Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2010, 00:26   #81
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Turken en Oost-Europeanen zullen de eersten zijn om "hun" wijken tegen andere nieuwkomers te verdedigen. Ik denk dat bruinen en zwarten ongeveer dezelfde mentaliteit hebben. Alleen de domme Vlaming is gastvrij.
Maak daarvan: "Alleen de domme Vlaming (en bij uitbreiding Europeaan) is door zijn regering verplicht gastvrij gemaakt", en ik ben het met u eens.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:33   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Onwaarschijnlijk dat we een scenario gaan krijgen dat gaat over honger.

Europa zal gewoonweg relatief armer worden, en afzakken naar de middenmoot wereldwijd.

Er zal een 'strijd' komen tussen ouderen die hun rechten en luxe financiele aanspraken niet willen opgeven , en jongeren die daar niet meer voor willen betalen.
Er zal ook 'strijd' komen over het erfrecht. Inkomensverwerving vie erven die belangrijker gaat worden dan inkomen uit arbeid.
En de middenklasse zal verder krimpen.
Ik denk dat het inkrimpen van de middenklasse zal leiden tot een gewelddadige herverdeling. "Honger" was wellicht te sterk uitgedrukt, hoewel de tentenkampen in de VS wel in die richting lijken te wijzen. Reacties zoals die van alice (�* la "wij hebben een beter sociaal vangnet") illustreren alleen maar hoe afhankelijk we zijn van dat net. Als dat wegvalt wordt het bijzonder moeilijk voorspellen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:41   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat het inkrimpen van de middenklasse zal leiden tot een gewelddadige herverdeling. "Honger" was wellicht te sterk uitgedrukt, hoewel de tentenkampen in de VS wel in die richting lijken te wijzen. Reacties zoals die van alice (�* la "wij hebben een beter sociaal vangnet") illustreren alleen maar hoe afhankelijk we zijn van dat net. Als dat wegvalt wordt het bijzonder moeilijk voorspellen.
Het gaat gegarandeerd een geweldadige 'herverdeling' worden, en wel eentje die, nadat die eerst langs sociale lijnen (paupers van allerlei achtergronden versus de overgebleven rijken), uiteindelijk langs etnische en culturele lijnen gaat verlopen, ongeveer zoals Nestor Burma beschreef.
Oud 13 juli 2010, 00:42   #84
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geweldadigheden sluit ik zeker niet uit. Voorlopig niet heel waarschijnlijk.

Aan de andere kant is daar ook een 'sense of urgency' voor nodig. Veel leden van de middenklasse hebben het idee dat zij zeer welvarend zijn. Ik denk dat ze dat idee héél lang vast gaan houden, gewoon omdat het een préttig idee is. En ook omdat die welvaart, in eerste instantie, slechts relatief achteruit gaat.
Men wordt door de pendanten uit Azie en Z Amerika voorbijgelopen, maar zolang de ambitieloze verkavelingsvlaming zich vol kan eten en drie keer per jaar op vakantie kan blijven gaan, zal hem dat een zorg zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:44   #85
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Geweldadigheden sluit ik zeker niet uit. Voorlopig niet heel waarschijnlijk.

Aan de andere kant is daar ook een 'sense of urgency' voor nodig. Veel leden van de middenklasse hebben het idee dat zij zeer welvarend zijn. Ik denk dat ze dat idee héél lang vast gaan houden, gewoon omdat het een préttig idee is. En ook omdat die welvaart, in eerste instantie, slechts relatief achteruit gaat.
Men wordt door de pendanten uit Azie en Z Amerika voorbijgelopen, maar zolang de ambitieloze verkavelingsvlaming zich vol kan eten en drie keer per jaar op vakantie kan blijven gaan, zal hem dat een zorg zijn.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Oud 13 juli 2010, 00:44   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die afhankelijkheid ( uitkeringen allerlei) was bedoeld als solidariteit, daar heb je toch niets op tegen?
Maar dit is wel uitgehold door o.a migratie, dat valt lastig te ontkennen, dus wie is afhankelijk daarvan in de eerste plaats, toch de arme, niet geschoolde derde wereldburger die hier beland?
Toch pleit u ervoor dat wij dit zullen moeten ondergaan, dus verplicht worden tot collectieve ( sociale) zelfmoord, ondertussen laten we de strijd over aan armen onder mekaar!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 00:48   #87
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die afhankelijkheid ( uitkeringen allerlei) was bedoeld als solidariteit, daar heb je toch niets op tegen?
Maar dit is wel uitgehold door o.a migratie, dat valt lastig te ontkennen, dus wie is afhankelijk daarvan in de eerste plaats, toch de arme, niet geschoolde derde wereldburger die hier beland?
Toch pleit u ervoor dat wij dit zullen moeten ondergaan, dus verplicht worden tot collectieve ( sociale) zelfmoord, ondertussen laten we de strijd over aan armen onder mekaar!
Ik vrees dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik pleit overigens helemaal nergens voor, ik stel alleen maar vast.
Oud 13 juli 2010, 00:56   #88
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar het betoog om geen open grenzenpolitiek meer te voeren!
Open grenzen zijn geen politiek, maar een realistische vaststelling. Grenzen sluiten is gewoon een illusie: Ook de Rio Grande en de woestijn houden de Latinos niet tegen. Tijdens WO2 werden echt véél middelen ingezet om het te beletten en toch bleven er mensen in Engeland geraken vanuit bezet Europa.

De industriëlen hebben wel gedurende jaren massaal arbeidskrachten ingevoerd, ook Europese.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2010 om 00:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 01:08   #89
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Open grenzen zijn geen politiek, maar een realistische vaststelling.
De EU voert wel degelijk een open grenzen-politiek.

Citaat:
Grenzen sluiten is gewoon een illusie: Ook de Rio Grande en de woestijn houden de Latinos niet tegen. Tijdens WO2 werden echt véél middelen ingezet om het te beletten en toch bleven er mensen in Engeland geraken vanuit bezet Europa.
Ja, en er bleven tijdens de Koude Oorlog zelfs mensen uit Oost-Duitsland naar West-Duitsland geraken, maar dat waren er enkele duizenden en niet de miljoenen voordat de Muur werd gebouwd. Waarmee meteen is aangetoond dat grenzen (nagenoeg) hermetisch op slot wel degelijk mogelijk is -mits de politieke wil aanwezig is.

Citaat:
De industriëlen hebben wel gedurende jaren massaal arbeidskrachten ingevoerd, ook Europese.
Ja, en die ingevoerde Europese arbeidskrachten zijn ofwel teruggekeerd naar hun landen van herkomst, ofwel hebbeb ze zich compleet aangepast en zijn ze Vlaming onder de Vlamingen, Nederlander onder de Nederlanders, Duitser onder de Duitsers enz enz, geworden. Dit in tegenstelling tot de massaal ingevoerde arbeidskrachten uit islamitische landen die nog altijd Marokkaan of Turk of Tunesiër of godweetwat zijn, maar zeker niet autochtoon geworden zijn.
Oud 13 juli 2010, 14:13   #90
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Open grenzen zijn geen politiek, maar een realistische vaststelling. Grenzen sluiten is gewoon een illusie: Ook de Rio Grande en de woestijn houden de Latinos niet tegen. Tijdens WO2 werden echt véél middelen ingezet om het te beletten en toch bleven er mensen in Engeland geraken vanuit bezet Europa.

die komen ook niet om in de amerikaanse hangmat te gaan liggen..een regularitatie is onbespreekbaar en 'steun' totaal uit den boze..

Er zou hier een pak minder toevloed zijn als werken de enige optie was voor illegalen en migranten..

De vluchtelingen uit bezet europa werden met 'open' armen ontvangen door het 'vrije' engeland..een duidelijk verschil..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 juli 2010 om 14:15.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 15:28   #91
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wat moet ik me voorstellen bij het "herverdelen" van rijkdom?
Die evolutie zal misschien moeten stoppen, dacht u dat die "rijkdom" hier aan de bomen groeit?
Ik zie niet in waarom wij alle armen van de wereld zouden moeten opvangen, om te beginnen hebben wij daar niet eens de middelen voor, u zult toch met een iets realistischer verhaal moeten komen.
Deze verontwaardigde reactie lijkt me geenszins oprecht. Het zou best kunnen dan U, zich beseffend dat zulks niet kan, er U gewoon tegen verzet om indruk te maken.
Moest 'Europa' opengesteld worden (hetgeen al is!) voor alle noodlijdende mensen, dat ben ik er zeker van dat U alles in het werk zou stellen om het te kunnen en vooral te mogen bolwerken. Op het risico na, eraan te bezwijken.

Het internationaal mensenrechtenverdrag laten het toe:

Alle mensen zijn gelijk en hebben de zelfde rechten en plichten. enz.

Zou U hier durven toegeven dat U graag bij zulks opvangproject zou betrokken worden?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 15:35   #92
bruggeman
Parlementslid

Standaard

[quote=

Laatst gewijzigd door bruggeman : 13 juli 2010 om 16:02.
Oud 13 juli 2010, 16:01   #93
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
die komen ook niet om in de amerikaanse hangmat te gaan liggen..een regularitatie is onbespreekbaar en 'steun' totaal uit den boze..

Er zou hier een pak minder toevloed zijn als werken de enige optie was voor illegalen en migranten..

De vluchtelingen uit bezet europa werden met 'open' armen ontvangen door het 'vrije' engeland..een duidelijk verschil..
Klopt, niettemin lopen er bij ons heel wat radeloze menselijke vluchtelingen rond, aan wie moed en doorzettingsvermogen geenszins ontbreekt maar, die fel belemmerd worden in hun zoektocht naar werk-contra-vergoeding, omwille van rechtsgeldige papieren.

Daar blijft het echter niet bij want, na deze beruchte stukken na jaren wachten te hebben veroverd en, het benijd statuut van 'leefloontrekkende' te hebben verworven, dienen ze ofwel werk te zoeken of zich tevreden te stellen met wat ze krijgen. (merendeels is dat dan al wel een stuk beter dan hun mooiste dromen in hun land van herkomst, maar soit)

Werk als ''Papierdrager'' vinden is ook een fikse klus.
  • 1 / Ouderdom = liefst een ferm stuk onder de 35.
  • 2 / CV = Liefst met één diploma dat door de Belgische overheid word Herkend!!! (waar staat zoiets te koop)
  • 3 / Vaardigheden = Niets kunnen doen, is geen argument. (nietemin:de meesten)
  • 4 / Taalkennis = (Pools, Russisch, Servisch !!!!...)
  • 5 / Terug naar huis = geen 'centen' meer!!! en al bij mekaar is het hier plezanter
.
Niet relevante maar werkelijke belevenissen. Schrijnende gevallen: Bosnische vrouwen met Belgische/Marokkaanse kinderen, vader met Noorderzon verdwenen (had beter zijn joch meegenomen) enz.

'Bonheurs perdus, reste la misère'.
Oud 13 juli 2010, 16:01   #94
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Wat we nodig hebben is een versnelde globalisering en dat niet enkel op economisch vlak, maar ook op het sociale vlak. Die versnelde globalisering kunnen we bereiken door op politiek vlak samen te werken met alle landen in een nieuw politiek niveau met politici die verkozen zijn door een democratische stemming waarbij elke wereldburger een gelijke stem krijgt. Door aan dit nieuwe politieke niveau een aantal fundamentele bevoegdheden te geven en door democratisch verkozen politici wetten te laten stemmen die overal gelden, zullen de kansen wereldwijd ook meer gelijk worden.

Een eerlijke vrije markt bij gelijke kansen kan dan een groot welzijn creëren, terwijl een vrije markt bij ongelijke kansen zorgt voor een uitbuiting van mens door mens.

Gelijke kansen zullen er ook voor zorgen dat mensen niet meer moeten migreren om hun kansen te verhogen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2010, 16:23   #95
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Wat we nodig hebben is een versnelde globalisering en dat niet enkel op economisch vlak, maar ook op het sociale vlak. Die versnelde globalisering kunnen we bereiken door op politiek vlak samen te werken met alle landen in een nieuw politiek niveau met politici die verkozen zijn door een democratische stemming waarbij elke wereldburger een gelijke stem krijgt. Door aan dit nieuwe politieke niveau een aantal fundamentele bevoegdheden te geven en door democratisch verkozen politici wetten te laten stemmen die overal gelden, zullen de kansen wereldwijd ook meer gelijk worden.

Een eerlijke vrije markt bij gelijke kansen kan dan een groot welzijn creëren, terwijl een vrije markt bij ongelijke kansen zorgt voor een uitbuiting van mens door mens.

Gelijke kansen zullen er ook voor zorgen dat mensen niet meer moeten migreren om hun kansen te verhogen.

Direct aan beginnen want, zo een maatschappelijk project klaarstomen zal wel iets tijd in beslag nemen.

Om dit pas goed te beseffen volstaat het de vorderingsresultaten van de 'Europese unie' te polsen.

Houd U er ook rekening mee dat het hier gaat om een groep Rijke Kapitalistische Industrielanden, welke als eerste voorrangsdrijfsveer door de belofte van een ongestoorde duurzame en gezellige levensruimte worden aangesproken. Louter om hun invloedsterritorium te vergroten en het potentieel klantenbestand exponentieel te vermeerderen, worden alle kleine en middelmatige, arme et armere satellietlanden aangetrokken om mee te doen of......?
Een 'kapitalistisch' opzet dat enkel ten goede komt aan de kapitalisten. Middelmatige klasse, vrije beroepen en zelfstandigen hebben er tot heden weinig of niets aan verdient ('t tegendeel).

Dit huidige project is lang niet afgewerkt. - tijdrovend en permanent bovenaan op de agenda van het Europese 'Establishment'.

Denkt U echt dat de Europese 'Politici' tijd op overschot zou hebben om zulks Megaproject op te starten, wetende dat zij geen vragende partij zijn en/of zullen zijn?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 13 juli 2010 om 16:37.
Oud 13 juli 2010, 19:23   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Deze verontwaardigde reactie lijkt me geenszins oprecht. Het zou best kunnen dan U, zich beseffend dat zulks niet kan, er U gewoon tegen verzet om indruk te maken.
Moest 'Europa' opengesteld worden (hetgeen al is!) voor alle noodlijdende mensen, dat ben ik er zeker van dat U alles in het werk zou stellen om het te kunnen en vooral te mogen bolwerken. Op het risico na, eraan te bezwijken.

Het internationaal mensenrechtenverdrag laten het toe:

Alle mensen zijn gelijk en hebben de zelfde rechten en plichten. enz.

Zou U hier durven toegeven dat U graag bij zulks opvangproject zou betrokken worden?
Nou ja, als u weet wat ik denk, zal doen of niet dan zie ik niet in wat ik je nog moet vertellen.

Waar je met die verwijzing mensenrechten naartoe holt is onduidelijk, ik weet namelijk niet wat u denkt!
Oud 14 juli 2010, 18:24   #97
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nou ja, als u weet wat ik denk, zal doen of niet dan zie ik niet in wat ik je nog moet vertellen.

Waar je met die verwijzing mensenrechten naartoe holt is onduidelijk, ik weet namelijk niet wat u denkt!
Beste, ik denk gewoon dat U weet wat ik weet en denk en, omdat ik meen dat U meestal lineair reageert in navolging v/d officiële voor en rondschriften, en de wetsteksten terzake, zou ik U wel (en graag) de stelling zien verdedigen dat; 'België' de 'Glorie' niet mag ontnomen worden, om 'Werelds' miserie te bekampen.

Een genipt levenswerk voor U, niet?

Dus meer onheil schuilt er echt niet in hoor! Indien nodig, mag ik er U nogmaals aan herinneren dat wij ergens aan een zelfde front staan? nml. De armoede en de menselijke onwaardigheid bestrijden.

.
Oud 14 juli 2010, 22:00   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste, ik denk gewoon dat U weet wat ik weet en denk en, omdat ik meen dat U meestal lineair reageert in navolging v/d officiële voor en rondschriften, en de wetsteksten terzake, zou ik U wel (en graag) de stelling zien verdedigen dat; 'België' de 'Glorie' niet mag ontnomen worden, om 'Werelds' miserie te bekampen.

Een genipt levenswerk voor U, niet?

Dus meer onheil schuilt er echt niet in hoor! Indien nodig, mag ik er U nogmaals aan herinneren dat wij ergens aan een zelfde front staan? nml. De armoede en de menselijke onwaardigheid bestrijden.

.
Belgie de glorie niet ontnomen mag worden? Waar slaat dat op?Medicatie vergeten of zo?
En hoe zou u in vredesnaam kunnen bepalen waar ik wel of niet mijn tijd in wil steken?
Als die onderwerpen jou zo boeien, laat je lekker gaan, mij boeit dit echter geen hol.
Oud 15 juli 2010, 04:06   #99
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Belgie de glorie niet ontnomen mag worden? Waar slaat dat op?Medicatie vergeten of zo?
En hoe zou u in vredesnaam kunnen bepalen waar ik wel of niet mijn tijd in wil steken?
Als die onderwerpen jou zo boeien, laat je lekker gaan, mij boeit dit echter geen hol.
Bijlange niet, maar in uw plaats zou ik wel efkens gaan opletten want, het zou wel eens kunnen dat U wegens overdreven hartstocht ze zelf binnen de kortste keren zult nodig hebben.
Oud 15 juli 2010, 17:30   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijlange niet, maar in uw plaats zou ik wel efkens gaan opletten want, het zou wel eens kunnen dat U wegens overdreven hartstocht ze zelf binnen de kortste keren zult nodig hebben.
Lang geleden dat ik een man bij de argumentatie van een vrouw onmiddellijk de emo kaart zie trekken, "overdreven hartstocht"...
Evaring heeft me geleerd dat die mannen daar niets aan kunnen doen, vrouwen die hun mening goed onderbouwen zijn voor sommige mannen, meestal al een dagje ouder, nogal bedreigend..
Maar ik zal uw "glorie" niet nodig hebben hoor, daar zorg ik prima zelf voor!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be