![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k ben niet zo'n fan van die metafoor, omdat een soort van 'gelijke grote' van beide kanten betekent, wat natuurlijk verre van het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die regel is voor iedereen van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch vragen ze ernaar. En je moet geen invalide zijn om geen hele dag emmers cement niet naar boven te kunnen halen. Een werkloze die 20 jaar een kantoorjob heeft gedaan, zal niet lang meegaan in zulkse omgeving. Mensen met chronische pijn in de rug e.d. ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lijst met jobs die een werkloze kan weigeren om een of andere reden, is bijna gelijklopend met de lijst van knelpunt beroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Bovendien is er nog heel wat werk waar ze geen ongeschoolden genoeg voor kunnen vinden. Citaat:
![]() Niets belet u om ondertussen uit te kijken naar beter, 'passender' werk. Wees gerust: beter een CV met een jaartje fabriek dan een CV met een jaartje niks (enkele uitzonderingen daargelaten).
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 5 augustus 2010 om 14:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met deze uitspraak heb je dus zelf bepaald dat je geen rechthebbende op werkloosheidsuitkering kan zijn.
Want de eerst voorwaarden om werkloosheid te kunnen ontvangen is open staan voor elke job die binnen je mogelijkheden ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn ogen zijn mensen die dit soort van uitspraken doen in "de Belgische samenleving" het type parvenues dat van goed eten slechte stront maakt.
Hou de eer dan aan jezelve . Omhoog gevallen "echte christen". Als je geen werk in een fabriek wil doen, omdat het je te min is, bedenk dan wel even zowat alles wat je gebruikt vervaardigd is, en door wie. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 augustus 2010 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Fijn voor de mensen die in de fabriek werken om jouw uitkering te betalen.
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() Wie zegt dat ik dop? Aangezien ik geen dop trek, zie ik ook niet in waarom iemand mij zou kunnen verplichten om in de fabriek te gaan werken.
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf vakantiejobkes gedaan in de fabriek dus ik weet waarover ik spreek. Ik kan alleen bewondering hebben voor mensen die in de fabriek werken, juist omdat dat soort werk zo saai en afmattend is. Dat velen hier daar weer moeten uit afleiden dat ik neerkijk op mensen die in de fabriek werken... tjah. In de hypothese dat ik dop zou trekken, heb ik liever dat ze menne dop afpakken dan in de fabriek te gaan werken juist omdat ik weet dat het fysiek en ook psychisch heel zwaar werk is. Idem met de bouw. Ik zou nooit gelukkig kunnen zijn met een job in de fabriek. Niet omdat dit werk mij te min is maar omdat dit werk te zwaar en te saai is. Dus chapeau en respect voor de mensen die dit soort werk doen (meestal omdat ze het geld nodig hebben). Ik zit gelukkig niet in een situatie waarbij ik dringend geld nodig heb, dus zou ik geen enkele reden zien om werk in de fabriek te gaan zoeken, tenzij uit puur masochisme.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cement weegt meer dan 15 kg, dus bouwvakkers ..... De kans dat je in de bouw de hoogte in moet (stelling, verdiepingen, ....), dus bouwvakkers .... De kans dat je negen uur van huis bent (8 uur werken, een half uur pauze en verplaatsing) is 95%, dus alle jobs ....
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel net daar wil de N-VA iets aan doen. Waarom moet iemand langdurig werkloos zijn vooraleer ie zich mag omscholen? Akkoord dat een pas afgestudeerde geen herscholing moet / mag volgen.
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef me namen en ik zorg er persoonlijk voor dat ze binnen de korste keren aan het werk zijn.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de bouw hebben ze ook kranen hé, met emmers cement naar boven zeulen .... Mijn zusterke is momenteel een stulpje aan het bouwen. De kelder maken ze zelf. Het vriendje en het broertje daarvan metsen, zij is degene die mortel draait, blokken bijsleept, stelling bouwt.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijblijvend ...... ??????????????????????????????
![]() |
#99 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een chirug kan bouten aandraaien na 15 minuten uitleg en on the job training. Maar om een boutenaandraaier om te scholen tot chirurg is wel wat anders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ergo, hou de eer aan jezelf en zorg ervoor dat je geen werkloosheidsuitkering ontvangt,als je dan toch zo kieskeurig kan zijn en toch al geld hebt. Dat zorgt er op zijn minst voor dat er toch een minimaal beetje eerlijker verdeeld kan worden.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb er nog eentje gekregen
![]() Bijna het juiste diploma (ze vragen een pedagoog, kleine kans dat je dat kunt krijgen maar het valt te solliciteren) en 'maar' 70 km verder. Wel contract onbepaalde duur, te beginnen eind september. Lol. Ze maken wel vorderingen ![]()