![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In ons land is dat ook een lange traditie maar ja de flaminganten zijn overmoedig aan het worden. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze denken dat iedereen is zoals zij. Nooit vergeten: voor de N-VA en BDW is een B-regering niet per sé nodig. On n'est demandeur de rien.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA is nu de grondstroom van de Vlaamse maatschappij. Jullie hebben ervoor gezorgd dat hun denkbeelden nu in Vlaanderen diep ingeworteld zijn bij mensen van alle strekkingen. Gevolg: steeds meer mensen beginnen de grondstroom te volgen. En elke peiling, elk onderzoek, elke verkiezing bevestigt dat in harde cijfers. Reken er dus maar niet op dat de oude belgicistische truuken nog gaan werken.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch gaan ze overlopen. Stemmen zijn belangrijker dan groot of niet groot. En niet alleen vanuit de CD&V: ook vanuit VB en VLD zijn ze momenteel aan het overkomen, eerst de kiezers, dan de mandatarissen.
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mis System in deze draad. Nog geen enkel berichtje van hem.
![]() Hij zal toch niet de berg afgedonderd zijn, samen met Olijke Bart, Intrieste Geert en Bolle Brepoels?
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wij hebben die peiling niet in mekaar gebokst hé ! (maar wel de verkiezingen van 13 juni !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal ook zo blijven, alleen zal het concept 'België' er steeds minder aan te pas komen. Ook links zal weg van België schuiven.
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie gelooft dat de nva een percentje of twee van de tsjeven heeft afgesnoept door de pedo- en Danneelsaffaire ?
Ikke. Ik denk dat een aantal puur religieuse stemmers (dat zijn geen paters en nonnen hé, versta me goed, het gaat om kiezers die zich laten inspireren door ...) van gedacht veranderd zijn. En wie gelooft dat een paar percentjes gekomen zijn door het feit dat het nu blijkbaar toch mogelijk is dat het Weverke en de nva gewone politiekers zijn, wat eerst voorgehouden werd als quasi onmogelijk ? Ikke. Noem het eventueel 'meegesleurd door de mainstream'. Wie zegt zo eens wat hij zelf denkt dat de oorzaak van de peiling zou zijn, ipv heel de tijd "ik heb gelijk en ge zult we zien morgen ... bla bla ...' ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk zelfs dat de NVA bij eventuele verkiezingen nog wel wat hoger dan 32,3 percent zou kunnen uitkomen. 36 of 37% acht ik zelfs niet onmogelijk, al valt altijd af te wachten wat er tegen dan nog gaat gebeuren.
In een land als dit is politiek nieuws van eergisteren hopeloos verouderd. |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De lijst BDW bestaat enkel bij de gratie van BDW; eenmaal gebarsten is het voorbij. Het is niet Bourgeois die de stemmen zal verzamelen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet de gekwetste Vlaamse volksziel ongelooflijk deugd. En dat is dus volgens mij de hoofdoorzaak.
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mindere goeie bochtenwerk system
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik België niet uiteenvallen door toedoen van de Vlamingen. Omgekeerd wel, eens de voordelen van België weg zijn voor de Franstalige bourgeoisie en politieke klasse zal het voor hen niet meer hoeven (en wat de Waalse burger wil zal hen worst wezen)... Je hoort bij hen ook nauwelijks dat ze zelfstandig willen zijn, als er gesproken wordt over splitsing komt er in 1 adem "aansluiten bij Frankrijk" uit. Al zal dat tegenvallen vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel er komt geen regering maar nieuwe verkiezingen en de media hangt voluit het beeld op van BDW die niet tot een compromis wil komen dan wordt het eerder een status quo volgens mij. Enfin, een lichte stijging want de LDD stemmers van 2010 gaan nu wel NVA (of VLD) stemmen zodat hun stem niet verloren gaat. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens niet vergeten dat de CD&V cijfers aardig opgesmukt worden door de West-Vlaamse resultaten waar het doorbreken van de traditie iets trager verloopt. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De enige kans voor de Franstaligen om dat te voorkomen is nu meewerken aan een heel verregaande staatshervorming. Dan kunnen ze misschien de federale sociale zekerheid nog even langer behouden... Al lijken ze dat precies niet te beseffen.
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Alarm Génerale & Totale verbazing |
|
![]() |