Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 september 2010, 20:28   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Enkel voor wie Zuid- en Noord-Nederlanders als iets totaal anders beschouwt. Voor mij is er geen meerderheid en minderheid, we zijn allen Nederlanders.
Wat dat gij bent, dat weet ik niet, maar ik ben in ieder geval GEEN Nederlander, als ge dat maar goed begrijpt. De WIJ vorm waarin u spreekt heeft geen moer met Nederland te maken. Geschiedkundig hebben we veeleer met Frankrijk bindingen dan wel met Nederland. 't Is maar dat ge het weet.

Ik moet wel zeggen, dat in Vlaanderen politieker zijn, een zeer ondankbare job is. Wanneer ik Bart Dewever zou zijn, en ik zou dergelijk soort reacties lezen welke ik hier van mensen lees die pretenderen Vlamingen te zijn, zou ik zeggen, "Zoekt het maar zelf uit stelletje mossels zonder kloten aan uw lijf". Het is alsof de meeste ontheemd worden als ze uit hun knechtenrol dreigen gehaald te worden, alsof ze er voor geboren zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2010 om 20:28.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 20:34   #82
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je kan de Nederlanders geen ongelijk geven: iedereen vecht voor z'n eigen brokken !!!

(Eigen volk eerst, maar dan in de praktijk)
Alleen in Vlaanderen mogen ze dat niet doen want dan noemt dat protectionisme. Als Duitsland dat doet is het OK voor europa, en Nederland, dat mag ook nog, MAAR VLAANDEREN, hola, dat kan Europa nooit goed keuren.

Misschien kunnen we Europa ook beter ineens afschieten. Als we dan toch al zouden gedwongen zijn samen te gaan met Nederland om iets te betekenen binnen Europa, beteken ik liever zonder Nederland iets BUITEN Europa.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2010 om 20:35.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 20:37   #83
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

het toppunt van Neoflamingantisch Belgicisme
Shadowke is offline  
Oud 13 september 2010, 20:45   #84
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het toppunt van Neoflamingantisch Belgicisme
Noem het hoe dat je wil.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 20:47   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Alleen in Vlaanderen mogen ze dat niet doen want dan noemt dat protectionisme. Als Duitsland dat doet is het OK voor europa, en Nederland, dat mag ook nog, MAAR VLAANDEREN, hola, dat kan Europa nooit goed keuren.

Misschien kunnen we Europa ook beter ineens afschieten. Als we dan toch al zouden gedwongen zijn samen te gaan met Nederland om iets te betekenen binnen Europa, beteken ik liever zonder Nederland iets BUITEN Europa.
Wij moeten niet altijd kijken naar Europa. Onze eigen weg gaan, wat we ZELF doen, doen we beter.
Wij worden NIET gedwongen om samen te gaan met Nederland !
Vlaanderen telt 6.000.000 inwoners. Er zijn in de EU 11 staten die MINDER dan 6.000.000 inwoners hebben.
Gaat het daar zó slecht ?
Boduo is offline  
Oud 13 september 2010, 21:01   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij moeten niet altijd kijken naar Europa. Onze eigen weg gaan, wat we ZELF doen, doen we beter.
Wij worden NIET gedwongen om samen te gaan met Nederland !
Vlaanderen telt 6.000.000 inwoners. Er zijn in de EU 11 staten die MINDER dan 6.000.000 inwoners hebben.
Gaat het daar zó slecht ?
Inderdaad, maar probeer dat hier maar eens aan al die Vlaamse mossels zonder ballen aan hun lijf hun verstand te brengen. Ze doen er al 180 jaar over en ze snappen er nog niet de ballen van.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2010 om 21:03.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 21:04   #87
Shadowke

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar probeer dat hier maar eens aan al die Vlaamse mossels zonder ballen aan hun lijf hun verstand te brengen.
maar die landen zijn echte naties.
Vlaanderen is dit niet, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden omdat er geen band is tussen Vlamingen, Brabanders en Limburgers.
in Vlaanderen is er geen eenheid.

daarom is het beter dat Vlaanderen op termijn behoort tot een groter geheel, nl De Nederlanden.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 september 2010 om 21:13.
Shadowke is offline  
Oud 13 september 2010, 21:09   #88
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dat gij bent, dat weet ik niet, maar ik ben in ieder geval GEEN Nederlander, als ge dat maar goed begrijpt. De WIJ vorm waarin u spreekt heeft geen moer met Nederland te maken. Geschiedkundig hebben we veeleer met Frankrijk bindingen dan wel met Nederland. 't Is maar dat ge het weet.

Ik moet wel zeggen, dat in Vlaanderen politieker zijn, een zeer ondankbare job is. Wanneer ik Bart Dewever zou zijn, en ik zou dergelijk soort reacties lezen welke ik hier van mensen lees die pretenderen Vlamingen te zijn, zou ik zeggen, "Zoekt het maar zelf uit stelletje mossels zonder kloten aan uw lijf". Het is alsof de meeste ontheemd worden als ze uit hun knechtenrol dreigen gehaald te worden, alsof ze er voor geboren zijn.
Lulkoek.
We zijn welgeteld zo'n 20 jaar Frans geweest.
En natuurlijk zijn wij Nederlander. Als inwoner van 'de Lage Landen', 'de Nederlanden', zijn wij wel degelijk Nederlander. Trouwens het woord 'België' betekent niet meer of minder dan (vanuit het Latijn') 'de Nederlanden' ! t Is maar dat je het weet !
Oud 13 september 2010, 21:13   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar die landen zijn echte naties.
Vlaanderen is dit niet, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden omdat er geen band is tussen Vlamingen, Brabanders en Limburgers.
in Vlaanderen is er geen eenheid.
Zoals ik al zei. Ze voelen zich als het ware ontheemd als ze uit hun knechtenrol worden gehaald, de fiere Vlaamse leeuw. Een schootkat ja, en dan nog eentje zonder klauwtjes.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 21:15   #90
Shadowke

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei. Ze voelen zich als het ware ontheemd als ze uit hun knechtenrol worden gehaald, de fiere Vlaamse leeuw. Een schootkat ja, en dan nog eentje zonder klauwtjes.
en hoeveel echte Vlaamse 'voelenden' zijn er in Vlaanderen?
een kleine minderheid maar ze roepen wel dat héél Vlaanderen zoals hun zijn.
net zoals onze geliefde reactionaire belgicistische Vlamingen.
Shadowke is offline  
Oud 13 september 2010, 21:15   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Lulkoek.
We zijn welgeteld zo'n 20 jaar Frans geweest.
En natuurlijk zijn wij Nederlander. Als inwoner van 'de Lage Landen', 'de Nederlanden', zijn wij wel degelijk Nederlander. Trouwens het woord 'België' betekent niet meer of minder dan (vanuit het Latijn') 'de Nederlanden' ! t Is maar dat je het weet !
En slechts 15 jaar onder Nederland en voor het overige zowat voor de rest van de tijd, op de laatste 180 jaar na, onder Bourgondië, wat OOK Frankrijk is.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2010 om 21:16.
Garry is offline  
Oud 13 september 2010, 21:25   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Belgicisme in één zinsnede samengevat. Weer iemand die zijn ware gezicht hier laat zien.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 september 2010, 21:27   #93
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En slechts 15 jaar onder Nederland en voor het overige zowat voor de rest van de tijd, op de laatste 180 jaar na, onder Bourgondië, wat OOK Frankrijk is.
Zwartengeel is offline  
Oud 13 september 2010, 21:33   #94
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar probeer dat hier maar eens aan al die Vlaamse mossels zonder ballen aan hun lijf hun verstand te brengen. Ze doen er al 180 jaar over en ze snappen er nog niet de ballen van.
Garry is teminste een vlaming met ballen aan zijn lijf voorzien van de juiste trots
Oud 13 september 2010, 21:35   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Garry is teminste een vlaming met ballen aan zijn lijf voorzien van de juiste trots
Zwartengeel is offline  
Oud 13 september 2010, 21:38   #96
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
inderdaad,iets wat jij niet hebt..
Oud 13 september 2010, 21:39   #97
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik begin dat "haat" toontje nogal beu te worden. WAAR staat er dat wij jullie haten? Maar neen, omdat wij ONafhankelijk willen zijn, haal JIJ daar je neus voor op en vertaalt dat dan maar als "hollanderhaat". Wel, DAT is een serieus staaltje van VLAMINGENhaat, en een bewijs dat je eigenlijk je neus ophaalt voor ons. Een reden te meer om NIET bij elkaar te gaan.
"Jullie"? Wat laat jou toe te veronderstellen dat ik Nederlander ben? Ik ben een doodgewone Vlaming. Maar eentje die er evenwel van overtuigd is dat een toenadering tot en nauwe samenwerking met Nederland in ons voordeel is. En neen dat betekent niet "annexatie".
Oud 13 september 2010, 21:43   #98
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Garry jongen, het is hoog tijd dat je eens je kennis omtrent de geschiedenis van de Zuidelijke Nederlanden flink bijspijkert. Want zo te lezen zijn er bij jou enorme hiaten.
Oud 13 september 2010, 21:46   #99
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Burgundisch was nochtans een oost-germaanse taal, de Bourgondiers kwamen oorspronkelijk ergens uit de grensstreek tussen Duitsland en Polen, en vermengden zich later met de eveneens Germaanse Franken. Tijd dat ze daar eens een onafhankelijkheidsbeweging stichten. Bourgondië heeft niets met Frankrijk te maken. Nog minder dan het Graafschap Vlaanderen eigenlijk, want het had als Graafschap nog meer zelfstandigheid dan Vlaanderen.
fonne is offline  
Oud 13 september 2010, 21:49   #100
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik heb even een relevant woordje wat zichtbaarder gemaakt.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be