![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij vind, dat het willen voorkomen dat miljoenen dieren leiden door de zieke hobby's van de mens, een ridicuul excuus is...so be it. Geen idee wat je met mijn "big game" hobby bedoeld. Mijn mening is ridicuul en zou de idiootste stelling van de week zijn maar jij gaat de situatie tussen Israel en Palestina vergelijken met het behoud van bedreigde diersoorten... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, als dierenvriend kun je daar niet voor opkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Chinezen vermalen het hoorn tot poeder en verkopen het voor 1000 yuan per gram. Het heeft potentieversterkende eigenschappen beweren de Chinese apothekers.
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ga je nu beweren dat ze blijven jagen op deze dieren indien de hoorn niets waarde had? ![]() ![]() ![]() Hoeft niet, de mens roeit al de rest uit waardoor de mens zichzelf zal uitroeien. Denk je nu echt dat de wereldpopulatie op deze manier rustig kan verderblijven evolueren? De mens laat elk jaar verschillende aantallen diersoorten uitsterven...men komt heus wel eens aan een soort welke een belangrijke schakel heeft in de ECHTE natuur welke niet meer vervangen kan worden door simpelweg nog meer dieren af te knallen.
Laatst gewijzigd door illwill : 29 september 2010 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit heeft niets met jagen te maken. Dit is economie.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de mens massaal afgeslacht werd omwille van onze tanden, dan zou ik niet voor nageslacht zorgen welke waarschijnlijk ook zonder verdoving de tanden worden uitgesneden en dan doodbloedend zou achtergelaten worden. Zou jij dan meer kinderen willen zodat, enkele generaties verder weer genoeg mensen rondlopen zodat ze opnieuw massaal kunnen onttand worden op barbaarse manier? Serieus argument, de mens leid dus moeten dieren maar afgeslacht worden. ![]() Een dierenvriend welke maatregelen neemt zodat miljoenen dieren afgeslacht worden...Zie je niet hoe gek die stelling is?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Suriname wordt in de wegenbouw alles van hoog tot laag uitgevoerd door de Chinezen, muz in de stad Paramaribo. Daar doen lokals wel eens bij uitzondering wat hand en spandiensten met de kruiwagen en schep. Neemt niet weg dat er ook Surinaamse en naar ik meen een Nederlands bedrijf in de wegenbouw actief zijn maar deze hebben geen Chinese supervisor(s) uit China in dienst. Overigens wat je hier zegt over Afrikanen, raak je wel een gevoelige snaar voor velen. Hieruit is ook op te maken dat blanke boeren nooit van hun land verjaagd hadden mogen worden in Zimbabwe. Resultaat betreft Zimbabwe, van voedsel exporterend land naar voedsel importerend land. Gevolg verder, lege safari parken waar enkel muskieten de dienst uitmaken. Iets minder hard van stap lopen wat Mugabe deed was meer op zijn plaats geweest. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 september 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Hoe kan dat? Houdt de Surinamer niet van werken? Ik ga wat begrijpen.
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet van buiten werken in de zon te Suriname, enkel slaven, contactarbeiders, een handvol boeroes, nazaten van Friezen en Zeeuwen die de dropping rondom 1850 overleefd hebben kunnen in dit sauna tropische klimaat buiten werken en bovenal overleven. Niet voor niets werden de gezondse en sterkste sterkste slaven aan de Guyana's verkocht, niet voor niets stierven de meeste bagnards in de detentie kampen van Frans Guyana. Zelf ben ik een blanke en ben meermaals in droge (en hete) periode letterlijk van mijn stokje gevallen. Hetgeen enkel gebeurd als ik buiten (zwaar) arbeid moest verrichten op het veld. Nee op de Carabien had ik geen last van zulk perikelen, hier wel dus. Niets aan te doen, die zinderende vochtige hitte verdooft en verlamt je, tot je pats neergaat. Zeker als het exteem warm is rondom 12 uur kan dat gebeuren. Creolen kunnen van nature beter tegen de hitte, maar het blijft vanzelfsprekend geen pretje. De Spanjaarden en Portugezen hadden terechte redenen om deze onderbuik van Latijns Amerika uit handen te geven aan de Engelsen, Hollanders en Fransen.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 september 2010 om 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() @ Frankenstein
Niet om het een of ander maar: Mijn zuster en haar man hebben 2 boerderijen in de Dordogne. 's Zomers is het plm 40 graden in de zon (op het land) bij een idiote luchtvochtigheid. Toen ik uit Afr kwam en geheel op verhaal moest komen ben ik mee gaan helpen de tabaksoogst binnen te halen. Als je er iets van weet, dan weet je dat het zwaar werk is. Met 25-30 kilo stelen/bladeren rondzeulen en die voorzichtig op de wagen leggen is een werk waar je letterlijk bij neervalt. Het werken met tabak is geheel handmatig om het risico van beschadigde bladeren te vermijden. Ik vond het in de Congo véél minder warm dan in de Dordogne.
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar zat ik ook al aan te denken. Probeer het niet Suriname om aan een Chinese vrouw te komen, je hebt een groot probleem. Daar is immers/zeker ook bij de overzeese Chinezen een groot tekort aan. Als er structueel 120 jongens worden geboren op 100 meisjes in China moeten 20 van die jongens homo worden, alleenstaand, een bruid importeren of gewoon emigreren, en bijvoorbeeld in Afrika hun nest beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Dordogne ken ik niet van werken maar wel van fietsen in de zomer. Ik verlies hier 1 1/2 a 2 liter vocht per uur met fietsen in de (hete) droge tijd rond september en oktober, bovendien blijf ik me lichtelijk dizzy voelen met zon pal op mijn hoofd. Of anders gezegd ik heb 1 1/2 a 2 liter ijskoud water per uur nodig bij het fietsen tussen 11.00 en 14.00 u. Nu transpireer ik meer dan andere mensen maar zulk record met water drinken haal ik nergens anders. Nee in de Dordogne was het wel snikheet, echter met fietsen was het aangenaam. Helaas hier niet dus, om in herhaling te vallen. Chinezen, wijs als ze zijn starten na hun een contact in Suriname een winkel en gaan niet meer buiten werken. Vanzelfsprekend ontbreekt daar geen airco in hun winkel. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 september 2010 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() illwill
Citaat:
Nogmaals, ik zie niet in wat er verkeerd is aan jagen. Het zit in het instinct van de mens, in de prehistorie waren we allemaal jagers-verzamelaars, net als de beer of de wolf. Ik zie ook niet in waarom jagen moreel verwerpelijker zou zijn dan het kweken, en slachten, van vee. Een geschoten wilde haas smaakt zoveel beter dan konijn. Zolang het natuurlijk evenwicht behouden blijft, en de populaties op peil blijven, versta ik niet wat je tegen de jacht kunt hebben. Tenzij je natuurlijk zo'n mens bent die zelfs niet meer weet wat natuur betekent, die zodanig onthecht is van de natuur, en die dieren behandelt als mensen, en dieren doden dus als "moord" beschouwt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stop aub met de mens te vergelijken met natuur e. Of gaan we zeggen dat klonen en PC`s ook bij de natuur horen omdat wij van de natuur onstaan zijn en deel uitmaken van de natuur? En wat ga je doen, boetes uitschrijven bij overschrijding? Celstraffen? Mensen zullen altijd meer kinderen willen, ze betalen gewoon de boete en nemen meer kinderen. Wat met de arme landen? Alle mannen verplicht laten castreren? Zowiezo zal dit een globale beslissing moeten zijn...hoe ga je anders verkopen dat bv wij geen kinderen mogen krijgen maar de Hollanders nog wel? En een globale beslissing tegenwoordig? Ik zie Iran al ergens mee akkoord gaan, laat staan Noord Korea. ![]() Trouwens nog iets waar ik net aan denk. Volgens mij kun je alle wandaden wel goedkeuren door alles wat er in de natuur gebeurt goed te keuren. Wat met verkrachten, insest, moord,...? Nee, jij kiest gewoon een stukje eruit om zo een barbaars iets goed te keuren. Slaat nergens op.
Laatst gewijzigd door illwill : 30 september 2010 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vergelijking is niet ridicuul...je laat duizenden dieren afmaken zonder tussenkomst om tienduizenden 'toekomstige' dieren leed te besparen..m.a.w. je offert ze gewoon op.. En om het 'zakelijk' te houden, véél bedreigde diersoorten zijn een onuitputtelijke bron van toerisme inkomsten Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 september 2010 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dieren zijn schepselen Gods.
Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 30 september 2010 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Immigratie van hardwerkende Indiers en Chinezen met enig tot goede opleiding alsook rassenvermeniging van deze groepen stel ik voor in Afrika om dit te doorbreken
Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 september 2010 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |