![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens zullen Vlaanderen en Wallonië er alle belang bij hebben, goede buren te zijn, dat wellicht beter kunnen dan nu en er hopelijk ook gauw werk van maken. Het is al gek genoeg geweest.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bepaalde sporten worden moeilijk voor Vlamingen om in eigen land te doen: mountainbiken en rotsklimmen bijvoorbeeld, de beste mountainbike-parcours bevinden zich in wallonië, idem voor de klim-massieven.
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 september 2010 om 20:20. |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tsjah, ronde-renners moeten ook richting Frankrijk/Italië als ze op hoogtestage willen of echte cols willen beklimmen. Ik zie het probleem niet.
|
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ook bos zal ons Vlaanderen goed mogen missen, Vlaanderen is zo goed als ontbost vergeleken met Wallonië. Daarom dat de meeste Vlaamse scouts, chiro en andere jeugdbewegingen vaak op kamp gaan naar de Ardennen tijdens de zomervakantie. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan gaan ze vanaf dan naar het buitenland op kamp? Klinkt cooler. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaan ze vanuit de binnenhaven in Luik dan met de mensen in Antwerpen en Rotterdam spreken? Want als er nu één Hollander is die Frasn verstaat dan mag je blij zijn. En hoe gaat Wallonië die markten veroveren, in het FRANS? Spijtig Vlaanderen is juist dankzij zijn talenkennis de betere verkoper op de Europese markten. En voor het binnenhalen van aanbestedingen moet je eerst over de nodige mensen om het werk uit te voeren beschikken als bedrijf. Vaak halen Waalse bedrijven aanbestedingen in hun eigen regio binnen, maar moeten zij ze uit zuiver gebrek aan arbeidskrachten en ervaringen laten schieten en doorgeven aan Vlaamse bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() We hebben skieërrs en bobsleeërs en nog wel wat sporten die je hier niet plaatselijk kan doen. Wat is het probleem? Krijg jij een speciaal gevoel vanbinnen als je een staatsgrens oversteekt misschien?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dus geen problemen. Deze die nog wel in België wonen zijn niet afhankelijk van het landschap, of zijn genationaliseerde Belgen. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgische kampioen rotsklimmen en muurklimmen woonde in Italië en is nu geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik heb ervaring met Vlaamse bedrijven die zich in Moeskroen gevestigd hebben omwille van Europese toelagen en minder vergunningen enzo.
Die hebben er al dik spijt van. In een clausule voor Europese steun staat dat binnen 10jaar zoveel % van uw werknemers moet bestaan uit lokale bevolking. Ging dit eventjes fout zeg.... Om te beginnen geen personeel te vinden, en deze die afkomen zijn nu niet echt mensen met een geschikte mentaliteit om in een Vlaams bedrijf te werken. En weest gerust het voordeel van minder vergunningen in Wallonie is Muyters serieus aan het aanpakken. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 9 september 2010 om 15:26. |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Wat Bierset betreft spelen ze al een vuil spel. Happart ( PS) zit er in het bestuur en Brussel pest Zaventem met de nachtvluchten. Jammer dat DHL dan vertrekt. En dan vraagt Brussel 500 miljoen aan Vlaanderen. Welke mega ramp is er daar gebeurt? Pakistan krijgt maar 2 miljoen. Dat moet daar een groot rampgebied zijn in Brussel. En ze vragen het jaarlijks. Is er daar vliegtuig tijdens de nachtvlucht vanuit Zaventem neergestort?
|
![]() |
![]() |
#96 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben bv recent mijn identiteitskaart kwijt, met het tijdelijke bewijsje kan ik zelf niet naar het buitenland (ook binnen de EU). Ondanks dat ik nog steeds mijn rijbewijs en sis-kaart heb om me te identificeren zou ik dus niet naar het buitenland kunnen tot ik mijn nieuwe identiteitskaart heb. Citaat:
![]() Wel besef ik nu reeds welke grote consequenties een staatsgrens oversteken met zich mee kan brengen: Sinds ik mijn identiteitskaart niet meer heb kan ik tijdelijk niet meer naar het buitenland, ondanks het vrij verkeer van personen in de EU. Ik weet ook wel dat dit iets banaal is, maar het toont aan dat er nog steeds consequenties zijn als je een staatsgrens oversteekt binnen de EU. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 september 2010 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() In Vlaanderen noemen ze een maïsveld met twee bomen erlangs een 'natuurgebied'.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() WAL zal zich diep vernederd voelen nadat het eruit werd getrapt en dan nog liever meer betalen aan Franse bedrijven dan nog langer een beroep doen op VL.
Laatst gewijzigd door azert : 9 september 2010 om 21:02. |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |