Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 11:07   #81
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Tomm,

Ik hoop mijn beste valse communist, dat je een beetje een indruk krijgt over wat reizen nu werkelijk is, dit in zijn meest allesomvattende zin!
Zonder dikke nek te hebben, maar ik ben al de hele wereld rondgetrokken, heb enkele maanden in Cuba en Kenya gewoond, en ben geboren in de SovjetUnie. Op Cuba was ik student Spaans, en betaalde dus Cubaanse prijzen (moneda nacional), en kon overnachten bij Cubanen of in hotels enkel voor Cubanen. Ik kwam in steden en dorpen waar je nooit een toerist ziet en sprak met talloze Cubanen, en ook met Russen die al 30 jaar op Cuba wonen en studenten uit Dominica, Haiti, Djibouti, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 augustus 2010 om 11:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:09   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebrek aan mogelijkheden bij het reizen betekent:

· Gebrek aan objectiviteit.
· Gebrek aan indrukken en vooral éénzijdige indrukken.
· Gebrek aan wereld kennis en cultuurkennis.
Wereldvreemdheid en doorzicht.
Ik denk dat geen van deze 3 voorwaarden voor mij geldt.
Oud 27 augustus 2010, 11:23   #83
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
toch een interessante discussie over Cuba hier hoor.

een paar vraagjes:
- wat als Cuba goede banden zou kunnen onderhouden met z'n buurlanden en dus in de eerste plaats de USA? wat zou dat betekenen qua economie, inkomsten? Als ze zo'n goed onderwijssysteem hebben, waarom wordt dat niet meer gebruikt? uiteindelijk zijn de hersens van onze inwoners onze grootste bron van onze rijkdom.
- zou langs de andere kant de druk om de Amerikaanse cultuur van Big Macs en Britney Spears op te nemen niet gigantisch zijn (zoals hier dus)?

- wat als Cuba een democratisch systeem zou hebben zoals bij ons, zouden de Cubanen nog hetzelfde systeem willen hebben of zouden ze een meer Westers economisch systeem aanhangen?
- zou een iets meer democratisch systeem in het verleden fundamenteel andere keuzes gemaakt hebben dan de Castro's?
Goede economische relaties met de grootste economie ter wereld dat tevens een buurland is van Cuba zou natuurlijk een reusachtig verschil maken, dat betwijfelt niemand denk ik. Bovendien aarzelen veel landen nu om in Cuba te investeren door het embargo.
Cubanen zijn goed opgeleid, en worden dikwijls uitgezonden naar bvb. BoliviË of Venezuela in ruil voor grondstoffen, in die zin wordt hun intellect wel economisch gebruikt. Maar een goed opgeleide bevolking is geen garantie tot een goede economie, zeker als het land niet geïndustrialiseerd is, dat zie je ook in de voormalige Sovjet Unie of in veel Arabische landen, zoals bvb. Marokko of Egypte, of landen als Colombië en Argentinië.
De Amerikaanse cultuur wordt al volop opgenomen in Cuba, bvb. Amerikaanse of vooral puertoricaanse hiphop zijn tegenwoordig populairder dan echte Cubaanse salsa. Elke Cubaan kent Britney Spears en natuurlijk alle spaanstalige zangers, Shakira voorop.
Ik denk dat Amerikanisering wel zal meevallen omdat Cuba toch vooral een Latijns land is, er zijn grote culturele verschillen met de VS. De culturele invloed van andere latijnse landen is veel groter. Wat wel een verademing is in bvergelijking met andere latino landen is dat je geen begoede bovenklasse hebt die 's mogens naar de burgerking drive in zijn ontbijt komt halen, om de naar de mall te gaan shoppen en tenslotte terug te keren naar hun versterkte compount...
Je kunt Cuba niet met België vergelijken wel met bvb. Dominicaanse republiek, die een gelijkaardige cultuur en bevolkingsmix hebben. Je ziet dikwijls dat democratische landen in latijns Amerika het economisch niet beter doen dan Cuba, toch niet wat betreft de levensstandaard van de gemiddelde bevolking.
Cubanen beseffen dat ook wel, en ze willen de voordelen van het huidige systeem niet verliezen, ze zitten ook niet te wachten op vrije verkiezingen. Wat ze boven alles willen is meer economische vrijheid om een handeltje te stichten, een zaak te beginnen en minder bureaucratische beperkingen. Ze willen ook hoger loon en meer economische ontwikkeling. Zonder daarom de huidige voordelen (voedselbonnen, gratis huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg) te verliezen, die ze als een evidentie zien. (maar helemaal geen evidentie zijn in de naburige landen)

Laatst gewijzigd door tomm : 27 augustus 2010 om 11:32.
Oud 27 augustus 2010, 12:08   #84
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Cuba is gemakkelijk te bereizen, openbaar vervoer is goed, en zo groot is het land nu ook niet, op 12 uur sta je van Havana in Santiago. Als je met Cubanen wil spreken moet je onafhankelijk reizen en Spaans spreken, want de gemiddelde Cubaan spreekt geen woord Engels. Via een gids krijg je direct al een vertekend beeld, mensen zullen veel minder openhartig zijn en zij zullen bepalen welke mensen je te spreken krijgt.
Je kunt toch niet ontkennen dat de levensstandaard in Cuba een pak lager ligt dan in België, bvb. slechts weinigen hebben een auto en de woningen in bvb. Chicharrones zijn ook niet alles. Goed, iets beter wel dan de echte krottenwijken in andere latijnse landen, maar echt comfortabel kun je het toch ook moeilijk noemen.
Antwoorden van 1 tot 4:

1. Cuba is zo groot niet? In vergelijk met Rusland niet natuurlijk, maar dat is geen vergelijk, het is een eiland.
2. Ik denk dat je de verkeerde Cubanen getroffen hebt!
3. Het doel van de gids is mij te begeleiden en raad te geven op mijn aanvraag, goede gidsen kennen dat, en ik spreek wie ik wil in Cuba, ik denk dat jij een beetje schizofreen bent. http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
Ik ben in veel woningen in Cuba binnen geweest, het zijn geen villa’s maar goede gemiddelde woningen en dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, zoals ik in mijn statement hierboven reeds geschreven heb, maar waar jij geen bal van begrepen hebt.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 12:16   #85
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Cuba is gemakkelijk te bereizen, openbaar vervoer is goed, en zo groot is het land nu ook niet, op 12 uur sta je van Havana in Santiago. Als je met Cubanen wil spreken moet je onafhankelijk reizen en Spaans spreken, want de gemiddelde Cubaan spreekt geen woord Engels. Via een gids krijg je direct al een vertekend beeld, mensen zullen veel minder openhartig zijn en zij zullen bepalen welke mensen je te spreken krijgt.
Je kunt toch niet ontkennen dat de levensstandaard in Cuba een pak lager ligt dan in België, bvb. slechts weinigen hebben een auto en de woningen in bvb. Chicharrones zijn ook niet alles. Goed, iets beter wel dan de echte krottenwijken in andere latijnse landen, maar echt comfortabel kun je het toch ook moeilijk noemen.
Je hebt er weer geen bal van begrepen!
Oud 27 augustus 2010, 12:18   #86
corse
Banneling

Standaard

Economie en winst:

Een economie in evenwicht moet niet groeien uiteraard.

Milieu bewuste innovatie, met als resultaat kwalitatieve producten en automatisering, dit wekt geen groei op, maar het behoud een stabiele economie en zorgt voor meer vrije tijd en minder jaren werken, het doel van de economie, economie is een middel en geen doel op zich, dit is de wet van oorzaak en gevolg!
Oud 27 augustus 2010, 12:19   #87
corse
Banneling

Standaard

Fidel en economie:

De dreiging van de klimaatverandering is ernstig, het is dringend en het groeit.
Geen enkele natie, groot of klein, rijk of arm, kan aan de impact van de klimaatverandering ontsnappen.
Een stijgende zeespiegel bedreigt elke kustlijn.
Meer krachtige stormen en overstromingen bedreigen elk continent.
Economieën mogen groeien, maar zonder gevaar voor onze planeet.
De toekomst is niet langer een keuze tussen een groeiende economie en een schonere planeet, hun voortbestaan is afhankelijk van beide.
Het onbeperkte afval van niet-hernieuwbare natuurlijke hulpbronnen, met name olie, gas, kolen, turf en hout, geaccumuleerd over honderden miljoenen jaren, deze worden uitgeput binnen amper twee eeuwen in het huidige tempo van verbruik, deze zijn de fundamentele oorzaken van de klimaatverandering.
Belangrijk is het vinden van oplossingen die leiden tot het voortbestaan van onze soort.
De mens is voor zijn overleving afhankelijk van de biodiversiteit van onze planeet.

Fidel Castro Ruz wordt 84 jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=NPotf...layer_embedded

Fidel Castro in South Africa with Nelson Mandela
http://www.youtube.com/watch?v=4tNF0...eature=related
Oud 27 augustus 2010, 12:37   #88
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoorden van 1 tot 4:

1. Cuba is zo groot niet? In vergelijk met Rusland niet natuurlijk, maar dat is geen vergelijk, het is een eiland.
2. Ik denk dat je de verkeerde Cubanen getroffen hebt!
3. Het doel van de gids is mij te begeleiden en raad te geven op mijn aanvraag, goede gidsen kennen dat, en ik spreek wie ik wil in Cuba, ik denk dat jij een beetje schizofreen bent. http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
Ik ben in veel woningen in Cuba binnen geweest, het zijn geen villa’s maar goede gemiddelde woningen en dit hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, zoals ik in mijn statement hierboven reeds geschreven heb, maar waar jij geen bal van begrepen hebt.
Cuba is klein in vergelijking met veel landen, 12 uur tussen de 2 uiteinden van het land stelt niets voor, ga eens naar Brazilië, Colombië of Argentinië bvb. ..
Ik heb er 3 maand rondgereist en tussen Cubanen en Cubaansen geleefd, heb sommige HEEL goed leren kennen . Jij spreekt zelfs geen Spaans maar je denkt dat je de grote Cuba kenner bent.
In Cuba heb je heel mooie huizen, maar veel mensen leven ook in krotten, zo is het nu eenmaal. Kun je toch onmogelijk met België vergelijken. Ben je in Chicharrones geweest?
Enfin, heb geen zin om nog veel tijd aan jouw te besteden.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 augustus 2010 om 12:38.
Oud 27 augustus 2010, 12:37   #89
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Die moordenaar die op menige rode T-shirtjes staat.
Speciaal om bekrompen reactionairen te pesten se
Bijgevoegde afbeelding(e)

Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 12:41   #90
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat geen van deze 3 voorwaarden voor mij geldt.
Hé tommeke de valse communist, mijn klein Ruske, is het dat wat jij wilt?

Russische miljardair laat interieur van jacht van 250 miljoen filmen:
http://www.express.be/money/nl/wealt...men/131012.htm
Oud 27 augustus 2010, 12:43   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé tommeke de valse communist, mijn klein Ruske, is het dat wat jij wilt?

Russische miljardair laat interieur van jacht van 250 miljoen filmen:
http://www.express.be/money/nl/wealt...men/131012.htm
echt genuanceerd discussiëren zit er met jou niet in hé?
Oud 27 augustus 2010, 13:04   #92
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder dikke nek te hebben, maar ik ben al de hele wereld rondgetrokken, heb enkele maanden in Cuba en Kenya gewoond, en ben geboren in de SovjetUnie. Op Cuba was ik student Spaans, en betaalde dus Cubaanse prijzen (moneda nacional), en kon overnachten bij Cubanen of in hotels enkel voor Cubanen. Ik kwam in steden en dorpen waar je nooit een toerist ziet en sprak met talloze Cubanen, en ook met Russen die al 30 jaar op Cuba wonen en studenten uit Dominica, Haiti, Djibouti, etc.
1. Zonder dikke nek te hebben, maar ik ben al de hele wereld rondgetrokken, heb enkele maanden in Cuba en Kenia gewoond, en ben geboren in de Sovjet-Unie.
2. Op Cuba was ik student Spaans, en betaalde dus Cubaanse prijzen (moneda nacional), en kon overnachten bij Cubanen of in hotels enkel voor Cubanen.
3. Ik kwam in steden en dorpen waar je nooit een toerist ziet en sprak met talloze Cubanen, en ook met Russen die al 30 jaar op Cuba wonen en studenten uit Dominica, Haiti, Djibouti, etc.

Antwoorden Corse:

1. Met de rugzak en met de tent zeker, de voeling met de locale bevolking op zijn laagste niveau dan.
2. Student Spaans? Student Cubaanse cultuur of politieke en sociale wetenschappen of zelfs economie was veel beter geweest, maar ja……..
3. Ik kwam in steden en dorpen waar je nooit een toerist ziet, is dat een referentie?
4. Russen die al 30 jaar op Cuba wonen?
Momenteel zijn er 55.000 Russische militairen die in Cuba gestationeerd zijn. 3.500 Russen die op de ambassade werken, uniek in de wereld.
Of denk je dat de huidige Cubaanse vrijheid mogelijk is zonder de hulp van de Russische militairen, de huidige Cubaanse vrijheid komt uit de loop van het geweer en is afgedwongen, of denk je dat de VS Cuba niet meer willen?
Oud 27 augustus 2010, 13:09   #93
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
echt genuanceerd discussiëren zit er met jou niet in hé?
Met deze Rus is genuanceerd discussiëren niet mogelijk, hij zit vol vooroordelen!
Oud 27 augustus 2010, 13:56   #94
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Speciaal om bekrompen reactionairen te pesten se
Die Vlaamse leeuw is goed Pelgrim, gelukt!
Oud 27 augustus 2010, 14:03   #95
corse
Banneling

Standaard

Vandaag:

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...te-Knack-NL-nl
Oud 27 augustus 2010, 15:06   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
toch wel, in een zogenaamde "casa particular", een soort bed en breakfast bij particulierendie daar belasting op betalen en aan minimumvoorwaarden voldoen.
En jij vindt dat normaal, een overheid die zijn burgers zo wantrouwt?

Of is er een andere reden waarom buitenlanders in Cuba niet gewoon bij iemand thuis mogen logeren?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 20:06   #97
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En jij vindt dat normaal, een overheid die zijn burgers zo wantrouwt?

Of is er een andere reden waarom buitenlanders in Cuba niet gewoon bij iemand thuis mogen logeren?
Natuurlijk mag je in Cuba vrienden of Familie te slapen leggen, maar je mag er geen handeltje van maken zonder in orde te zijn met de wetgeving, dit is tevens bij ons hetzelfde, of het is zwartwerk en dan krijg je boete en je moet je handeltje sluiten, of je betaalt uiteraard.
Oud 27 augustus 2010, 20:14   #98
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Cuba is klein in vergelijking met veel landen, 12 uur tussen de 2 uiteinden van het land stelt niets voor, ga eens naar Brazilië, Colombië of Argentinië bvb. ..
Ik heb er 3 maand rondgereist en tussen Cubanen en Cubaansen geleefd, heb sommige HEEL goed leren kennen . Jij spreekt zelfs geen Spaans maar je denkt dat je de grote Cuba kenner bent.
In Cuba heb je heel mooie huizen, maar veel mensen leven ook in krotten, zo is het nu eenmaal. Kun je toch onmogelijk met België vergelijken. Ben je in Chicharrones geweest?

Dat geloof ik, je had ook geen tijd om aan de Cubanen, hun land en de onderwaterwereld te besteden, te veel werk met uzelf en de Cubaanse vrouwen, dat kennen we.
De Russische rugzaktoerist, student Spaans in Cuba? Waarom niet Spanje, tja……..
Oud 28 augustus 2010, 10:20   #99
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag je in Cuba vrienden of Familie te slapen leggen, maar je mag er geen handeltje van maken zonder in orde te zijn met de wetgeving, dit is tevens bij ons hetzelfde, of het is zwartwerk en dan krijg je boete en je moet je handeltje sluiten, of je betaalt uiteraard.
Je liegt, het is als buitenlander verboden te logeren bij een Cubaan.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 augustus 2010 om 10:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 11:00   #100
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je liegt, het is als buitenlander verboden te logeren bij een Cubaan.
Hoeveel toeristen leg jij jaarlijks te slapen?
Jij bent wel zeer gastvrij, met uw tong denk ik.
En nog eten en drinken geven ook zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be