![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cijfer lijkt me aan de lage kant te zijn, tenslotte willen de kiezers van NV-A en VB een onafhankelijk Vlaanderen. Die zijn met iets meer dan tien % toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet zich echt eens goed informeren alvorens U wartaal uitkraamt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() U verwart dingen. De partij VB en de partij NVA willen al dan niet op termijn een zelfstandig Vlaanderen. Maar niet al de kiezers van die partijen. Integendeel zou ik zelfs durven beweren. Zeker voor de kiezers van de NVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen stemmen NV-A omdat ze tegen een onafhankelijk Vlaanderen zijn? Dat lijkt me toch een enigszins vreemd concept.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1/3 onafhankelijk vlaanderen Als we kijken naar de zetelverdeling in de kamer: VB + NVA + CD&V + OVLD + LDD zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen of voor een confederatie België wat de facto een onafhankelijk Vlaanderen inhoudt. Er zijn 88 Vlaamse zitjes, wat dus inhoudt dat 79.5% van de Vlaamse kiezers gestemd hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daarstraks een wetenschappelijk bron aangehaald. Als je ze wil zoek je ze maar op. Ze dateert van 3 jaar geleden en de conclusie was dat 3,9% een onafhankelijk vlaanderen wilde. Ik maak daar nu schappelijkerwijze 10% van. Trouwens uw 30% of zo stelt weinig voor en wil zeggen dat 70% het niet wil. Dus opbergen die plannen en zorg maar dat die regering zich met dingen bezigheoud die de burgers wel willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...erenbelgie.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() God bestaat niet, vlaggen hebben geen betekenis, de koning is ondemocratisch. Splitsen dan maar...
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat heb ik ook gelezen, van die 10%, in een Duitse krant die Geert van Istendael interviewde, vraag me niet meer welke. De man is socioloog en zal toch wel eerst een studie gelezen hebben, zeker? Dus ik denk wel dat het klopt, al ken ik de studie niet. Ikzelf denk: als ze het deze keer niet oplossen, wil ik onafhankelijkheid. Dus die 10% kan nog omhoog.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ze het beu zijn dat de andere partijen er na drie jaar niet in slagen gewoon de grondwet te doen naleven, dat denk ik. En onafhankelijkheid: nee, dat is toch iets voor later. De Wever zegt dat zelf ook. Eerst een afslanking van het federale niveau, en daarna stemmen we weer voor België. Ik ook, als het deze keer werkt. Anders niet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Als ik in het buitenland een waalse landgenoot tegenkom, is dat voor mij niet zo verschillend van een fransman tegenkomen. Ik heb overigens niets tegen walen, net zoals ik ook niets tegen nederlanders of fransen heb. Voor mij hoeft dit land echter niet gesplitst te worden, maar wel hervormd. Ik vind de splitsing van dit land voorlopig geen realistische zaak. Het lijkt mij bijna onmogelijk te realiseren. Voor mij hoeft een onafhankelijk vlaanderen niet, maar ik zou het ook niet erg vinden moest er ergens in de toekomst een splitsing komen.
Hier is uw bron en het is niet Le SOir of RTL. http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...erenbelgie.pdf Er staat dat naar schatting tussen de 7 en de 2 procent een onafhankelijk vlaanderen wilt. Dus wie weet hoe ze dat onderzocht hebben. Op één was er voor de verkiezingen volgens mij met een van de peilingen ook een enquête gedaan naar hoeveel mensen die voor N-VA stemden ook daadwerkelijk een onafhankelijk vlaanderen wilden. Dat bleek dan slechts om 80 procent te gaan dacht ik. Maar het is slechts iets dak ik mij meen te herinneren, en zelfs al zou het juist zijn, dit gaat om een enquête van misschien 2000 personen. Weinig represatief dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |