel geen moeite: ik zal de uitslag ook wel vernemen volgende zondag. Die uitslag van jouw partijtjes zal wel in een klein voetnootje staan; ik zal er wel even naar kijken; maar zelfs een meewarige glimlach zal ik er niet voor over hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een onaantrekkelijke vrouw die Thyssen.. en zo zagen zeg.. man man..
juist een schooljuf van de jaren stillekes. Hiep hiep hoera voor de totale afgang vande cdenv. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet zelfs nog niet op wie ik ga stemmen.Ik zoek nog naar iemand die echt inzit met zijn kiezers, zijn beloften houdt, daarvoor zelfs de partijtucht aan zijn laars lapt. kortom iemand wiens persoonlijk programma mij aanstaat, en die dat als enige leiddraad neemt in zijn parlementaire loopbaan.
Ik ben er dus nog lang niet uit. Laatst gewijzigd door spherelike : 6 juni 2010 om 21:13. |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zal de N-VA met pakweg 30 parlementsleden tegen de geldigheid van de verkiezingen stemmen? |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onderhandelingen over wat ze nog samen met de Walen willen doen zullen korte onderhandelingen zijn.
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Let's face it, ze hebben geen steekhoudend antwoord
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) er zijn in de geschiedenis al zoveel landen onafhankelijk geworden, waar zie je dan een probleem? 2) er zijn in de geschiedenis al zoveel vrijwillige confederaties opgezet, waar zie je dan een probleem? Als je een systeem kunt opzetten waarbij de twee deelstaten vrijwillig beslissen om een aantal dingen samen te doen, op zo een manier dat beiden er baat bij hebben om dat gemeenschappelijk te regelen, dan is dat toch goed? En als dat goed loopt omdat beide partijen er constructief aan meewerken is er ook geen enkele reden meer om daar terug vanaf te stappen. Het discours van separatisme sterft vanzelf uit als er een systeem opgezet wordt dat werkt en voor iedereen voordelig is. De dag dat er een werkende confederatie is, houdt de N-VA op te bestaan. Het enige probleem is dat vandaag de Franstaligen mordicus vasthouden aan een apartheidsstelsel waarin de Vlamingen gedwongen worden telkens weer toegevingen te doen, waar de dynamiek van de Vlaamse economie wordt gebroken door de slechte verdeling van de bevoegdheden en gebrek aan financiele verantwoordelijkheid van de gewesten. Waar de Franstaligen vooral aan consumptie (of heet het ondertussen jackpot?) federalisme doen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het echte antwoord op je vraag: herlees het hele forum.
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik me kan bedenken, is dat het niet op die manier zal gaan. Wat Brepoels voorstelt is natuurlijk een schematische gedachtegang voor de onderhandelingen om naar een confederaal resultaat te gaan, en niet iets dat ook eerst effectief gerealiseerd moet worden om pas daarna naar een confederatie te gaan. Wat zij zegt, is eigenlijk eenvoudig: op papier splitsen we eerst alles, en dan gaan we kijken wat we nog samen gaan doen. Dat is iets anders dan eerst effectief een splitsing doorvoeren. Ik denk dat je haar woorden wat te letterlijk neemt. Als er al iets komt dat moet lijken op confederalisme, dan zal het gebeuren zoals dat is gegaan met de overgang naar "federalisme": top-down.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig om te zien hoe je er niet in slaagt op een eenvoudige vraag te antwoorden...
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat je niet alle Vlaams-nationalisten bedoelt. Maar wat denk je over de rest wat ik geschreven heb? Zou het kunnen?
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Er zijn helemaal niet veel confederaties opgezet in het verleden en nog nooit één als erfgenaam van een federatie. Een werkende confederatie bestaat niet anders zou NVA me vandaag toch minstens één voorbeeld van kunnen geven. NVA weet dat evengoed. Brepoels zegt dat we een confederatie nodig hebben omdat een federale staat met twee gemeenschappen niet werkt. Een confederatie met twee gemeenschappen zou dan wel moeten werken? Vlamingen doen al 150 jaar alleen maar toegevingen aan de Franstaligen maar beschikken vandaag reeds over een ruime mate van autonomie. Dat is in tegenspraak met elkaar. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:47. |
|
![]() |