Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 11:44   #81
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Kan je me de link tonen waar BDW zegt dat hij het snel zal oplossen?
werd vanmorgen op de radio gezegd.
azert is offline  
Oud 9 juli 2010, 11:50   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je me de link tonen waar BDW zegt dat hij het snel zal oplossen?
Azert is gisteren in Brussel iemand tegengekomen die hem dat gezegd heeft.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 juli 2010, 11:51   #83
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En wie heeft dat gezegd? Dewever zelf of Van de Looverbosch?
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juli 2010, 11:53   #84
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hahahaha
Snerror is offline  
Oud 9 juli 2010, 11:55   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Octopus Paul.
Pelgrim is offline  
Oud 9 juli 2010, 11:56   #86
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Olijke Bart ging het eens effe klaarspelen. Binnnen de 14 dagen zou hij wel een basisprogramma in mekaar kunnen fixen met Sluwe Elio om vervolgens regeringsonderhandelingen te kunnen starten. Zo dixit Stoere Bart vóór de zijn informateurschap.

En wat blijkt nu? Dat hij het niet veel beter doet dan Leterme. Want wat zijn de resultaten na het zogenaamde no nonsense optreden van Stoere Bart? Nihil, nada, niets, nikto, rien, la chloem.

Natuurlijk, d�*t laatste allemaal kan Stoere Bart niet openlijk zeggen. En daarom oreert hij maar dat er 'convergenties' zijn gevonden, maar 'niet genoeg convergenties' om een regering te starten. Hij moet dit wel zeggen om zijn mislukking te maskeren.

Dus Stoere Bart had wat minder Stoer moeten zijn en wat meer Olijk moeten blijven én beter het voorbeeld van Yves Leterme indachtig moeten zijn: geen loze beloften doen en zich houden bij zijn voornemen om geen voorbarige datums plakken op mogelijke verwezenlijkingen . Dat zou hem vermeden hebben nu als een gieter af te gaan.

Enfin, in één woord: de Nieuwe partij Van de Arrivisten lijkt verbazend veel op de partij van de Letermisten
Links belgicistische frustratie post

hahahahaha
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:18   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Olijke Bart ging het eens effe klaarspelen. Binnnen de 14 dagen zou hij wel een basisprogramma in mekaar kunnen fixen met Sluwe Elio om vervolgens regeringsonderhandelingen te kunnen starten. Zo dixit Stoere Bart vóór de zijn informateurschap.

En wat blijkt nu? Dat hij het niet veel beter doet dan Leterme. Want wat zijn de resultaten na het zogenaamde no nonsense optreden van Stoere Bart? Nihil, nada, niets, nikto, rien, la chloem.

Natuurlijk, d�*t laatste allemaal kan Stoere Bart niet openlijk zeggen. En daarom oreert hij maar dat er 'convergenties' zijn gevonden, maar 'niet genoeg convergenties' om een regering te starten. Hij moet dit wel zeggen om zijn mislukking te maskeren.

Dus Stoere Bart had wat minder Stoer moeten zijn en wat meer Olijk moeten blijven én beter het voorbeeld van Yves Leterme indachtig moeten zijn: geen loze beloften doen en zich houden bij zijn voornemen om geen voorbarige datums plakken op mogelijke verwezenlijkingen . Dat zou hem vermeden hebben nu als een gieter af te gaan.

Enfin, in één woord: de Nieuwe partij Van de Arrivisten lijkt verbazend veel op de partij van de Letermisten
Jouw hoera-stemming van "zie eens hoe gelijk ik had" wordt alras doorbroken door de persconferentie van De Pupo:

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100709_049

tekst: (rood vetjes door mij aangebracht)
Citaat:
PS-voorzitter Elio Di Rupo heeft op een persconferentie zijn opdracht als preformateur toegelicht. Die ligt in de lijn van wat Bart De Wever gedaan heeft: de bestaande convergenties verder uitdiepen. Een timing voor de formatie wilde hij nog niet geven.

PS-voorzitter Elio Di Rupo begint maandag met gesprekken met andere partijen om te kijken wie eventueel in een regering wil stappen. Dat zal meestal samen met N-VA-voorzitter De Wever gebeuren, aldus Di Rupo.

Di Rupo wees er op dat - ondanks de grote politieke verschillen - de contacten tussen zijn partij en de N-VA van Bart De Wever totnogtoe constructief verlopen zijn. 'Er is gekeken welke standpunten verzoenbaar zijn en er zijn een aantal convergenties vastgesteld', klonk het.

De PS-voorzitter zegt dat het nu zijn taak als preformateur is 'deze eerste basis uit te breiden en grondig te onderzoeken'. Hij benadrukte dat een overgangsperiode noodzakelijk was voor een eigenlijke formatie kan gestart worden.

Net als Bart De Wever zal ook Di Rupo zijn opdracht in alle discretie aanpakken. Dat is noodzakelijk om 'een klimaat van respect en vertrouwen op te bouwen', merkte hij op. Hij hoopt dan ook van harte dat er geen politieke spelletjes gespeeld zullen worden, zei hij nog.

Tot een timing of deadline laat Di Rupo zich niet verleiden. 'Ik wil zo snel mogelijk werken, maar doe dat liever ernstig dan een deadline te stellen', luidt de redenering. Een oplossing voor bijvoorbeeld B-H-V is mogelijk, zei Di Rupo, maar hij beseft dat het niet gemakkelijk zijn. 'Iedereen zal compromissen moeten sluiten', aldus de preformateur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:20   #88
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bart heeft gezegd dat hij geen eindeloze informatieronde zou houden, maar heeft nooit gezegd dat hij alle problemen zou kunnen oplossen in die korte periode.
leuri is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:21   #89
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door Bart zelf, of door iemand anders?
leuri is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:25   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart heeft gezegd dat hij geen eindeloze informatieronde zou houden, maar heeft nooit gezegd dat hij alle problemen zou kunnen oplossen in die korte periode.
U bent de uitspraken van de man tijdens de verkiezings-euforie wellicht vergeten ?
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:29   #91
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent de uitspraken van de man tijdens de verkiezings-euforie wellicht vergeten ?
Welke uitspraken?
Snerror is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:34   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw hoera-stemming van "zie eens hoe gelijk ik had" wordt alras doorbroken door de persconferentie van De Pupo:

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100709_049

tekst: (rood vetjes door mij aangebracht)
Het is ver gekomen met de vlaamsnationalisten.
Nu moet hun grootste politieke tegenstrever, de voorman van de vermaledijde PS Bart zijn eer al komen redden....
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:34   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Welke uitspraken?
Dat hij het met een "open geest" allemaal snel zou oplossen.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:44   #94
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat hij het met een "open geest" allemaal snel zou oplossen.
http://www.n-va.be/files/default/gen...013%20juni.pdf

Zijn toespraak na de overwinning.
Ik heb een link, nu jij.
leuri is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:46   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niet dus. Was dat niet duidelijk wat Jan Jambon zei misschien? Met NVA in de regering zal BHV gesplitst worden. Niet communautair genoeg?
Je komt me hier dus nu vertellen dat N-VA niet in de regering zal zitten.

Laat ik dat nu al heel de tijd gezegd hebben.
Oud 9 juli 2010, 12:48   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.n-va.be/files/default/gen...013%20juni.pdf

Zijn toespraak na de overwinning.
Ik heb een link, nu jij.
Ik ben geen NV-A fan en zal dat ook nooit worden.
Als de oppurtuniteit zich voordoet schiet ik met scherp op die gasten.

Verwacht Nu niet dat ik linken ga zoeken op het net, of erger nog, pdf'en op mijn computer ga opslaan om de glorierijke evolutie van het NV-A in kaart te brengen.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:49   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als ze kiezen om bij Vlaanderen te komen mag dat, via een referendum, en ze mogen zelfs faciliteiten krijgen.
Als ze kiezen? wat voor zever is me dat nu weer?

Ze hebben niet te kiezen.

Stop nu toch eens met die zever, of gaan we alle steden laten kiezen misschien?

Stop nu toch eens met de slavenmentaliteit te etaleren alsof zoiets normaal gedrag is...
Oud 9 juli 2010, 12:50   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De slavenmentaliteit zit er blijkbaar nog diep in.
2!
Oud 9 juli 2010, 12:53   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze kiezen? wat voor zever is me dat nu weer?

Ze hebben niet te kiezen.

Stop nu toch eens met die zever, of gaan we alle steden laten kiezen misschien?

Stop nu toch eens met de slavenmentaliteit te etaleren alsof zoiets normaal gedrag is...
Niet alle steden zijn een volwaardig Gewest.
U kunt dus niet veralgemenen.
Henri1 is offline  
Oud 9 juli 2010, 12:56   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel, dan bent u toch wat vergeetachtig.

Immers, hij zei het volgende (als informateur):
(Knack, 19 juni 2010)

Bart De Wever wil als informateur een princiepsakkoord sluiten. De formateur moet volgens hem vanaf het begin zicht hebben op de contouren van een akkoord en een regeringsploeg die de volle vier jaar kan uitdoen.Mijn opdracht zal pas dan geslaagd zijn, zo zegt De Wever zaterdag in een gesprek met Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Stoere Bart was dus minder stoer in de praktijk. Er kwam dus geen 'princiepsakkoord' tijdens zijn informatieronde. En dus, volgens zijn eigen criteria is zijn informatieronde grandioos mislukt. En om de pil wat te vergulden tegenover de 'goegemeente', maakt hij deze laatste wat wijs door half veronstschuldigend te verklaren 'dat er 'convergenties zijn gevonden'.

Maar weinig 'convergentie' tussen wat hij vertelde voordat hij aan zijn informatieronde begon en datgene wat hij afleverde na het beëindigen van zijn informatieronde. Eerder een dikke in- of 'non'- convergentie als u het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2010 om 13:01.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be