Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 18:45   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In plaats van te gaan betogen kunnen jullie iets heel anders doen.
Jullie kunnen de mensen oproepen om zoveel mogelijk producten die hier geproduceerd worden te kopen.

We moeten dan minder werklozen aan het eten houden, het gevolg hiervan zal zijn dat onze lonen beterkoop worden, dat er minder geld naar het buitenland gaat, dat de staat minder tekort heeft, dat we minder moeten inleveren, dat we met z'n allen beter af zullen zijn.

Is dit geen goed alternatief?
Dat is een goed idee.
Vertel me, waar kan ik een t-shirt of jeans kopen, geproduceerd in België of Europa.
Ik zou al blij zijn er één te vinden geproduceerd in menswaardige omstandigheden en aan een convenabel loon.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:47   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Waarom moet er 50% personenbelasting zijn? Waarom moet er 13.07% RSZ bijdrage zijn? Waarom moeten er 65% succesierechten zijn? Waarom moeten X% registratierechten zijn? Waarom moet er ..
Ik zou graag 50% personenbelasting betalen; maar mijn loon is niet hoog genoeg om op de bovenste schijf 50% te moeten betalen.
Oud 21 september 2010, 18:50   #83
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Werklozen krijgen niet onvoorwaardelijke cashflows.
Maar ik vind ook dat we beter werk maken van meer jobs.

Mijn zoon begint dit jaar aan de hoge school en dat gratis onderwijs kost
563 euro inschrijvingsgeld
1800 euro voor een laptop
300 euro huur software
60 euro forfetaire studiekosten.
10 euro per dag instapcursus
En dan heeft hij nog niet 1 boek of cursus.
[/b][/indent]
Jij bent veeeel te rijk. Waarom koop je een laptop van 1800 euro als je het met een van 1/3 van die prijs kan stellen? Of ben je zo dom dat je je dat hent laten wijsmaken door je zoon? Een laptop van dat kaliber is geen haar beter, alleen kan je er door zijn snelheid de allernieuwste spelletjes mee spelen. Je hebt dus speelgoed gekocht ipv werkgerief
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 18:54   #84
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een goed idee.
Vertel me, waar kan ik een t-shirt of jeans kopen, geproduceerd in België of Europa.
Ik zou al blij zijn er één te vinden geproduceerd in menswaardige omstandigheden en aan een convenabel loon.
Nochthans kan je dat vinden hoor. Niet alle levi's worden in het buitenland geproduceert

Maar denk vooral aan de duurdere aankopen. Auto? Koop er een bij ons geproduceerd Of dacht je dat wij hier NIKS maken in ons landje?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 19:03   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Jij bent veeeel te rijk. Waarom koop je een laptop van 1800 euro als je het met een van 1/3 van die prijs kan stellen? Of ben je zo dom dat je je dat hent laten wijsmaken door je zoon? Een laptop van dat kaliber is geen haar beter, alleen kan je er door zijn snelheid de allernieuwste spelletjes mee spelen. Je hebt dus speelgoed gekocht ipv werkgerief
Neen; ik heb me dat laten wijsmaken door de school.
De laptop moet krachtig genoeg zijn voor multimedia; er moet windows 7 proffesional en office 2007 enterprise op en 3 jaar next bussiness day garantie bij. Want ze kunnen geen 2 weken zonder laptop.

Vertel me waar ik dat kan vinden voor 1/3 van de prijs?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 september 2010 om 19:04.
Oud 21 september 2010, 19:08   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochthans kan je dat vinden hoor. Niet alle levi's worden in het buitenland geproduceert

Maar denk vooral aan de duurdere aankopen. Auto? Koop er een bij ons geproduceerd Of dacht je dat wij hier NIKS maken in ons landje?
Onze auto werd geproduceerd in Duitsland. Ik vond geen model geproduceerd in België naar mijn goesting.
Ik koop geen dure merkkledij zoals levi's.
Vertel me nu waar ik die t-shirt en jeans kan kopen.
Oud 21 september 2010, 19:11   #87
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou graag 50% personenbelasting betalen; maar mijn loon is niet hoog genoeg om op de bovenste schijf 50% te moeten betalen.
Als je directe belastingen, rsz van de werknemer en rsz van de werkgever optelt zit je snel aan 50% belastingen hoor.

Tegen dat je 50% directe belastingen betaalt betaal je in totaal al meer dan 65% belastingen

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 19:18   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als je directe belastingen, rsz van de werknemer en rsz van de werkgever optelt zit je snel aan 50% belastingen hoor.

Tegen dat je 50% directe belastingen betaalt betaal je in totaal al meer dan 65% belastingen
De RSZ van de werknemer werd apart vernoemd; de RSZ van de werkgever betaalt de werkgever.
Het ging dus wel degelijk om personenbelasting.
Oud 22 september 2010, 06:26   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen; ik heb me dat laten wijsmaken door de school.
De laptop moet krachtig genoeg zijn voor multimedia; er moet windows 7 proffesional en office 2007 enterprise op en 3 jaar next bussiness day garantie bij. Want ze kunnen geen 2 weken zonder laptop.

Vertel me waar ik dat kan vinden voor 1/3 van de prijs?
Eddybal, heb ik me iets laten wijsmaken? Kwestie van bij te leren.
Oud 22 september 2010, 06:44   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Alles gratis ?? Niet zeveren Belgie is een pokke duur land . Alles kost handen vol geld .
Waarom moet er bvb 21% btw op energie zijn ??
Om mensen, die niet werken te betalen.
Oud 22 september 2010, 06:47   #91
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden vrezen momenteel geen nieuwe maatregelen die het de profiteurs en werkweigeraars zal gemakkelijker maken.

Ik vraag me af of jij enige notie hebt hoeveel miljard euro er zal moeten bespaard worden en wat de profiteurs en werkweigeraars kosten in miljarden euro's; en wat de belastingsfraude kost in miljarden euro's.
Toch wel, maar het één sluit het ander niet uit hé.
Van dat kortzichtige gelul van u en .... krijg ik het vliegend schijt.
Oud 22 september 2010, 07:00   #92
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Om mensen, die niet werken te betalen.

Denk je dat ??..De bedrijven ontwijken vele miljoenen euro’s belastingen door allerhande fiscale achterpoortjes. Sluit die achterpoortjes, en er is geld genoeg om de BTW op energie te verlagen naar 6%.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 07:51   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Eddybal, heb ik me iets laten wijsmaken? Kwestie van bij te leren.
Ja je hebt je iets laten wijsmaken.
Om Windows 7 en die office suite te draaien, heb je bijlange geen bakbeest van 1800€ nodig. En next day business garantie is niet meer dan een duur foefje om extra geld uit je zak te kloppen. Een beetje degelijke laptop faalt niet de eerste 3 jaar; de falingen die je die eerste drie jaar tegen komt hebben heel waarschijnlijk te maken met software-issues, spy/malware en daar doet zo'n service ook niets aan buiten een full reset/format van je HD.

Er zijn laptops die een fractie van dat bedrag kosten (800€ voor een Sony Vaio bijvoorbeeld, en dat zijn dan nog de duurdere; je zal niet veel moeite moeten doen om er aan 600€ of 500€ te vinden) die meer dan perfect doen wat jouw student nodig heeft. Zelfs in the worst case dat die compleet crasht en de dag nadien vervangen moet zijn, ben je nog goedkoper af als je die dan opnieuw nieuw gaat kopen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 07:52   #94
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een stoere praat ... btw als wij hun geld afnemen is het van ons kan het u dan ook niets schelen ?
Dan steel je en dan krijg je met andere miserie te maken; dus be my guest. Als je denkt indruk te maken met die stoere praat. Dat werkt waarschijnlijk nog wel op de speelplaats van een lagere school...
Oud 22 september 2010, 07:57   #95
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dan steel je en dan krijg je met andere miserie te maken; dus be my guest. Als je denkt indruk te maken met die stoere praat. Dat werkt waarschijnlijk nog wel op de speelplaats van een lagere school...

Antw . nu eens op de vraag ipv weeral onzinnige praat te verkopen .
Oud 22 september 2010, 07:58   #96
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
als wij hun geld afnemen is het van ons kan het u dan ook niets schelen ?
Oud 22 september 2010, 08:11   #97
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat ??..De bedrijven ontwijken vele miljoenen euro’s belastingen door allerhande fiscale achterpoortjes. Sluit die achterpoortjes, en er is geld genoeg om de BTW op energie te verlagen naar 6%.
hahaha.

Mensen moeten leren beseffen dat iedere euro die de staat uitgeeft, door iemand betaald moet worden.
Hoeveel mensen trekken op dit moment de één of andere uitkering?
Hoeveel mensen trekken die uitkering onterecht?
Hoeveel asielzoekers moeten wij momenteel onderhouden?

De staat moet er in de eerste plaats voor zorgen dat de uitgaven onder controle komen inplaats van steeds maar weer nieuwe inkomsten te zoeken.
Oud 22 september 2010, 08:21   #98
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Antw . nu eens op de vraag ipv weeral onzinnige praat te verkopen .
Dat is een antwoord. Feel free om er op te reageren als het je niet aanstaat. Maar verwacht niet dat ik in een hoekje ga zitten janken omdat jij de zware gast uithangt met je "ik zal het wel komen afpakken"-dreigement.
Oud 22 september 2010, 12:23   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja je hebt je iets laten wijsmaken.
Om Windows 7 en die office suite te draaien, heb je bijlange geen bakbeest van 1800€ nodig. En next day business garantie is niet meer dan een duur foefje om extra geld uit je zak te kloppen. Een beetje degelijke laptop faalt niet de eerste 3 jaar; de falingen die je die eerste drie jaar tegen komt hebben heel waarschijnlijk te maken met software-issues, spy/malware en daar doet zo'n service ook niets aan buiten een full reset/format van je HD.

Er zijn laptops die een fractie van dat bedrag kosten (800€ voor een Sony Vaio bijvoorbeeld, en dat zijn dan nog de duurdere; je zal niet veel moeite moeten doen om er aan 600€ of 500€ te vinden) die meer dan perfect doen wat jouw student nodig heeft. Zelfs in the worst case dat die compleet crasht en de dag nadien vervangen moet zijn, ben je nog goedkoper af als je die dan opnieuw nieuw gaat kopen...
Om windows 7 proffesional en office 2007 enterprise te draaien heb je zo geen zware laptop nodig; voor multimedia wel.

Minimum :
i5 520M Processor
15.6 LED WSXGA+WVA Display (1600 x 900)
Integrated 2MP Webcam
nVidia NVS 5100 Graphics Card 1GB
4GB 1333DDR3 2DM Memory
320GB 7200 rpm
DVDRW LS UB Drive
3 jaar next businessday on-site garantie
Windows 7 Professional 64 bit
Microsoft Office 2007 Enterprise

Geef mij gerust een link naar een laptop voor minder dan 1800euro.

Ook bij de beetje degelijke laptop zijn er die falen de eerste 3 jaar.
Miijn man is PC-technicus; en hij weet wat er binnenkomt dead on arrival; en wat er binnenkomt binnen de garantieperiode van 2 jaar en binnen de 3 jaar.

De Sony Vaio komt even duur uit tegen dat je de software hebt en de next bussinees day garantie.
Als hij compleet crasht en de dag nadien vervangen moet worden; is dat altijd onder garantie!
Oud 22 september 2010, 12:24   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar het één sluit het ander niet uit hé.
Van dat kortzichtige gelul van u en .... krijg ik het vliegend schijt.
Wat is er kortzichtig aan het narekenen van de opbrengst van voorgestelde maatregelen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be