Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Iran zal door deze maatregel verder radicaliseren...
Ja 6 60,00%
Nee 4 40,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2010, 18:06   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Yep, of gewoon werken volgens de internationale regels.

Indien niet, moeten ze niet komen wenen dat europa toch zo stout is.

Kernwapens kunnen de ganse wereld in gevaar brengen, logisch dus dat verschillende regio's dat proberen te voorkomen.
Welke internationale regels overtreedt Iran dan juist? En waarom mogen Europa, de VS en Israël regels overtreden en Iran niet?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:03   #82
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Welke internationale regels overtreedt Iran dan juist? En waarom mogen Europa, de VS en Israël regels overtreden en Iran niet?
That's life,

Iran "moet" europa en de VS niet volgen van mij, ze mogen rustig hun eigen gang gaan. Maar ze moeten niet zitten klagen dat andere landen andere regels volgen.

Willen ze meespelen met europa en vs, volg de regels van Europa en VS. Wil Iran dat niet doen, dan niet komen klagen.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:03   #83
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

China drukte vandaag zijn "niet akkoord" uit over de "unilaterale" EU sancties tegen Iran.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juli 2010 om 19:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:09   #84
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
China drukte vandaag zijn "niet akkoord" uit over de "unilaterale" EU sancties tegen Iran.
En dan?

Ik wil Iran niet zien met kernwapens in hun arsenaal. Ik begrijp de reacties van de landen dewelke dit ook niet willen.

Anderen vinden het best ok, ik kan ook begrijpen dat Iran een wereldmacht wil worden.

Europe en VS leggen regels op, regels dewelke je moet volgen als je met europa of vs will meespelen. Indien Iran deze regels niet wil volgen, is het begrijpbaar dat Europe en VS zeggen, nu mag jij niet meedoen.

Mag Iran dan andere wegen, andere partners zoeken? Tuurlijk. Maar ze moeten niet komen klagen dat europa en VS regels hebben.

En dat is wat geregeld gebeurd, callimero effect van Iran.
Oud 30 juli 2010, 19:09   #85
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vind je dan van de documetaire van Patrick Forestier waarin hij de illigale handel van uranium tussen Congo en Iran aan het licht brengt? Ook propaganda?
Ik heb die documentaire niet gezien. Link?
Oud 30 juli 2010, 19:13   #86
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europe en VS leggen regels op, regels dewelke je moet volgen als je met europa of vs will meespelen. Indien Iran deze regels niet wil volgen, is het begrijpbaar dat Europe en VS zeggen, nu mag jij niet meedoen.
Wat als China, Rusland, Brazilië enz regels beginnen opleggen? Willen we een echt internationale orde of willen we een systeem waar het recht van de sterkste geldt dat is de vraag ten gronde. Geldt de wet voor iedereen of niet?
Oud 30 juli 2010, 19:17   #87
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ander voorbeeld,

Ik geef een groot feest, vele vrienden van mij komen. Onder deze vrienden zijn er vele joden.

Een andere vriend van mij, is palestijn, dweept met hamas, draagt geregeld een t-shirt met "hamas hamas, alle joden aan het gas".

Ik nodig hem uit, op "mijn" feest, maar vraag hem om dat T-shirt dan niet aan te doen. Hij is vriend van mij, maar ik wil niet dat er conflicten komen door hem. Hij weigert, hij zegt, omdat er joden komen, zal ik het juist aandoen.

Resultaat, ik vertel hem vriendelijk, dan ben je niet welkom.

Hij boos, vrijheid van meningsuiting en zo verder.
Maar toch, het is mijn feest, hij komt er niet in met dat shirt.
Andere vrienden van hem, zeggen ook, hij, je moet hem toelaten, ik heb het recht niet.
Kan zijn, mijn feest, mijn regels.
Oud 30 juli 2010, 19:21   #88
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat als China, Rusland, Brazilië enz regels beginnen opleggen? Willen we een echt internationale orde of willen we een systeem waar het recht van de sterkste geldt dat is de vraag ten gronde. Geldt de wet voor iedereen of niet?
Maar dat doen ze toch al?

Probeer maar eens zaken te doen met china, je hebt hun regels te volgen. Zijn zelfs speciale cursussen over "omgaan met chinezen".

Rusland, legt ook zijn regels op. Kijk maar naar Georgia, Kazachstan en andere ex CCCP landen.

Het midden oosten probeert ook een unie te creeën met eigen munt.

Je hebt de afrikaanse unie, dewelke zelf het internationale gerechtshof in den haag niet volgen, ze zelfs openlijk beschuldigen van racisme.

Zuid amerika, verschillende landen proberen ook een unie te creeëren
Oud 30 juli 2010, 19:24   #89
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb die documentaire niet gezien. Link?
Op "acht", belgacom tv

of

http://www.javafilms.fr/spip.php?article297

titel is "the race for uranium"

Ik denk dat een link naar een torrent wel geschrapt zal worden door de moderators

maar www.piratebay.org
Oud 30 juli 2010, 19:29   #90
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland, legt ook zijn regels op. Kijk maar naar Georgia, Kazachstan en andere ex CCCP landen.
't is SSSR in ons alfabet
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:29   #91
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ander voorbeeld,

Ik geef een groot feest, vele vrienden van mij komen. Onder deze vrienden zijn er vele joden.

Een andere vriend van mij, is palestijn, dweept met hamas, draagt geregeld een t-shirt met "hamas hamas, alle joden aan het gas".

Ik nodig hem uit, op "mijn" feest, maar vraag hem om dat T-shirt dan niet aan te doen. Hij is vriend van mij, maar ik wil niet dat er conflicten komen door hem. Hij weigert, hij zegt, omdat er joden komen, zal ik het juist aandoen.

Resultaat, ik vertel hem vriendelijk, dan ben je niet welkom.

Hij boos, vrijheid van meningsuiting en zo verder.
Maar toch, het is mijn feest, hij komt er niet in met dat shirt.
Andere vrienden van hem, zeggen ook, hij, je moet hem toelaten, ik heb het recht niet.
Kan zijn, mijn feest, mijn regels.
Het is een souvereine beslissing van Europa om geen zaken te willen doen met Iran. In theorie dan toch want in de praktijk ontbreekt het Europa aan onafhankelijkheid om souverein te beslissen, maar goed dat is een andere zaak. Kunnen slechts de machtigen zich het recht toeeigenen souverein te beslissen? Als jij het recht hebt iemand niet uit te nodigen, geldt dan niet dat een ander dan ook niet verplicht is jouw uit te nodigen. De vraag die ik hierboven stelde blijft. Wat willen we: het recht van de sterkste of een internationale rechtsorde?
Oud 30 juli 2010, 19:34   #92
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
non-proliferatieverdrag

Israël heeft het niet getekend.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:36   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Willen ze meespelen met europa en vs, volg de regels van Europa en VS. Wil Iran dat niet doen, dan niet komen klagen.
Waarom zou Iran de regels van EU en VS moeten volgen als EU en VS zich er zelf niet aan houden?
Oud 30 juli 2010, 19:37   #94
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
non-proliferatieverdrag
Ah, vertel, hoe en wanneer heeft Iran dat geschonden?
Oud 30 juli 2010, 19:44   #95
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Naar mijn mening wordt Iran gediaboliseerd, enkel en alleen omdat ze niet willen meespelen met het NWO spelletje. Hier een voorbeeldje. Ahmadinejad tijdens de 14de G15 op 24/05/2010:

Citaat:
It became evident that creation of paper properties and its complicated networks and interest based economic relations, not only have caused further problems, but it rather turned into channel for transfer of the wealth of nations to the treasury of the capitalists and similarly it led to the transfer of the problems of certain number of States to other nations. All these events led to the real collapse of the international economic regime and thus more than tens of billion US dollars damages were imposed over the world economy. The most serious effects of it were emerged in the poor countries which resulted in further expansion of poverty and food crisis.
Volledige speech hier

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 30 juli 2010 om 19:45.
Oud 30 juli 2010, 19:44   #96
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is een souvereine beslissing van Europa om geen zaken te willen doen met Iran. In theorie dan toch want in de praktijk ontbreekt het Europa aan onafhankelijkheid om souverein te beslissen, maar goed dat is een andere zaak. Kunnen slechts de machtigen zich het recht toeeigenen souverein te beslissen? Als jij het recht hebt iemand niet uit te nodigen, geldt dan niet dat een ander dan ook niet verplicht is jouw uit te nodigen. De vraag die ik hierboven stelde blijft. Wat willen we: het recht van de sterkste of een internationale rechtsorde?
In europa, en VS, de leiders zijn gekozen door de bevolking. Zij spreken in name van vele kiezers. Indien de bevolking schreeuwt voor een veilige wereld, en de verkozenen kiezen dan om Iran geen recht te geven tot kernwapens, dan volg ik dat. Ik juich het zelf toe. Dan volg ik het recht van de sterkste.

En de verkozenen schrijven de wetten. Dus de sterkste en rechtsorde zal meestal dezelfde zijn.
Oud 30 juli 2010, 19:46   #97
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
In europa, en VS, de leiders zijn gekozen door de bevolking. Zij spreken in name van vele kiezers. Indien de bevolking schreeuwt voor een veilige wereld, en de verkozenen kiezen dan om Iran geen recht te geven tot kernwapens, dan volg ik dat. Ik juich het zelf toe. Dan volg ik het recht van de sterkste.

En de verkozenen schrijven de wetten. Dus de sterkste en rechtsorde zal meestal dezelfde zijn.
Grapjas
Oud 30 juli 2010, 19:48   #98
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom zou Iran de regels van EU en VS moeten volgen als EU en VS zich er zelf niet aan houden?
Opnieuw : Iran moet dat niet volgen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar als ze het niet volgen, moeten ze ook begrijpen dat er reacties komen van europa en de VS.
Oud 30 juli 2010, 19:49   #99
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Opnieuw : Iran moet dat niet volgen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar als ze het niet volgen, moeten ze ook begrijpen dat er reacties komen van europa en de VS.
Europa en de VS moeten ook beseffen dat dit bankiersspelletje hun zuur gaat opbreken.
Oud 30 juli 2010, 19:50   #100
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
non-proliferatieverdrag

Israël heeft het niet getekend.
Dus als Iran uittreed uit het IAEA is heeft het net als Israël recht op kernwapens? Indië en Pakistan tekenden ook niet. De VS steunt het kernwapenprogramma van die landen (en ook dat van Israël). De hele situatie is zo onlogisch dat de enigste conclusie kan zijn dat het conflict van Iran niet om kernwapens draait. Het is gewoon moeilijker om steun te krijgen als je openlijk toegeeft dat je uit bent op controle van het midden oosten en Centraal Azië (lees Brezinsky). Ordinaire machtsspelletjes verpakt als een bezorgdheid om vrede. Maar ondertussen wel bomaanslagen helpen organizeren in Iran...Dát mag. Het zou bijna grappig zijn moest het niet zo tragisch zijn, en moesten er niet zoveel mensen de mediaversie als waarheid aanzien. Er zijn er nog velen die denken dat 'het nieuws' in de eerste plaat dient ter informatie van de bevolking. Die 'subjectiviteit' (om het nog mooi te zeggen) van de media zou nog niet zo erg zijn moesten we ook de andere kant kunnen horen. Dat journalistieke principe wordt hoe langer hoe minder gerespecteerd helaas. blijkbaar heeft het westen liever een domme gehoorzame bevolking dan een geïnformeerde kritische bevolking. Op den lange duur echter leidt deze handelswijze tot de creatie van een toren van babel, en verhoogt deze handelswijze de risicos op oorlog. De misvomde visie op de realiteit van de bevolking zal doorsijpelen naar het politieke niveau. Beslissingen zullen genomen worden die in eigen vlees zullen snijden. Arm Europa, steeds meer geïsoleerd en tegelijk zich het centrum van de wereld wanen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 juli 2010 om 19:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be