Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 08:40   #81
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ongelooflijk hoe het HOF dezer dagen zo wereldvreemd is dat ze de ene kemel na de andere schieten !

van Yperseele
De NVA niet uitnodigen was idd een blunder en de media vermeldt het ook zo "du jamai vu". NVA moet dat nog een paar keer heel duidelijk herhalen.

PS slaagt er ook in om alles op de lange baan te schuiven en verder te doen met "praten, praten, praten,..."

Ik stel anders voor dat, terwijl de cijfers "geobjectiveerd" worden, ze eens praten over migratie en asiel.
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 08:41   #82
schaduwpremier
Schepen

Standaard Nu is Van de Lanotte ook niet goed... is enkel BDW bekwaam?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Vande Lanotte mag nog eens wat tijd winnen zodat de verkiezingen niet vroeger dan begin volgend jaar hoeven te worden georganiseerd. En als ondertussen N-VA nog wat kan worden gejend is dat voor de Belgische elite uiteraard aardig meegenomen.
Te negeren, net als de bangmakerijg van heer De Leeuw.

Maar eens te meer ben ik beide heren vooral van harte dankbaar. Eens te meer hebben ze me immers duidelijk gemaakt waarom ik niet meer voor de volksbedriegers van sp.a kan stemmen.
schaduwpremier is offline  
Oud 22 oktober 2010, 08:44   #83
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Inderdaad een gigantische flater, niet de eerste en vast niet de laatste flater in het reactionaire blok van België. Gewoon door deze flater bewijzen ze weer het programma van de NV-A en meerdere verkiezingsuitspraken (oa. het gebrek aan respect voor de Vlaamse kiezers). Dat NV-A dit nieuws via de media moest vernemen plaatst VDL al vanaf het startpunt in een slechte positie, een positie die al uiterst zwak is door de reactie van de FR op de nota BDW.
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 08:58   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Half off-topic, maar ik wil nog even de aandacht trekken op onze Vandelanotte.

Een analyse van zijn propere-stroom-werkt programma.

http://kernenergie.van-esch.org/inde...mid=60&lang=en

In de mate dat die tapijtenverkoper dus "berekeningen" kan maken, moet ge uit uw doppen kijken, he.
hij heeft al zijn postje in electrawinds hoor, maak u geen zorgen patrick
brother paul is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:00   #85
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Inderdaad een gigantische flater, niet de eerste en vast niet de laatste flater in het reactionaire blok van België. Gewoon door deze flater bewijzen ze weer het programma van de NV-A en meerdere verkiezingsuitspraken (oa. het gebrek aan respect voor de Vlaamse kiezers). Dat NV-A dit nieuws via de media moest vernemen plaatst VDL al vanaf het startpunt in een slechte positie, een positie die al uiterst zwak is door de reactie van de FR op de nota BDW.
VDL moet helemaal geen resultaat halen, maar de tijd laten passeren... "praten,praten,praten,..."

NVA mag niet in die val trappen. Liever een half procent kiezers verliezen en ermee stoppen dan nog 2-3 maand praten.
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:00   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
De NVA niet uitnodigen was idd een blunder en de media vermeldt het ook zo "du jamai vu". NVA moet dat nog een paar keer heel duidelijk herhalen.

PS slaagt er ook in om alles op de lange baan te schuiven en verder te doen met "praten, praten, praten,..."

Ik stel anders voor dat, terwijl de cijfers "geobjectiveerd" worden, ze eens praten over migratie en asiel.
het begint aardig op paniekvoetbal aan het Hof te lijken

off-side !

dat Bartje er op de counter nog maar een paar tegen de netten prikt nu !

edit : tiens het beeld van Bartje als snelle spits, dat lukt toch niet helemaal

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 oktober 2010 om 09:01.
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:03   #87
Anna List
Banneling

Standaard

ah ja en nog over paniekvoetbal aan het hof ... dat Bart maar voorzichtig rijdt de komende weken. en dat de N-VA de ploegsamenstelling maar verzorgt ... ik zie Bartje nog tegen nen boom gereden worden ...

in dit land kan alles.
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:05   #88
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
VDL moet helemaal geen resultaat halen, maar de tijd laten passeren... "praten,praten,praten,..."

NVA mag niet in die val trappen. Liever een half procent kiezers verliezen en ermee stoppen dan nog 2-3 maand praten.
Weet ik ook wel, ze zoeken momenteel naw naar een manier om een gewone regering te forceren "om dringende financiële en economische maatregelen te nemen". SP-A en groen! kunnen ze hiervoor inzetten maar CD&V bedankt toch voor de eer, hopelijk blijven ze bij dit standpunt, zoniet dan hopelijk met hetzelfde resultaat als de laatste verkiezingen.
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:09   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik ook wel, ze zoeken momenteel naw naar een manier om een gewone regering te forceren "om dringende financiële en economische maatregelen te nemen". SP-A en groen! kunnen ze hiervoor inzetten maar CD&V bedankt toch voor de eer, hopelijk blijven ze bij dit standpunt, zoniet dan hopelijk met hetzelfde resultaat als de laatste verkiezingen.

neenee, de CD&V "stelt zich constructief op"

zij zullen zelfs tegen hun zin de nodige expertise ten dienste stellen van de regering ... (lees ministers leveren) ... of mocht dit nodig zijn gedoogsteun verlenen aan een minderheidsregering sp-a groen + PS-CDh-Ecolo
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:09   #90
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De PS weet heel goed dat de sleutel bij de CD&V ligt...

Daarom gaan ze nu de NVA treiteren door te vertrekken van de nota van BDW en daarin (uiteraard) enkel schrappen, maar op zo'n manier dat de CD&V er geen fundamenteel bezwaar kan tegen hebben.

Maar goed, zonder NVA komt er natuurlijk gewoon geen staatshervorming en ik denk niet dat de CD&V makkelijk te verleiden is zonder staatshervorming.
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:12   #91
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

neenee, de CD&V "stelt zich constructief op"

zij zullen zelfs tegen hun zin de nodige expertise ten dienste stellen van de regering ... (lees ministers leveren) ... of mocht dit nodig zijn gedoogsteun verlenen aan een minderheidsregering sp-a groen + PS-CDh-Ecolo
Dat CD&V zich constructief opstelt maar heb je een linkje voor het leveren van de expertise? Laatst dat ik las was CD&V ertegen om de regering van lopende zaken te veranderen in een "normale" regering.

Citaat:

Daarom gaan ze nu de NVA treiteren door te vertrekken van de nota van BDW en daarin (uiteraard) enkel schrappen, maar op zo'n manier dat de CD&V er geen fundamenteel bezwaar kan tegen hebben.

Maar goed, zonder NVA komt er natuurlijk gewoon geen staatshervorming en ik denk niet dat de CD&V makkelijk te verleiden is zonder staatshervorming.
Zou me niet verbazen maar dan is het echt RIP BE. Een Vlaamse minderheidsregering (of O-VLD moest effectief zot genoeg zijn om toe te treden) aka zonder Vlaamse meerderheid besparingen bijna geheel indirect en in mindere mate direct (het mag toch niet TE duidelijk zijn) op VL afwenden (wat vast zou gebeuren zonder NV-A). Gegarandeerd dat NV-A dan +-40% of meer haalt.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 22 oktober 2010 om 09:14.
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:16   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat CD&V zich constructief opstelt maar heb je een linkje voor het leveren van de expertise? Laatst dat ik las was CD&V ertegen om de regering van lopende zaken te veranderen in een "normale" regering.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1106
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:18   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

omdat de CD&V zo sterk veranderd is sinds ze in de minderheidsregering zonder staatshervorming stapte of wat ???

komaan zeg sjarel, zo naief kan je toch niet zijn ??????

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 oktober 2010 om 09:18.
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:19   #94
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Die post had ik gelezen, ik bedoel een linkje voor
Citaat:
. Ik geloof je zo maar ik zou het artikel graag zien, hoe CD&V zo zot kan zijn (retorische vraag).
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:22   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die post had ik gelezen, ik bedoel een linkje voor . Ik geloof je zo maar ik zou het artikel graag zien, hoe CD&V zo zot kan zijn (retorische vraag).
da's mijn eigen analyse hoor

CD&V heeft sinds haar ontstaan nog NOOIT iets anders gedaan immers, al de rest is wishfull thinking vanwege goedmenende naieve Vlamingen.
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:22   #96
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
omdat de CD&V zo sterk veranderd is sinds ze in de minderheidsregering zonder staatshervorming stapte of wat ???

komaan zeg sjarel, zo naief kan je toch niet zijn ??????
Mja, ik zeg gewoon dat het niet gemakkelijk zal gaan. Onmogelijk is het uiteraard niet.

Bourgeois:
Citaat:
Gisteren reageerde N-VA-Kamerlid Jan Jambon al bijzonder scherp op de bemiddelingsopdracht van Johan Vande Lanotte. Een nachtje slapen heeft de zorgen van de N-VA niet kunnen wegwerken. "Deze aanduiding heeft ons niet echt vrolijk gemaakt", herhaalt Vlaams minister Geert Bourgeois in "De Ochtend" op Radio 1.

Bourgeois wijst erop dat zijn partij niets heeft tegen de persoon van Johan Vande Lanotte, de ergernis heeft vooral te maken met het feit dat de partij niet gehoord is door het Paleis. "Mijn partij is de grootste partij en de N-VA is als enige van de zeven niet geconsulteerd door het paleis. Vande Lanotte is aangesteld na een onderhoud van drie uur tussen het Hof en Elio Di Rupo en dan verneem je dat hij aangesteld is", zegt Bourgeois.

De N-VA-minister stelt zich ook vragen bij de duur van de bemiddelingsopdracht. Zo begrijpt Bourgeois niet dat Vande Lanotte "twee tot drie weken" de tijd krijgt (zijn eerste verslag aan de koning staat gepland op 2 november). Volgens Bourgeois is zoveel tijd absoluut niet nodig om financiële en fiscale berekeningen te maken. "Er zijn in dit land vijf, zes, zeven instellingen die computerprogramma's hebben die op één dag al die cijfers laten uitdraaien. Dus wij begrijpen dat niet."
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:30   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, ik zeg gewoon dat het niet gemakkelijk zal gaan. Onmogelijk is het uiteraard niet.

Bourgeois:
maw het Hof tilt de crisis over het EU voorzitterschap ... valt er in die periode een minderheidsregering uit de kast, dan is dat meegenomen ... en de CD&V laat alvast gebeuren !

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 oktober 2010 om 09:31.
Anna List is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:44   #98
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Vandelanotte had al lang verkozen moeten zijn de slimste politieker van allemaal.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:44   #99
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat hij tegen de zin van de NVA ingaat, is veelzeggend. Maar WIE heeft hij anders nog in zijn schuif liggen?
De Winter?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 09:58   #100
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ah ja en nog over paniekvoetbal aan het hof ... dat Bart maar voorzichtig rijdt de komende weken. en dat de N-VA de ploegsamenstelling maar verzorgt ... ik zie Bartje nog tegen nen boom gereden worden ...

in dit land kan alles.
Exact, nog zo een stakingetje �* la Française en het spel is kompleet!
bruggeman is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be