Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 07:18   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb toch vaak de indruk dat sommige homoseksuelen van geen ophouden weten. Het is alsof ze van heteroseksuelen voortdurend bevestiging eisen, een soort gelofte van tolerantie.
Het feit dat er, ondanks de grote vooruitgang in gelijke rechten en gelijke behandeling, nog bijzonder veel intolerantie voorkomt, zal daar niet vreemd aan zijn... Jij lijkt te denken dat de strijd gestreden is. Dat is niet zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:38   #82
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Da's een indruk mij compleet vreemd is. Ik ben ook niet van de mening dat de strijd voor emancipatie al 'gewonnen' is. (Heftruck)

Ik ben eigenlijk benieuwd waarop ge het hier hebt? (Niet skeptisch maar oprecht interesse.) (Heftruck)

Het feit dat er, ondanks de grote vooruitgang in gelijke rechten en gelijke behandeling, nog bijzonder veel intolerantie voorkomt, zal daar niet vreemd aan zijn... Jij lijkt te denken dat de strijd gestreden is. Dat is niet zo. (Raf)

Even een eerdere quote oppikken om dan verder te gaan:

Citaat:
A propos, dit hangt ook samen met wat ik eerder al opmerkte: homoseksuelen ontkennen vaak de intrinsieke problemen van de homoseksualiteit en steken al te gauw de schuld van alles wat misloopt op "de buitenwereld die ons niet aanvaard heeft". Dat is te kort door de bocht (ik wees al op de schaalnadelen waar een verspreid levende minderheid mee te kampen heeft). Maar omdat men dat intrinsieke aspect ontkent, wordt de volle lading aan frustraties exclusief tegen de buitenwereld gericht.
De vraag is wat er nog meer moet of kan bereikt worden en hoe. We genieten bijzondere protectie van de overheid dankzij het discriminatieverbod. We kunnen trouwen. Kinderen adopteren ligt nog niet voor de hand, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat eerst zorgvuldig de wenselijkheid van zulke mogelijkheden wordt nagegaan, en wel met het oog op de belangen van het kind. Homo's kunnen zich verenigen en zijn in talloze geledingen van onze samenleving terug te vinden. Holebi-organisaties ontvangen ruime subsidies om zich te organiseren en initiatieven te ontwikkelen op socio-cultureel vlak. We hebben bijna de eerste mannelijke homoseksuele premier van de wereld en niemand maakt daar een spel van.

Er zullen in een samenleving natuurlijk altijd mensen zijn die negatief staan tegenover holebi's. Het zou een stuk productiever zijn om die mensen aan het woord te laten en op zoek te gaan naar de redenen van die negatieve houding. Laat echter de illusie varen dat we ooit in een wereld zullen leven waarin iedereen alles en iedereen met liefde, begrip en tolerantie omarmt. Laat staan dat zo'n wereld tot stand zou kunnen komen door hetzij acties van de overheid, hetzij evenementen zoals de Gay Games.

Het schept natuurlijk een band om gezamenlijk aan de klaagmuur te gaan staan, maar het lijkt steeds meer op een soort beroepsmilitantisme: een gemeenschappelijke vijand, hoe diffuus ook, "houdt de gemeenschap samen".

We hebben mijns inziens de limieten bereikt van wat haalbaar is. De problemen die nu nog resten, zijn intrinsiek. Ik verwees al naar de schaalnadelen. Zelfs in een stad als Antwerpen is het aanbod voor homoseksuelen vrij schraal, laat staan dat je opgroeit in, pakweg, Ingelmunster. Heteroseksuele jongeren vinden een partner in alledaagse settings: de jeugdbeweging, de school, de sportclub, de werkvloer... Voor homoseksuele jongeren ligt dat om zuiver statistische redenen een pak moeilijker. Zij hebben behoefte aan eigen settings. In Ingelmunster zal de vraag te klein zijn om een serieus aanbod te creëren. In een provinciestadje als Boom zal er misschien aanbod zijn, maar heel beperkt en lang niet voor elke holebi interessant. In Antwerpen is het al wat beter, al blijven sommige verenigingen vrij gesloten en is het aanbod vaak op hetzelfde deelpubliek gericht.

Neem ook eens suïcidaire gedachten onder de loep. Zijn die allemaal de schuld van de buitenwacht? Ik denk het niet. Wie "anders" is, begint in de eerste plaats een gevecht met zichzelf: jongeren willen wel bijzonder zijn, maar niet al te anders. Ze willen nog ergens bijhoren. Ze zijn bang dat ze, door hun afwijkende interesses, vervreemden van hun leeftijdsgenoten, en gelijkgezinde jongeren zijn in de onmiddellijke omgeving vaak te zeldzaam om als echt alternatief te fungeren.

Ook hier spelen de schaalnadelen weer een cruciale rol. En daar kan de heteroseksuele meerderheid weinig aan verhelpen: noch de politici, noch de gewone hetero in de straat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 09:43   #83
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En toch is het door de niet aflatende inzet van die verenigingen dat de gelijke rechten voor holebi's met rasse schreden vooruit zijn gegaan. Maar misschien moet je je niet blindstaren op die evenementen die in het lang en het breed in de pers komen.
Ontkerkelijking, individualisering, secularisatie, stijging van de welvaart, vrouwenemancipatie, de invloed van de culturele voorhoede... Er zijn tal van factoren die de emancipatie van holebi's positief beïnvloed hebben. Ook de inzet van homoseksuelen zelf - zowel naar binnen als naar buiten toe - zelf heeft een belangrijke rol gespeeld. Maar de gay prides? Vergeet het. Die surften mee op de golven. Hun eigen bijdrage acht ik zoniet negatief dan toch bijzonder mager.

En nee, daar is geen "bron" voor. Ik hoop dat daar ooit eens een deftig onderzoek naar gevoerd wordt, zodat er eindelijk duidelijkheid ontstaat over aard en omvang van het effect van gay prides.
Oud 4 augustus 2010, 09:56   #84
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Als je ooit al eens zo'n pride had meegemaakt, zou je beseffen welke prietpraat je hier vertelt. Het aandeel extravante homo's is zéér beperkt. 95% van zo'n pride zijn gewone mensen zoals jij en ik. Allé, toch zoals ik... Maar wat me nog het meeste zorgen baart, is je onverdraagzaamheid tegenover die paar extravagante figuren. Je bent bang dat men je intolerant zal vinden? Dat ben je nochtans. Zoveel is duidelijk.
Ik ben niet bang, nee. Ik durf vrijuit te spreken. Wees er maar van overtuigd dat velen zo denken als ik, maar niet de moed hebben het hardop te zeggen, want dat is volstrekt taboe in het wereldje. En het gaat niet over intolerantie, het gaat erom dat er voor alles een tijd en een plaats is. Wie andere zijden van zichzelf wil etaleren, organiseert maar zijn eigen optocht. Gay prides zijn niet de plaatsen om je in sm-kledij te vertonen of zelfs maar T-shirts te dragen van Che Guevara. Dat er een zekere folklore mee gepaard gaat, wil ik gerust accepteren, maar als het politieke statement verdrinkt in de kleuren en pluimen, is er iets grondig mis.

En, wees gerust, ik heb al eens meegelopen in zo'n pride. Nooit meer van mijn leven. Ik schaamde mij dood voor wat ik zag. Zeker 20% zou ik gelijk laten behandelen. Daar liepen, behalve de gebruikelijke seksueel ontwrichten, echt mensen tussen die zich gewoon hatelijk gedroegen ten aanzien van de mensen die aan de kant stonden te kijken: en maar provoceren, en zich op de borst kloppen...

Organiseer eens een waardige optocht in plaats van een hysterische, in clichés verzuipende, door megadiscotheken gesponsorde carnavalsstoet. En sla al die hele en halve marginalen, die uit de donkerste krochten en spelonken komen gekropen en onze optocht aangrijpen om zichzelf in de belangstelling te werken, eindelijk eens af.
Oud 4 augustus 2010, 10:24   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je het opzet van de gay games niet begrepen hebt... In tegenstelling tot "white christian straight games", waar het duidelijk de bedoeling is om mensen uit te sluiten, is het doel van de gay games net om iedereen de kans te geven.

Uit de "mission statement" van de Federation of Gay Games:
"Built upon the principles of Participation, Inclusion, and Personal Best, since 1982 the Gay Games have empowered thousands of LGBT athletes and artists through sport, culture, and fellowship.

The mission of the Federation of Gay Games is to promote equality through the organization of the premiere international LGBT and gay-friendly sports and cultural event known as the Gay Games.

While particular emphasis is placed on these specific goals, it is a fundamental principle of the Federation of Gay Games that all activities conducted under its auspices shall be inclusive in nature and that no individual shall be excluded from participating on the basis of sexual orientation, gender, race, religion, nationality, ethnic origin, political belief(s), athletic/artistic ability, physical challenge, age, or health status
."
De gay games zijn niet exclusief voor homoseksuelen.
Uiteraard staat dit dan in de mission statement, het moet immers lekker politiek correct blijven, ...

Maar is er al een hetro opgedaagd om daaraan mee te doen ?

Ik wil maar zeggen, natuurlijk wordt er gespeeld op het feit, dat hetro mannen zich niet met dit soort activiteiten willen bezig houden.

Pas op Raf, ik heb niks tegen die games he, absoluut niet, ook niet tegen die prides, of homo disco`s of wat er ook maar door de gay community georganiseerd wordt.

Maar je moet dan wel verstaan, dat je door deze dingen "apart" te organiseren door er de titel "gay" of "roze" aan te geven, je jezelf al deels op voorhand uitsluit, als een event voor strikt gay deelnemers. Wat er ook in de mission statement staat.

Ik geloof ook nooit dat je een gay voetballer of wat dan ook van atleet die in het "regulier" circuit serieus zijn sport beoefent op die manier over de streep gaat trekken. Die mensen hebben ongetwijfeld een serieus professionalisme anders raakten ze niet zover en die gaan zich dus ook niet met "politiek" bezighouden en moesten ze het wel doen, dan zijn het eigenlijk dwaze kloten.

Nu als er een professioneel atleet toegeeft dat m homo is, so what, of dat nu ne formule 1 piloot, nen loper of ne voetballer is, wat maakt dat uit, ... ? Trouwens bij veel van die voetballers zien we zo ook wel dat ze zich niet echt als hetro`s gedragen hoor...

Bij veel Vlaamse zangers is dat toch ook geen probleem ?

Trouwens als hetro kunt ge alleen maar content zijn met zoveel mogelijk homo`s, zolang ze u gerust laten natuurlijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:38   #86
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een indruk mij compleet vreemd is. Ik ben ook niet van de mening dat de strijd voor emancipatie al 'gewonnen' is. (Heftruck)

Ik ben eigenlijk benieuwd waarop ge het hier hebt? (Niet skeptisch maar oprecht interesse.) (Heftruck)

Het feit dat er, ondanks de grote vooruitgang in gelijke rechten en gelijke behandeling, nog bijzonder veel intolerantie voorkomt, zal daar niet vreemd aan zijn... Jij lijkt te denken dat de strijd gestreden is. Dat is niet zo. (Raf)

Even een eerdere quote oppikken om dan verder te gaan:

De vraag is wat er nog meer moet of kan bereikt worden en hoe. We genieten bijzondere protectie van de overheid dankzij het discriminatieverbod. We kunnen trouwen. Kinderen adopteren ligt nog niet voor de hand, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat eerst zorgvuldig de wenselijkheid van zulke mogelijkheden wordt nagegaan, en wel met het oog op de belangen van het kind. Homo's kunnen zich verenigen en zijn in talloze geledingen van onze samenleving terug te vinden. Holebi-organisaties ontvangen ruime subsidies om zich te organiseren en initiatieven te ontwikkelen op socio-cultureel vlak. We hebben bijna de eerste mannelijke homoseksuele premier van de wereld en niemand maakt daar een spel van.

Er zullen in een samenleving natuurlijk altijd mensen zijn die negatief staan tegenover holebi's. Het zou een stuk productiever zijn om die mensen aan het woord te laten en op zoek te gaan naar de redenen van die negatieve houding. Laat echter de illusie varen dat we ooit in een wereld zullen leven waarin iedereen alles en iedereen met liefde, begrip en tolerantie omarmt. Laat staan dat zo'n wereld tot stand zou kunnen komen door hetzij acties van de overheid, hetzij evenementen zoals de Gay Games.

Het schept natuurlijk een band om gezamenlijk aan de klaagmuur te gaan staan, maar het lijkt steeds meer op een soort beroepsmilitantisme: een gemeenschappelijke vijand, hoe diffuus ook, "houdt de gemeenschap samen".

We hebben mijns inziens de limieten bereikt van wat haalbaar is. De problemen die nu nog resten, zijn intrinsiek. Ik verwees al naar de schaalnadelen. Zelfs in een stad als Antwerpen is het aanbod voor homoseksuelen vrij schraal, laat staan dat je opgroeit in, pakweg, Ingelmunster. Heteroseksuele jongeren vinden een partner in alledaagse settings: de jeugdbeweging, de school, de sportclub, de werkvloer... Voor homoseksuele jongeren ligt dat om zuiver statistische redenen een pak moeilijker. Zij hebben behoefte aan eigen settings. In Ingelmunster zal de vraag te klein zijn om een serieus aanbod te creëren. In een provinciestadje als Boom zal er misschien aanbod zijn, maar heel beperkt en lang niet voor elke holebi interessant. In Antwerpen is het al wat beter, al blijven sommige verenigingen vrij gesloten en is het aanbod vaak op hetzelfde deelpubliek gericht.

Neem ook eens suïcidaire gedachten onder de loep. Zijn die allemaal de schuld van de buitenwacht? Ik denk het niet. Wie "anders" is, begint in de eerste plaats een gevecht met zichzelf: jongeren willen wel bijzonder zijn, maar niet al te anders. Ze willen nog ergens bijhoren. Ze zijn bang dat ze, door hun afwijkende interesses, vervreemden van hun leeftijdsgenoten, en gelijkgezinde jongeren zijn in de onmiddellijke omgeving vaak te zeldzaam om als echt alternatief te fungeren.

Ook hier spelen de schaalnadelen weer een cruciale rol. En daar kan de heteroseksuele meerderheid weinig aan verhelpen: noch de politici, noch de gewone hetero in de straat.
Volledig mee eens.

Het is blijkbaar een universeel kenmerk voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag op gewezen worden. Het is volstrekt belachelijk om iemand die zich vragen stelt bij bepaalde maatschappelijke evoluties omtrent homoseksualiteit, automatisch het cachet "homofoob" op te kleven, zeker indien dit met de intellectuele oneerlijkheid gebeurt dat men doof en blind speelt voor de nuances die de man zelf in zijn discours verweeft. En dat is wat hier constant gebeurd.

Een dikke duim voor onze Duisteren Duikboot.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2010 om 10:39.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 10:39   #87
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2010 om 10:39.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:03   #88
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De gay games zijn niet exclusief voor homoseksuelen.
Dus er zou geen reactie komen als de 'white games' worden georganiseerd, zolang er ook zwarten mogen deelnemen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:06   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dus er zou geen reactie komen als de 'white games' worden georganiseerd, zolang er ook zwarten mogen deelnemen?
Wat zou het doel zijn van die "white games"?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 12:12   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het doel is om te zien wie er de beste sportprestaties kan neerzetten. Een beetje zoals de olympische spelen. Alleen noemen ze de white people games. Er moet wel benadrukt worden dat in de reglementen staat dat niemand uitgesloten worden op basis van ras, sexuele voorkeur of geslacht. Dus ook negers mogen meedoen aan de white people games.

Of denk je dat onze Afrikaanse broeders zich niet welkom zouden voelen op de white people games of zo?

Laatst gewijzigd door fox : 4 augustus 2010 om 12:13.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:15   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het doel is om te zien wie er de beste sportprestaties kan neerzetten. Een beetje zoals de olympische spelen. Alleen noemen ze de white people games. Er moet wel benadrukt worden dat in de reglementen staat dat niemand uitgesloten worden op basis van ras, sexuele voorkeur of geslacht. Dus ook negers mogen meedoen aan de white people games.

Of denk je dat onze Afrikaanse broeders zich niet welkom zouden voelen op de white people games of zo?
Bij de gay games is er een achterliggende gedachte die niets met sport te maken heeft. Is die er bij uw "white games" ook? Zo ja, wat is die? Als het immers alleen over de sport gaat, en er wordt niemand uitgesloten, heeft het geen zin om "white games" te organiseren, is het wel?

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 12:18   #92
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de gay games is er een achterliggende gedachte die niets met sport te maken heeft. Is die er bij uw "white games" ook? Zo ja, wat is die? Als het immers alleen over de sport gaat, en er wordt niemand uitgesloten, heeft het geen zin om "white games" te organiseren, is het wel?
hilarische comedy zoals in dit geval
http://www.youtube.com/watch?v=ZpmaA...ext=1&index=21
Oud 4 augustus 2010, 12:22   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de achterliggende gedachte niets met sport te maken heeft dan is het ridicuul om er een sportmanifestie van te maken. Kom dan gewoon naar buiten met je achterliggende gedachte en draai niet rond de pot.

Ik zie niet in waarom het geen zin heeft om de white people games te organiseren. Wat is de zin van de olympische spelen, de X-games enz... De white people games is enkel de naam van het evenement, niet meer niet minder.

ALs je gay games organiseert en 90% van de deelnemers zijn niet-gay dan is het ook nogal ridicuul om je spelen die naam te geven. Je mag nog zoveel rond de pot lullen als je wil en in de reglementen zetten dat iedereen mag deelnemen, maar het is bedoeld als spelen voor holebis. Dat dit deels georganiseerd wordt om aan te klagen dat holebis uitgesloten worden in sportclubs is dan ook pure hypocrisie.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 12:34   #94
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De acceptatie van de diversiteit tussen zwart en blank promoten, he.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 4 augustus 2010, 12:38   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
hilarische comedy zoals in dit geval
http://www.youtube.com/watch?v=ZpmaA...ext=1&index=21
Wat is daar zo hilarisch aan misschien?

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 12:41   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de achterliggende gedachte niets met sport te maken heeft dan is het ridicuul om er een sportmanifestie van te maken. Kom dan gewoon naar buiten met je achterliggende gedachte en draai niet rond de pot.
Dat doen ze ook.

Citaat:
Ik zie niet in waarom het geen zin heeft om de white people games te organiseren. Wat is de zin van de olympische spelen, de X-games enz... De white people games is enkel de naam van het evenement, niet meer niet minder.
De olympische spelen draaien - voor zover ik kan nagaan - louter om sport. Wat is dus de meerwaarde van de "white games"?

Citaat:
ALs je gay games organiseert en 90% van de deelnemers zijn niet-gay dan is het ook nogal ridicuul om je spelen die naam te geven. Je mag nog zoveel rond de pot lullen als je wil en in de reglementen zetten dat iedereen mag deelnemen, maar het is bedoeld als spelen voor holebis. Dat dit deels georganiseerd wordt om aan te klagen dat holebis uitgesloten worden in sportclubs is dan ook pure hypocrisie.
Ze zijn niet bedoeld als spelen voor holebi's.

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 12:42   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De acceptatie van de diversiteit tussen zwart en blank promoten, he.
Segregatie dus? Vind je dat dat iets is dat gepromoot moet worden?

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 12:51   #98
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Segregatie dus? Vind je dat dat iets is dat gepromoot moet worden?
Ik vind 'segregatie' niet echt iets om te promoten, maar ik zie niet in waarom 'de acceptatie van de diversiteit' per se hetzelfde is als 'segregatie'.

Let ook op dat het mij niet echt gaat over de promotie daarvan, maar over de waarschijnlijke - toegegeven: counterfactual - reactie. Als de ene politieke minderheid mag discrimineren in hun naam zonder daar op afgerekend te worden, waarom mag een andere dat niet? Meer zelfs; deze andere zou wrslk verboden worden wegens het schenden van het discriminatiebeginsel. Ook al zouden er op de white games ook zwarten toegelaten worden.

Omdat het ene wordt goedgekeurd door bepaalde politiek-relevante elites en de andere niet. En dat is beetje ridicuul, he.

De vrijheid van associatie betekent ook de vrijheid van disassociatie.
Oud 4 augustus 2010, 13:04   #99
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let ook op dat het mij niet echt gaat over de promotie daarvan, maar over de waarschijnlijke - toegegeven: counterfactual - reactie. Als de ene politieke minderheid mag discrimineren in hun naam zonder daar op afgerekend te worden, waarom mag een andere dat niet? Meer zelfs; deze andere zou wrslk verboden worden wegens het schenden van het discriminatiebeginsel. Ook al zouden er op de white games ook zwarten toegelaten worden.
En die "white games" zouden er dan moeten komen omdat de blanken een "politieke minderheid" vormen? Vreemd...

Citaat:
Oud 4 augustus 2010, 13:09   #100
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die "white games" zouden er dan moeten komen omdat de blanken een "politieke minderheid" vormen? Vreemd...
Maar het ging mij niet over 'blanken', maar over blanken die graag de diversiteit tussen blank en zwart geaccepteerd zouden zien.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 augustus 2010 om 13:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be