![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Wie heeft dat eigenlijk gezegd?
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard niet want hun percentages zijn schandalig. Er zijn 3 keer zoveel Vlamingen meertalig (3 keer!) en dan komen de Franstaligen op dit forum hier een beetje klagen over de talenkennis van de Vlamingen. Je moet het maar doen.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ze hebben de doos van Pandora geopend. zij zijn slim genoeg om te beseffen dat probleem enkel is dat sommige FR in een Vlaams gemeentehuis in het FR willen bediend worden. De dommere volgelingen van de flaminganten, denken dat daarmee bedoeld wordt dat iedereen op VL grondgebied NL (of de plaatselijke variant ervan) moet spreken. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt misschien ongeloofwaardig maar het is wel gebeurd. Het is trouwens niet verbazend dat zoiets gebeurt : Vlaams-Nationalisme maakt gewoon deel van het Vlaamse folklore. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
In Dublin zul je wel snel iemand vinden die trots/blij is om wat FR te kunnen spreken. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik 18 was, was mijn Frans vrij goed. Toen ik 28 was, was mijn Frans een ramp. Nu ben ik 30 en praat ik sinds een jaar elke werkdag Frans en mijn Frans is opnieuw heel erg goed zonder 1 les te volgen. De basis wordt gelegd in het onderwijs en daarna onderhoud je dat door het te spreken. Dus geen nood beste Azert. Deze 2 mensen hebben een degelijke opleiding achter de rug en binnen een half jaar in het politieke bestel zal hun Frans meer dan behoorlijk zijn. Na 30 jaar in de politiek kan Elio amper een zin uitbraken in het Nederlands. Dus ik zou eerder vraagtekens plaatsen bij de eindtermen in Wallonie dan bij de eindtermen in Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is ongeloofwaardig omdat het een leugen is. U begrijpt helemaal geen yota van Vlaamse Folklore.
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() geen zever.
Franstaligen die naar een ander land gaan zullen vrij snel iemand vinden die hun taal wenst/kan spreken. nederlandstaligen moeten daar nooit op rekenen => andere mentaliteit; andere talen kennen is van levensbelang. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Doe maar es de test in UK of US of Nederland.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar enfin zeg. Je maakt er precies een sport van om je belachelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat moet doorgaan voor de verdediging van de francofonie? ![]()
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals die Franstalige NMBS-machinist destijds die in Nederland rondreed zonder een woord Nederlands te kennen?
|
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zou trouwens zeer hautain zijn om in Dublin in het FR te beginnen. Maar dat snappen bepaalde mensen niet. Leer talen jongen, leer talen en probeer de taal te spreken die de bevolking spreekt.
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij aan u te denken dat dit een leugen is. Als u echt denkt dat alle Vlamingen van Vlaanderen met passie van Franstaligen houden en hem met open armen in Vlaanderen verwelkomen, is dat uw volle recht!
|
![]() |