![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat er, ondanks de grote vooruitgang in gelijke rechten en gelijke behandeling, nog bijzonder veel intolerantie voorkomt, zal daar niet vreemd aan zijn... Jij lijkt te denken dat de strijd gestreden is. Dat is niet zo.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's een indruk mij compleet vreemd is. Ik ben ook niet van de mening dat de strijd voor emancipatie al 'gewonnen' is. (Heftruck)
Ik ben eigenlijk benieuwd waarop ge het hier hebt? (Niet skeptisch maar oprecht interesse.) (Heftruck) Het feit dat er, ondanks de grote vooruitgang in gelijke rechten en gelijke behandeling, nog bijzonder veel intolerantie voorkomt, zal daar niet vreemd aan zijn... Jij lijkt te denken dat de strijd gestreden is. Dat is niet zo. (Raf) Even een eerdere quote oppikken om dan verder te gaan: Citaat:
Er zullen in een samenleving natuurlijk altijd mensen zijn die negatief staan tegenover holebi's. Het zou een stuk productiever zijn om die mensen aan het woord te laten en op zoek te gaan naar de redenen van die negatieve houding. Laat echter de illusie varen dat we ooit in een wereld zullen leven waarin iedereen alles en iedereen met liefde, begrip en tolerantie omarmt. Laat staan dat zo'n wereld tot stand zou kunnen komen door hetzij acties van de overheid, hetzij evenementen zoals de Gay Games. Het schept natuurlijk een band om gezamenlijk aan de klaagmuur te gaan staan, maar het lijkt steeds meer op een soort beroepsmilitantisme: een gemeenschappelijke vijand, hoe diffuus ook, "houdt de gemeenschap samen". We hebben mijns inziens de limieten bereikt van wat haalbaar is. De problemen die nu nog resten, zijn intrinsiek. Ik verwees al naar de schaalnadelen. Zelfs in een stad als Antwerpen is het aanbod voor homoseksuelen vrij schraal, laat staan dat je opgroeit in, pakweg, Ingelmunster. Heteroseksuele jongeren vinden een partner in alledaagse settings: de jeugdbeweging, de school, de sportclub, de werkvloer... Voor homoseksuele jongeren ligt dat om zuiver statistische redenen een pak moeilijker. Zij hebben behoefte aan eigen settings. In Ingelmunster zal de vraag te klein zijn om een serieus aanbod te creëren. In een provinciestadje als Boom zal er misschien aanbod zijn, maar heel beperkt en lang niet voor elke holebi interessant. In Antwerpen is het al wat beter, al blijven sommige verenigingen vrij gesloten en is het aanbod vaak op hetzelfde deelpubliek gericht. Neem ook eens suïcidaire gedachten onder de loep. Zijn die allemaal de schuld van de buitenwacht? Ik denk het niet. Wie "anders" is, begint in de eerste plaats een gevecht met zichzelf: jongeren willen wel bijzonder zijn, maar niet al te anders. Ze willen nog ergens bijhoren. Ze zijn bang dat ze, door hun afwijkende interesses, vervreemden van hun leeftijdsgenoten, en gelijkgezinde jongeren zijn in de onmiddellijke omgeving vaak te zeldzaam om als echt alternatief te fungeren. Ook hier spelen de schaalnadelen weer een cruciale rol. En daar kan de heteroseksuele meerderheid weinig aan verhelpen: noch de politici, noch de gewone hetero in de straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
En nee, daar is geen "bron" voor. Ik hoop dat daar ooit eens een deftig onderzoek naar gevoerd wordt, zodat er eindelijk duidelijkheid ontstaat over aard en omvang van het effect van gay prides. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
En, wees gerust, ik heb al eens meegelopen in zo'n pride. Nooit meer van mijn leven. Ik schaamde mij dood voor wat ik zag. Zeker 20% zou ik gelijk laten behandelen. Daar liepen, behalve de gebruikelijke seksueel ontwrichten, echt mensen tussen die zich gewoon hatelijk gedroegen ten aanzien van de mensen die aan de kant stonden te kijken: en maar provoceren, en zich op de borst kloppen... Organiseer eens een waardige optocht in plaats van een hysterische, in clichés verzuipende, door megadiscotheken gesponsorde carnavalsstoet. En sla al die hele en halve marginalen, die uit de donkerste krochten en spelonken komen gekropen en onze optocht aangrijpen om zichzelf in de belangstelling te werken, eindelijk eens af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is er al een hetro opgedaagd om daaraan mee te doen ? Ik wil maar zeggen, natuurlijk wordt er gespeeld op het feit, dat hetro mannen zich niet met dit soort activiteiten willen bezig houden. Pas op Raf, ik heb niks tegen die games he, absoluut niet, ook niet tegen die prides, of homo disco`s of wat er ook maar door de gay community georganiseerd wordt. Maar je moet dan wel verstaan, dat je door deze dingen "apart" te organiseren door er de titel "gay" of "roze" aan te geven, je jezelf al deels op voorhand uitsluit, als een event voor strikt gay deelnemers. Wat er ook in de mission statement staat. Ik geloof ook nooit dat je een gay voetballer of wat dan ook van atleet die in het "regulier" circuit serieus zijn sport beoefent op die manier over de streep gaat trekken. Die mensen hebben ongetwijfeld een serieus professionalisme anders raakten ze niet zover en die gaan zich dus ook niet met "politiek" bezighouden en moesten ze het wel doen, dan zijn het eigenlijk dwaze kloten. Nu als er een professioneel atleet toegeeft dat m homo is, so what, of dat nu ne formule 1 piloot, nen loper of ne voetballer is, wat maakt dat uit, ... ? Trouwens bij veel van die voetballers zien we zo ook wel dat ze zich niet echt als hetro`s gedragen hoor... ![]() Bij veel Vlaamse zangers is dat toch ook geen probleem ? Trouwens als hetro kunt ge alleen maar content zijn met zoveel mogelijk homo`s, zolang ze u gerust laten natuurlijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is blijkbaar een universeel kenmerk voor emancipatorische bewegingen om lange tenen te hebben. Daar mag op gewezen worden. Het is volstrekt belachelijk om iemand die zich vragen stelt bij bepaalde maatschappelijke evoluties omtrent homoseksualiteit, automatisch het cachet "homofoob" op te kleven, zeker indien dit met de intellectuele oneerlijkheid gebeurt dat men doof en blind speelt voor de nuances die de man zelf in zijn discours verweeft. En dat is wat hier constant gebeurd. Een dikke duim voor onze Duisteren Duikboot. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2010 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2010 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus er zou geen reactie komen als de 'white games' worden georganiseerd, zolang er ook zwarten mogen deelnemen?
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou het doel zijn van die "white games"?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doel is om te zien wie er de beste sportprestaties kan neerzetten. Een beetje zoals de olympische spelen. Alleen noemen ze de white people games. Er moet wel benadrukt worden dat in de reglementen staat dat niemand uitgesloten worden op basis van ras, sexuele voorkeur of geslacht. Dus ook negers mogen meedoen aan de white people games.
Of denk je dat onze Afrikaanse broeders zich niet welkom zouden voelen op de white people games of zo? Laatst gewijzigd door fox : 4 augustus 2010 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=ZpmaA...ext=1&index=21
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de achterliggende gedachte niets met sport te maken heeft dan is het ridicuul om er een sportmanifestie van te maken. Kom dan gewoon naar buiten met je achterliggende gedachte en draai niet rond de pot. Ik zie niet in waarom het geen zin heeft om de white people games te organiseren. Wat is de zin van de olympische spelen, de X-games enz... De white people games is enkel de naam van het evenement, niet meer niet minder. ALs je gay games organiseert en 90% van de deelnemers zijn niet-gay dan is het ook nogal ridicuul om je spelen die naam te geven. Je mag nog zoveel rond de pot lullen als je wil en in de reglementen zetten dat iedereen mag deelnemen, maar het is bedoeld als spelen voor holebis. Dat dit deels georganiseerd wordt om aan te klagen dat holebis uitgesloten worden in sportclubs is dan ook pure hypocrisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De acceptatie van de diversiteit tussen zwart en blank promoten, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Segregatie dus? Vind je dat dat iets is dat gepromoot moet worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let ook op dat het mij niet echt gaat over de promotie daarvan, maar over de waarschijnlijke - toegegeven: counterfactual - reactie. Als de ene politieke minderheid mag discrimineren in hun naam zonder daar op afgerekend te worden, waarom mag een andere dat niet? Meer zelfs; deze andere zou wrslk verboden worden wegens het schenden van het discriminatiebeginsel. Ook al zouden er op de white games ook zwarten toegelaten worden. Omdat het ene wordt goedgekeurd door bepaalde politiek-relevante elites en de andere niet. En dat is beetje ridicuul, he. De vrijheid van associatie betekent ook de vrijheid van disassociatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het ging mij niet over 'blanken', maar over blanken die graag de diversiteit tussen blank en zwart geaccepteerd zouden zien.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 augustus 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |