![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil dit ook steunen hoor.
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou liever iemand hebben die verkozen is door het volk. Als die persoon toevallig Bea, Alex of Henri heet doet dan niet ter zake.
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige praktische mogelijkheid is dat ik zelf een stukje (summier, want van lange teksten houdt men niet) plaats op een Frans politiek discussieplatform (Forum-Politique.org bijvoorbeeld) waarnaar u dan in een eigen bericht kunt verwijzen. Hoewel, ofwel leest men dat in Franstalig België niet, ofwel vindt één of andere dolle meute het bericht, en dan is het voor mij virtueel inpakken en wegwezen na allerlei dreigementen. Ik heb dat ooit meegemaakt, en ik vond het niet echt leuk. Maar ik zal het doen, en ik hou u op de hoogte. Voor wat betreft de “deprimerende teneur” van wat ik schreef, en teneinde één en ander in de juiste context te plaatsen : het is echt niet deprimerend bedoeld, hoor. Niets is eeuwigdurend, en zeker België niet. Ik ben er zelf van overtuigd dat de staat België niets méér zal betekenen dan een detail in de geschiedenis (gelieve die overtuiging niet te verwarren met wat Le Pen ooit bedoelde). De evolutie van de geesten in Vlaanderen is er nu overduidelijk, en die is niet meer te stoppen, denk ik. Het uiteindelijk gevolg ervan is niet moeilijk te raden. Toch twijfel ik er oprecht aan dat bijvoorbeeld de aansluiting van Wallonië (met of zonder Brussel) bij Frankrijk, en deze van Vlaanderen bij Nederland de beste weg zou zijn. Er zijn immers nog een aantal realiteiten die hoe dan ook niet uit het oog mogen verloren worden. Het feit bijvoorbeeld dat het gebied dat nu België heet ook dan op de grenslijn van twee verschillende culturen (en talen) zal liggen. En het feit dat Vlaanderen, veel meer dan het vermoed, duidelijk meer “verfranst” is dan Nederland, en dus in zekere zin “van nature” het grensgebied der culturen vormt. Ikzelf ben derhalve geneigd, hoewel ik daaromtrent niets in de pap te brokken heb, aan te nemen dat een staatkundig verband, zeg maar een soort confederatie tussen Vlaanderen en Wallonië uiteindelijk nog de weliswaar minst ingrijpende, maar wellicht voor elkeen meest voordelige oplossing zou zijn. Als dat te zijner tijd nog politiek mogelijk blijkt, tenminste. Maar goed, dat moeten de Belgen dan maar zelf uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin is er toch wel een lichtpunt: het Belgische cirkus loopt op zijn laatste benen. De Vlamingen zullen hierbij natuurlijk wel een heel zware prijs betalen, maar dat is verdiend, he. Als je zolang de labbekak hebt uitgehangen, moet je niet komen jammeren. Maar dat is niet erg. Ik vind het veel minder erg dat de Vlamingen op hun snuit zullen gaan, dan dat ik het positief vind dat Belgie stilaan aan zijn einde zal komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart De Wever is nochtans verkozen door het volk en van hem hebt u niet zo'n hoge pet op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie als maar met het gezanik over pariteiten en aanverwanten. Hoe dikwijls hadden we een Waalse premier ? De laatste was Leburton, herinnert u zich die nog ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het daar niet over gaat, waarom begint u er dan over?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt vast dat Di Rupo verkozen is door het volk. Ik stel vast dat De Wever verkozen is door het volk waarop u stelt dat het daar niet om gaat. Welke vaststelling maakt u dan? Juist ja, geen enkele.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u ook op de stelling reageren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat aan zijn einde komen voor wanneer moet dat zijn ? (limiet-datums graag binnen dewelke uw analyse klopt) (aan jehova's getuigen vraag ik ook steeds naar datums, kwestie van mijn agenda veiligheidshalve wat aan te passen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oja, als het gaat over Leburton. Kan u mij eens zeggen hoeveel Vlaamse premiers dit land al heeft gehad en hoeveel Waalse?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 26 december 2011 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever en N-VA kozen ervoor om aan de kant te gaan staan. Dat deden ze met de overtuiging dat het zonder hun toch niet ging lukken en ze zo nadien zich sterker konden positioneren. Een grave misrekening waar niet alle N-VA kiezers gelukkig mee zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kan u ten stelligste verzekeren dat de N-VA kiezers extreem tevreden zijn dat ze geen deel uitmaken van DEZE regering. Uiteraard zijn ze niet tevreden dat N-VA geen deel uitmaakt van een regering en dat zullen deze kiezers nogmaals duidelijk maken aan de anderen partijen bij de volgende verkiezingen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 26 december 2011 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Pariteiten, grendels, belangenconflicten en dergelijke zorgen ervoor dat minderheden het hier voor het zeggen hebben en maakt dat Belgie geen democratie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Wever wenste niet te onderhandelen op basis van de nota van Di Rupo dat is een voorbeeld van een feit. Di Rupo heeft nu een regering dat is een ander feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik die dacht dat u voor 1 keer serieus ging blijven. |
|
![]() |
![]() |