Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 21:35   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie zelfmoord pleegt is een lafaard.
Was jij dat nu niet die deze draad opende in Suggesties & Mededelingen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=135446
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 23:06   #82
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Was jij dat nu niet die deze draad opende in Suggesties & Mededelingen?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=135446
Het is inderdaad vrij laag om zoiets te schrijven.
Oud 20 augustus 2010, 06:32   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar zelfmoord is toch goedkoper dan andere hulp zoeken (zo van die gesubsidieerde hulp, dus op de kap van een ander)?
Ok ok, de omgeving zit dan natuurlijk met een lijk waar ze best 'iets' mee aanvangen of 't begint te stinken. Ze gaan dat eens moeten begraven. Alweer nen halve dag naar de kloten.
Nabestaanden hebben last van een zelfmoord, nog meer dan bij een gewoon overlijden.
Een recent voorbeeld dat volgens mij de media niet heeft gehaald. Een alleenstaande moeder met 4 kinderen hangt zich op. Resultaat: 4 kinderen worden geplaatst. Het feit dat de moeder zich heeft opgehangen zal hen levenslang achtervolgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 06:56   #84
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nabestaanden hebben last van een zelfmoord, nog meer dan bij een gewoon overlijden.
Een recent voorbeeld dat volgens mij de media niet heeft gehaald. Een alleenstaande moeder met 4 kinderen hangt zich op. Resultaat: 4 kinderen worden geplaatst. Het feit dat de moeder zich heeft opgehangen zal hen levenslang achtervolgen.
Mischien had ze haar kinderen beter meegenomen dan ?

Niemand zegt dat dit niet traumatiserend (kan zijn ) is voor nabestaanden, maar dit in een verdomhoekje duwen door het laf te noemen, het lijden te minimaliseren ( door bv. euthanasie of medische opvang te weigeren wegens geen levensbedreiging ) en het in de taboesfeer te houden is minstens evenveel verantwoordelijk voor die trauma's..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:08   #85
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
De plaatsing zal hen levenslang achtervolgen ja omdat ze Al vroeg in het leven kennis maken met de bemoeienissen van vadertje Staat die zich nu vooral zorgen maakt over 4 potiëntele werkkrachten voor onze economie die dreigen verloren te gaan door gebrek aan opvoeder.

Of ze werden geplaatst in een pleeggezin of andere familieleden kregen de voogdij.

Ik heb nu ook bijvoorbeeld last van ouders die nooit naar me omkeken, me geen tandzorg bijbrachten en nooit met me naar de tandarts gingen. Nochtans werd ik ook in een instelling geplaatst waar ze nooit mijn gebit hebben nagekeken. Had 1 pippo daar zijn werk goed gedaan was mijn gebit nu gered. Nu kan ik maar zien dat ik mijn dure implantaten kan betalen.

Wel ja feitelijk zou ik nu zelfmoord kunnen plegen omwille van mijn tanden die ongelooflijk zeer doen. Maar ja, wat leert onze kutstaat hieruit ? Niets. Dan kan ik beter ergens in een tentje voor het OCMW gaan kamperen, in een hoogtewerker kruipen of in hongerstaking gaan en de media erbij halen. Dan luisteren ze (misschien).

Laatst gewijzigd door kameleon : 20 augustus 2010 om 08:10.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:27   #86
Steve_M

Standaard

Citaat:
Hier is duidelijk lang over nagedacht. Waarom deed die vrouw dat? Waar was de vader? Is iemand die tegen het meest fundamentele basisinstinct ingaat nog toerekeningsvatbaar? Allemaal praat voor de vaak, de Rudy heeft besloten dat mensen die zelfmoord plegen lafaards zijn. En dan nog zeiken dat je een forum met kwaliteit wil, je moet het maar doen. Qua cafépraat kan dit alles wel tellen, nochtans.
Oud 20 augustus 2010, 08:34   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier is duidelijk lang over nagedacht. Waarom deed die vrouw dat? Waar was de vader? Is iemand die tegen het meest fundamentele basisinstinct ingaat nog toerekeningsvatbaar? Allemaal praat voor de vaak, de Rudy heeft besloten dat mensen die zelfmoord plegen lafaards zijn. En dan nog zeiken dat je een forum met kwaliteit wil, je moet het maar doen. Qua cafépraat kan dit alles wel tellen, nochtans.
Wie zegt dat daar duidelijk lang is over nagedacht ? Feit is dat ze 4 kinderen in de steek laat.
Oud 20 augustus 2010, 08:35   #88
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De plaatsing zal hen levenslang achtervolgen ja omdat ze Al vroeg in het leven kennis maken met de bemoeienissen van vadertje Staat die zich nu vooral zorgen maakt over 4 potiëntele werkkrachten voor onze economie die dreigen verloren te gaan door gebrek aan opvoeder.

Of ze werden geplaatst in een pleeggezin of andere familieleden kregen de voogdij.

Ik heb nu ook bijvoorbeeld last van ouders die nooit naar me omkeken, me geen tandzorg bijbrachten en nooit met me naar de tandarts gingen. Nochtans werd ik ook in een instelling geplaatst waar ze nooit mijn gebit hebben nagekeken. Had 1 pippo daar zijn werk goed gedaan was mijn gebit nu gered. Nu kan ik maar zien dat ik mijn dure implantaten kan betalen.

Wel ja feitelijk zou ik nu zelfmoord kunnen plegen omwille van mijn tanden die ongelooflijk zeer doen. Maar ja, wat leert onze kutstaat hieruit ? Niets. Dan kan ik beter ergens in een tentje voor het OCMW gaan kamperen, in een hoogtewerker kruipen of in hongerstaking gaan en de media erbij halen. Dan luisteren ze (misschien).
Met alle respect, maar ik vind dat dit naast de kwestie is.
Oud 20 augustus 2010, 08:39   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mischien had ze haar kinderen beter meegenomen dan ?

Niemand zegt dat dit niet traumatiserend (kan zijn ) is voor nabestaanden, maar dit in een verdomhoekje duwen door het laf te noemen, het lijden te minimaliseren ( door bv. euthanasie of medische opvang te weigeren wegens geen levensbedreiging ) en het in de taboesfeer te houden is minstens evenveel verantwoordelijk voor die trauma's..
Wie zegt dat alle zelfmoorden het gevolg zijn van langdurig ondraaglijk lijden ?
Oud 20 augustus 2010, 08:40   #90
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Belgie.dhtml

een triest record..wat scheelt er met on(s)(ze maatschappij) ?

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...797750331.htm#

Is her hier zo slecht ?..verzuurd? ..triestig gesteld met de psychiatrie ?
Een van de voornaamste oorzaken van depressies is de consumptie van margarine. Ik weet het, daar hoort een bron bij, en ik weet niet meer hoe dat Franse boek heette waaruit ik het heb. Niemand hoeft me dus te geloven, want meer dan dat het mij overtuigde kan ik er ook niet over zeggen.

Waarom ik er hier dan toch maar mee kom aanzetten? Ik ben bang dat er anders niet aan ons volkomen onnatuurlijk geworden voedsel wordt gedacht. Der Mensch ist, was er isst.
Oud 20 augustus 2010, 08:41   #91
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat daar duidelijk lang is over nagedacht ? Feit is dat ze 4 kinderen in de steek laat.
Er bollen dagelijks moeders/vaders van kroostrijke gezinnen het af..met evenveel trauma's tot gevolg...
Oud 20 augustus 2010, 08:43   #92
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik had het over jouw post. Die haalt nauwelijks het niveau van de tooggesprekken in café de Sportvriend.
Oud 20 augustus 2010, 08:45   #93
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat alle zelfmoorden het gevolg zijn van langdurig ondraaglijk lijden ?
Er wil al eens iemand in een impulsieve bui een zelfmoord plegen..bij de gezinsdrama's komt dit echter weinig voor...
Een zware depressie is ook ondraaglijk lijden..het hoeft niet altijd een algemeen herkenbare fysieke kwelling te zijn...
Oud 20 augustus 2010, 08:47   #94
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over jouw post. Die haalt nauwelijks het niveau van de tooggesprekken in café de Sportvriend.
Tot op dit niveau zakt men zelden in een dorpscafé..daarvoor moet je al een ultrarechts clublokaal opzoeken..
Oud 20 augustus 2010, 08:47   #95
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt een punt. De meeste mensen plegen zelfmoord omdat er niets interessant op TV is of omdat hun kinderen te veel zeuren. Of omdat ze te veel domme praat hebben gehoord of gelezen.
Oud 20 augustus 2010, 08:48   #96
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
We stonden toch al langer aan de top 3 dacht ik? Onze plaats in ere houden
Hoog tijd om eens wat minder prat te gaan op de goede Belgische keuken. Die heeft zijn natuurlijke ingrediënten immers allang ingeruild voor chemische rommel. Ik heb hierboven het voorbeeld van de margarine genoemd, en intussen heb ik ook talloze websites ontdekt waar hetzelfde wordt beweerd. Zonder het allemaal te hebben bestudeerd, hier het eerste in het rijtje: van margarine krijg je depressies, van olijfolie word je vrolijk.

Overigens zijn de door de margarine-industrie bestelde "studies" waaruit moest "blijken" dat boter hartinfarcten bevordert en margarine niet, allang weerlegd: het OMGEKEERDE is waar. Vitelma beweerde ooit dat Vlamingen daardoor langer leven dan Walen. Het verschil in levensverwachting zou echter aan het fietsgebruik kunnen liggen, bij voorbeeld.
Oud 20 augustus 2010, 08:52   #97
Steve_M

Standaard

Citaat:
Tot op dit niveau zakt men zelden in een dorpscafé..daarvoor moet je al een ultrarechts clublokaal opzoeken..
Of een beschutte werkplaats. Hoewel, die gasten zijn vaak nogal empatisch.
Oud 20 augustus 2010, 08:54   #98
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie zelfmoord pleegt is een lafaard.
Wie zelfmoord pleegt heeft te veel dieetmargarine gegeten.
Oud 20 augustus 2010, 08:55   #99
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt een punt. De meeste mensen plegen zelfmoord omdat er niets interessant op TV is of omdat hun kinderen te veel zeuren. Of omdat ze te veel domme praat hebben gehoord of gelezen.

Hopenlijk niet omdat het niveau van een forum hun niet (meer) aanstaat..
Oud 20 augustus 2010, 08:56   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wie zelfmoord pleegt heeft te veel dieetmargarine gegeten.
Ja, we hebben het gelezen maak u geen zorgen...zorg er ihv wel voor dat je een sterkere bron hebt dan een doping(promotie) blog
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be