Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2004, 18:40   #81
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
nee, ze zijn enkel meer VERTEGENWOORDIGD! en dan tellen ze de nieuwe belgen ook nog bij de belgen.
Onderwerp van het onderzoek van Marion van San: Allochtone jongeren in de jeugdcriminaliteit.

Het kleinste kind begrijpt dat men uit dit onderzoek geen conclusies kan trekken met betrekking tot de bereidingswijze van pannenkoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Dat lijkt mij inderdaad ook duidelijk. En het kan best zijn dat die man racistisch �*s. Maar zijn uitspraak niet.
Hij moet eerst de daad bij het woord voegen, zoiets?
Neen, indien hij de daad bij het woord zou voegen dan zou er nog steeds geen sprake zijn van een racistische handeling noch van een racistische uitspraak. Iemand in brand steken of willen steken is op zich namelijk helemaal geen racistische daad. Mocht de man in kwestie nu gezegd hebben: "Ik ga u in brand steken omdat gij een blanke man zijt", dan zouden we deze uitspraak wel kunnen catalogeren als zijnde een racistisch getinte uitspraak.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 21:53   #82
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Neen, indien hij de daad bij het woord zou voegen dan zou er nog steeds geen sprake zijn van een racistische handeling noch van een racistische uitspraak. Iemand in brand steken of willen steken is op zich namelijk helemaal geen racistische daad. Mocht de man in kwestie nu gezegd hebben: "Ik ga u in brand steken omdat gij een blanke man zijt", dan zouden we deze uitspraak wel kunnen catalogeren als zijnde een racistisch getinte uitspraak.
Dus...als ik morgen willekeurig een Marokkaan uitkies en hem een kogel door het hoofd jaag zonder erbij te vermelden waarom ik het doe is dat ook geen racistische daad. Of is dit op mij niet van toepassing omdat ik een Vlaams Blokker?

Moest ik die gast niet kennen, ik zou hem nog het voordeel van de twijfel geven. Doch ik ken zijn reputatie en met welk soort volk hij zich ophoud. Van die kerels die de ganse dag op straat rondgangen en staan roepen naar elke blanke die voorbij komt.
Oud 22 mei 2004, 22:18   #83
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus...als ik morgen willekeurig een Marokkaan uitkies en hem een kogel door het hoofd jaag zonder erbij te vermelden waarom ik het doe is dat ook geen racistische daad.
Indien u morgen iemand willekeurig een kogel door het hoofd jaagt dan bent u een moordenaar. Het spreekt voor zich dat dit geen uiting van racisme is, tenzij u die handeling zou treffen louter en alleen omwille van het feit dat uw slachtoffer tot een bepaald ras behoort.

It's not that hard to get, is it?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2004, 23:06   #84
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus...als ik morgen willekeurig een Marokkaan uitkies en hem een kogel door het hoofd jaag zonder erbij te vermelden waarom ik het doe is dat ook geen racistische daad.
Indien u morgen iemand willekeurig een kogel door het hoofd jaagt dan bent u een moordenaar. Het spreekt voor zich dat dit geen uiting van racisme is, tenzij u die handeling zou treffen louter en alleen omwille van het feit dat uw slachtoffer tot een bepaald ras behoort.
De allochtonen waar ik het over heb kiezen altijd slachtoffers van een ander ras...

Ook de ouderen op de banken en de moslimtenten in de wasserette schijnen dit gedrag goed te keuren.
Oud 22 mei 2004, 23:25   #85
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
nee, ze zijn enkel meer VERTEGENWOORDIGD! en dan tellen ze de nieuwe belgen ook nog bij de belgen.
Onderwerp van het onderzoek van Marion van San: Allochtone jongeren in de jeugdcriminaliteit.

Het kleinste kind begrijpt dat men uit dit onderzoek geen conclusies kan trekken met betrekking tot de bereidingswijze van pannenkoeken.

Citaat:
Komaan, alsof men in discotheken zei dat ze er niet in mochten omdat het marokanen waren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:13   #86
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger
Om op De vraag te anwoorden waar die 85% vandaan komt, verwijs ik Raf graag door naar Van San's studie
Dat staat daar niet in.
Neen, maar er staat bijvoorbeeld wel in dat Marokkaanse jongeren dubbel zoveel met criminaliteit te maken krijgen als Turkse jongeren, alhoewel deze laatste veel meer werkloosheid kennen.
Dus de stelling van de 'economische achterstand' gaat niet op; daar moet ge alleen maar de verschillende groepen allochtonen voor vergelijken.
Ik heb dit opmerkelijk fenomeen al dikwijls vermeld op dit forum, maar ofwel kreeg ik (meestal) geen, ofwel een totaal van de pot gerukt antwoord. Wat zal het bij Rafke zijn?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:19   #87
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anti de Winter
voor blabla:blanke criminelen doen da zeker ni ofwa?!
En ze zijn lang ni allemaal zo .Keb 5 jaar in een straat met bijna alleen maar morokanen,en da ware tottaal ni ambetand een at er zelfs mijn leven gered.en toen heb k gezien hoe da zei gediscrimineerd werden door de politie(het waren racistische politie).Klootzakken zijn ze zeker niet/.
Reacties
keb al viertig joar in een buurte me marokaene gewone een da sen ambetanterikke! een he ma wille kapotmaoke umwulle van mine hondeke zon braf beesje; die overvalle allene witte mense en andere vremden en zen dus dikke racist! polic magk nix doen anders 'racist'! zen dikke klootzakken!
Venetië!
Oud 24 mei 2004, 13:26   #88
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, ook d�*t staat er niet in.
Van San hanteert de parameter 'criminaliteitsgraad'; dat is de verhouding van het aantal jongeren dat met criminaliteit in aanraking komt op de totale betrokken allochtone populatie. En daar blijkt wel duidelijk uit dat er een oververtegenwoordiging is bij sommige groepen allochtonen, vooral bij Marokkanen; en dit vooral bij geweldsdelicten.
Rafke, ge zoudt Van Sans boek beter eens ter hand nemen, niet?
Oud 24 mei 2004, 13:30   #89
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De allochtonen waar ik het over heb kiezen altijd slachtoffers van een ander ras...

Ook de ouderen op de banken en de moslimtenten in de wasserette schijnen dit gedrag goed te keuren.
Tja, er zou eens een onderzoek moeten komen naar de herkomst van de slachtoffers van allochtone criminaliteit...
Dus even de zaken omkeren, niet wie zijn de daders, maar wie zijn de slachtoffers? Moest iemand als Van San dan ontdekken (wat wij 'achterbuurtbewoners' natuurlijk allang vanuit de praktijk weten) dat een grote meerderheid van de slachtoffers van autochtone afkomst is, of van niet-islamietische allochtone afkomst, zou dat onderzoek ook wel weer in het verdomhoekje geraken. Want anders zouden ze die overvallers nog van 'racisme' gaan moeten verdenken...
Oud 24 mei 2004, 14:42   #90
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

Geachte,

Puur wettelijk gezien, mag u schelden.
Toch proberen we op dit forum omwille van het niveau scheldpartijen en persoonlijke aanvallen te vermijden.
Wil u hier in het vervolg rekening mee houden?

Dank bij voorbaat
Peter Johan
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 16:16   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:

Nee, ook d�*t staat er niet in.
Ach Rafke heeft helemaal niks gelezen. Hij fantaseert maar wat. als hij maar in de belangstelling kan komen met zijn flikkerdom,dom,dom!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 03:38   #92
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren bedreigd geweest door een Marokkaan bij het bussen van folders. Hij dreigde ermee mij in brand te steken als ik nog één keer een folder in zijn bus stak. Ik heb hem erop gewezen dat we hier niet in een moslimdictatuur leven maar in een vrij land met recht op vrije meningsuiting waar geen plaats is voor racistische moslims!
Toevallig gisteren bedreigd en nu kan je dat eens posten op dit forum...Wat komt dat goed uit voor jou...En je was daar zooooo moedig...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2004, 03:45   #93
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken ook zo'n verhaaltje, met mijn eigen ogen gezien. Enkele Marokkanen pogen een autoradio te stelen uit een VW, de eigenaar van de wagen komt net op tijd uit de winkel en merkt dat men bezig is in zijn wagen. Er volgt een kleine woordenwisseling, de daders plaatsen de autoradio terug in de wagen, nog wat lachen samen en handjes schudden en het hele voorval schijnt vergeten te zijn. Raar toch hoe kleur belangrijk kan zijn als je het slachtoffer bent van diefstal.
Nóg een verhaal... Eerst bedreigd en je hebt je erg dapper gedragen, en nu criminelen die op hun gemak een autoradio stelen en dan vriendschap sluiten met het slachtoffer...

Als je zo doorgaat mag je binnenkort meeschrijven aan het Vlaams Blok krantje ipv als een ezel ronddragen.
Oud 25 mei 2004, 19:32   #94
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Gisteren bedreigd geweest door een Marokkaan bij het bussen van folders. Hij dreigde ermee mij in brand te steken als ik nog één keer een folder in zijn bus stak. Ik heb hem erop gewezen dat we hier niet in een moslimdictatuur leven maar in een vrij land met recht op vrije meningsuiting waar geen plaats is voor racistische moslims!
Toevallig gisteren bedreigd en nu kan je dat eens posten op dit forum...Wat komt dat goed uit voor jou...En je was daar zooooo moedig...
Als je Vlaams Blok-folders bust in een buurt die bijna uitsluitend uit allochtonen bestaat is dat niet toevallig maar een zekerheid!

Moedig? Ik weet dat niet, ik weet wel dat het eerste low-life uitschot die het aandurft een vinger naar mij uit te steken kennis maakt met m'n linkse.
Oud 25 mei 2004, 19:35   #95
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ken ook zo'n verhaaltje, met mijn eigen ogen gezien. Enkele Marokkanen pogen een autoradio te stelen uit een VW, de eigenaar van de wagen komt net op tijd uit de winkel en merkt dat men bezig is in zijn wagen. Er volgt een kleine woordenwisseling, de daders plaatsen de autoradio terug in de wagen, nog wat lachen samen en handjes schudden en het hele voorval schijnt vergeten te zijn. Raar toch hoe kleur belangrijk kan zijn als je het slachtoffer bent van diefstal.
Nóg een verhaal... Eerst bedreigd en je hebt je erg dapper gedragen, en nu criminelen die op hun gemak een autoradio stelen en dan vriendschap sluiten met het slachtoffer...

Als je zo doorgaat mag je binnenkort meeschrijven aan het Vlaams Blok krantje ipv als een ezel ronddragen.
Wil je nog wat verhaaltjes? Over pedo-aanbidders en stinkende fokzeugen mss?
Oud 25 mei 2004, 20:01   #96
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En waarom zou ik verhaaltjes willen horen over Vlaams Blokkers??
Oud 25 mei 2004, 20:33   #97
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moslim-Blokkers? Ze bestaan maar zijn eerder een uitzondering. 8)
Oud 25 mei 2004, 20:38   #98
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Moslim-Blokkers? Ze bestaan maar zijn eerder een uitzondering. 8)
En wat zijn "Moslim-Blokkers"? 8)
Oud 28 mei 2004, 12:56   #99
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabla
*KNIP*

Geachte,

Gelieve geen aansporingen tot geweld te plaatsen.
Dit is in strijd met het forumreglement dat u bij deelname hier aanvaarde én bovendien niet wettelijk.

Dank bij voorbaat
Peter Johan

VANDAAG WEER
BIJNA HADDEN DIE KLOOTZAKKEN MIJN PA ZIJNE LAPTOP GEPIKT.
DAN WILDE AANGIFTE DOEN
en wa zegt dien ket??
"DA DOEN ZE HIER DaGELIJKSE DIE GASTEN, TIS DE MOEITE NIE DA GE DA INVULT DA HELPT TOCH NIKS"
Ik dacht dat Marokanen met twee k's was?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 12:57   #100
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

[quote="Moby"]
Citaat:
Stop dan toch gewoon met die vent met folders te bestoken...Ik begrijp dat jij ook je job moet doen, maar hou ook een beetje rekening met de mensen.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be