![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het derde kleuterklasje en op het einde van het 6de leerjaar legt elk kind een IQ, TQ en eindnormen test af. En deze testen zij zodanig opgesteld dat zelfs vaak de ouders niets door hebben over waar hun kind op getest word. Waar denkt je dat men de statistieken over de bevolkings intelligentie? De nodige gegevens daarvoor haalt men dus juist bij de CLB's en deze gegevens worden zelfs enkel aan de ouders vrij gegeven als de ouders daar een speciaal verzoek voor indienen. Je moet trouwens een gaan vragen op de CLB's hoeveel kinderen er papieren krijgen met de vermelding dat de leerling zonder problemen vrij kan kiezen welke opleiding het wil volgen en wat het in zijn latere beroepsleven wil doen. En hoogbegaafden met gedragsproblemen komen niet in het BUSO maar In het BUSSO terecht. BUitengewoon Sociaal Secundair Onderwijs. En de A staat voor acadimische voorbereiding, de T staat voor Tweede keuze en de B staat voor boerkes. In sommige richtingen in het BSO hebben zelfs geen wiskunde of taalvakken. Want men vindt het helemaal niet belangrijk dat deze mensen kunnen rekenen en schrijven, als ze hun stiel maar kennen. Verder moeten ze het maar stellen met wat ze in het basisonderwijs hebben geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ze hebben bijna nergens in BSO taal of wiskunde.
BSO-afgestudeerden zijn vaak technisch ongeletterd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk. Ik ken er veel die op hun 15de, volop aan't puberen, zeggen dat ze geen interesse hebben in dingen en zo naar lagere richtingen varen. Eens ze 17-18 zijn, is het al te laat om de fout nog te corrigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie boven de 115 kwam kon een hogere officier worden, wie boven de 100 kwam lagere officier, boven de 90 onderofficier en de rest was gewoon kanonnenvlees. Een tweede voorwaarden was wel kunnen lezen en schrijven om de testen te kunnen uitvoeren. En het is inderdaad juist omdat er veel mensen enkel op routine hunjob kunnen uitvoeren, dat het sociale rampen zijn als er een bedrijf met veel routine werk, zoals OPEL-Antwerpen sluit. Het kost de maatschappij enorm veel geld en tijd om hen iets anders aangeleerd te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor degenen die het nieuws vandaag gemist hebben en nog een voorbeeld willen dat het niveau van het onderwijs altijd daalt: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TR2UO4A0
Tenzij je natuurlijk denkt dat spelletjes spelen een meerwaarde is in de ontwikkeling van het denken
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hopen kleur, hopen tekeningen. Misdadig slecht niveau. Er moet dringend een grote kuis, met publieke ophangingen, gebeuren in't Onderwijsdepartement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Lager of middelbaar onderwijs? Deze zomer gaf ik nog bijles wiskunde aan iemand in het middelbaar en die cursus was vrij degelijk. Niet allemaal wiskundig correct maar geen enkel vak in het middelbaar is 100% correct in zijn vakgebied.
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke cursus was het? Argument/Van Basis tot Limiet? Argument is inderdaad niet slecht. Dat zijn de boeken van het gemeenschapsonderwijs. Van Basis tot Limiet wordt vooral in't katholiek net gebruikt, en de kwaliteit ervan is een stuk slechter. Zeker als men de oude boeken van Jennekens als maatstaf neemt. Schitterende boeken dat dat waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik staat vaak met mijn rug tegen de muur zolang mijn kinderen vast zitten in het huidige systeem van de regulaire scholen. Ik ken veel leerlingen die in het regulaire onderwijs meerdere jaren hebben moeten dubbelen, maar die eens ze in het blokkensysteem van de CVO's komen eindigen op veel kortere tijd en als laureaat. Vergeet niet dat veel bekwame leerlingen er de brui aangeven enkel door de bijvakken zoals godsdienst, lichamelijke opvoeding, enz... waar ze door de leerkrachten worden afgekraak, terwijl die vakken totaal niets hebben te maken met de richting dat ze uit willen. Leerlingen uit BI of handel die hun jaar moeten overdoen omdat ze gebuist zijn op godsdienst en natuurwetenschappen. Probeer als 15jarige maar eens te snappen dat je een heel jaar moet overdoen, omdat je gebuisd bent op twee bijvakken die totaal niets hebben te maken met de richting die je volgt. Probeer aan een 15jarige maar eens uit te leggen dat hij/zij een heel schooljaar opnieuw dezelfde leerstof te verwerken krijgt, omdat hij/zij geen bal in een vollybalring kan werpen. En nee, eens ze 17-18 jaar zijn is het nog niet te laat om zich te herpakken, ze moeten dan enkel uit het regulaire onderwijs gehaald worden en op een volwassen manier aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Komen technisch vaardige scholieren (die normaal naar TSO of BSO zouden gaan) dan geen lesuren tekort om hun technische lesuren te krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had ik op mijn 17de geweten dat examencommissies bestonden had ik het al lang gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daar springen verantwoordelijke ouders meestal in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daarom pleit ik voor een ASO-achtig gemeenschappelijk onderwijsnet tot 16 jaar. Ook in BSO begint het echte werk pas in de derde graad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderwijs kan beter op maat, in kleine groepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Kijk, dat zijn argumenten die mij totaal niet interesseren. Eigen verantwoordelijkheid enzo. Ik weet hoe jij denkt. Onderdeel van het paleokatholiek conservatief denkpatroon. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
Ware het niet dat het onzin is. Jij neemt het aan omdat het je pragmatisch dient als vertegenwoordiger van de hoge burgerij. Maar ik kijk naar andere dingen. Ik kijk naar het aantal kinderen dat misstappen begaat, niet naar ethisch-moreel-paleoconservatieve rechtvaardigingen van zulke dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samengesteld door J.Casteels, D.De VOS, R.Rottiers, F.Smesaert en L Van den Broeck. En voor 2TW eerste graad, Nieuwe top van Plantijn samen gested door M-J Aspeele, G.Decock, N.Delagrange, J.Rubben en J. Van Hijfte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In sommige wiskundig beladen richtingen wordt in het eerste jaar meteen al verwacht dat studenten wiskundig correcte bewijzen kunnen formuleren en leveren. Het delta-epsilonbewijs voor limieten wordt als parate kennis gezien. De cursus Van Basis tot Limiet bereidt daar niet zo heel goed voor. In de 8 uren wiskunde breiden leraren het programma vaak uit met eigen notities die uit oudere handboeken komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals men nu doet, maar dan later scheiden. |
|
![]() |
![]() |