Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 15:26   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wist die opdrachtgever van elke werknemer van zijn bedrijf wat voor zinnetjes die de wereld instuurt? Toen hij daarvan op de hoogte werd gesteld heeft hij zijn excuses aangeboden en die man ontslagen. Korrekt toch?
Ik bedoel met opdrachtgever, degene die werknemers zoekt en zich daarvoor went tot het interimkantoor.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat die werknemer van het interimkantoor zelf bedenkt om ex-daf-werknemers uit te sluiten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 15:31   #82
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Er zijn genoeg studies die uitwijzen dat de overgrote meerderheid van de allochtonen een serieuze achterstand heeft. Dat ontkennen is gewoon niet eerlijk. Net als ontkennen dat er geen discriminatie zou zijn.
Over de aanpak daarvan kan je van mening verschillen. De pamperpolitiek van de groenen werkt niet, daar hebben die mensen ook geen respect voor. Het wiegt hen ook in slaap. Zelf ben ik voor een harde aanpak. Omdat ik denk dat dit de enige manier is die bij velen van deze mensen werkt. Uit zichzelf doen ze het niet blijkbaar. Kinderen worden niet goed opgevoed, niet goed gestimuleerd voor school. Ook daar moet de overheid ingrijpen. Iedereen dwingen om de taal te leren. Dan moet er ook de mogelijkheid zijn natuurlijk. Want dat is dan ook niet altijd het geval.
Ik vind ook dat ze moeten ophouden met iedereen hier zomaar binnen te laten. Zeker ongeschoolden die hier nooit iets zullen bijdragen aan ons systeem. Indien iemand een bruid of bruidegom uit zijn thuisland wil mag hij daar zelf voor opdraaien voor mijn part. Taal leren in zijn/haar thuisland en de eerste 10 jaar geen uitkering. (was een voorstel van de VVD in Nederland).
Maar het gaat hier over de mensen die hier al zijn. Die werkloos zijn. Die moet je proberen te integreren op de arbeidsmarkt. Voor hun, maar ook voor onze eigen bestwil. Niets doen en schelden en sarcastische opmerkingen geven is heel makkelijk maar het brengt geen zoden aan de dijk.
Je kunt niet zeggen langs de ene kant dat ze op onze kosten leven en harder moeten worden aangepakt en dan langs de andere kant het normaal vinden dat werkgevers en uitzendbureau's discrimineren en vinden dat er niets mag ondernomen worden om allochtonen te activeren.
Probleem is dat de discriminatie er niet als eerste was waardoor allochtonen geen kansen krijgen en het slechte pad opgaan. Het zijn de criminelen welke het voor alle allochtonen verkloot hebben waardoor er meer en meer gediscrimineerd word.

Voor de rest zijn het mooie woorden e, maar de allochtone jongeren in Brussel welke snachts op vele hoeken van de straat staan zul jij met de beste wil van de wereld niet geactiveerd krijgen.

Er zijn veel teveel mensen welke het zo mooi kunnen beschrijven hoe het zou moeten gaan maar in de praktijk werken deze systemen niet omdat deze mensen het zelf niet willen.

En voor de rest...nu doen alsof het discrimineren HET probleem is en dat uitzendkantoren en bedrijven alles veroorzaken is gewoonweg belachelijk. Degene die voor problemen zorgen zijn de criminelen, punt. En als men hen blijft beschermen zoals tot nu toe is gebeurt zal dit probleem enkel maar erger worden, quotaties gaan hier niets aan verhelpen. Quotaties zullen bedrijven slechter doen draaiien...als ze mij quotaties aan mijn broek hangen stop ik ermee.

Laatst gewijzigd door illwill : 16 oktober 2010 om 15:33.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 15:34   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Probleem is dat de discriminatie er niet als eerste was waardoor allochtonen geen kansen krijgen en het slechte pad opgaan. Het zijn de criminelen welke het voor alle allochtonen verkloot hebben waardoor er meer en meer gediscrimineerd word.

Voor de rest zijn het mooie woorden e, maar de allochtone jongeren in Brussel welke snachts op vele hoeken van de straat staan zul jij met de beste wil van de wereld niet geactiveerd krijgen.

Er zijn veel teveel mensen welke het zo mooi kunnen beschrijven hoe het zou moeten gaan maar in de praktijk werken deze systemen niet omdat deze mensen het zelf niet willen.

En voor de rest...nu doen alsof het discrimineren HET probleem is en dat uitzendkantoren en bedrijven alles veroorzaken is gewoonweg belachelijk. Degene die voor problemen zorgen zijn de criminelen, punt. En als men hen blijft beschermen zoals tot nu toe is gebeurt zal dit probleem enkel maar erger worden, quotaties gaan hier niets aan verhelpen. Quotaties zullen bedrijven slechter doen draaiien...
Er is niemand die eist dat werkgevers criminelen in dienst nemen.
Oud 16 oktober 2010, 15:35   #84
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is niemand die eist dat werkgevers criminelen in dienst nemen.
Dat is nogal logisch ja.
Oud 16 oktober 2010, 15:42   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nogal logisch ja.
Waarom zou je dan de niet-criminelen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren discrimineren?
Oud 16 oktober 2010, 15:51   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je dan de niet-criminelen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren discrimineren?
Omdat je geen andere keus hebt.
Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?
Oud 16 oktober 2010, 15:57   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je geen andere keus hebt.
Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?
Je hebt wel een andere keus. Je kan een onderscheid maken; i.p.v. iedereen over dezelfde kam te scheren.
Indien ik je redenering doortrekt; kan een werkgever niemand meer aanvaarden; want in elke zogenaamde groep zijn er criminelen.
Oud 16 oktober 2010, 16:03   #88
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt wel een andere keus. Je kan een onderscheid maken; i.p.v. iedereen over dezelfde kam te scheren.
Indien ik je redenering doortrekt; kan een werkgever niemand meer aanvaarden; want in elke zogenaamde groep zijn er criminelen.
Nee, je hebt geen keus.
Hoe kan je onderscheid maken? Kan jij zien dat het criminelen zijn dan?
Iedereen over dezelfde kam scheren is het enige wat je nog kan doen indien men niet genoeg middelen inzet om de rotte appels eruit te halen.
Dat kan hij wel, de kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen is nu eenmaal kleiner. En niet flauw doen e, als jij dezelfde negatieve ervaringen zou hebben gehad zou jij NET hetzelfde doen.

Nogmaals...Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?

Laatst gewijzigd door illwill : 16 oktober 2010 om 16:04.
Oud 16 oktober 2010, 16:06   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vergelijk het met een werkgever die in't verleden slechte ervaringen had met opa Peeters, met nonkel Peeters, vader Peeters en dan komt die zoon soliciteren (alhoewel een brave en vlijtige jongen), hoeveel kans dat die werkgever hem in dienst neemt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 16:12   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, je hebt geen keus.
Iedereen over dezelfde kam scheren is het enige wat je nog kan doen indien men niet genoeg middelen inzet om de rotte appels eruit te halen.
Dat kan hij wel, de kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen is nu eenmaal kleiner. En niet flauw doen e, als jij dezelfde negatieve ervaringen zou hebben gehad zou jij NET hetzelfde doen.

Nogmaals...Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?
Hoeveel kleiner is die kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen?
Ik wist niet dat het aanwerven van een werknemer puur om kansberekening gaat.

Indien de werkgever negatieve ervaring zou hebben gehad met een autochtoon; waar moet die dan nog werkvolk zoeken?
Oud 16 oktober 2010, 16:15   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel kleiner is die kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen?
Ik wist niet dat het aanwerven van een werknemer puur om kansberekening gaat.

Indien de werkgever negatieve ervaring zou hebben gehad met een autochtoon; waar moet die dan nog werkvolk zoeken?
Je zult toch ook ooit eens op mijn vragen moeten antwoorden, anders heeft het geen zin. Als je wil dat ik de jouwe blijf beantwoorden...

Laatst gewijzigd door illwill : 16 oktober 2010 om 16:16.
Oud 16 oktober 2010, 16:54   #92
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:

En voor de rest...nu doen alsof het discrimineren HET probleem is en dat uitzendkantoren en bedrijven alles veroorzaken is gewoonweg belachelijk. Degene die voor problemen zorgen zijn de criminelen, punt. En als men hen blijft beschermen zoals tot nu toe is gebeurt zal dit probleem enkel maar erger worden, quotaties gaan hier niets aan verhelpen. Quotaties zullen bedrijven slechter doen draaiien...als ze mij quotaties aan mijn broek hangen stop ik ermee.
Ik probeer het ook vanuit een (gematigd) rechts standpunt te benaderen. Met een positieve ingesteldheid. De boel verder laten verrotten is een al te makkelijke optie en niet wenselijk.
Er moeten dan ook daadwerkelijk sancties genomen worden t.o.v. mensen die niet willen. Bij minderjarige hangjongeren moet men de ouders ook aanpakken.
Ze worden in het huidige systeem ook teveel beschermd. Daar heb je ook gelijk in. Dat krijg je als een rechts Vlaanderen constant geregeerd wordt door een linkse regering. Nog een nadeel van het federale België in zijn huidige vorm.
Maar stel je voor dat je een regering zou hebben met N-VA en VLD. Ik denk wel dat dat het er volledig anders zou uitzien.
Maar stilaan begint ook bij linkse partijen de frank te vallen dat hun pamperpolitiek niet gewerkt heeft.
Maar stel dat je een strenger asielbeleid wil voeren moet je hen ook mogelijkheden bieden. En daar zou dan ook aan moeten gewerkt worden. Men kan i.p.v. quota ook subsidies geven of andere fiscale voordelen. Net als met de dienstencheques. Het punt is dat gelijk welk voorstel bij velen al op voorhand afgeschoten wordt. Zelfs totaal onbespreekbaar is. En daarmee raak je echt nergens.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 17:47   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zult toch ook ooit eens op mijn vragen moeten antwoorden, anders heeft het geen zin. Als je wil dat ik de jouwe blijf beantwoorden...

Hoe je een onderscheid kan maken? Niemand wordt geboren als crimineel; je bent pas een crimineel als je criminele feiten gepleegd hebt.

Waarvoor dienen selectiekantoren en interimkantoren eigenlijk? Om te kijken wie een vreemd klinkende naam heeft? Of komt er toch iets meer bij kijken om de juist mens op de juiste plaats te zetten?

Waarom iemand discrimineert? Dat moet je vragen aan degene die discrimineert. Meestal is dat op basis van vooroordelen; van horen zeggen.

Mijn werkgever discrimineert niet. Aangezien het al eens gebeurt dat iemand ontslagen wordt; kan je aannemen dat hij al eens negatieve ervaringen heeft. Dat is al gebeurd; zowel met allochtonen als met autochtonen.
Oud 16 oktober 2010, 18:15   #94
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
" Chat échaudée craint l'eau froide " zeggen onze Franse broeders.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 18:35   #95
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dan moeten alle moslims en joden maar in een slachthuis gaan werken, punt.
Dat is dan jouw verdorven mening waar ik niet van wakker lig. En de joden en moslims hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Gelukkig bepaalt u mijn beste niet waar moslims en/of joden werken. Zie maar dat jij niet gediscrimineerd wordt op de werkvloer zodat ge hopelijk deze maand uw huishuur kunt betalen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 oktober 2010 om 19:01.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 18:50   #96
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom heb jij er geen probleem mee dat sommigen discrimineren op basis van religieuse gronden ? Waarom mogen anderen dan niet discrimineren op basis van andere gronden? Op basis van culturele incompatibiliteit bij vb.

Laatst gewijzigd door Sunny : 16 oktober 2010 om 18:52.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 18:54   #97
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom iemand discrimineert? Dat moet je vragen aan degene die discrimineert. Meestal is dat op basis van vooroordelen; van horen zeggen.
Zeg je dat ook tegen je troetels die niet-moslims discrimineren in de halalsector? Of onderwerp je je in dat geval aan discriminerende voorschriften van allah?
Oud 16 oktober 2010, 19:08   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Waarom heb jij er geen probleem mee dat sommigen discrimineren op basis van religieuse gronden ? Waarom mogen anderen dan niet discrimineren op basis van andere gronden? Op basis van culturele incompatibiliteit bij vb.
Ik heb er geen probleem mee dat een vrouwelijke imam de eucharistieviering zou voorgaan, en de hostie zou uitdelen.
Maar ik vrees dat de katholieke gelovigen daar wel een probleem mee zouden hebben.

Ik vind dat je alleen een onderscheid mag maken als het gerechtvaardigd kan worden.
Oud 16 oktober 2010, 19:11   #99
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat een vrouwelijke imam de eucharistieviering zou voorgaan, en de hostie zou uitdelen.
Maar ik vrees dat de katholieke gelovigen daar wel een probleem mee zouden hebben.

Ik vind dat je alleen een onderscheid mag maken als het gerechtvaardigd kan worden.
Je ontwijkt de vraag weer. Allemaal in functie van je uitgesproken islamofilie.
Oud 16 oktober 2010, 19:55   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Je ontwijkt de vraag weer.
Ik ontwijk de vraag niet. Ik heb er duidelijk op geantwoord
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be