Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 14:10   #81
corse
Banneling

Standaard

Al deze zottigheden zijn helder doorzicht, maar je moet het willen zien uiteraard.
Jonge mensen intimideren en demotiveren is gemakkelijk, maar je verstand gebruiken is moeilijker.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 14:43   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²

als de fiscus-controleur zijn werk goed deed : i.e. ook de wettelijke mogelijkheden en optimalisaties aan de burger melden die deze liet liggen, werd iedereen op een correctere manier belast, en niet alleen zij die zich een fiscaal raadgever kunnen permitteren.
dat probleem ga je altijd hebben, vanaf een bepaalde omzet zijn andere dingen rendabel...
Ook is het soms verrassend vast te stellen hoe mensen hun zaken voorstellen en er inderdaad inslagen op basis van die voorstelling belastingvoordelen te doen dat het niet mooi is;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 14:52   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Laat u niet intimideren door Patrick, hij heeft al zijn idealen ingeruild voor een bmw met lederen zitje en een vrouw die hij eigelijk niet kon krijgen maar veel beloofd heeft.
Hahaha ! Ik kom naar mijn werk in een peugeot 106 die 14 jaar oud is als ik niet met de fiets kom (omdat het regent). En het beeld dat je van mijn vrouw ophangt is ronduit beledigend.
Oud 24 september 2010, 15:10   #84
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahaha ! Ik kom naar mijn werk in een peugeot 106 die 14 jaar oud is als ik niet met de fiets kom (omdat het regent). En het beeld dat je van mijn vrouw ophangt is ronduit beledigend.
Als je al angstig bent voor de regen, zal je beslist veel angst hebben voor de toekomst die zich aanbiedt. Je kan dan ook beter je ogen sluiten en doen alsof je interesse hebt in deze dynamieken, niet echt om vrolijk van te worden natuurlijk. Tenzij …

ps : doe de groeten aan je vrouw, ze laat me weten dat je het nog steeds niet begrepen hebt. Zegt ze dat tegen jou ook ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 15:12   #85
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een vrouw die hij eigelijk niet kon krijgen, is dat beledigend? Ik bedoel dat je zulke mooie vrouw normalerwijze niet kon krijgen zonder beloftes, met een peugeot 106 van 14 jaar oud is dat normaal, mijn vrouw stapt niet in zo een krel.
Oud 24 september 2010, 15:14   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Als je al angstig bent voor de regen, zal je beslist veel angst hebben voor de toekomst die zich aanbiedt.
Ik rij gewoon niet graag door de regen op mijn fiets, ik ga voor wat ik het plezantste vind, binnen een redelijk kader van mogelijkheden. Heb ik bijna altijd gedaan. Geen kwestie van angst, maar van zoveel mogelijk te genieten. Als het zonnetje schijnt, dan ga ik liever met de fiets, over een pad langsheen de rivier (ook al is dat een omweg).

Het onnozele beeld van een opschepperige hufter achter het stuur van zijn BMW met een heet dom blondje naast hem is in de verste verte niet aan mij besteed. Maar zoals zo vaak mist men hier alle inzicht in mensen.
Oud 24 september 2010, 15:17   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vrouw die hij eigelijk niet kon krijgen, is dat beledigend? Ik bedoel dat je zulke mooie vrouw normalerwijze niet kon krijgen zonder beloftes, met een peugeot 106 van 14 jaar oud is dat normaal, mijn vrouw stapt niet in zo een krel.
Oela. Meneer de communist is kieskeurig Ik dacht dat die moreel verplicht waren in een trabantje rond te hossen ?
Oud 24 september 2010, 15:17   #88
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard is studie een intellectueel vermaak, he. Maar je zou zelf eens moeten afvragen wat JIJ van economie al gesnapt hebt. Je geraakt nog niet door je eerste examen met alle zottigheden die je verkondigd hebt.
Zelfs als ik er niet van zou begrepen hebben, kan ik nog steeds nuchter vaststellen dat er nog veel meer zijn die er absoluut niets van begrepen hebben. Argumenten ? Doe ze gewoon open, je hebt ze gekregen voor iets. Ik ken zelfs mensen die het volledige studiewerk over de menselijke psyche in één zin kunnen afdoen als nep, wonderbaarlijk natuurlijk. Maar ja Patrick, een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, de rest is natuurlijk gek wanneer we de pathologie voor normaal aanzien, dat begrijpt iedereen wel.
Oud 24 september 2010, 15:19   #89
corse
Banneling

Standaard

Een peugeot 106 van 14 jaar oud, ze moesten verbieden om daarmee te rijden, die wagen is totaal verouderd en vervuilt al een oude diesel kachel.
Technologie van de Middeleeuwen dat kan toch niet.
Oud 24 september 2010, 15:20   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken zelfs mensen die het volledige studiewerk over de menselijke psyche in één zin kunnen afdoen als nep, wonderbaarlijk natuurlijk.
Ik ken er anderen die het hele curriculum dat in economische wetenschappen wordt onderwezen, als nep afdoen...

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2010 om 15:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 15:25   #91
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik rij gewoon niet graag door de regen op mijn fiets, ik ga voor wat ik het plezantste vind, binnen een redelijk kader van mogelijkheden. Heb ik bijna altijd gedaan. Geen kwestie van angst, maar van zoveel mogelijk te genieten. Als het zonnetje schijnt, dan ga ik liever met de fiets, over een pad langsheen de rivier (ook al is dat een omweg).
Leuk wel, heb het ook niet zo graag dat men de bevolking allerhande economische leugens op de mouw speld en het vervolgens over een copernicus omwenteling gaat hebben. Dat is waarlijk om angstig van te worden Patrick, bijna onwaarschijnlijk dat ze het nog durven ook. Ze zouden ook gewoon onderwijs kunnen afschaffen, zou volgens dezelfde gedachtegang nog begrijpelijk zijn maar nu niet echt getuigend van visie, net zoals die onwaarschijnlijkheden die men ons tracht wijs te maken. Wordt allemaal deskundig gerapporteerd aan politiek, missen ze misschien iets Patrick ? Het wordt bibberen Patrick, geniet er nog van wanneer je kan.
Oud 24 september 2010, 15:26   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een peugeot 106 van 14 jaar oud, ze moesten verbieden om daarmee te rijden, die wagen is totaal verouderd en vervuilt al een oude diesel kachel.
Ik zal maar stiekem toegeven dat het daarom is dat ik die zo lang mogelijk wil houden. Ik betaal mij altijd blauw aan de reparaties, die soms 3 of 4 keer zijn marktwaarde overstijgen. Over 't laatst nog meer dan 1000 Euro eraan besteed. Heb de garagist moeten overtuigen het toch maar te doen. Hela, en geen occasie wisselstukken, he, nieuw gerief graag ! Het mag duur zijn, dat stoort mij niet. Ik wil dat karretje zo lang mogelijk houden.

Ik hou van die blauwgrijze walm die ik achter mij laat als ik de motor start
Oud 24 september 2010, 15:28   #93
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oela. Meneer de communist is kieskeurig Ik dacht dat die moreel verplicht waren in een trabantje rond te hossen ?
Als je mij toch in een hokje wilt duwen Patrick, ik ben “links liberaal” en vrijdenker.
Echte communisten zijn ambtenaren die aan de staat werken, volgens Marx en Engels.
De mens beoordeelt men niet naar zijn denken maar wel naar zijn doen.
Een ondernemer is geen ambetantenaar, sorry ambtenaar Patrick.
Oud 24 september 2010, 15:29   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt bibberen Patrick, geniet er nog van wanneer je kan.
Doe ik. Heb al een leuk leven gehad, ik kan niet klagen. Zal wel proberen bij de "winners" te behoren als het gaat verkeren he
Oud 24 september 2010, 15:30   #95
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken er anderen die het hele curriculum dat in economische wetenschappen wordt onderwezen, als nep afdoen...
Die ken ik ook, ze noemen zichzelf soms econoom maar het zijn gewoon charlatans die nog niet weten wat het is om volwassen te worden. En alles wat maar enigszins verwijst naar deze potentiële groei, daar snappen ze gewoon geen bal van. Je ziet ze hier soms verschijnen, je moet ze wat voeden of ze weten niet meer op wie ze moeten kloppen. Zo zijn ze wel natuurlijk, zielig om zien maar ze bestaan wel degelijk als hoedanigheden binnen dit spel. Je hoeft ze maar drie vragen te stellen en ze zijn ontmaskerd, ze verschuilen zich dan ook graag, diepe schaamte.

Laatst gewijzigd door MIS : 24 september 2010 om 15:41.
Oud 24 september 2010, 15:31   #96
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal maar stiekem toegeven dat het daarom is dat ik die zo lang mogelijk wil houden. Ik betaal mij altijd blauw aan de reparaties, die soms 3 of 4 keer zijn marktwaarde overstijgen. Over 't laatst nog meer dan 1000 Euro eraan besteed. Heb de garagist moeten overtuigen het toch maar te doen. Hela, en geen occasie wisselstukken, he, nieuw gerief graag ! Het mag duur zijn, dat stoort mij niet. Ik wil dat karretje zo lang mogelijk houden.

Ik hou van die blauwgrijze walm die ik achter mij laat als ik de motor start
Niets houdt u tegen om uw mond op de uitlaat te zetten en eens diep in te ademen Patrick.
Ik ken aangenamer dingen in het leven.
Oud 24 september 2010, 15:32   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets houdt u tegen om uw mond op de uitlaat te zetten en eens diep in te ademen Patrick.
Ik ken aangenamer dingen in het leven.
Orale sex met een ouwe kar ?
Oud 24 september 2010, 15:37   #98
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe ik. Heb al een leuk leven gehad, ik kan niet klagen. Zal wel proberen bij de "winners" te behoren als het gaat verkeren he
Zo zal het inderdaad worden als ze niet tot inzicht komen, je zal dan kunnen zeggen dat mensen kippen zijn, graaien en pikken. Op die manier kom je natuurlijk niet over dat trauma heen, zoveel moge duidelijk zijn. Gelukkig is de oplossing veel eenvoudiger dan het probleem laat vermoeden, ook gerapporteerd aan politiek. We vrezen nu een beetje dat er teveel alternatieven zijn en geen tijd hebben om ze te lezen, het begrijpen en integreren nog een heel andere zaak, moeten ergens beginnen natuurlijk. Corpenicus omwenteling, ik hoor ze het altijd graag zeggen, de zinnen die erna komen om diep bedroefd achter te blijven, waarom pesten ze ons toch altijd Patrick, vanwaar deze onmenselijke praktijken toch, enig idee ? De rapporten liggen er dan toch, niet dan ?

Voortgaand op de vier herkenbare fasen binnen de chaosdynamiek zien we in België een quasi perfect land om de theorie te toetsen op waarachtigheid. Immers, België is een smeltkroes van diverse culturen, heeft een complexe staatsvorm gestimuleerd door taalgrenzen en is onderhevig aan de financiële druk van een verschuivende wereldeconomie, een mooie casestudy. Deze verschuivende wereldeconomie zien we in dit geval dan als een externe factor die ons op verschillende manieren laat reageren. Vergelijkend met het verwachte breekpunt heeft België de potentie om te kiezen voor ofwel het ineenstortingtraject ofwel een doorbraak te lanceren.

In functie van het ineenstortingtraject moge het duidelijk zijn dat we hier verwijzen naar de splitsing van België, een thema dat ons allen bezighoudt en waarover de meningen verdeeld zijn. We krijgen dus te maken met twee visies. Enerzijds kiezen we voor het eigen belang resulterend in de splitsing van België, anderzijds zien we duidelijk bewegingen ontstaan die pleiten voor het behoud van België, waarbij nogal eens de koning als symbool voor éénheid wordt aanzien. Het streven naar een splitsing kunnen we denkelijk vertalen naar een congruente angstreactie ter vrijwaring van de gerealiseerde winst/welzijn, niet onterecht. Ondanks de consensus die het conflict induceert staan verschillende meningen schijnbaar loodrecht tegenover elkaar en net hierdoor wordt een waar progressief beleid belemmerd. Door niet (h)erkenning van deze dynamieken resulteert deze situatie in een ware impasse tot wordt ingezien dat een ruimere visie - die ver voorbij de eigen landsgrenzen reikt - oplossingen biedt. Vanuit ons standpunt kunnen we slechts waarschuwen voor de mogelijke gevolgen van een dergelijke impasse, zeker te weten dat ook andere culturen in dit land deze strijd kunnen aangrijpen om hun frustraties te uiten.

De chaos die hieruit voortvloeit, resulteert mogelijks in een situatie van totale anarchie waarbij dat vrijwel niemand nog zal weten waar nu de oorzaak ligt van onze problemen. Dialoog wordt steeds moeilijker (zelfs onmogelijk) en culturen/meningen staan met z’n allen tegenover elkaar. Het spreekt denkelijk voor zich dat wanneer de economie steeds verder verschuift en onze individuele vrijheid bedreigd wordt, dat we zullen teruggrijpen naar vormen van minder sociaal gedrag en ‘bendevorming’. Naar onze bescheiden mening en rekeninghoudend met diverse studies kan enkel een eenheidsstreven ons uit deze penibele situatie redden. Nu, nuchter analyserend krijgen we dus een situatie waarbij onze buurman de vijand wordt maar dit alles onder leiding van een monetair systeem dat een ware democratie stagneert en zelfs afbreekt. We kunnen deze analyse denkelijk niet beter flankeren dan met de uitspraak ‘wanneer twee honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen’. Een diepere analyse leert ons echter dat de spreekwoordelijke ‘derde’ dit gevecht initieert door zijn verhuis naar de lage loonlanden als een logisch gevolg van het aanvaarde monetaire systeem. Anders gezegd, het spreekwoordelijke ‘been’ (geld) zet z’n weg verder volgens het huidige paradigma en resulteert mogelijks in een sociaal kerkhof extra gestimuleerd door de onderlinge strijd die de achterblijvers voeren. Hieruit volgend zien we dus dat een onderlinge strijd ons allen bezig houdt maar dat finaal geen oplossing wordt geboden voor het kapitaal dat stilaan maar zeker de afvaart inzet (of verder zet). Vanuit deze hachelijke situatie probeert men vervolgens allerhande creatieve oplossingen te bedenken maar nog steeds binnen hetzelfde denkpatroon die aanleiding gaven tot deze problemen. In deze periode van chaos en spanning druisen diverse beslissingen in tegen elke logica waardoor een eerder conflictueus beleid ontstaat.

Gezien de situatie hierboven kort omschreven mogen we jammer genoeg vaststellen dat we op deze manier voor het ineenstortingtraject kiezen en dat ondanks de nobele alternatieven die we inmiddels kennen. Het lijkt ons evident dat aandacht voor deze alternatieven noodzakelijk wordt om deze tendensen op een vreedzame manier om te buigen naar een hoopvoller traject, de solidariteit stimulerend. Anders gezegd en samengevat, het lijkt ons moeilijk te aanvaarden dat België z’n problemen Nationaal zal kunnen oplossen zonder zich als een deel van een mondiale visie te profileren dewelke ook oplossingen biedt voor de lokale problemen.
Oud 24 september 2010, 15:39   #99
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betekend dus dat je nu bij de losers zit, tja…….dat had ik al door.
Oud 24 september 2010, 15:48   #100
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Orale sex met een ouwe kar ?
Goede seks in een nieuwe kar misschien, maar op een eenzaam strand in Cuba of Corse lijkt mij beter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be