Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 21:05   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dit is geen antwoord op mijn kritiek.
Ik, nietig één klein kiezerke, ga niet de pretensie hebben om op jouw grote vraag een antwoord te formuleren.
Wil u a.u.b. nog een week geduld hebben, dan zal iedere kiezer uit gans Vlaanderen geantwoord hebben op jouw vraag.

Maar evenmin is jouw bovenstaande post, een antwoord op mijn vraag.
Doe evenwel geen moeite: ik zal de uitslag ook wel vernemen volgende zondag. Die uitslag van jouw partijtjes zal wel in een klein voetnootje staan; ik zal er wel even naar kijken; maar zelfs een meewarige glimlach zal ik er niet voor over hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:07   #82
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard

Wat een onaantrekkelijke vrouw die Thyssen.. en zo zagen zeg.. man man..
juist een schooljuf van de jaren stillekes.

Hiep hiep hoera voor de totale afgang vande cdenv.
dot1x is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:09   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Gewoon zeggen dat het juist is wat ik beweer mag ook zulle. Ge gaat daar niet aan dood.

De dertiende interesseert me op zich geen moer, wel wat er daarna zal gebeuren of niet gebeuren.

De gedoodverfde winnaar heeft zichzelf wel vastgereden zowel in vlaanderen waar hij zich geen toegeving meer kan permitteren als bij de walen en de brusselaars die in het verleden al zodanig geschoffeerd zijn geworden door deze partij. Ofwel de grote stilstand ofwel de broek af. Niet echt bemoedigend met het oog op oplossingen en vooruitgang waar iedereen beter van zou worden.

Maar een nationalist legt dat uit als bangmakerij (ik zal het zelf maar al zeggen) We zien wel in juli, augustus, september, oktober,..... of bij de volgende verkiezingen als ze er niet uitgeraken.
kom, kom, .. dat is geen klein leugentje ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:11   #84
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kies voor duidelijkheid. Ofwel is men consequent en kiest men voor een onafhankelijk Vlaanderen en legt men de kiezers uit hoe ze dit willen realiseren, ofwel probeert men van een (afgeslankte) federaal België iets te maken. Voor 2007 hadden we bijna 20 jaar stabiele regeringen. Volgens mij is dat wel degelijk mogelijk.

Het voorstel van NVA om België om te vormen tot een confederatie zonder echte bevoegdheden waarvan men geen concrete laat staan werkende voorbeelden van kan geven en tegelijkertijd op zijn Brackens te zeggen dat hij een onafhankelijk Vlaanderen wellicht niet zal meemaken of a la Dewever zeggen dat België in een onbepaalde toekomst wel vanzelf zal verdwijnen (ook al beschikt België niet meer over bevoegdheden) of a la Bourgeois zeggen dat het zal verdwenen zijn door er een confederatie van te maken is puur kiezersbedrog en mensen zand in de ogen strooien. Brepoels zegt dat eerst alle bevoegdheden naar de "onafhankelijke" ? deelstaten moeten gaan en dat men daarna moet beslissen wat men samen wil doen. Kan de seperatist Brepoels me eens eerlijk zeggen wat nadat Vlaanderen over alle bevoegdheden beschikt en de facto onafhankelijk is men nog samen met de Franstaligen wil doen? .....Brussel besturen uiteraard! in ruil voor een flinke smak Vlaams geld. Want het is toch compleet absurd dat seperatisten eerst totale onafhankelijkheid willen en zouden krijgen om vervolgens de staat waarvan ze zich hebben afgescheiden/opgeblazen weer in leven willen roepen, in de hoop dat het in een niet nader bepaalde toekomst vanzelf zal verdwijnen, nadat het net verdwenen is? Kom, voor wie nemen ze ons.
Ik zie dat niemand van onze Vlaams-nationalistisch vrienden reageert. Ik vraag alleen duidelijkheid.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:12.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:13   #85
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
kom, kom, .. dat is geen klein leugentje ...
Ik weet zelfs nog niet op wie ik ga stemmen.Ik zoek nog naar iemand die echt inzit met zijn kiezers, zijn beloften houdt, daarvoor zelfs de partijtucht aan zijn laars lapt. kortom iemand wiens persoonlijk programma mij aanstaat, en die dat als enige leiddraad neemt in zijn parlementaire loopbaan.
Ik ben er dus nog lang niet uit.

Laatst gewijzigd door spherelike : 6 juni 2010 om 21:13.
spherelike is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:17   #86
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvallend vind ik naarmate het succes van NVA in de peilingen toeneemt het probleem van het ongrondwettelijk karakter van deze verkiezingen minder in de belangestelling komt te staan.
Een interessant punt: Zal de CD&V haar slechtste naoorlogse uitslag in het parlement geldig verklaren?

En zal de N-VA met pakweg 30 parlementsleden tegen de geldigheid van de verkiezingen stemmen?
John Stufflebeam is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:18   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik weet zelfs nog niet op wie ik ga stemmen.Ik zoek nog naar iemand die echt inzit met zijn kiezers, zijn beloften houdt, daarvoor zelfs de partijtucht aan zijn laars lapt. kortom iemand wiens persoonlijk programma mij aanstaat, en die dat als enige leiddraad neemt in zijn parlementaire loopbaan.
Ik ben er dus nog lang niet uit.
Oei. Tja, als je er echt niet uitgeraakt uit die illusie, eerst 02/649 95 55 bellen hoor.
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:22   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat niemand van onze Vlaams-nationalistisch vrienden reageert. Ik vraag alleen duidelijkheid.
Ik denk dat je onze Vlaams-nationalisten door hebt.

De onderhandelingen over wat ze nog samen met de Walen willen doen zullen korte onderhandelingen zijn.
Oud 6 juni 2010, 21:23   #89
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Oei. Tja, als je er echt niet uitgeraakt uit die illusie, eerst 02/649 95 55 bellen hoor.
blanco kan ook nog. Iemand die denkt aan oplossingen, vooruitgang waar iedereen beter van wordt, heeft dat telefoonnummer nog niet nodig
spherelike is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:26   #90
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let's face it, ze hebben geen steekhoudend antwoord

toccata is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:28   #91
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dan een duidelijke niet zo vooringenomen vraag.

1) er zijn in de geschiedenis al zoveel landen onafhankelijk geworden, waar zie je dan een probleem?

2) er zijn in de geschiedenis al zoveel vrijwillige confederaties opgezet, waar zie je dan een probleem?

Als je een systeem kunt opzetten waarbij de twee deelstaten vrijwillig beslissen om een aantal dingen samen te doen, op zo een manier dat beiden er baat bij hebben om dat gemeenschappelijk te regelen, dan is dat toch goed? En als dat goed loopt omdat beide partijen er constructief aan meewerken is er ook geen enkele reden meer om daar terug vanaf te stappen. Het discours van separatisme sterft vanzelf uit als er een systeem opgezet wordt dat werkt en voor iedereen voordelig is. De dag dat er een werkende confederatie is, houdt de N-VA op te bestaan.
Het enige probleem is dat vandaag de Franstaligen mordicus vasthouden aan een apartheidsstelsel waarin de Vlamingen gedwongen worden telkens weer toegevingen te doen, waar de dynamiek van de Vlaamse economie wordt gebroken door de slechte verdeling van de bevoegdheden en gebrek aan financiele verantwoordelijkheid van de gewesten. Waar de Franstaligen vooral aan consumptie (of heet het ondertussen jackpot?) federalisme doen.
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:31   #92
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je onze Vlaams-nationalisten door hebt.

De onderhandelingen over wat ze nog samen met de Walen willen doen zullen korte onderhandelingen zijn.
Tenzij de Walen de Vlamingen zouden kunnen overtuigen dat het samen doen voordelig is voor beide partijen, en door constructief mee te werken de Vlamingen opnieuw vertrouwen schenken in de goede bedoelingen van de Walen. Juist, heel korte onderhandelingen dus, ik was weer aan het dagdromen
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:35   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij de Walen de Vlamingen zouden kunnen overtuigen dat het samen doen voordelig is voor beide partijen, en door constructief mee te werken de Vlamingen opnieuw vertrouwen schenken in de goede bedoelingen van de Walen. Juist, heel korte onderhandelingen dus, ik was weer aan het dagdromen
Oud 6 juni 2010, 21:36   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef ons een wat tips aub: hoe, op welke wijze, zijn de aktuele kommunistische regimes aan de macht gekomen ?

Overigens is het echte antwoord op je vraag: herlees het hele forum.

De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:40   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Let's face it, ze hebben geen steekhoudend antwoord
Zonder alle Vlaams-nationalistische vrienden op één hoop te willen gooien: ze weten het zelf niet en ze willen daar ook niet over nadenken. Dat is immers "politiek voor gevorderden", en dat ligt wat moeilijk op dit forum. Ik vind je vraag en duiding erbij, meer dan terecht.

Het enige wat ik me kan bedenken, is dat het niet op die manier zal gaan. Wat Brepoels voorstelt is natuurlijk een schematische gedachtegang voor de onderhandelingen om naar een confederaal resultaat te gaan, en niet iets dat ook eerst effectief gerealiseerd moet worden om pas daarna naar een confederatie te gaan. Wat zij zegt, is eigenlijk eenvoudig: op papier splitsen we eerst alles, en dan gaan we kijken wat we nog samen gaan doen. Dat is iets anders dan eerst effectief een splitsing doorvoeren. Ik denk dat je haar woorden wat te letterlijk neemt.
Als er al iets komt dat moet lijken op confederalisme, dan zal het gebeuren zoals dat is gegaan met de overgang naar "federalisme": top-down.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:42   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) er zijn in de geschiedenis al zoveel landen onafhankelijk geworden, waar zie je dan een probleem?

2) er zijn in de geschiedenis al zoveel vrijwillige confederaties opgezet, waar zie je dan een probleem?

Als je een systeem kunt opzetten waarbij de twee deelstaten vrijwillig beslissen om een aantal dingen samen te doen, op zo een manier dat beiden er baat bij hebben om dat gemeenschappelijk te regelen, dan is dat toch goed? En als dat goed loopt omdat beide partijen er constructief aan meewerken is er ook geen enkele reden meer om daar terug vanaf te stappen. Het discours van separatisme sterft vanzelf uit als er een systeem opgezet wordt dat werkt en voor iedereen voordelig is. De dag dat er een werkende confederatie is, houdt de N-VA op te bestaan.
Het enige probleem is dat vandaag de Franstaligen mordicus vasthouden aan een apartheidsstelsel waarin de Vlamingen gedwongen worden telkens weer toegevingen te doen, waar de dynamiek van de Vlaamse economie wordt gebroken door de slechte verdeling van de bevoegdheden en gebrek aan financiele verantwoordelijkheid van de gewesten. Waar de Franstaligen vooral aan consumptie (of heet het ondertussen jackpot?) federalisme doen.
Dat zeiden ze over de Volksunie en "federalisme" ook...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:42   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zonder alle Vlaams-nationalistische vrienden op één hoop te willen gooien: ze weten het zelf niet en ze willen daar ook niet over nadenken. Dat is immers "politiek voor gevorderden", en dat ligt wat moeilijk op dit forum. Ik vind je vraag en duiding erbij, meer dan terecht.

Het enige wat ik me kan bedenken, is dat het niet op die manier zal gaan. Wat Brepoels voorstelt is natuurlijk een schematische gedachtegang voor de onderhandelingen om naar een confederaal resultaat te gaan, en niet iets dat ook eerst effectief gerealiseerd moet worden om pas daarna naar een confederatie te gaan. Wat zij zegt, is eigenlijk eenvoudig: op papier splitsen we eerst alles, en dan gaan we kijken wat we nog samen gaan doen. Dat is iets anders dan eerst effectief een splitsing doorvoeren. Ik denk dat je haar woorden wat te letterlijk neemt.
Als er al iets komt dat moet lijken op confederalisme, dan zal het gebeuren zoals dat is gegaan met de overgang naar "federalisme": top-down.
Ik bedoel uiteraard niet alle Vlaams-Nationalisten. Alleen de NVA stroming. Op dit punt vind ik de kritiek van VB bijvoorbeeld terecht.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:42.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:43   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geef ons een wat tips aub: hoe, op welke wijze, zijn de aktuele kommunistische regimes aan de macht gekomen ?

Overigens is het echte antwoord op je vraag: herlees het hele forum.
Grappig om te zien hoe je er niet in slaagt op een eenvoudige vraag te antwoorden...
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:43   #99
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel uiteraard niet alle Vlaams-Nationalisten. Alleen de NVA stroming. Op dit punt vind ik de kritiek van VB bijvoorbeeld terecht.
Ik weet dat je niet alle Vlaams-nationalisten bedoelt. Maar wat denk je over de rest wat ik geschreven heb? Zou het kunnen?
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:47   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1) Bij mijn weten is er nog nooit een land "opgelost" in het nergens zoals NVA suggereert dat met België zal gebeuren.

2) Er zijn helemaal niet veel confederaties opgezet in het verleden en nog nooit één als erfgenaam van een federatie. Een werkende confederatie bestaat niet anders zou NVA me vandaag toch minstens één voorbeeld van kunnen geven. NVA weet dat evengoed. Brepoels zegt dat we een confederatie nodig hebben omdat een federale staat met twee gemeenschappen niet werkt. Een confederatie met twee gemeenschappen zou dan wel moeten werken?

Vlamingen doen al 150 jaar alleen maar toegevingen aan de Franstaligen maar beschikken vandaag reeds over een ruime mate van autonomie. Dat is in tegenspraak met elkaar.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 juni 2010 om 21:47.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be