Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2004, 09:58   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Heb ik iets gemist dan ? Heeft de partij Vlaams Blok iemand doodgeschoten ?
this tegenwoordig moeilijk om Blokkers uit elkaar te houden hé
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:01   #82
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Das dan zo iets als de vroegere Volksunie die ook een FDF-er vermoord had ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:08   #83
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet, zat die ook in de tune van de zevende dag?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:12   #84
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:

U bedoelt die FDF'er die op Vlaamse betogers begon te schieten vanuit zijn slaapkamer met zijn jachtgeweer? 8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:17   #85
Tegendradigaard

Standaard

Neen Philips. Jaren 70 geloof ik. Twee plakploegen komen mekaar 's nachts tegen. Vu en FDF. Er vallen woorden, wat klappen en een dode blijft achter (FDF militant).

Tja soms vallen der al eens doden in de politiek.

Trouwens de dood van die FDF-er stond toen trouwens in het teken van de politiek. Gestorven na een politieke 'discussie'.

De dood van die mens in Sint Gillis Waas had alles te maken met wat zatte mensen en karaoke liekes zingen.
Toch wel een groot verschil zou ik denken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 mei 2004, 10:23   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Die "Blok-incidenten" hadden met politiek geen zak te maken. Ze voorstellen als het begin van de Blok-campagne en er dan nog een beetje mee lachen is gewoon verwerpelijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:25   #87
Tegendradigaard

Standaard

Mijn gedacht ook Distel.
Meuh.

Oud 24 mei 2004, 10:32   #88
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:

U bedoelt die FDF'er die op Vlaamse betogers begon te schieten vanuit zijn slaapkamer met zijn jachtgeweer? 8)
Jij hebt het over die Snoeck in de Voerstreek die op de betogers begon te schieten. Dan werden zijn ruiten ingeslagen. Volgens de BRT werden eerst zijn ruiten ingeslagen en begon hij nadien te schieten. Kwestie van beeldmontage!
Oud 24 mei 2004, 10:33   #89
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen Philips. Jaren 70 geloof ik. Twee plakploegen komen mekaar 's nachts tegen. Vu en FDF. Er vallen woorden, wat klappen en een dode blijft achter (FDF militant).

Tja soms vallen der al eens doden in de politiek.

Trouwens de dood van die FDF-er stond toen trouwens in het teken van de politiek. Gestorven na een politieke 'discussie'.

De dood van die mens in Sint Gillis Waas had alles te maken met wat zatte mensen en karaoke liekes zingen.
Toch wel een groot verschil zou ik denken.
Eigenlijk is die FDF'er gestorven aan een hartaanval. Niet tengevolge van de klappen.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 10:38   #90
Tegendradigaard

Standaard

Weet ik Verhofstadhater maar ik wou ze even laten sudderen. Hoe noemen ze dat koekje van eigen deeg ?

Het voorbeeld dat ik aanhaalde was mij enkel te doen om het feit dat men toen ook in het Belgische regime geroepen heeft van : zie eens die bende moordenaars van de VU. Men haalde er toen ook het nazisme bij, en het zwarte verleden van vele VU mannen.
Juist hetzelfde als sommige, gelukkig niet alle, NVA ers nu meeroepen naar het Vlaams Blok hand in hand met het Belgische regime en zijn handlangers.

Oud 24 mei 2004, 11:01   #91
giserke
Banneling

Standaard

[size=7]BOE!!!!![/size]

zijn er nu echt geen BuBBers die nu een hartaanval krijgen?
dju weer pech
Oud 24 mei 2004, 11:04   #92
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Inderdaad.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 11:18   #93
Horace
Vreemdeling

Standaard

Hier moet toch reactie op komen! Iemand een idee?[/quote]

Enkele tips :
* zie dat er mensen op jullie lijsten staan die ook daadwerkelijk in jullie programma geloven (minder criminaliteit)
* Jullie zijn niet verplicht criminelen op jullie lijsten te zetten
* Jullie zijn zelfs niet verplicht volledige lijsten in te dienen als jullie geen valabele mensen vinden (wegens jullie geproclameerde "berufsverbot")
* De partij kan fout bekennen in het aanstellen van zulke mensen.
* Jullie kunnen zorgen dat het niet meer gebeurt.
* Jullie kunnen de andere partijen wat minder agressief benaderen (wie agressiviteit zaait , oogst ze ook)
* Jullie kunnen minder hatelijke taal en ideëen gaan verkondigen zodat labiele mensen niet gaan doordraaien in stress-momenten.
Horace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 11:29   #94
Tegendradigaard

Standaard

Horace ik heb de vraag al eens gesteld maar niemand gaf mij antwoord.

Hoe kan een partij op voorhand weten dat een van zijn mandatarissen in dronken toestand na een caferuzie mensen gaat doodschieten. Als gij een methode zou kennen om zulke mensen te herkennen dan denk ik dat oe gouden tijden tegemoet gaat en kunde gij uw eigen gaan aanbieden bij het Vlaams Blok waar men misschien wel voor een riante vergoeding in dienst zal nemen om hun gemeenteraadsleden te screenen.

Nu vind ik met zulke mensen dadelijk uit de partij te zetten men het maximum doet wat men kan doen als partij.

Oud 24 mei 2004, 11:46   #95
Horace
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Horace ik heb de vraag al eens gesteld maar niemand gaf mij antwoord.

Hoe kan een partij op voorhand weten dat een van zijn mandatarissen in dronken toestand na een caferuzie mensen gaat doodschieten. Als gij een methode zou kennen om zulke mensen te herkennen dan denk ik dat oe gouden tijden tegemoet gaat en kunde gij uw eigen gaan aanbieden bij het Vlaams Blok waar men misschien wel voor een riante vergoeding in dienst zal nemen om hun gemeenteraadsleden te screenen.

Nu vind ik met zulke mensen dadelijk uit de partij te zetten men het maximum doet wat men kan doen als partij.
Net zoals in het bedrijfsleven kan je bij de aanwerving van kandidaten, de personen die de partij gaan vertegenwoordigen screenen (al was het maar door gesprekken) en trachten in te schatten wat de kans is op aggressiviteit, op geweldadigheid, op gedrag dat niet strookt met de opvattingen, cultuur, van de partij. Dit gebeurt dus ook in het bedrijfsleven, ik schat in dat dat ook gebeurt in de plitiek.
Nu voordat er hier antwoorden gaan komen met lijsten van criminele feiten in andere partijen : ge hebt gelijk, in andere partijen moeten ze dat ook doen (ook weten dat macht corrumpeert zodat regelmatige controles uitgeoefend worden).
Oud 24 mei 2004, 12:17   #96
Tegendradigaard

Standaard

Horace,

Ik heb iemand geweten die bij een grote bank werkte waar men hun personeel wel degelijk screent op afwijkingen in hun psychologisch profiel. Kwestie van geen kleptomaan aan de kluis te zetten bij wijze van spreken.
Nu een van die personeelsleden heeft (ook in dronken toestand) zijn vrouw vermoord.
Moet men nu die bank door het slijk halen ? Is die bank medeplichtig ?
Moet er in de kop van de gazet staan : NAAM BANK-bediende vermoordt zijn vrouw! ?
Moet men al die mensen die bij die bank werken als potentiele moordernaars bekijken en proberen door het slijk te halen ?

Moeten andere banken hun concurrent nu plots aanvallen met zeggen :ge gaat uw geld toch niet plaatsen bij de bank van moordenaars he.

Oud 24 mei 2004, 13:17   #97
Horace
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Horace,

Ik heb iemand geweten die bij een grote bank werkte waar men hun personeel wel degelijk screent op afwijkingen in hun psychologisch profiel. Kwestie van geen kleptomaan aan de kluis te zetten bij wijze van spreken.
Nu een van die personeelsleden heeft (ook in dronken toestand) zijn vrouw vermoord.
Moet men nu die bank door het slijk halen ? Is die bank medeplichtig ?
Moet er in de kop van de gazet staan : NAAM BANK-bediende vermoordt zijn vrouw! ?
Moet men al die mensen die bij die bank werken als potentiele moordernaars bekijken en proberen door het slijk te halen ?

Moeten andere banken hun concurrent nu plots aanvallen met zeggen :ge gaat uw geld toch niet plaatsen bij de bank van moordenaars he.
1) die bank, niet de andere personeelsleden, zal hierdoor wel scheef zijn bekeken.
2) Wat belangrijker is :
* Stel dat dat personeelslid ervandoor was gegaan met geld.
* In de pers zou wel gestaan hebben : "NAAM BANK"-bediende is er vandoor met geld.
* Waarom : Een bank beweerd een veilige plaats te zijn voor uw geld.
Het is niet een van de doelstellingen van die bank om de criminaliteit te verminderen.
* Het personeelsid is in alles een uithangbord voor die bank maar meest nog in hoe hij omgaat met uw geld omdat het dat is waar het in een bank om draait.
* Als hij uw geld steelt is het nuttige informatie te weten tot welke bank hij behoort en heeft dit een weerslag op het vertrouwen dat iedereen heeft in die bank : "die bank is toch zo geen veilige plaats voor mijn geld"

Vergelijk:

* Het Vlaams Blok beweert tegen criminaliteit te zijn, het te willen verminderen. Dit is onder andere één van de steunpunten van hun campagne.
* Elke verantwoordelijke in de partij is een uithangbord voor de partij, en zeker in de punten die belangrijk zijn voor die partij : "eigen volk.... , minder criminaliteit, meer VLaanderen, enz......
* Als iemand van die partij nu drugs gaat dealen is dat een crimineel feit, en dat heeft dus zeker een weerslag op hoe de mensen die partij gaan zien : "ze zijn voor minder criminaliteit maar ze doen er lustig aan mee"
Oud 24 mei 2004, 13:35   #98
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Horace, ik sluit mij bij tegendraadigaard aan, zolang er geen reden is om aan te nemen dat het VB beduidend méér 'criminelen' in dienst heeft dan een een bedrijf met vergelijkbare grootte kan je hen weinig verwijten.

En die indruk heb ik niet van het VB (ik denk wel dat zij problemen hebben om 'goede' kandidaten te vinden op lokaal niveau), maar niet dat er beduidend meer 'criminelen' tussen zitten. (Wat ik van de PS bvb wél denk)

Maar idd, screening enz kan allemaal helpen en moet door alle politieke partijen maar eens in overweging genomen worden.

Voor hogere functies, zou ik zelfs een onafhankelijk psychologisch verslag laten opmaken dat eventueel publiekelijk ingekeken kan worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 13:39   #99
giserke
Banneling

Standaard

natuurlijk kan je het crimineel gedrag van bepaalde personen niet aan een partij aansmeren.
Maar een partij moet toch kunnen aanvaarden dat dit tot gevolg heeft dat de partij ook meegesleurd wordt. SPA en PS worden zo ook volledig meegesleurd als corrupte partijen.
Oud 24 mei 2004, 13:43   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
natuurlijk kan je het crimineel gedrag van bepaalde personen niet aan een partij aansmeren.
Maar een partij moet toch kunnen aanvaarden dat dit tot gevolg heeft dat de partij ook meegesleurd wordt. SPA en PS worden zo ook volledig meegesleurd als corrupte partijen.
Alleen hebben die corruptieschandalen wèl een politieke achtergrond.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be