![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ge laat doorschijnen dat ge vroeger een amfetaminehoofd had, heel subtiel aanbrengt dat ge homo-trekken hebt, en alle zwijnerij in iemands leven "levensgenieten" noemt, dan kan ik u toch onmogelijk beledigen door dat gewoon samen te vatten en te herhalen?
Citaat:
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 21 juni 2010 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Och jawel. "Meester, de andersdenkenden pesten mij
![]()
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er gelden echter wel regels en grof taalgebruik is hier niet toegestaan. Daarbij is het onderwerp human cloning en chaos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Kan goed zijn, maar het onderwerp heet volgens deze browser "Sta je ervoor open om je geloof te veranderen?". Ik zou er als ik u was echter niet te diep op ingaan, vanwege de reliwacko-factor.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 21 juni 2010 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat is uw doel voor vandaag, topictransformatie into peutertuin?
Zal ik eens al uw posts verzamelen en aanduiden waarin gij gelovigen of zelfs nog maar agnosten voor het vuil van de straat verwijt? Uw favo uitspraak "contradictio in terminis" is blijkbaar het meest toepasselijk op uzelf.
![]() |
#90 |
Schepen
|
![]() Wat zijn we leuk aan het discussiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat gij discussiëren noemt.
Meneer waant zich nu al moderator. Mijn afwezigheid heeft zijn eigendunk blijkbaar geen goed gedaan.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ja, mijn vorige beledigingen gingen zelfs zo ver dat de moderatie besliste er niks aan te doen. Precies een moeder-zoon relatie tussen gij en de moderatie dan. "Ge moet het zeggen aan mama éh als ze u plagen in de klas!"
![]() |
![]() |
#94 |
Schepen
|
![]() @ bottenskrapet
Om dit heen-en-weer-gegooi af te kappen en terug te gaan naar een vorig thema *glimlacht hoopvol* Denk jij dat vrije wil bestaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Schepen
|
![]() *hoopt op vriendelijk antwoord*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Bottenskrapet
Dit bericht is verborgen omdat Bottenskrapet op jouw negeerlijst staat. Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 21 juni 2010 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Aangezien ge dat vriendelijk gevraagd hebt kunt ge dat krijgen.
Ik geloof inderdaad in vrije wil ja. In hoeverre dit dan - volgens de wetenschap - bestaat, natuurlijk. Ik las dat de hersenen een fractie van een seconde vóór een actie beslissen of die actie al dan niet zal plaatsnemen, en dat er daardoor geen sprake is van vrije wil. Vind ik persoonlijk bullshit aangezien uw hersenen inherent deel uitmaken van uzelf, en ge dus tijdens het denken ook zélf beslist of een actie al dan niet zal plaatsvinden. Natuurlijk is er binnen deze samenleving nooit echt sprake van een volledige vrije wil, tenzij ge zelf zegt dat er u helemaal niks in de weg staat natuurlijk. Een mens die helemaal doet wat hij zelf wil, beschikt over volledige vrije wil. Hangt natuurlijk allemaal af van uw perceptie over dit onderwerp. Sommigen geloven dat alles voorbepaald is. In zekere zin zit hier waarheid in, maar enkel als het niet te letterlijk wordt genomen. 1 ding is volgens mij wel voorbepaald, en dat is eeuwigheid. Daarbinnen bestaat voor mijn part absolute vrijheid op elk vlak.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 21 juni 2010 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder zeg je dat jij gelooft dat je de vraag niet volledig begrepen hebt, daarom ga ik de rest van jouw antwoord in de wind slaan omdat een goed begrip van de vraag altijd het startpunt is. "Volledig" staat er dubbelzinnig, zonder dat te bepalen, kan ik ook niet reageren op het gedeelte dat jij wel begrepen hebt. Om terug te komen op jouw vraag. Geloof jij in het bestaan van de vrijheid? Denk je dat er ergens een vrijheid is om tussen verschillende geloven te kiezen, als je dat denkt, dan moet je ons vertellen wat het is. Dogmatische atheïsten bijvoorbeeld zijn comptabilisten: zie mijn topic: Mijn bezwaar tegen compatibilism! Ben jij dat ook? Maar jij zegt dat je atheïst bent, dus jij weet het, dus jij weet dat jij bestaat en dat jij atheïst bent, mijn vraag is bijgevolg: hoe weet jij dat? Hoe heb jij deze kennis verworven? Laatst gewijzigd door porpo : 21 juni 2010 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |