![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf welk woordje kan jij niet meer volgen? Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raf.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al weerlegd geweest.
Citaat:
Denkt u soms dat hetero's niet kunnen moeten trouwen met een partner die hun keuze niet is onder druk van de maatschappij? Hoe lang blijft u nog met dit non-argument schermen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 juli 2010 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Man man man nu gaat m'n het homohuwelijk al gaan vergelijken met een ..... kindertuin...... tjawatte zeg; sommigen proberen er echt alles bij te halen om hun gelijk te halen maar och liefjes toch, het homohuwelijk is er nu eenmaal en spijtig ja maar daar zullen jullie moeten leren mee leven of jullie dat nu willen of niet willen.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet niets ter zake. Het was voor man en vrouw, ongeacht sekuele geaardheid.
Citaat:
Niet dus. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, Paulus, dat is helemaal niet weerlegd geweest.
Citaat:
Citaat:
Nee, heteroseksuelen mensen moesten niet huwen met iemand waar ze niets voor voelden omwille van de maatschappelijke druk. De tijd van de gearrangeerde huwelijken is al enkele eeuwen voorbij, Paulus, zoals je wellicht weet. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 21 juli 2010 om 14:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn zegje gehad.
Ik laat het oordeel aan de meelezer. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oké. Je hebt je blunder dus ingezien? Mooi zo. ![]() Nee, Paulus, niet iedereen had gelijke rechten. Heteroseksuele jongens en meisjes konden trouwen met de partner van hun keuze; homoseksuele jongens en meisjes konden dat niet. Geen gelijke rechten dus. Citaat:
Raf.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was, zoals gewoonlijk, fijn keuvelen met je, Paulus. ![]() Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() No u
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Religieus fanatisme en rationeel denken...................het zal nooit iets worden.......En dat geldt voor iedere religie.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 21 juli 2010 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En kijk eens naar de geschiedenis van het concept huwelijk: het verandert steeds!
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het geval dat u het nog niet zou gemerkt hebben, de 12de eeuw is al een tijdje voorbij (de opkomst van de auto en het internet zal waarschijnlijk compleet aan jou voorbij zijn gegaan), welkom in de 21ste eeuw! Het gaat wel om gelijke rechten, maar dan tussen man en vrouw. Een man mocht vroeger trouwen met een vrouw, een vrouw mocht dat niet. Een vrouw mocht dan wel huwen met een man, wat een man dan weer niet mocht. Beide problemen van ongelijkheid zijn bij deze opgelost. Daarbij, heb jij er last van als je buurman zou trouwen met een man? Ondervind jij daar schade van? Ik dacht van niet. Ben je tegen het "homohuwelijk"? No prob: huw dan niet met iemand van hetzelfde geslacht, maar gun die vrijheid wel aan anderen. Het is trouwens heel onbeleefd om het huwelijksleven van anderen te bekritiseren. Ik zeg toch ook niet dat het eventuele huwelijk tussen u en uw partner slecht ik?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De openstelling van het huwelijk is zowel in parlement als in de senaat met een meerderheid goedgekeurd. Dus volgens u is de meerderheid in beide kamers homofiel? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 juli 2010 om 18:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is trouwens helemaal niet omvergeworpen, maar enkel een beetje aangepast zoals dat vrij regelmatig gebeurt (30 jaar geleden moet een vrouw nog gehoorzaamheid zweren aan de man, nu niet meer ; 100 jaar geleden mocht een vrouw haar eigen goederen niet beheren, nu wel ; in sommige culteren mogen/mochten mannen met meerdere vrouwen huwen, of vrouwen met meerdere mannen, of is de vrouw het eigendom van de man, hier is dat niet zo...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U heeft nogal wat vooroordelen vind ik. En u plaatst ongepaste verwijten. Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |