![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Banneling
|
![]() Logisch nadenken. Als een land als Nederland al jaren een netto-landbouwexporteur is, dan lijkt het me logisch dat België, dat in nagenoeg alle opzichten op Nederland lijkt, dat ook is of makkelijk kan worden.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgie#Economie en http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland#Economie Citaat:
En Rusland is nagenoeg compleet zelfvoorzienend op alle gebied, met uitzondering van high tech industrie wellicht. Citaat:
Risicospreiding door verschillende leveranciers te hebben, is inderdaad een mogelijke oplossing. Citaat:
Uw stelling klopt natuurlijk wel, maar als x belangrijker is voor een land dan y, dan zie ik het probleem niet zo. Stel: x=voedsel, y=auto's. Dan rijdt men maar langer met het huidige wagenpark en/of neemt men maar meer het openbaar vervoer. Daar is het millieu ook nog eens bij gebaat. Citaat:
Meer schaarste van luxeproducten waarschijnlijk. Ik zie dat niet noodzakelijkerwijs als een probleem. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Als je op de dop geraak, en nog toekomt met wat je daar krijgt , ga je geen last veroorzaken. Geven ze je ineens niets meer, en je hoort je kinderen wenen dat ze honger hebben, wat gebeurt er dan ? Mischien ga je wel stelen of zo ? Nee ? Nou, jij mischien niet, mischien ga je liever van de honger omkomen op straat , nadat men je uit je huis gezet heeft omdat je de huur niet meer kon betalen, maar veel mensen belandden dan toch in de misdaad hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik spreek daarover. Afbraak van sociale wetgeving brengt automatisch meer misdaad met zich mee.
En in de USA hebben ze daar een oplossing voor : moderne slavernij door middel van Zero Tolerance en private gevangenissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland is GEEN netto landbouwexporteur.Daarvoor is de sector te veel afhankelijk van ingevoerde energie,meststoffen,veevoeders ...........
Trouwens,van die snijbloemen,zuivelprodukten en seizoensgroenten is niet echt een stevig "basis-voedelpakket" samen te stellen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 13 augustus 2010 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AdrianHealey
"Ja, op dit moment wel, ja. Maar 'werkloosheidscijfer' meet niet het aantal werklozen - mensen zonder job. Het werkloosheidscijfer meet het aantal mensen zonder baan, die er een zoeken. Dat is niet hetzelfde... Ambtenaren, gepensioneerden, leeflooners, mensen die het 'op' hebben gegegeven, etc. worden allemaal uit de statistieken gehaald. " gepensioneerden zijn er in de VS ook hé, en persoonlijk vind ik 65 een mooie leeftijd om te stoppen, veel mensen, zoals mijn pa, hamen die leeftijd zelfs niet. En U noemt ambtenaren onproductief? Bewijs dat eens... ik ben zef ambtenaar en verzeker U dat er bij ons hard gewerkt wordt. Het kan naturlijk altijd efficiënter, maar dat is in veel privébedrijven ook het geval. Overigens, ook ambtenarenjobs worden in rekening gebracht bij de berekening van de productiviteit. "Dat mag je dan eens bewijzen; want ook in de USA hebben ze voedselbanken, sociale huisvesting, gratis publiek onderwijs, etc. Dus zomaar even zeggen dat er hier 'meer' is, is makkelijk, maar bewijzen is wat anders. In de USA hebben ze ook een levendige civil society die armoede aanpakt; iets dat hier toch - volgens mij - minder is, maar 'k ben niet zeker. " Ik heb daar geen statistieken van maar in elke Belgische stad heb je wel een voedselbank, sociale huisvestingsmaatschappij, en nog eens tal van private initiatieven ook. "Oh, in de USA zal u dat 'stukken van mensen kosten' als en slechts als je niet onder een van de vele welvaartsprogramma's of verzekeringsplannen valt." In de VS heb je 3cathegorieën, of je bent arm of gepensioneerd, dan betaalt de staat Uw gezondheidszorg, maar die is veel slechter van kwaliteit dan de Europese of de privégezondheidszorg in de VS. Of je betaald uw eigen privézorgverzekering, die in de meeste gevallen onvoorstelbaar duur is en systematisch mensen uitsluit die langdurig ziek zijn. (nu met de nieuwe Obama wet zou dat moeten veranderen, of toch een beetje). Of je hebt helemaal geen zorgverzekering en elke medische ingreep kost stukken van mensen. Dan is de Belgische gezondheidszorg toch stukken beter, EN efficiënter en minder duur voor de belastingsbetaler dan het Amerikaanse systeem zo blijkt. (in de VS zijn er maar een twee partijen die voordeel trekken uit de situatie: de verzekeraars, en de artsen en hospitaals, een zeer winstgevende branche; de staat en de patiënten zijn de verliezers van het systeem...) "Er zijn 2 medische operaties waarvan de vraag enorm is gestegen en de prijs enorm gedaald: liposuctie en borstvergrotingen. Laat dat nu zaken zijn waar mensen zélf de prijs voor betalen...[" Verschil is dat dat geen levensnoodzakelijke ingrepen zijn. Dat is luxe, als de prijs te duur is zullen er minder mensen zo'n operatie laten uitvoeren. (overigens nog pakken goedkoper in landen als Colombië of Thailand) Maar verzekeraars en dokters weten heel goed dat iemand met een levensbedreigende ziekte geen keuze heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat overkomt 'kolonies' nu eenmaal spijtig genoeg. Degenen die deze eeuw zullen floreren zijn degenen die een onafhankelijke politiek kunnen ontwikkelen: de VS, Rusland, China, Brazilië, zelfs Indië. Laten we beginnen met Europa voor zijn eigen defensie te laten instaan. Die andere landen kunnen het ook zonder 'patron'. Voedselveiligheid (=bevoorrading) is een belangrijk thema. blijkbaar zijn er geen staatsmannen in België of Europa mee bezig. Schandalig eigenlijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 augustus 2010 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de belastingen evenredig zakken, zal dat al veel minder een probleem zijn.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 13 augustus 2010 om 15:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel; nee. Mensen laten werken voor hun inkomen, de verantwoordelijkheid verschuiven van 'de samenleving' naar 'het individu' en de gevallen die het niet halen, helpen met vrijwillige coöperatie. Zo slecht vind ik dat niet klinken, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom zou 'tijdelijk soelaas' niet genoeg zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als we weten dat een vierde van het gdp in de wereld wordt gecreëerd door internationale handel, durf ik al eens te stellen dat autarkie geen goede zet is. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat eens? Bewijs eens dat 'afbraak sociale wetgeving meer misdaad met zich mee brengt'? Je hebt daar vast wel empirisch bewijs van, niet waar?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In realiteit komt het neer op: trek uw plan, en als je tussen de mazen van het net glipt, kun je als je geluk hebt rekenen op liefdadigheid... heel 19de eeuws eigenlijk. Zoiets bestaat natuurlijk al, in landen als Kenya, Guatemala, etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan nog zie ik geen bewijs dat dat van de USA zoveel slechter is; 'k weet dat het slechter scoort op de internationale index, maar die index vindt het slécht dat er zoveel geld wordt gespendeerd en kijkt niet naar de veel hogere kwaliteit. Citaat:
'Geen keuze 'is alleen maar waar als er een gigantisch kartel is van dokter en verzekeraars - nu laat dat ongeveer wel waar zijn, maar gelukkig nog niet zo sterk als het zou kunnen zijn - maar in een vrije markt zou zo'n kartel onmogelijk zijn. Dus we moeten wel degelijk naar niet vrije markt redenen zoeken om de prijsverhogingen te verklaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval; wat is er mis met 'trek uw plan' in een liberale omgeving? 'Trek uw plan' betekent: zoek de beste ratio tussen prijs/kwaliteit, laat aanbieders in concurrentie gaan, organiseer je samen met anderen om aanbiedingen te krijgen van producenten (zoals vroeger het geval is, voor de opkomst van de welvaartstaat, in de USA) etc. Je negeert compleet de macht van de consument om zich te organiseren om kwaliteit te eisen. Veel efficiënter mechanisme dan schaarstecreatie door de staat, me dunkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.ehow.com/about_4570679_do...use-crime.html http://franceusamedia.com/2009/11/pr...ss-florissant/ http://prisonvalley.arte.tv/fr/forum...-perspectives/ Autre point de discorde : le travail et la formation professionnelle proposés aux prisonniers dans ces mêmes établissements. Le salaire minimum horaire serait ainsi de 3,27 euros en maison d'arrêt et de 3,54 euros en centre de détention, contre 7,61 euros hors prison. En 2006, le Conseil économique et social a pointé les carences en la matière de ces prisons privées. D’où la conclusion de Gonzague Rambaud et Nathalie Rohmer dans leur livre Le Travail en prison [Éditions Autrement, janvier 2010] : en confiant �* des entreprises privées les clés des prisons qui sortiront de terre dans les prochaines décennies, le ministère de la Justice offre un marché juteux �* des multinationales Zero Tolerance = gevangenissen vullen = gevangenen doen werken aan halve prijs...Kassa kassa... Laatst gewijzigd door den dinges : 13 augustus 2010 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Ik persoonlijk heb al werk. Wat als , zoals een paar kennissen van mij, ik dat morgen kwijtspeel, en niks anders vind ? Als, zoals jij dat wenst, de dop afgeschaft is ? Wat blijft er dan over als oplossing ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de redenen dat de werkloosheid en de belastingdruk in Nederland lager zijn, komt omdat het minimumloon hier ongeveer twee keer zo laag ligt in België. Heb je hier meer criminaliteit dan in België? Meer armoede? Ik denk het niet. Integendeel... onze gevangenissen staan leeg en die van jullie puilen uit. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 augustus 2010 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |