Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2010, 21:52   #81
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Het is stukken interessanter voor de burger en efficiënter voor de EU om Zwitserland, Noorwegen en consoorten in een feitelijke onderhorigheid te dwingen en hen te onderwerpen aan de Europese economische belangen.
Juist ja, neo-feodalisme o.l.v. de Grote Lichten uit Brussel.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 21:58   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Juist ja, neo-feodalisme o.l.v. de Grote Lichten uit Brussel.
Nigel Farage heeft de intenties van de EU-ambtenarentop allang aan den lijve ondervonden, en heeft dat gedeeld met de Amerikaanse media. Als je geïnteresseerd bent, het duurt drie kwartier... de interviewer is een tikkeltje irritant.
http://www.youtube.com/watch?v=emOj5...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=CwmQK...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=d1OFb...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Q8G69...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fXgUL...eature=related
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 06:52   #83
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Inderdaad Zwitserland is een beetje het land dat graag gebruik maakt van de geneugten maar de prijs voor die geneugten niet wil betalen. Hun voorspoedigheid teert een beetje op dat systeem.
Ik heb de indruk dat jij en Rogge zich niet eens op deze planeet bevinden.

Zwitserland is een netto betaler aan de EU. (Zonder lid te zijn nota bene)
Maar je mag gerust je waan volhouden als je daar gelukkig van wordt.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 08:47   #84
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Zwitserland is een netto betaler aan de EU. (Zonder lid te zijn nota bene)
Maar je mag gerust je waan volhouden als je daar gelukkig van wordt.
Wat moet ik mij daarbij inbeelden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 10:32   #85
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wat moet ik mij daarbij inbeelden?
Binnen de EU zijn er landen die meer van de EU krijgen dan ze er aan bijdragen, dat zijn netto ontvangers. Griekenland bijvoorbeeld krijgt meer geld van de EU dan het aan de EU geeft. Idem voor Frankrijk.
Er zijn ook landen die meer aan de EU afdragen dan ze er uit ontvangen. Dat zijn netto betales. Nederland bijvoorbeeld betaalt meer dan het ontvante. Duitsland ook, net als het VK.
En, vreemd genoeg, is ook Zwitserland een netto betaler. Zwitserland ontvangt helemaal geen geld van de EU, maar draagt wel bij. Oa aan het stabiliteitsfonds voor Oost Europa, en aan de werking van een hoop Europese instituten waar het ook lid van is.
En Zwitserland heeft ook behoorlijk wat geld op tafel gelegd voor de redding vna de geplaagde Griekse en Ierse overheidsfinanciën.

Dus de stelling dat Zwitserland gratis en voor niks van Europa profiteert is feitelijk onwaar.
... repeat ...
Oud 20 december 2010, 10:57   #86
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Binnen de EU zijn er landen die meer van de EU krijgen dan ze er aan bijdragen, dat zijn netto ontvangers. Griekenland bijvoorbeeld krijgt meer geld van de EU dan het aan de EU geeft. Idem voor Frankrijk.
Bron?
Er zijn ook landen die meer aan de EU afdragen dan ze er uit ontvangen. Dat zijn netto betales. Nederland bijvoorbeeld betaalt meer dan het ontvante. Duitsland ook, net als het VK.
Bron?
Wat is België in die context?
Citaat:
En, vreemd genoeg, is ook Zwitserland een netto betaler.
Bron? En op welke manier?
Citaat:
Zwitserland ontvangt helemaal geen geld van de EU,
Haar dure munt en lonen maken de producten uit de unie (80% van de producten in Zwitserland) natuurlijk des te interessanter... Maar daar bezondigen zich landen als Denemarken, Zweden en het VK ook; dat is wel waar. Bestaat er zoiets als een speciale importtaks op producten uit Zwitserland? Zo niet waarom niet? Als je in het midden van Europa de ballen hebt om foert te zeggen aan de Unie zou je daar toch ook de negatieve gevolgen van moeten dragen? De Unie is niet de hoer die je gebruikt als je ze nodig hebt en wegsmijt als je ze niet wil... De Unie moet ook niet met zich laten sollen; Zwitserland is een geïsoleerd stukje grond in het midden van haar grondgebied.
Citaat:
maar draagt wel bij.
Hoeveel? Op welke manier?
Citaat:
Oa aan het stabiliteitsfonds voor Oost Europa,
Daar zal je ook moeten helpen dat ken ik niet ; en wat heeft dat exact met de Europese Unie te maken?
Citaat:
en aan de werking van een hoop Europese instituten waar het ook lid van is.
Obviously dat zijn ook andere instituten.
Citaat:
En Zwitserland heeft ook behoorlijk wat geld op tafel gelegd voor de redding vna de geplaagde Griekse en Ierse overheidsfinanciën.
Weeral sorry maar ik kan mij daar niks bij inbeelden; bron graag?
Het is niet mijn bedoeling dooddoeners te zetten hoor maar ik zou mijzelf graag een beeld willen vormen bij hoe Zwitserland aan de Unie betaald (wat trouwens niet meer dan normaal zou zijn).
Citaat:
Dus de stelling dat Zwitserland gratis en voor niks van Europa profiteert is feitelijk onwaar.
Ok dat gaan we later eens herbekijken dan. Het kan zijn dat ik me vergis... maar ik zie niet in hoe een land dat 80% van haar producten uit de Unie haalt en die verkoopt aan 2x of zelf 3x de prijs; op lange termijn dit systeem kan overleven. Zelf met hun bankenstelsel en �* la limite een goedkoop energiestelsel blijft het zeer de vraag hoe ze het uithouden. Ik gok dat ze gewoon teren op de welvaart gecreëerd door de Unie en er schoon de nadelen van weren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 11:13   #87
Zwitser

Standaard

Citaat:
Bron?
Bron?
Wat is België in die context?
België blijkt ook een netto betaler te zijn.

Citaat:
Het is niet mijn bedoeling dooddoeners te zetten hoor maar ik zou mijzelf graag een beeld willen vormen bij hoe Zwitserland aan de Unie betaald (wat trouwens niet meer dan normaal zou zijn).
Een voorbeeld:
http://www.contribution-enlargement.admin.ch/en/Home

Citaat:
Ok dat gaan we later eens herbekijken dan. Het kan zijn dat ik me vergis... maar ik zie niet in hoe een land dat 80% van haar producten uit de Unie haalt en die verkoopt aan 2x of zelf 3x de prijs; op lange termijn dit systeem kan overleven. Zelf met hun bankenstelsel en �* la limite een goedkoop energiestelsel blijft het zeer de vraag hoe ze het uithouden. Ik gok dat ze gewoon teren op de welvaart gecreëerd door de Unie en er schoon de nadelen van weren.
Het beeld dat je van Zwitserland hebt klopt niet. De onmogelijkheid die je denkt waar te nemen bestaat enkel in je hoofd.
Je argument is eigenlijk een argument uit onwetendheid. Omdat je je niet kan inbeelden hoe de welvaart van Zwitserland mogelijk is, denk je dat die dus onmogelijk is...
... repeat ...
Oud 20 december 2010, 12:59   #88
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moest dat waar zijn krijgen ze mijn grootste respect. Een land dat er in slaagt van de eurocratie te profiteren in plaats van omgekeerd is een land dat gekoesterd moet worden als een van de laatste democratische landen op dit continent.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 17:40   #89
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik gok dat ze gewoon teren op de welvaart gecreëerd door de Unie en er schoon de nadelen van weren.
Ik 'gok' simpelweg dat de zwitsers - in tegenstelling tot de EU - een verstandig beleid voeren. Weinig overheidstekorten, zeer efficiente (maar kleine) overheid, heel veel beslissingsmacht op het lokale niveau en aan de burgers.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be