![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pol : 16 juni 2010 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 |
|
![]() dubbel
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 16 juni 2010 om 05:33. |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is daar in de buurt van de Naamse Poort erg levendig, ja. Voor jonge mensen zal dat wel een pluspunt zijn, voor oudere mensen kan het een beetje te veel van het goede zijn. Er zijn betere buurten om in te wonen, maar er zijn ook slechtere. Een minpunt vind ik persoonlijk het gebrek aan groen in de onmiddellijke omgeving, maar het Warandepark ligt wel op loopafstand. Ik heb op een franstalig forum enkele Franstalige Brusselaars weten vertellen dat ze - uit schrik en/of afkeer voor 'les flamands' - hun koffers hebben gepakt om naar Frankrijk te verhuizen. Misschien komt er binnenkort wel veel Brusselse woonruimte vrij ![]() Overigens wil ik er kapitaalkrachtige forummers nogmaals op wijzen dat er hier in het Westen van de stad ook veel eigendommen '�* vendre/te koop' staan. Had ik het geld, ik was al eigenaar van een huisje (met tuintje) hier vlakbij. Helaas ziet het er naar uit dat ik nooit over het nodige geld zal beschikken ![]() Maar hey, misschien willen jullie het mij wel lenen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Aangezien het in de financiële markten de gewoonte is om geld te ontlenen dat je niet hebt, aan landen die nooit in staat zullen zijn dat geld terug te betalen omdat ze reeds voor de lening failliet waren, waarom ook niet?
filmpje Het is echter twijfelachtig of de verkopers van vastgoed dat soort toestanden aanvaardbaar vinden. ![]() mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 16 juni 2010 om 06:25. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nu heel blij dat de NVA sterk is vooruitgegaan, maar dat is grotendeels omdat ik de chantage en obstructie technieken van de franstalige partijen te ver heb zien gaan, en ik vind nu dus dat men ze een koekje van eigen deeg moet geven: geef toe of we verzieken het spel nog wat meer op federaal niveau. Ik denk dat een grotere autonomie, vooral op financieel vlak, en een grotere regionale verantwoordelijkheid, de beste manier is om wat properder boekhoudingen te krijgen, en als ze langs waalse zijde willen smossen, dat ze het doen met hun eigen centen. Maar, en dat is onafhankelijk van mijn eigen voorkeuren (die er eigenlijk niet eens zijn), ik kan mij NIET indenken dat brusselaars tot vlaanderen zouden willen behoren. Zelfs voor vlaamse brusselaars is dat twijfelachtig, en voor de meerderheid van niet-vlaamse brusselaars kan ik het mij gewoon niet indenken (opnieuw, onafhankelijk van wat mijn voorkeuren zouden zijn). Ik denk dus dat als vlaamse separatisten brussel er absoluut bij willen, dat ze geen gedacht hebben van hoe het te moeten aanpakken. Dat kan in 't beste geval enkel binnen 1 of 2 generaties, maar de huidige generatie brusselaars zie ik niet in vlaanderen willen zitten. Over hun al dan niet voorkeur om tot wallonie te behoren heb ik geen gedacht, maar ik denk ook niet dat dat zo positief is. Brusselaars zijn brusselaars, en geen vlamingen (en ik denk ook geen walen). Ik denk dat je evengoed aan een Amsterdammer kan vragen of hij nu liever Duitser of Belg wordt.
![]() |
#88 |
Burger
|
![]() Brussel is verloren voor Vlaanderen. Vlaanderen wil Brussel niet en Brussel wil Vlaanderen niet. Dat is duidelijk. Om strategische redenen is het aangewezen om een Vlaamse verankering te hebben in de "hoofdstad van Europa", maar die kan beperkt blijven tot een administratieve wijk, bvb rond het Noordstation. De Brusselse bevolking bestaat voor ongeveer 60 % uit allochtonen (van diverse origine) en 40 % "echte Belgen". Van de "echte Belgen" is wellicht nog een kwart Nederlandstalig. Ik vraag me af of we de toekomst van Vlaanderen verder moeten hypothekeren door vast te houden aan een fictief tweetalig hoofdstedelijk gewest Brussel waar het aantal Nederlandstaligen 10 % bedraagt, het aantal Franstaligen 70 % en het aantal anderstaligen (Engels, Arabisch, Turks, enz.) 20 %. Dat de anderstalige Brusselaars zo stom en bekrompen zijn om niet te kiezen voor Vlaamse kandidaten, is te betreuren, maar dat is nu eenmaal democratie.
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder is het ook heel interessant om de stemmen op franstalige lijsten in de rand tijdens federale verkiezingen te vergelijken met de stemmen op de franstalige eenheidslijst (UF) tijdens gewestelijke verkiezingen. UF haalt veel minder stemmen dan de FR-lijsten voor het federaal parlement. Waar je uit kan concluderen dat een pak franstaligen in de rand zich thuis voelen in Vlaanderen en bij de Vlaamse verkiezingen in die zin stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem zal zich zowiezo stellen, patrick. Het model waar je van uitgaat is voorbijgestreeft door de sociologische realiteit. Brussel is niet langer een Vlaamse stad en iedereen beseft dat wel, maar binnenkort ze is ook niet langer een franstalige stad. Nu reeds zijn er eigenlijk twee steden : het welstellende Zuiden en Oosten waar de franstalige Brusselaars nog de illusie kunnen koesteren dat er niets veranderd is en de rest van de stad, die ethnisch en taalkundig meer weg heeft van New York. Je kan de stad hoe dan ook niet meer besturen op basis van ethnische of taalkundige homogeneïteit, want die is heel snel aan het verdwijnen. Nederlands werd door het Frans verdrongen maar het Engels is het Frans nu ook aan het verdringen. De hegemonie van de franstaligen in Brussel is aan het tanen. Vlaanderen kan daar gebruik van maken door een nieuw, programatisch, model voor te stellen. PS : ik ben in Brussel geboren en getogen, leefde er tot 27-jarige leeftijd en werk er nu nog steeds. Laatst gewijzigd door Kaal : 16 juni 2010 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste heb ik geen "model" voor Brussel, ik weet ook niet wat ermee moet gebeuren. Ik ben een geboren brusselaar, en ik kan Vlaamse separatisten alleen maar vertellen dat de affectie voor vlaanderen in Brussel niet zo groot is. Ik moet zeggen dat wat je beschrijft (het New York achtige) net wat ik zo aantrekkelijk vind aan Brussel, maar het is cosmopolitisch, en dus ANDERS dan Vlaanderen (en ook anders dan Wallonie). Dat het slecht bestuurd wordt is een feit, dat een hoop onnozele franskillions er de plak zwaaien is een feit. Ik kan enkel maar hopen dat de evolutie die je beschrijft zich verder zet. We zijn het er ook over eens dat het nog een generatie (of twee) zal duren alvorens er een *kans* zou zijn dat de brusselaars enige affectie zouden opbrengen voor Vlaanderen als sociaal-politieke entiteit. Economische berekening zou misschien vroeger kunnen komen, maar dat is zelden een echt argument voor een natievorming. Ik heb er geen mening over, ik ben noch een belgicist, noch een vlaams separatist, ik ben voor elke vorm van bestuur die het mogelijk maakt om zoveel mogelijk mensen een zo goed mogelijk "thuisgevoel" te geven met een efficient bestuur. Het enige wat ik vaststel is dat dat in het huidige federale systeem niet mogelijk is, grotendeels door de hatelijke houding van sommige franstalige partijen en wat er de laatste maanden is gebeurd, in het midden van een grote crisis waar in alle landen alle hens aan dek werden geroepen, heeft mijn emmer doen overlopen: met dat soort volk kunt ge niet blijven praten, en nu is 't geduld op, en ben ik eerder voor de alles-behalve-constructieve houding te vinden van hetzelfde in omgekeerde richting te doen, maar dan in 't kwadraat: het federaal niveau volledig verzieken tenzij men aan FR kant zich in alle bochten en toegevingen gaat wringen om toch maar iets gedaan te krijgen, en dan zeggen dat wat op tafel ligt, misschien een goed uitgangspunt is voor verdere negociatie. En om de 6 maand verkiezingen. Tot het aan de andere kant OOK daagt dat zo een houding alles omzeep heeft geholpen. Maar ik zeg dat niet omdat ik iets tegen walen zou hebben, of omdat ik een flamingant zou zijn, ik zeg dat enkel omdat ik vind dat smeerlappen die alles omzeep hebben geholpen, rammel moeten krijgen (ook al deelt ge zelf in de slaag). Gezien het uiterst slecht functioneren van het federale niveau (net omwille van de houding van FR sinds decennia - en het is DAT wat te betreuren valt, dat ze dat niet hebben ingezien dat ooit de emmer vol zou zijn en dat ze dan alles irreversiebel omzeep hebben geholpen) ben ik dus voor een verdergaande scheiding, maar ik heb dus ook totaal geen gedacht wat er met Brussel moet gebeuren. Ik stel alleen maar dat Brussel weinig affectie heeft met Vlaanderen, niet omdat ik dat wens, maar omdat ik denk dat te weten uit mijn ervaring als Brusselaar.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2010 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spijtig.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je ?
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal dus nogmaals een beroep moeten doen op kapitaalkrachtige forummers met zin voor risico ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() zo 'racistisch en xenofoob' zal het Vlaamse beleid dan wel niet zijn zeker, als ze zich in Brussel wanen? Of vloeit de verwarring voort uit het racistische en xenofobe Brusselse beleid? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Alles is de fout van de Franstaligen" (allé, af en toe genuanceerd door "alles is de fout van een aantal Franstaligen").
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 juni 2010 om 13:03. |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Hij zal nu echter snel ondervinden hoe ingewikkeld alles is. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je een tegenvoorbeeld geven ? Een waar de vlaamse partijen strikte eisen hadden, en de FR kant "hun verantwoordelijkheid heeft opgenomen" om problemen te vermijden ?