Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2010, 23:23   #81
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Je ontvlucht weer in sneltempo de vraag :

Van yankees naar vlaamse rechtsen hoppen omdat je met je mond vol tanden staat. Wat ga je nog uit je botten slaan? Dat het de schuld van Filip Dewinter is dat de islamitische haatbaarden folteren, vrouwen onderdrukken en homo's ophangen?

Welke vraag ??... is het nu nog steeds niet duidelijk wie de schuld treft ?? Hoeveel keer moet ik het posten ? En wie sleurt er filip de winter bij .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 23:41   #82
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Straf dat die moslimas ginder onderdrukt en vernerderd worden. Hier onderdrukken ze met al hun haat de ongelovige vrouwen. Ik stel me de vraag welk soort type moslima hier rondloopt? Zou het kunnen dat de gematigde moslimas ginder zitten?. Zou het kunnen dat de extremistische moslimas hier zitten?
Die gesluierden en gebaarden komen ons hier het leven zuur maken omdat ze het thuis te moeilijk hebben. De meesten komen namelijk uit landen die hun extremistische streken aan banden leggen. Radicalen uit Iran zal je hier niet veel tegenkomen. Maar er lopen hier wel meer hoofddoeken rond als in Turkse steden bvb.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 23:45   #83
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zeg niet dat u rechts bent. Ik meende u onaangename zaken te horen zeggen over links in het algemeen. U bent dus groen. Zeer goed. U weet dat dit ook de kleur van de islam is?
Het is ook de kleur van het gras. Maar wat beter bij de islam past vind ik de kleur grijs...Donkergrijs.

Laatst gewijzigd door den dinges : 24 oktober 2010 om 23:45.
Oud 24 oktober 2010, 23:50   #84
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
U kijkt teveel naar de oppervlakte. Het zijn dikwijls de vrouwen met hoofddoek die het meest vrij zijn.

Er is inderdaad een offensief bezig om de authentieke, traditionele volksislam, die heel bevrijdend is, te vervangen door een inhoudsloze dogmatiek met haar vijandige denkbeelden t.o.v. andersdenkenden, vrouwen, holebi's, die gebruikt worden om macht uit te oefenen over het volk. Maar ik kom ook steeds meer jonge moslims en moslima's tegen die hiertegen willen strijden en incha2 allah zal deze beweging in de komende jaren uitbreiding kennen.

Ik blijf hoopvol voor de toekomst en vertrouw op Allah (subhanahu wa ta3ala).
Gij kunt nogal een zaag spannen zeg, en dan nog zulke onzin vertellen ook nog..." Vrouwen met hoofddoek zijn het meest vrij... " Waar blijf je het halen , man ?
Oud 25 oktober 2010, 00:02   #85
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wees gerust, dat denkt men ook over het rechts bekrompen crapuul dat zich laat voeden door Wilders preken. Meneer Bollen behoort duidelijk niet tot dat bekrompen groepje. Anderen daarentegen..
Wilders ! Grrr...Stenigen die handel...grrr...
Oud 25 oktober 2010, 00:04   #86
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Snapt u niet dat mensen als ze zien hoe Iran op een paar dagen tijd evolueerde van vooruitstrevend modern land tot bekrompen, dictatoriale staat die vrouwen onderdrukt, gaan nadenken en zich beginnen vragen te stellen. Als dat in Iran ging, zou het ergens anders ook kunnen gebeuren. Een gelijkaardig voorbeeld (gelukkig - nog - niet zo radikaal) Turkije dat tot voor kort hoofddoeken verbood op de universiteit, verandert plots van mening. Zegt u dat niets???
De sneeuwbal is aan het rollen...Hou dat land in godsnaam buiten de E.U. !!
Oud 25 oktober 2010, 04:34   #87
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een schaamteloze insinuatie en een persoonlijke aanval. Ik spreek totaal niet de taal van een extremist, ik relativeer juist uw linkse bevooroordeelde houding tegen het Westen en de Westerse media.
Ten eerste ontkent u niet wat ik hier schrijf, en ten tweede zou u misschien de draad eens kunnen doornemen en herlezen wat u allemaal over mij schreef en dat ongeprovoceerd, vooraleer u over persoonlijke aanvallen begint te klagen. U begint me hier persoonlijk aan te vallen. Bij uw eerste reaktie in deze draad is u al persoonlijk beginnen doen. U wil de discussie op dat vlak brengen om dat bij het minste dat iemand terug zegt te beginnen klagen. Wat is daar de bedoeling van eigenlijk??? En ja, u spreekt de taal van een extremist, niet continu, maar af en toe laat u uw ware aard kennen in wat u schrijft en die is racistisch, jawel. Wat u in het verleden over bv. moslims allemaal gezegd heeft, uw nauwelijks verholen leedvermaak,...nee dat is niet netjes.
Citaat:
U weet ook best wel dat de sympathie voor Israël is afgenomen (en niet alleen dankzij moslims), ook mede dankzij de berichtgeving. En dan is de berichtgeving pro-Israël? Sta mij toe even hardop te lachen...
De sympathie voor Israël is afgenomen door haar daden en dat ondanks de media die bijvoorbeeld weigerden om Palestijns bloed te tonen tijdens de aanval op Gaza, in schril contrast bijvoorbeeld met de aard van de berichtgeving over de laatste verkiezingen in Iran en de wereldwijde Neda met het bebloede gezicht campagne. Het is naïf te geloven dat de eigenaars van de media geen controle uitoefenen op de inhoud in functie van hun politieke doelen.

Citaat:
Zoals ik zei: vooringenomen als de pest is meneer Bollen. En dan ook nog zo links als de rest van Zuid-Amerika. Soms vraag ik me af of zulke mensen zelfstandig kunnen nadenken.
Dat moet je natuurlijk kunnen zeggen hé LiberalistNL. Dat is zeker geen 'persoonlijke aanval' volgens u? Maar als iemand iets terug zegt op dat persoonlijke vlak waar u zich zo graag op begeeft (en ik ken u ondertussen genoeg om te weten dat het waar is wat ik schreef ivm die kristalnacht ook omdat het niet veel verschilt met wat u in een opgewonden bui ooit zelf heeft laten verstaan) begin u verontwaardigd te doen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 oktober 2010 om 05:04.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 07:42   #88
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het klopt dat mensen van dezelfde hersencapaciteit ook aan het andere extreme van het spectrum zitten. Maar dat is nauwelijks een overtuigend argument.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 07:42   #89
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Vergeet uzelf niet
Oproep tot geweld !
Oud 25 oktober 2010, 07:45   #90
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

T'ies de fout van de stoute yankees dat de islamitische haatbaarden stenigen, martelen en vrouwen en homo's haten. De vredelievende islam zit er voor niets tussen.
Extreem-links op zijn best.
Het calimero effect. De haatbaarden en haathoofddoeken zijn onschuldige lammetjes. De linkse dwaallichten vergeten blijkbaar dat ze een valse profeet met pedo neigingen aanbidden.
Oud 25 oktober 2010, 07:46   #91
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's ronduit belachelijk. Werkelijk belachelijk.

So what. Moeten de haatbaarden daarom gaan folderen?
folderkes gaan uitdelen !
Oud 25 oktober 2010, 07:54   #92
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kijkt teveel naar de oppervlakte. Het zijn dikwijls de vrouwen met hoofddoek die het meest vrij zijn.

Er is inderdaad een offensief bezig om de authentieke, traditionele volksislam, die heel bevrijdend is, te vervangen door een inhoudsloze dogmatiek met haar vijandige denkbeelden t.o.v. andersdenkenden, vrouwen, holebi's, die gebruikt worden om macht uit te oefenen over het volk. Maar ik kom ook steeds meer jonge moslims en moslima's tegen die hiertegen willen strijden en incha2 allah zal deze beweging in de komende jaren uitbreiding kennen.

Ik blijf hoopvol voor de toekomst en vertrouw op Allah (subhanahu wa ta3ala).
En daarmee wordt nog maar eens geïllustreerd waarom uiteindelijk godsdienst niks aan de arbeidersklasse te bieden heeft, in tegendeel zelfs, waarom godsdiensten een rem zijn op de bevrijding van de arbeidersklasse. Blijf jij maar passief vertrouwen op jouw allah. De kapitalistische klasse zal ondertussen haar hegemonie wel verder inplanten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 12:42   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ten eerste ontkent u niet wat ik hier schrijf, en ten tweede zou u misschien de draad eens kunnen doornemen en herlezen wat u allemaal over mij schreef en dat ongeprovoceerd, vooraleer u over persoonlijke aanvallen begint te klagen. U begint me hier persoonlijk aan te vallen. Bij uw eerste reaktie in deze draad is u al persoonlijk beginnen doen. U wil de discussie op dat vlak brengen om dat bij het minste dat iemand terug zegt te beginnen klagen. Wat is daar de bedoeling van eigenlijk??? En ja, u spreekt de taal van een extremist, niet continu, maar af en toe laat u uw ware aard kennen in wat u schrijft en die is racistisch, jawel. Wat u in het verleden over bv. moslims allemaal gezegd heeft, uw nauwelijks verholen leedvermaak,...nee dat is niet netjes.
Kerel, als ik over gelovigen spreek - en ja, ik bekritiseer ze allemaal even erg, en allemaal klagen ze dat ik anderen niet bekritiseer - dan heb ik het over hun opvattingen, hun ideeën, en hun politieke plannen. Niet over domme dingen zoals afkomst of ras. Misschien kunt u mij de datum geven waarop u en uw linkse moraalprekers religie als een geestesziekte van afkomst zijn beginnen zien, waar niets aan te doen valt? Want in mijn individualistisch liberale blik dien je geloof nog altijd te behandelen als een opvatting evenals enkel andere, waarop je een individu persoonlijk mag afrekenen.
Citaat:
De sympathie voor Israël is afgenomen door haar daden en dat ondanks de media die bijvoorbeeld weigerden om Palestijns bloed te tonen tijdens de aanval op Gaza, in schril contrast bijvoorbeeld met de aard van de berichtgeving over de laatste verkiezingen in Iran en de wereldwijde Neda met het bebloede gezicht campagne. Het is naïf te geloven dat de eigenaars van de media geen controle uitoefenen op de inhoud in functie van hun politieke doelen.
Er is niet zoiets als ''de media'', dat is een leugen die zowel extreem-links als extreem-rechts tentoonspreiden. De media zijn een optelsom van linkse, rechtse en neutrale omroepen. U ziet zaken niet die u liever wel had gezien, en precies datzelfde geldt voor mij. Dat betekent niet dat er een geheime agenda of iets anders sinisters achter zit.

Palestijns bloed... laat me niet lachen. Wat is de laatste keer dat u op televisie Israëlisch bloed zag? Het is gewoon de gewoonte om schokkende beelden niet direct uit te zenden. En bovendien, Gaza is wel uitgebreid aan bod is geweest, en pro-Palestijnse commentatoren maakten 90% uit van de tijd, heel af en toe afgewisseld door iemand als Leon de Winter.
Citaat:
Dat moet je natuurlijk kunnen zeggen hé LiberalistNL. Dat is zeker geen 'persoonlijke aanval' volgens u? Maar als iemand iets terug zegt op dat persoonlijke vlak waar u zich zo graag op begeeft (en ik ken u ondertussen genoeg om te weten dat het waar is wat ik schreef ivm die kristalnacht ook omdat het niet veel verschilt met wat u in een opgewonden bui ooit zelf heeft laten verstaan) begin u verontwaardigd te doen.
Een verwijt zonder grond is nog altijd iets heel anders dan een observatie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 16:21   #94
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Oproep tot geweld !

Beetje humor moet kunnen niet ?
Oud 25 oktober 2010, 16:37   #95
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik ben niet bang voor de waarheid. Ik zou er anders niet naar vragen.
Maar ik zag die documentaire niet; en ik vind ze niet terug op uitzendinggemist.nl
Wel, jammer voor u, maar in die documentaire zeiden de vrouwen die het nog aandurven voor gelijke rechten te vechten dat ze inderdaad bang zijn. Maar zoals één van hen opmerkte : welk alternatief hebben we?
Oud 25 oktober 2010, 16:40   #96
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Pak Iran. Een regime waar de vrouw het beter heeft dan in Saoudi Arabië, maar door de westerse media te lezen zou je een omgekeerde indruk krijgen.
.
Sorry dat ik slechts één zinnetje uit uw posting pikt. Maar dit valt me toch op. Wat verstaat u onder : een Iraanse vrouw heeft het beter dan een Saoudi-Arabische? Als een 16-jarig meisje na verkrachting door een 51-jarige man veroordeeld wordt tot de doodstraf wegens overspel? Om bij één voorbeeld te blijven.
Bedoelt u misschien dat de Iraanse voor dezelfde feiten een zweepslagje of zo minder krijgt?
Oud 25 oktober 2010, 16:46   #97
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wie heeft wie aan de macht gebracht ..??.. heb je de moeite gedaan de link te bekijken en u wat verder te informeren ..??.. Uw kortzichtige schrijfsels leiden tot niets .
Dat het Westen fouten gemaakt heeft staat buiten kijf. Maar is het niet �*l te gemakkelijk om het Westen met alle zonden van Israël te beladen en het te laten voorkomen dat de miljoenen mensen in het Midden-Oosten allemaal onschuldige slachtoffers zijn.
Is het niet heel kortzichtig om te geloven dat enkel het Westen de schuld draagt van alles wat verkeerd loopt in de wereld?

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 25 oktober 2010 om 16:53.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 17:01   #98
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het Westen fouten gemaakt heeft staat buiten kijf. Maar is het niet �*l te gemakkelijk om het Westen met alle zonden van Israël te beladen en het te laten voorkomen dat de miljoenen mensen in het Midden-Oosten allemaal onschuldige slachtoffers zijn.
Is het niet heel kortzichtig om te geloven dat enkel het Westen de schuld draagt van alles wat verkeerd loopt in de wereld?

Jammer dat hier niet goed duidelijk wordt dat veel ‘beslissingen’ van de Sjah afgedwongen zijn door Jimmy Carter. Zo had de Sjah de fundamentalisten gevangen gezet, omdat hij die terecht zag als een gevaar voor de beschaving.Onder zware druk van Carter ‘mensenrechten’ moest hij die lieden vrijlaten, waarna Khomeiny, onderdak geboden door Giscard d’Estaing, de vader van het Verraad van Lissabon, middels valse beloften aan domme kiezers (pleonasme alert) de totalitaire theocratie kon stichten. De Sjah had weinig keus, en moest uiteindelijk vluchten. Waarmee niet gezegd wil zijn dat de Sjah een volksvriend was…
Oud 25 oktober 2010, 17:10   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, jammer voor u, maar in die documentaire zeiden de vrouwen die het nog aandurven voor gelijke rechten te vechten dat ze inderdaad bang zijn. Maar zoals één van hen opmerkte : welk alternatief hebben we?
Uiteraard zullen zijn ze inderdaad bang zijn.
Wat ik vroeg is :
En, wat zeggen die vrouwen zelf over de islam; over de overheid in hun land.
Zijn de vrouwen islamofoob? Vinden ze dat de overheid de ware Islam aanhangt?
Is hen ook gevraagd naar de anti-VS koers die hun overheid toch ook nog volgt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2010, 17:19   #100
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard zullen zijn ze inderdaad bang zijn.
Wat ik vroeg is :
En, wat zeggen die vrouwen zelf over de islam; over de overheid in hun land.
Zijn de vrouwen islamofoob? Vinden ze dat de overheid de ware Islam aanhangt?
Is hen ook gevraagd naar de anti-VS koers die hun overheid toch ook nog volgt?
Wat is dat de 'ware islam'? Is dat de opgekuiste politiek correcte linkse suikerstroopversie, ontdaan van al zijn aanzetten tot haat en geweld tegenover andersgelovigen, ontdaan van zijn visie over de minderwaardige positie van de vrouw?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be