Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 oktober 2010, 16:45   #81
respublica
Minister

Standaard

N-VA wint nog 5% volgens de peiling!

Laatst gewijzigd door respublica : 8 oktober 2010 om 16:46.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:46   #82
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

houzee!

33%! hahahaha
vrijevlaming is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:47   #83
respublica
Minister

Standaard

De peiling is wel afgenomen voor de gebeurtenissen van maandag, dat moeten we in het achterhoofd houden.

Laatst gewijzigd door respublica : 8 oktober 2010 om 16:49.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:49   #84
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
De peiling is wel afgenomen voor de gebeurtenissen van maandag, dat moeten we in het achterhoofd houden.
Dus winnen ze NOG meer !!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:49   #85
respublica
Minister

Standaard

Het maakt geen verschil, Eddybal:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Standaard
TNS-Media ziet evenwel geen verschil in de resultaten die voor en na dat breukmoment werden afgenomen. De beslissing van Bart De Wever heeft bijgevolg zijn partij bevoordeeld, noch benadeeld.

Laatst gewijzigd door respublica : 8 oktober 2010 om 16:50.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:50   #86
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

mooi zo! Tot zover het zeverargument dat ze bergaf zouden vliegen door hun keuze om de stekker eruit te trekken
vrijevlaming is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:52   #87
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
mooi zo! Tot zover het zeverargument dat ze bergaf zouden vliegen door hun keuze om de stekker eruit te trekken
Ik durf wedden dat er op dit eigenste moment in de Belgicistische salons stevig gevloekt wordt.
respublica is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:52   #88
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt geen verschil, Eddybal:
Ik wou het net zelf citeren

Zoals verwacht gaat LDD als partij verloren in de nationale politiek. Jammer vind ik dat groen en rood puntjes bijwinnen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 oktober 2010, 16:59   #89
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Logisch dat VB, VLD en LDD nog achteruit gaan : ze mogen niet meedoen aan de onderhandelingen dus zijn ze eigenlijk al maanden politiek werkloos. Je kunt moeilijk oppositie voeren als er geen regering is, geen plan, niks.

Eigenlijk is politiek simpel : vorm geen regering, dan verdwijnen de partijen die niet mee mogen onderhandelen vanzelf uit beeld. En uit beeld = uit de gratie van de kiezer.

Alleen kan dit liedje niet blijven duren natuurlijk, alles heeft zijn houdbaarheidsdatum.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 8 oktober 2010 om 16:59.
Blauwzwart is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:00   #90
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik wou het net zelf citeren

Zoals verwacht gaat LDD als partij verloren in de nationale politiek. Jammer vind ik dat groen en rood puntjes bijwinnen.
Bij peilingen op de VRT is het voorspelde verlies voor SPA altijd kleiner dan de werkelijkheid.
Volgens mij proberen ze op die manier hun geliefkoosde partij psychologisch te ondersteunen.
Het zal niet baten. De partij van de pseudo-intellectuelen is op sterven na dood.

Laatst gewijzigd door hurricane : 8 oktober 2010 om 17:01.
hurricane is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:02   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Frappant vind ik wel dat na drie jaar stilstand en propaganda dat Vlaanderen meer bevoegheden nodig heeft slechts 54% van de Vlamingen die mening deelt. Het toont volgens mij aan dat het probleem niet zozeer is dat de Vlamingen meer of minder Vlaanderen willen maar dat NVA momenteel een ideologisch monopolie heeft.
solidarnosc is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:04   #92
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik durf wedden dat er op dit eigenste moment in de Belgicistische salons stevig gevloekt wordt.
Waarom? Dat na drie jaar van federaal immobilisme en massale Vlaamse propaganda het aantal voorstanders van meer Vlaamse autonomie amper meer bedraagt dan de helft en er nog steeds evenveel unitaristen als separatisten rondlopen in Vlaanderen? Het toont ook aan dat het waanzin is om NVA achterna te hollen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 oktober 2010 om 17:07.
solidarnosc is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:05   #93
bartje
Minister-President

Standaard

Het is hééél duidelijk ini deze peiling: je hebt NV-A die nu een monsterscore zou halen van ruim 33 %, de peiling zou er nog ferm mogen naast zetten, het lijkt duidelijk dat ze momenteel geen verlies zouden hebben.
Waar ik ook enorm om tevreden ben is dat het VB verder blijft achteruitboeren en als het zo doorgaat de kiesdrempel in zicht komt.
Nu het zijn en blijven peilingen hé.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:06   #94
Geert C

Standaard

Citaat:
N-VA wint nog 5% volgens de peiling!
Niet moeilijk, BDW heeft de afgelopen maanden zowat driekwart van de politieke zendtijd gekregen. Dan is het niet moeilijk dat hij nu stijgt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:08   #95
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niet moeilijk, BDW heeft de afgelopen maanden zowat driekwart van de politieke zendtijd gekregen. Dan is het niet moeilijk dat hij nu stijgt.
Links complot

toccata is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:09   #96
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was ook de enige die iets zinnigs te vertellen had.
hurricane is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:09   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het meer met zijn standvastigheid te maken had. Weetje niet? De eerste Vlaming die niet zijn broek laat zakken.
Oud 8 oktober 2010, 17:10   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het was ook de enige die iets zinnigs te vertellen had.
'Zinnig' liegen, blijft liegen.
system is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:11   #99
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik dacht dat het meer met zijn standvastigheid te maken had. Weetje niet? De eerste Vlaming die niet zijn broek laat zakken.
Zijn broek liet ie al zakken op de verkiezingsavond. Of heb jij hem sindsdien nog horen spreken over confederalisme?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 8 oktober 2010, 17:12   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Links complot
Wat ik vooral tragisch vind is dat er evenveel voorstanders als tegenstanders zijn van meer Vlaamse autonomie maar dat dit electoraal absoluut niet tot uiting komt en nog minder in de standpunten van de partijen.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be