Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 september 2010, 15:39   #81
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neen, beste vriend. Je analyse klopt van geen kanten. Mijn excuses voor die botte opmerking, maar zo is het nu eenmaal.
Je moet je niet excuseren, je hebt eigenlijk wel gelijk denk ik.

Ter verduidelijking, ik wilde nva en VB niet uitmaken voor fascisten of zo, die twee partijen zijn niet eens ZO rechts. 't was maar een vergelijkingkje.

Positieve noot : ik heb wel wat bijgeleerd uit je argumenten, en daar doen we't voor.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 19 september 2010, 16:05   #82
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Jullie zien de Koninklijke familie dus gewoon hun valies pakken en het afbollen? Zonder tegensputteren, zonder slag of stoot verlaten ze hun Paleizen, hun Machtspositie en druipen ze af naar een villa in Spanje? Dit is geen antwoord op mijn vraag, dit is een droomscenario voor de republikeinen onder ons.
Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt is er geen bodem meer om de toelagen aan het koningshuis te betalen. Voor mij mogen ze gerust verder koning en ..... spelen over het in lucht opgegane België. Inden ze de wens uitdrukken om in de paleizen te blijven wonen, is dat voor ons geen enkel probleem, zolag ze de huur betalen.
Oud 19 september 2010, 16:07   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Juist! Ofwel vertrekken ze met stille trom ofwel verzetten ze zich en wordt het een ware revolutie. Ik vrees dat die laatste mogelijkheid ook best zou kunnen. Wait and see.
Met Filip Den Taaie aan het hoofd van het verzet zeker?
Oud 19 september 2010, 16:09   #84
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat de vraag vooral is of het volk wel dapper genoeg is voor volkswoede.
Welk volk? Het volk dat voor of het volk dat tegen het koningshuis is? Voor het volk dat tegen het koningshuis is, volstaat het om de dotaties af te schaffen.
Oud 19 september 2010, 16:11   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Die ene maand per jaar dat Beirreke in la Belgique verblijft, kan hij dan gewoon thuis doorbrengen. En thuis dat is: Chateauneuf-de-Grasse, dicht bij zijn yacht in Antibes. Waarmee hij naar de schoonfamilies in Rome en Amoril kan varen.
Die maand is hij alleen thuis als het land in "crisis" is. Anders is het maar twee weken.
Oud 19 september 2010, 16:14   #86
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

nieuwe verkiezingen?stemplicht afschaffen..
Oud 19 september 2010, 16:16   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat mij betreft zal veel afhangen van de beslissing die de Vlaemsche regering neemt in het Oosterweel-dossier, maar zoals de zaken nu voorstaan, ga ik voor de allereerste keer op de sp.a stemmen, gewoon om de n-va te kloten.

Sterk argument.
Oud 19 september 2010, 17:37   #88
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Sterk argument.
Tja, niet iedereen die NVA stemde voor de NATIONALE verkiezingen, ziet Bartje zijn brug zitten he. Respect voor de democratie en het referendum daaromtrent zou hem sieren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 17:41   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wat mij betreft zal veel afhangen van de beslissing die de Vlaemsche regering neemt in het Oosterweel-dossier, maar zoals de zaken nu voorstaan, ga ik voor de allereerste keer op de sp.a stemmen, gewoon om de n-va te kloten.
LoL!

Wij Vlamingen... Met een goed hart en een slecht karakter!

En zo wordt de SPa de partij van de malcontenten, de proteststemmers, het kan verkeren.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 september 2010 om 17:42.
Xenophon is offline  
Oud 19 september 2010, 19:13   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tja, niet iedereen die NVA stemde voor de NATIONALE verkiezingen, ziet Bartje zijn brug zitten he. Respect voor de democratie en het referendum daaromtrent zou hem sieren.
Ik reageerde eigenlijk op: "ga ik voor de allereerste keer op de sp.a stemmen, gewoon om de n-va te kloten".
Ik vind dat een sterk argument.

Wat betreft de Oosterweelverbinding, ik heb het geluk en het genoegen en .... gehad dat de huidige parlementsvoorzitter, in zijn vroeger leven al "gewoon" Vlaams parlementair, hier zijn tanden ingezet heeft. Wij hebbenb deze plannen meermaals gezien en besproken.
Wat mijn voorkeur in deze is, doet weinig ter zake, natuurlijk zijn er voor en tegenstanders, maar ik denk dat het nu reeds geld genoeg gekost heeft aan studies en dergelijke, er moeten knopen doorgehakt worden.
Oud 19 september 2010, 19:16   #91
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik reageerde eigenlijk op: "ga ik voor de allereerste keer op de sp.a stemmen, gewoon om de n-va te kloten".

Wat betreft de Oosterweelverbinding, ik heb het geluk en het genoegen en .... gehad dat de huidige parlementsvoorzitter, in zijn vroeger leven al "gewoon" Vlaams parlementair, hier zijn tanden ingezet heeft. Wij hebbenb deze plannen meermaals gezien en besproken.
Wat mijn voorkeur in deze is, doet weinig ter zake, natuurlijk zijn er voor en tegenstanders, maar ik denk dat het nu reeds geld genoeg gekost heeft aan studies en dergelijke, er moeten knopen doorgehakt worden.
ach Guido, alst meezit heeft Vlaanderen binnenkort geldt genoeg om de tunnels uit te voeren.
Shadowke is offline  
Oud 19 september 2010, 19:57   #92
EddyBal

Standaard

Citaat:

Laat het nog maar wat kosten. Beter een GOEDE DOORDACHTE oplossing die de bevolking wil, dan een opgedrongen monster dat op niks trekt en Antwerpen HELEMAAL NIET verkeersarmer maakt, noch de ring, die verdomme middenin Antwerpen blijft liggen.
Laat ze dus nog maar wat verder studeren. Die bretellen moeten er bij.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 20:03   #93
Shadowke

Standaard

Citaat:
Laat het nog maar wat kosten. Beter een GOEDE DOORDACHTE oplossing die de bevolking wil, dan een opgedrongen monster dat op niks trekt en Antwerpen HELEMAAL NIET verkeersarmer maakt, noch de ring, die verdomme middenin Antwerpen blijft liggen.
hierin geef ik je gelijk.
Shadowke is offline  
Oud 19 september 2010, 20:09   #94
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hierin geef ik je gelijk.
Maar Shadowke, wij zijn het over zovéél dingen eens. Waarom moeten meningsverschillen die momenteel geen rol van belang spelen, leiden tot haatberichten? Ik vind dit bijzonder spijtig, want men verspilt er energie aan die men beter aan het ter zake doende debat zou besteden.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 20:12   #95
Shadowke

Standaard

Citaat:
Maar Shadowke, wij zijn het over zovéél dingen eens. Waarom moeten meningsverschillen die momenteel geen rol van belang spelen, leiden tot haatberichten? Ik vind dit bijzonder spijtig, want men verspilt er energie aan die men beter aan het ter zake doende debat zou besteden.
ik stuur geen haatberichten, enkel terechtwijzende berichten
Shadowke is offline  
Oud 19 september 2010, 20:21   #96
EddyBal

Standaard

Citaat:
ik stuur geen haatberichten, enkel terechtwijzende berichten
Ik bedoel enkele van je medestanders, en dat weet je goed
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 20:22   #97
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zit een klein foutje in je redenering: een GOED DOORDACHTE oplossing is HELEMAAL niet hetzelfde als een oplossing die de "bevolking" wil.
Waarbij je eerst al eens moet beginnen met "bevolking" moet definiëren. De meest logische oplossing had er al lang kunnen zijn: de grote ring op tracée Oelegem-Haasdonk-Liefkenshoek. Maar daar is de "bevolking" tegen. Althans de NIMBY-adepten in de zuidrand van Antwerpen. De "bevolking" is ook tegen eender welke vorm van brug, eender welke vorm van verbreding van de ring. Althans toch de NIMBY-adepten van Noord-Oost Antwerpen. De "bevolking" wil wel een oplossing, althans dat deel van "bevolking" dat vandaag elke dag opnieuw zijn tijd verliest in de files, en de zelfstandigen die hun stad onbereikbaar zien worden en de commercie naar de baanwinkels ver buiten de stad zien afdwalen, en de ondernemers die hun voorraden moeten voorzien op de files. Anderzijds wil "de bevolking" ook niets betalen voor een levensnoodzakelijke investering voor de Antwerpenaren, dus moet het geheel gerealizeerd worden als tol-verbinding, wat de oefening in feite al van in het begin waanzinnig maakt.
Een goed doordachte oplossing zal een evenwichtsoefening moeten zijn tussen ieders belangen. Wat in Vlaanderen vandaag onmogelijk is geworden omdat zo ongeveer ieder individu alles kan saboteren via honderdduizend procedures en processen.

Citaat:
Die bretellen moeten er bij.
De oostelijke bretel komt er sowieso, in parallel met de tweede spoorwegontsluiting. Maar daar is niet genoeg plaats om die voldoende capaciteit te geven, en die moet ook een aantal plaatselijke problemen oplossen. De westelijke bretel heeft dan weinig zin. Je gaat weinig mensen zo zot krijgen om een gigantische omweg te maken als ze daar ook nog tol voor moeten betalen ook. Ik kan me al voorstellen dat sommigen nog liever via N171/A12/N16 via Temse gaan omrijden.
fonne is offline  
Oud 19 september 2010, 20:55   #98
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach Guido, alst meezit heeft Vlaanderen binnenkort geldt genoeg om de tunnels uit te voeren.
Héhé.......
Henri1 is offline  
Oud 19 september 2010, 20:58   #99
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zit een klein foutje in je redenering: een GOED DOORDACHTE oplossing is HELEMAAL niet hetzelfde als een oplossing die de "bevolking" wil.
Waarbij je eerst al eens moet beginnen met "bevolking" moet definiëren. De meest logische oplossing had er al lang kunnen zijn: de grote ring op tracée Oelegem-Haasdonk-Liefkenshoek. Maar daar is de "bevolking" tegen. Althans de NIMBY-adepten in de zuidrand van Antwerpen. De "bevolking" is ook tegen eender welke vorm van brug, eender welke vorm van verbreding van de ring. Althans toch de NIMBY-adepten van Noord-Oost Antwerpen. De "bevolking" wil wel een oplossing, althans dat deel van "bevolking" dat vandaag elke dag opnieuw zijn tijd verliest in de files, en de zelfstandigen die hun stad onbereikbaar zien worden en de commercie naar de baanwinkels ver buiten de stad zien afdwalen, en de ondernemers die hun voorraden moeten voorzien op de files. Anderzijds wil "de bevolking" ook niets betalen voor een levensnoodzakelijke investering voor de Antwerpenaren, dus moet het geheel gerealizeerd worden als tol-verbinding, wat de oefening in feite al van in het begin waanzinnig maakt.
Een goed doordachte oplossing zal een evenwichtsoefening moeten zijn tussen ieders belangen. Wat in Vlaanderen vandaag onmogelijk is geworden omdat zo ongeveer ieder individu alles kan saboteren via honderdduizend procedures en processen.

De oostelijke bretel komt er sowieso, in parallel met de tweede spoorwegontsluiting. Maar daar is niet genoeg plaats om die voldoende capaciteit te geven, en die moet ook een aantal plaatselijke problemen oplossen. De westelijke bretel heeft dan weinig zin. Je gaat weinig mensen zo zot krijgen om een gigantische omweg te maken als ze daar ook nog tol voor moeten betalen ook. Ik kan me al voorstellen dat sommigen nog liever via N171/A12/N16 via Temse gaan omrijden.
Ik ben het bijna met je eens. Alleen kan die goeddoordachte oplossing misschien ook de bevolking bekoren. Vooral als je via tunnels gaat werken. Nu een autostrade gaan leggen waar er nogal veel mensen wonen is niet echt proper. Met gedeeltelijke ondertunnelingen kan dat echter wél. MISSCHIEN kost het iets meer, maar mensenleed is ook een kost, hoewel die niet wordt meegerekend

De aansluitingen die nu op de ring komen, moeten blijven voor het verkeer van Antwerpen zelf, maar voor doorgaand verkeer moet de makkelijkste keuze langs de bretellen lopen. Tol heffen voor doorgaand verkeer is een mogelijkheid. Technisch is dat perfect mogelijk.
EddyBal is offline  
Oud 19 september 2010, 20:58   #100
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Héhé.......
http://revoirlatele.com/replay-mise-...bre-2010-92203
héhé ...
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be